Ik heb persoonlijk een slechte ervaring opgedaan met deze garage.
Ik hoop/denk dat anderen problemen met deze garage kunnen voorkomen.
Garage Vanrompaey
Provinciebaan 51
3460 Bekkevoort
Tel.: 016 43 36 20
Gsm: 0485 00 48 01 (de baas: Bert)
0475 98 17 60 (altijd iemand die opneemt)
Even om te beginnen hoe we eigenlijk bij deze garage terecht zijn gekomen.
We waren dringend op zoek naar een tweedehandswagen aan een klein prijsje voor kleine afstanden. We zijn enkele garages in de buurt afgeweest, maar niet echt een auto gevonden.
Uiteindelijk bij hen terecht gekomen vier weken geleden op een regenachtige zaterdag (onvoorstelbaar hoe weinig mensen voor een tweedehandswagen gaan kijken op regenachtige dagen ).
Zaterdag 30 jan
We stappen binnen en er blijken heel wat mensen binnen te zitten in de living/kantoor. De baas stapt op ons af en we zeggen dat we op zoek zijn naar een kleine benzinewagen voor een klein prijsje. Hij antwoordt heel vriendelijk en zegt dat hij er eentje heeft staan die onlangs is binnengekomen. We gaan zien en hij geeft wat informatie en het blijkt best een koopje te zijn (volkswagen polo 1.2, ong 10 oud, 66.000km, 2.500€). Het interieur moet nog proper gemaakt worden met water, de bumper wordt momenteel herspoten en moet er gewoon terug opgezet worden wanneer hij die gaat halen.
Ok, we zeggen dat het interessant is, maar gaan het bijken. Hij zegt dat het geen haast heeft, want hij gaat het niet online zetten totdat die bumper erop staat en geeft ons zijn kaartje.
We rijden dus nog even rond en blijkt dat we toch wel gewonnen zijn voor de polo. Ik bel hem die avond dus op om te zeggen dat we echt wel geïnteresseerd zijn en best wel een testrit willen uitvoeren wanneer alles erop en eraan is en schoongemaakt is. Dus hij zegt: "kom volgende week zaterdag maar terug, dan is alles in order."
Zaterdag 6 feb
Misschien had ik eerst moeten bellen, maar blijkt dat er dus helemaal niks is gedaan aan de wagen . Hij zegt dat we ons geen zorgen moeten maken, dat komt allemaal in orde. We hoeven geen voorschotje (25€) te betalen, maandag of dinsdag komt dat in orde en zal hij ons bellen. Hij noteert ons nummer op een blaadje en wij denken dat het in orde komt. En we mogen langskomen tot 21u.
Maandag 8 feb
geen telefoontje
Dinsdag 9 feb
geen telefoontje
ik stuur een mail, want hij neemt zijn gsm niet op (staat gewoon af). Ik zeg in de mail dat ik het apprecieer dat hij belt als alles in order is en dat we nog altijd interesse hebben.
Zaterdag 13 feb
ik bel om te zien hoever hij staat met de wagen. Hij neemt niet op op zijn gsm nummer, maar als je het tweede nummer belt dan neemt een vrouw (secretaresse of vrouw of whatever) op en kun je hem dus wel bereiken. Hij zegt dat de bumper er dinsdag opkomt en dat ik dan kan langskomen voor de testrit.
Na de zoveelste teleurstelling wacht ik dus weer braaf af.
Dinsdag 16 feb
geen telefoontje
Woensdag 17 feb
ik bel weer naar zijn gsm en verassing: neemt op. Hij zegt dat de garage maar open is tot 18u en dat hij morgen (vandaag dus) naar de autokeuring gaat met de polo en dat we dan kunnen langskomen.
ok, vriendelijk afgelegd.
Donderdag 18 feb (le moment suprème)
Ik heb alvast onderzocht tot welk uur hij naar de keuring kan: van 7 tot 19u. ik bel hem tijdens mijn lunch om te zien of ik wel zeker vandaag/vanavond langs kan komen. Hij neemt niet op. Ok, hij is waarschijnlijk bij de keuring.
