Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Garage Vanrompaey - Bekkevoort

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Garage Vanrompaey - Bekkevoort

    Ik heb persoonlijk een slechte ervaring opgedaan met deze garage.
    Ik hoop/denk dat anderen problemen met deze garage kunnen voorkomen.

    Garage Vanrompaey
    Provinciebaan 51
    3460 Bekkevoort
    Tel.: 016 43 36 20
    Gsm: 0485 00 48 01 (de baas: Bert)
    0475 98 17 60 (altijd iemand die opneemt)

    Even om te beginnen hoe we eigenlijk bij deze garage terecht zijn gekomen.
    We waren dringend op zoek naar een tweedehandswagen aan een klein prijsje voor kleine afstanden. We zijn enkele garages in de buurt afgeweest, maar niet echt een auto gevonden.
    Uiteindelijk bij hen terecht gekomen vier weken geleden op een regenachtige zaterdag (onvoorstelbaar hoe weinig mensen voor een tweedehandswagen gaan kijken op regenachtige dagen ).

    Zaterdag 30 jan
    We stappen binnen en er blijken heel wat mensen binnen te zitten in de living/kantoor. De baas stapt op ons af en we zeggen dat we op zoek zijn naar een kleine benzinewagen voor een klein prijsje. Hij antwoordt heel vriendelijk en zegt dat hij er eentje heeft staan die onlangs is binnengekomen. We gaan zien en hij geeft wat informatie en het blijkt best een koopje te zijn (volkswagen polo 1.2, ong 10 oud, 66.000km, 2.500€). Het interieur moet nog proper gemaakt worden met water, de bumper wordt momenteel herspoten en moet er gewoon terug opgezet worden wanneer hij die gaat halen.
    Ok, we zeggen dat het interessant is, maar gaan het bijken. Hij zegt dat het geen haast heeft, want hij gaat het niet online zetten totdat die bumper erop staat en geeft ons zijn kaartje.
    We rijden dus nog even rond en blijkt dat we toch wel gewonnen zijn voor de polo. Ik bel hem die avond dus op om te zeggen dat we echt wel geïnteresseerd zijn en best wel een testrit willen uitvoeren wanneer alles erop en eraan is en schoongemaakt is. Dus hij zegt: "kom volgende week zaterdag maar terug, dan is alles in order."

    Zaterdag 6 feb
    Misschien had ik eerst moeten bellen, maar blijkt dat er dus helemaal niks is gedaan aan de wagen . Hij zegt dat we ons geen zorgen moeten maken, dat komt allemaal in orde. We hoeven geen voorschotje (25€) te betalen, maandag of dinsdag komt dat in orde en zal hij ons bellen. Hij noteert ons nummer op een blaadje en wij denken dat het in orde komt. En we mogen langskomen tot 21u.

    Maandag 8 feb
    geen telefoontje

    Dinsdag 9 feb
    geen telefoontje

    ik stuur een mail, want hij neemt zijn gsm niet op (staat gewoon af). Ik zeg in de mail dat ik het apprecieer dat hij belt als alles in order is en dat we nog altijd interesse hebben.

    Zaterdag 13 feb
    ik bel om te zien hoever hij staat met de wagen. Hij neemt niet op op zijn gsm nummer, maar als je het tweede nummer belt dan neemt een vrouw (secretaresse of vrouw of whatever) op en kun je hem dus wel bereiken. Hij zegt dat de bumper er dinsdag opkomt en dat ik dan kan langskomen voor de testrit.

    Na de zoveelste teleurstelling wacht ik dus weer braaf af.

    Dinsdag 16 feb
    geen telefoontje

    Woensdag 17 feb
    ik bel weer naar zijn gsm en verassing: neemt op. Hij zegt dat de garage maar open is tot 18u en dat hij morgen (vandaag dus) naar de autokeuring gaat met de polo en dat we dan kunnen langskomen.
    ok, vriendelijk afgelegd.

