Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tankstation begaat fout

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Tankstation begaat fout

    Beste medelezers,

    Hier had ik graag een oproep gedaan naar andere gedupeerden.

    Een korte schets van de situatie:

    Op zondag 14/02 ga ik tanken op de E17 in de richting van Kortrijk. Dit bij het tankstation van Total. Na het tanken van Excellium diesel in mijn Renault Mégane zet ik mijn weg verder, wanneer ik ter hoogte van Deerlijk kracht verlies.

    Ik zet mijn cruisecontrol uit en merk nog steeds dat mijn wagen kracht verliest. Dit gebeurd in 'haperingen/schokken' en ik besluit dan ook meteen de afrit te nemen. Het dashboard geeft aan dat ik het inspuitsysteem dien te controleren. Ik kan nog even verder rijden maar dit in schokken. Ik besluit veiligheidshalve het voertuig aan de kant te zetten en VAB te contacteren.

    Deze komen ter plaatse en doen nogmaals een testritje. Hierop krijg ik de vraag of ik Naft heb getankt. Ik kan aan de hand van een kasticket staven dat ik wel degelijk correct getankt heb.

    Mijn wagen wordt overgebracht naar de garage en daar zijn ze nu al twee dagen aan het zoeken naar de oorzaak. Vandaag kreeg ik telefoon waarbij me werd gemeld dat de tank werd geledigd. Telkens het voertuig warm wordt verliest het druk. Wanneer het nog koud staat is dit niet het geval.

    Een mogelijkheid is dat er misschien percentueel gezien te veel bio-diesel bij de diesel werd gedaan. Dit vermoeden ze gezien de geur.

    Mijn oproep naar andere gedupeerden is om hopelijk de kosten te kunnen verhalen bij Total zelf ( goedgelovig dat ik ben).

    Hebben anderen voor mij misschien zelf al eens het probleem gehad?
    Als ik Total ga contacteren, wat zijn de valkuilen waar ik voor moet oppassen?

    En indien ik dit topic verkeerd heb gepost mag het verplaatst worden.

    Alvast bedankt voor de hulp,

  • #2
    Heb je een (kwalitatieve) rechtsbijstand?
    Indien ja => aanspreken, zij zullen Total wel ingebreke stellen.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

    Comment


    • #3
      Zal niet zo gemakkelijk zijn om Total in gebreke te stellen. Eerst zul je inderdaad moeten kunnen bewijzen dat je inderdaad daar getankt hebt (je hebt een tankbonnetje dus is al een begin), dan zal de getankte hoeveelheid ook een rol kunnen spelen, 10 liter op een tank van 50 liter is het moeilijker om aan te tonen dat dat station de oorzaak is dan 45 liter op een tank van 50 liter, zeker als jij de enige bent die problemen heeft als er meerdere gevallen bekend zijn speelt dit minder een rol. Daarnaast moet je ook kunnen bewijzen dat de diesel inderdaad niet voldeed aan de gestelde eisen, daarom zal er waarschijnlijk een labo onderzoek nodig zijn om de kwaliteit (of het gebrek eraan) van de diesel te kunnen vast stellen, een verklaring van een garagist dat de geur van de diesel volgens afwijkend is zal waarschijnlijk niet volstaan.

      Ik hoop voor jou dat er nog anderen zijn die zich bekendmaken want anders vrees ik dat het zeer moeilijk zal zijn om Total/uitbater verantwoordelijk te stellen en uw kosten vergoed te krijgen.
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

      Comment


      • #4
        Renault in combi met Total gaf in het verleden probs. Hoe oud is die Megane?

        Comment


        • #5
          Straf!

          Comment


          • #6
            Niet enkel Renault had problemen met die Total diesel, de 1.3jtd van Fiat was er ook beperkt gevoelig aan en de 2.2diesel van Toyota was helemaal een ramp, bij ons de Avensissen met Total tankkaart vielen met bosjes.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
              Niet enkel Renault had problemen met die Total diesel, de 1.3jtd van Fiat was er ook beperkt gevoelig aan en de 2.2diesel van Toyota was helemaal een ramp, bij ons de Avensissen met Total tankkaart vielen met bosjes.
              Idem 1.7 bij de Astra en Zafira

              Comment


              • #8
                Ging het trouwens over de Total thv Kruishoutem? Want in Marke is het een Shell en verder op de E17 weet ik zo niet buiten die frituur in Waasmunster wat voor stops je nog hebt?

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
                  Ging het trouwens over de Total thv Kruishoutem? Want in Marke is het een Shell en verder op de E17 weet ik zo niet buiten die frituur in Waasmunster wat voor stops je nog hebt?
                  Aha! nu weten we wat die frituur met zijn vet doet!

                  Eerlijk gezegd zou ik nog niet durven concluderen dat Total een fout gemaakt heeft. Alleen dat het zou kunnen dat hun diesel voor sommige autos buiten de norm valt.
                  30 jaar Mr Yuge!

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Renault in combi met Total gaf in het verleden probs. Hoe oud is die Megane?
                    De Megane is 4 jaar oud en ik heb 70.000km staan.

                    Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
                    Ging het trouwens over de Total thv Kruishoutem? Want in Marke is het een Shell en verder op de E17 weet ik zo niet buiten die frituur in Waasmunster wat voor stops je nog hebt?
                    Het is op de E17 ter hoogte van Oudenbos.

                    Mijn Renault garagist laat me na 3 dagen weten dat wanneer de motor warm wordt deze druk verliest. Ze vermoeden dat de inspuitpomp stuk is.
                    Blijkbaar kost dit ook enorm veel??? Kan deze inspuitpomp stuk gaan na het tanken van een minderwaardige kwaliteit aan brandstof?