Ik bel tegen 19u en blijkt dat hij dan ah bellen is. Ok, goed teken, de gsm is in gebruik.
Ik bel na 19u, na de keuringsuren, neemt niet op. Ik doe dit meermaals tot 20u zonder resultaat.
Ik bel dus naar het andere nummer: een vrouw neemt op en ik vraag op Bert er is. Ik krijg na wat gerommel Bert aan de lijn en blijkt dat hij niet bij de keuring is geweest vandaag, maar dat hij morgen gaat. Ik wijs hem er erop dat hij zei dat die vandaag naar de keuring ging. Dan begint hij natuurlijk erover dat mensen met een voorschot eerst behandeld worden. Ik zeg dat hij vanaf het begin heeft gezegd dat dat niet nodig was. Hij blijft maar doorbomen dat diegenen die een voorschot hebben betaald echt geïnteresseerd zijn in de wagens en dat die dus ook de service krijgen. Ik dus natuurlijk dat ik ook het voorschot zou gegeven hebben als hij dat nu had gezegd. Ik blaas dus omdat ik weer tijd heb verloren. En dat is natuurlijk niet goed overgekomen: "als het zo zit en je zit te blazen aan de telefoon dan ga je maar ergens anders een auto kopen!" Ik probeer nog erop te antwoorden, maar mijnheer heeft de telefoon al afgelegd.
Dus moraal van het verhaal: ofwel betaal je het voorschot vooraf (ook al wordt er gezegd dat het niet hoeft), hoewel de wagen in erbarmelijke staat is en dan krijg je waarschijnlijk een snelle service en is die wagen in topconditie beschikbaar in 1-2 weken, ofwel blijf je hier gewoon weg.
Ik moet dus weer op zoek naar een kleine wagen voor een kleine prijs (hoewel ik ondertussen natuurlijk wel heb rondgekeken, ik leg niet al mijn eieren in dezelfde mand, maar tevergeefs: nog niks gevonden).
Ik hoop/denk dat anderen problemen met deze garage kunnen voorkomen.
Garage Vanrompaey
Provinciebaan 51
3460 Bekkevoort
Tel.: 016 43 36 20
Gsm: 0485 00 48 01 (de baas: Bert)
0475 98 17 60 (altijd iemand die opneemt)
Even om te beginnen hoe we eigenlijk bij deze garage terecht zijn gekomen.
We waren dringend op zoek naar een tweedehandswagen aan een klein prijsje voor kleine afstanden. We zijn enkele garages in de buurt afgeweest, maar niet echt een auto gevonden.
Uiteindelijk bij hen terecht gekomen vier weken geleden op een regenachtige zaterdag (onvoorstelbaar hoe weinig mensen voor een tweedehandswagen gaan kijken op regenachtige dagen ).
Zaterdag 30 jan
We stappen binnen en er blijken heel wat mensen binnen te zitten in de living/kantoor. De baas stapt op ons af en we zeggen dat we op zoek zijn naar een kleine benzinewagen voor een klein prijsje. Hij antwoordt heel vriendelijk en zegt dat hij er eentje heeft staan die onlangs is binnengekomen. We gaan zien en hij geeft wat informatie en het blijkt best een koopje te zijn (volkswagen polo 1.2, ong 10 oud, 66.000km, 2.500€). Het interieur moet nog proper gemaakt worden met water, de bumper wordt momenteel herspoten en moet er gewoon terug opgezet worden wanneer hij die gaat halen.
Ok, we zeggen dat het interessant is, maar gaan het bijken. Hij zegt dat het geen haast heeft, want hij gaat het niet online zetten totdat die bumper erop staat en geeft ons zijn kaartje.
We rijden dus nog even rond en blijkt dat we toch wel gewonnen zijn voor de polo. Ik bel hem die avond dus op om te zeggen dat we echt wel geïnteresseerd zijn en best wel een testrit willen uitvoeren wanneer alles erop en eraan is en schoongemaakt is. Dus hij zegt: "kom volgende week zaterdag maar terug, dan is alles in order."