    Donderdag 18 feb (le moment suprème)
    Ik heb alvast onderzocht tot welk uur hij naar de keuring kan: van 7 tot 19u. ik bel hem tijdens mijn lunch om te zien of ik wel zeker vandaag/vanavond langs kan komen. Hij neemt niet op. Ok, hij is waarschijnlijk bij de keuring.
    Ik bel tegen 19u en blijkt dat hij dan ah bellen is. Ok, goed teken, de gsm is in gebruik.
    Ik bel na 19u, na de keuringsuren, neemt niet op. Ik doe dit meermaals tot 20u zonder resultaat.
    Ik bel dus naar het andere nummer: een vrouw neemt op en ik vraag op Bert er is. Ik krijg na wat gerommel Bert aan de lijn en blijkt dat hij niet bij de keuring is geweest vandaag, maar dat hij morgen gaat. Ik wijs hem er erop dat hij zei dat die vandaag naar de keuring ging. Dan begint hij natuurlijk erover dat mensen met een voorschot eerst behandeld worden. Ik zeg dat hij vanaf het begin heeft gezegd dat dat niet nodig was. Hij blijft maar doorbomen dat diegenen die een voorschot hebben betaald echt geïnteresseerd zijn in de wagens en dat die dus ook de service krijgen. Ik dus natuurlijk dat ik ook het voorschot zou gegeven hebben als hij dat nu had gezegd. Ik blaas dus omdat ik weer tijd heb verloren. En dat is natuurlijk niet goed overgekomen: "als het zo zit en je zit te blazen aan de telefoon dan ga je maar ergens anders een auto kopen!" Ik probeer nog erop te antwoorden, maar mijnheer heeft de telefoon al afgelegd.

    Dus moraal van het verhaal: ofwel betaal je het voorschot vooraf (ook al wordt er gezegd dat het niet hoeft), hoewel de wagen in erbarmelijke staat is en dan krijg je waarschijnlijk een snelle service en is die wagen in topconditie beschikbaar in 1-2 weken, ofwel blijf je hier gewoon weg.

    Ik moet dus weer op zoek naar een kleine wagen voor een kleine prijs (hoewel ik ondertussen natuurlijk wel heb rondgekeken, ik leg niet al mijn eieren in dezelfde mand, maar tevergeefs: nog niks gevonden).

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Autootje Bekijk Berichten
    Ik heb persoonlijk een slechte ervaring opgedaan met deze garage.
    Ik hoop/denk dat anderen problemen met deze garage kunnen voorkomen.

    Garage Vanrompaey
    Provinciebaan 51
    3460 Bekkevoort
    Tel.: 016 43 36 20
    Gsm: 0485 00 48 01 (de baas: Bert)
    0475 98 17 60 (altijd iemand die opneemt)

    Even om te beginnen hoe we eigenlijk bij deze garage terecht zijn gekomen.
    We waren dringend op zoek naar een tweedehandswagen aan een klein prijsje voor kleine afstanden. We zijn enkele garages in de buurt afgeweest, maar niet echt een auto gevonden.
    Uiteindelijk bij hen terecht gekomen vier weken geleden op een regenachtige zaterdag (onvoorstelbaar hoe weinig mensen voor een tweedehandswagen gaan kijken op regenachtige dagen ).

    Zaterdag 30 jan
    We stappen binnen en er blijken heel wat mensen binnen te zitten in de living/kantoor. De baas stapt op ons af en we zeggen dat we op zoek zijn naar een kleine benzinewagen voor een klein prijsje. Hij antwoordt heel vriendelijk en zegt dat hij er eentje heeft staan die onlangs is binnengekomen. We gaan zien en hij geeft wat informatie en het blijkt best een koopje te zijn (volkswagen polo 1.2, ong 10 oud, 66.000km, 2.500€). Het interieur moet nog proper gemaakt worden met water, de bumper wordt momenteel herspoten en moet er gewoon terug opgezet worden wanneer hij die gaat halen.
    Ok, we zeggen dat het interessant is, maar gaan het bijken. Hij zegt dat het geen haast heeft, want hij gaat het niet online zetten totdat die bumper erop staat en geeft ons zijn kaartje.
    We rijden dus nog even rond en blijkt dat we toch wel gewonnen zijn voor de polo. Ik bel hem die avond dus op om te zeggen dat we echt wel geïnteresseerd zijn en best wel een testrit willen uitvoeren wanneer alles erop en eraan is en schoongemaakt is. Dus hij zegt: "kom volgende week zaterdag maar terug, dan is alles in order."

    Zaterdag 6 feb
    Misschien had ik eerst moeten bellen, maar blijkt dat er dus helemaal niks is gedaan aan de wagen . Hij zegt dat we ons geen zorgen moeten maken, dat komt allemaal in orde. We hoeven geen voorschotje (25€) te betalen, maandag of dinsdag komt dat in orde en zal hij ons bellen. Hij noteert ons nummer op een blaadje en wij denken dat het in orde komt. En we mogen langskomen tot 21u.