                    Comment


                    • #11
                      Ik ga de diesel die eruit is getrokken laten nakijken. Als het ongelukkige pech is, dan zij het zo. Maar ik het nog 1/4de tank vol, dus daar zal het zeker niet aan liggen.
                      Via een kompaan vernam ik inderdaad dat water hier eventueel een boosdoener kan zijn.

                      Iemand enig idee welk bedrijf brandstof kan nakijken zodat dit ook rechtgeldig is?
                      Last edited by ; 17/02/2016, 14:48.

                      Comment


                      • #12
                        Dat kan, maar dit zou de garage al lang (moeten) gezien hebben. Je bent toch in een Renaultgarage met je wagen? Als die dealeronderhouden is, is de kans groot dat je een tussenkomst krijgt.
                        Iniden geen tussenkomst, bel met de klantendienst van renault om toch een commerciele geste te verkrijgen. Normaal moet je dealer dit aanvragen.
                        Dit ervan uitgaande dat de pomp op natuurlijke wijze overleden is...

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Dat kan, maar dit zou de garage al lang (moeten) gezien hebben. Je bent toch in een Renaultgarage met je wagen? Als die dealeronderhouden is, is de kans groot dat je een tussenkomst krijgt.
                          Iniden geen tussenkomst, bel met de klantendienst van renault om toch een commerciele geste te verkrijgen. Normaal moet je dealer dit aanvragen.
                          Dit ervan uitgaande dat de pomp op natuurlijke wijze overleden is...
                          Ik nam zonet contact op met de garage (Renault-dealer) en deze zeggen me dat ik dit moet laten controleren door een officiele firma zodat dit rechtsgeldig is. Verder kan ik u meedelen dat de wagen tweedehands werd overgenomen door mezelf maar hij komt van mijn schoonvader. Ik weet dat deze steeds tijdig en netjes werd verzorgt en dit in diezelfde Renault garage.

                          Moest de pomp een 'onnatuurlijke dood' hebben, dan kan ik waarschijnlijk fluiten naar een tussenkomst van Renault?

                          Comment


                          • #14
                            Ja, als het schuld door derden is, zal renault niet tussenkomen. Maar die diesel laten onderzoeken, hoe begin je daaraan...?
                            Vraag eens aan uw garage of er een tussenkomst mogelijk is bij herstelling. Laat je niet te snel afschepen en zwijg over die slechte brandstof. Leg de bal in hun kamp, dat zij bewijzen dat je er slechte brandstof in deed. En zeg dat zo'n pomp niet hoort stuk te gaan op die kilometerstand en leeftijd. Vraag desnoods naar uw rechten via uw rechtsbijstand als je die hebt.
                            Mocht die brandstof echt slecht geweest zijn, dan stond het al in de krant. Zouden er veel gedupeerden zijn. Ik geloof er niks van dat dit de reden zou zijn. Dat ze slecht rijden op Total kan ik inkomen. Mijn Latitude schokte op die brandstof. Maar ging er niet van stuk.

                            Comment


                            • #15
                              De garage schatte de kosten rond de 1000 Euro :/
                              Ik ben benieuwd voor hoeveel ze willen tussen komen..

                              Comment


                              • #16
                                Ik heb telefoon gehad en ze hebben hun conclusie gegeven. Vervuilde brandstof... Ze hebben de leidingen gekuist met een product en het probleem was opgelost. Dit heeft 3 dagen geduurd en gaat me 365 Eur kosten. Is dit normaal of mag ik er tegenin gaan?

                                De pomp is dus niet kapot, wat een geluk!

                                Comment


                                • #17
                                  Ik heb ook eens iets gelijkaardig voorgehad toen ik met een nagelnieuwe Z4M coupe ging tanken en na 30km stilviel. Bleek dat er diesel uit de Super98 pomp kwam. De wagen laten ophalen door BMW en
                                  de uitbater gecontacteerd. Er bleek een vergissing gebeurd te zijn die avond bij het vullen van de ondergrondse tanks. Bougies vervangen, leidingen gereinigd,... de hele zwik netjes en zonder discussie rechtstreeks door hen vergoed aan BMW.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                                    ik zou het eerder aan renault laten om aan te tonen dat de pomp stuk is gegaan door foutieve brandstof. ze kunnen toch niet verwachten dat jij als klant moet weten waar je brandstof laat analyseren. als renault kan aantonen dat zij geen schuld dragen, dan kunnen zij het bewijs toch leveren en moet total dan maar reageren op die bewijslast
                                    als er geen garantie op de auto zit heeft renault niks te bewijzen...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Renault1 Bekijk Berichten
                                      Ik heb telefoon gehad en ze hebben hun conclusie gegeven. Vervuilde brandstof... Ze hebben de leidingen gekuist met een product en het probleem was opgelost. Dit heeft 3 dagen geduurd en gaat me 365 Eur kosten. Is dit normaal of mag ik er tegenin gaan?

                                      De pomp is dus niet kapot, wat een geluk!
                                      ze zijn er eindelijk achter gekomen dat de filter moest vervangen worden...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                        ze zijn er eindelijk achter gekomen dat de filter moest vervangen worden...
                                        Persies. Heb ik ook eens gehad. Er kan natuurlijk altijd een fongke van de naftepomp meegekomen zijn. Of een fongke van de eigen naftenbak.
                                        30 jaar Mr Yuge!

                                        Comment

                                        Working...
                                        X