Zaterdag 6 feb
Misschien had ik eerst moeten bellen, maar blijkt dat er dus helemaal niks is gedaan aan de wagen . Hij zegt dat we ons geen zorgen moeten maken, dat komt allemaal in orde. We hoeven geen voorschotje (25€) te betalen, maandag of dinsdag komt dat in orde en zal hij ons bellen. Hij noteert ons nummer op een blaadje en wij denken dat het in orde komt. En we mogen langskomen tot 21u.
Maandag 8 feb
geen telefoontje
Dinsdag 9 feb
geen telefoontje
ik stuur een mail, want hij neemt zijn gsm niet op (staat gewoon af). Ik zeg in de mail dat ik het apprecieer dat hij belt als alles in order is en dat we nog altijd interesse hebben.
Zaterdag 13 feb
ik bel om te zien hoever hij staat met de wagen. Hij neemt niet op op zijn gsm nummer, maar als je het tweede nummer belt dan neemt een vrouw (secretaresse of vrouw of whatever) op en kun je hem dus wel bereiken. Hij zegt dat de bumper er dinsdag opkomt en dat ik dan kan langskomen voor de testrit.
Na de zoveelste teleurstelling wacht ik dus weer braaf af.
Dinsdag 16 feb
geen telefoontje
Woensdag 17 feb
ik bel weer naar zijn gsm en verassing: neemt op. Hij zegt dat de garage maar open is tot 18u en dat hij morgen (vandaag dus) naar de autokeuring gaat met de polo en dat we dan kunnen langskomen.
ok, vriendelijk afgelegd.
Donderdag 18 feb (le moment suprème)
Ik heb alvast onderzocht tot welk uur hij naar de keuring kan: van 7 tot 19u. ik bel hem tijdens mijn lunch om te zien of ik wel zeker vandaag/vanavond langs kan komen. Hij neemt niet op. Ok, hij is waarschijnlijk bij de keuring.
Ik bel tegen 19u en blijkt dat hij dan ah bellen is. Ok, goed teken, de gsm is in gebruik.
Ik bel na 19u, na de keuringsuren, neemt niet op. Ik doe dit meermaals tot 20u zonder resultaat.
Ik bel dus naar het andere nummer: een vrouw neemt op en ik vraag op Bert er is. Ik krijg na wat gerommel Bert aan de lijn en blijkt dat hij niet bij de keuring is geweest vandaag, maar dat hij morgen gaat. Ik wijs hem er erop dat hij zei dat die vandaag naar de keuring ging. Dan begint hij natuurlijk erover dat mensen met een voorschot eerst behandeld worden. Ik zeg dat hij vanaf het begin heeft gezegd dat dat niet nodig was. Hij blijft maar doorbomen dat diegenen die een voorschot hebben betaald echt geïnteresseerd zijn in de wagens en dat die dus ook de service krijgen. Ik dus natuurlijk dat ik ook het voorschot zou gegeven hebben als hij dat nu had gezegd. Ik blaas dus omdat ik weer tijd heb verloren. En dat is natuurlijk niet goed overgekomen: "als het zo zit en je zit te blazen aan de telefoon dan ga je maar ergens anders een auto kopen!" Ik probeer nog erop te antwoorden, maar mijnheer heeft de telefoon al afgelegd.
Dus moraal van het verhaal: ofwel betaal je het voorschot vooraf (ook al wordt er gezegd dat het niet hoeft), hoewel de wagen in erbarmelijke staat is en dan krijg je waarschijnlijk een snelle service en is die wagen in topconditie beschikbaar in 1-2 weken, ofwel blijf je hier gewoon weg.
Ik moet dus weer op zoek naar een kleine wagen voor een kleine prijs (hoewel ik ondertussen natuurlijk wel heb rondgekeken, ik leg niet al mijn eieren in dezelfde mand, maar tevergeefs: nog niks gevonden).
Comment