    Maandag 8 feb
    geen telefoontje

    Dinsdag 9 feb
    geen telefoontje

    ik stuur een mail, want hij neemt zijn gsm niet op (staat gewoon af). Ik zeg in de mail dat ik het apprecieer dat hij belt als alles in order is en dat we nog altijd interesse hebben.

    Zaterdag 13 feb
    ik bel om te zien hoever hij staat met de wagen. Hij neemt niet op op zijn gsm nummer, maar als je het tweede nummer belt dan neemt een vrouw (secretaresse of vrouw of whatever) op en kun je hem dus wel bereiken. Hij zegt dat de bumper er dinsdag opkomt en dat ik dan kan langskomen voor de testrit.

    Na de zoveelste teleurstelling wacht ik dus weer braaf af.

    Dinsdag 16 feb
    geen telefoontje

    Woensdag 17 feb
    ik bel weer naar zijn gsm en verassing: neemt op. Hij zegt dat de garage maar open is tot 18u en dat hij morgen (vandaag dus) naar de autokeuring gaat met de polo en dat we dan kunnen langskomen.
    ok, vriendelijk afgelegd.

    Donderdag 18 feb (le moment suprème)
    Ik heb alvast onderzocht tot welk uur hij naar de keuring kan: van 7 tot 19u. ik bel hem tijdens mijn lunch om te zien of ik wel zeker vandaag/vanavond langs kan komen. Hij neemt niet op. Ok, hij is waarschijnlijk bij de keuring.
    Ik bel tegen 19u en blijkt dat hij dan ah bellen is. Ok, goed teken, de gsm is in gebruik.
    Ik bel na 19u, na de keuringsuren, neemt niet op. Ik doe dit meermaals tot 20u zonder resultaat.
    Ik bel dus naar het andere nummer: een vrouw neemt op en ik vraag op Bert er is. Ik krijg na wat gerommel Bert aan de lijn en blijkt dat hij niet bij de keuring is geweest vandaag, maar dat hij morgen gaat. Ik wijs hem er erop dat hij zei dat die vandaag naar de keuring ging. Dan begint hij natuurlijk erover dat mensen met een voorschot eerst behandeld worden. Ik zeg dat hij vanaf het begin heeft gezegd dat dat niet nodig was. Hij blijft maar doorbomen dat diegenen die een voorschot hebben betaald echt geïnteresseerd zijn in de wagens en dat die dus ook de service krijgen. Ik dus natuurlijk dat ik ook het voorschot zou gegeven hebben als hij dat nu had gezegd. Ik blaas dus omdat ik weer tijd heb verloren. En dat is natuurlijk niet goed overgekomen: "als het zo zit en je zit te blazen aan de telefoon dan ga je maar ergens anders een auto kopen!" Ik probeer nog erop te antwoorden, maar mijnheer heeft de telefoon al afgelegd.

    Dus moraal van het verhaal: ofwel betaal je het voorschot vooraf (ook al wordt er gezegd dat het niet hoeft), hoewel de wagen in erbarmelijke staat is en dan krijg je waarschijnlijk een snelle service en is die wagen in topconditie beschikbaar in 1-2 weken, ofwel blijf je hier gewoon weg.

    Ik moet dus weer op zoek naar een kleine wagen voor een kleine prijs (hoewel ik ondertussen natuurlijk wel heb rondgekeken, ik leg niet al mijn eieren in dezelfde mand, maar tevergeefs: nog niks gevonden).
    En dan staan ze stom als de zaken nier goed gaan, ik begrijp dat niet ,iedere potentiele klant moet je zien te houden

    Comment


    • #3
      Uw moraal van het verhaal vind ik toch maar vreemd.
      En mijn persoonlijke mening zijt gij de dumbo in het verhaal. Wie blijft er nu ne garagist nalopen? Auto's genoeg. tis alsof gij zit te bedelen om aub uw geld aan te nemen.

      F*ck die garagist en ga verdomme op een ander.

      Mijn moraal van het verhaal: 'laat u ni met uw kl*ten rammelen'

      Comment


      • #4
        Bij de titel denk je TS is opgelicht of dergerlijke, gaat het gewoon om een lakse garagist. Hoeft hiervoor de naam van de garagist vermeld te worden en is hier uberhaupt een topic voor nodig?

