Beste medelezers,
Hier had ik graag een oproep gedaan naar andere gedupeerden.
Een korte schets van de situatie:
Op zondag 14/02 ga ik tanken op de E17 in de richting van Kortrijk. Dit bij het tankstation van Total. Na het tanken van Excellium diesel in mijn Renault Mégane zet ik mijn weg verder, wanneer ik ter hoogte van Deerlijk kracht verlies.
Ik zet mijn cruisecontrol uit en merk nog steeds dat mijn wagen kracht verliest. Dit gebeurd in 'haperingen/schokken' en ik besluit dan ook meteen de afrit te nemen. Het dashboard geeft aan dat ik het inspuitsysteem dien te controleren. Ik kan nog even verder rijden maar dit in schokken. Ik besluit veiligheidshalve het voertuig aan de kant te zetten en VAB te contacteren.
Deze komen ter plaatse en doen nogmaals een testritje. Hierop krijg ik de vraag of ik Naft heb getankt. Ik kan aan de hand van een kasticket staven dat ik wel degelijk correct getankt heb.
Mijn wagen wordt overgebracht naar de garage en daar zijn ze nu al twee dagen aan het zoeken naar de oorzaak. Vandaag kreeg ik telefoon waarbij me werd gemeld dat de tank werd geledigd. Telkens het voertuig warm wordt verliest het druk. Wanneer het nog koud staat is dit niet het geval.
Een mogelijkheid is dat er misschien percentueel gezien te veel bio-diesel bij de diesel werd gedaan. Dit vermoeden ze gezien de geur.
Mijn oproep naar andere gedupeerden is om hopelijk de kosten te kunnen verhalen bij Total zelf ( goedgelovig dat ik ben).
Hebben anderen voor mij misschien zelf al eens het probleem gehad?
Als ik Total ga contacteren, wat zijn de valkuilen waar ik voor moet oppassen?
En indien ik dit topic verkeerd heb gepost mag het verplaatst worden.
Alvast bedankt voor de hulp,
Hier had ik graag een oproep gedaan naar andere gedupeerden.
Een korte schets van de situatie:
Op zondag 14/02 ga ik tanken op de E17 in de richting van Kortrijk. Dit bij het tankstation van Total. Na het tanken van Excellium diesel in mijn Renault Mégane zet ik mijn weg verder, wanneer ik ter hoogte van Deerlijk kracht verlies.
Ik zet mijn cruisecontrol uit en merk nog steeds dat mijn wagen kracht verliest. Dit gebeurd in 'haperingen/schokken' en ik besluit dan ook meteen de afrit te nemen. Het dashboard geeft aan dat ik het inspuitsysteem dien te controleren. Ik kan nog even verder rijden maar dit in schokken. Ik besluit veiligheidshalve het voertuig aan de kant te zetten en VAB te contacteren.
Deze komen ter plaatse en doen nogmaals een testritje. Hierop krijg ik de vraag of ik Naft heb getankt. Ik kan aan de hand van een kasticket staven dat ik wel degelijk correct getankt heb.
Mijn wagen wordt overgebracht naar de garage en daar zijn ze nu al twee dagen aan het zoeken naar de oorzaak. Vandaag kreeg ik telefoon waarbij me werd gemeld dat de tank werd geledigd. Telkens het voertuig warm wordt verliest het druk. Wanneer het nog koud staat is dit niet het geval.
Een mogelijkheid is dat er misschien percentueel gezien te veel bio-diesel bij de diesel werd gedaan. Dit vermoeden ze gezien de geur.
Mijn oproep naar andere gedupeerden is om hopelijk de kosten te kunnen verhalen bij Total zelf ( goedgelovig dat ik ben).
Hebben anderen voor mij misschien zelf al eens het probleem gehad?
Als ik Total ga contacteren, wat zijn de valkuilen waar ik voor moet oppassen?
En indien ik dit topic verkeerd heb gepost mag het verplaatst worden.
Alvast bedankt voor de hulp,
Comment