        Comment


        • #5
          En natuurlijk weer zo'n eerste post.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
            Bij de titel denk je TS is opgelicht of dergerlijke, gaat het gewoon om een lakse garagist. Hoeft hiervoor de naam van de garagist vermeld te worden en is hier uberhaupt een topic voor nodig?
            De naam tot daartoe maar waar dienen die telefoonnummers? Moeten we bellen ofzo? Valt allemaal nog mee zo te lezen. Ik kan er wel inkomen dat die bumper niet zijn grootste prioriteit is voor die waarde.

            Comment


            • #7
              Wat een stupide verhaal zeg... Hiervoor een account aanmaken terwijl er zoveel auto's te koop zijn. Onbegrijpelijk.

              Comment


              • #8
                Is er slechts 1 Polo met schade (of soortgelijke)van 10 jaar oud te koop voor een schappelijke prijs van 2.500 euro in het hele land ? Een voorschot willen betalen voor een tweedehandswagen waar je nog niet eens mee gereden hebt ? Onwaarschijnlijk allemaal.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                  Uw moraal van het verhaal vind ik toch maar vreemd.
                  En mijn persoonlijke mening zijt gij de dumbo in het verhaal. Wie blijft er nu ne garagist nalopen? Auto's genoeg. tis alsof gij zit te bedelen om aub uw geld aan te nemen.

                  F*ck die garagist en ga verdomme op een ander.

                  Mijn moraal van het verhaal: 'laat u ni met uw kl*ten rammelen'
                  Inderdaad, bij mij was het die zaterdag erna al gedaan.

                  Comment


                  • #10
                    Dat is ook zo een soort garagist waar ik nog niet eens zou gaan zien voor een auto

                    google street view kiekje -> https://www.google.be/maps/@50.92835...7i13312!8i6656

                    en



                    precies een autokerkhof

                    Comment


                    • #11
                      Als je op Autoscout,polo,benzine max 2500€ intikt kom je aan 40 wagens ,ik heb zoiets van ,het mag geen geld kosten maar het moet wel een topokkazie zijn met topservice ..en dan nog een topic erover openen,jongens toch..

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                        Als je op Autoscout,polo,benzine max 2500€ intikt kom je aan 40 wagens ,ik heb zoiets van ,het mag geen geld kosten maar het moet wel een topokkazie zijn met topservice ..en dan nog een topic erover openen,jongens toch..

                        Zou het niet beter kunnen verwoorden.

                        180 polo's op Kapaza
                        Last edited by camaro 68 rs; 19/02/2016, 10:58.
                        Z4 M40i

                        Comment


                        • #13
                          Ga dan bvb bij een vestiging van 2X2 ,kijken ,testrijden ,kopen..

                          Comment


                          • #14
                            Daar zou ik nu toch ook geen auto kopen...
                            The shark is BACK! BMW 635csi

                            BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017


                            2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                            Comment


                            • #15
                              Lakse garagisten heb je wel meer. Ik heb ooit een paar jaar geleden een Clio 2 Dci willen kopen. Bij testrit merkte ik dat de airco niet koud blies, voor de rest was ik akkoord met de prijs en de wagen. Ik vroeg voor een 2e testrit nadat airco was bijgevuld of hersteld en heb 250 EUR voorschot betaald (probleem van airco was ook vermeld op bestelbon). Die garagist ging dat checken en me terugbellen. Ik heb zelf nog 3 keer teruggebeld in de daaropvolgende 3 weken, telkens het antwoord "Nog geen tijd gehad." Daarna ben ik het voorschot gaan terughalen...
                              sigpic

                              http://www.streamlinecarcare.be

                              lakbehandelingen voor voertuigen

                              MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                Ga dan bvb bij een vestiging van 2X2 ,kijken ,testrijden ,kopen..

                                Is ook geen succes die mannen.
                                BMW X5 45e

                                Comment


                                • #17
                                  zou al geen 1.2 polo kopen, gekende probleem auto's...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik heb zo'n vermoeden dat we van Autootje niet meer veel gaan horen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Haha... kans is groot, misschien horen we de eigenaar van die garage eens?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kom éérst met bewijzen af .

                                        Comment

                                        Working...
                                        X