Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mijn vrouw en ik overwegen om van autoverzekering te veranderen voor onze bestaande wagens (kleine omnium). Vrouw zit bij DVV, ikzelf bij die pipo's van KBC.
Je zult van Ethias zowel goede als slechte verhalen horen, net zoals van DVV en KBC. Waar je wel rekening moet mee houden is dat de verzekeringen van Ethias niet altijd bij de goedkoopste zijn...
Zit bij Ethias. Voordeel: het meeste is online te regelen (zal bij anderen ook wel zo zijn). Nadeel: ze zijn niet van de snelste. 2 maanden om geld te storten waarvan de tegenpartij sinds dag 1 akkoord ging met hun fout. Het ging niet om een grote som maar als je auto perto is zit ik liever niet zo lang te wachten... Binnenkort eens uitkijken naar een andere verzekering...
Ik ben een dik jaar bij Ethias geweest en ga er nooit meer naar. Incompetent en alles duurt gigantisch lang. Een verzekering is er om mijn belangen te behartigen, niet om mij te kloten
Sinds een dik halfjaar bij KBC en hen al nodig gehad in 2 dossiers. Dat ging 100x beter en zeer tevreden van! Jammer dat jij net de omgekeerde switch maakt
That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
Zit bij Ethias. Voordeel: het meeste is online te regelen (zal bij anderen ook wel zo zijn). Nadeel: ze zijn niet van de snelste. 2 maanden om geld te storten waarvan de tegenpartij sinds dag 1 akkoord ging met hun fout. Het ging niet om een grote som maar als je auto perto is zit ik liever niet zo lang te wachten... Binnenkort eens uitkijken naar een andere verzekering...
Uw materiële schade wordt in dit geval betaald door de verzekering vd tegenpartij.
Ahja? Veelal is het een RDR, waarbij je eigen maatschappij uitbetaalt.
Ethias is niet gekend om een goede service na schade.
Dat is een punt waar KBC beter scoort. De makelaar doet een groot stuk van de schaderegeling, en heeft ook grote bevoegdheden.
KBC behoort weliswaar tot de duurdere van de markt.
Een goede makelaar lijkt me nog het belangrijkste. Iemand die je kan bellen, iemand die het voor u opneemt en niet persé de goedkoopste. Het draait allemaal om service...
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Al gans m'n leven verzekerd bij Ethias (OMOB), bijna 30 jaar ondertussen, vroeger zelfs nog met de brommerkes. Nooit problemen mee gehad, schadegevallen zijn altijd correct en snel afgehandeld geweest.
idem voor al mn wagens vivium, werk via onafh. makelaar en steeds is vivium de goedkoopste vr me en geen klagen over. Meestal wel zo als je meerdere wagens verzekerd bij dezelfde dat het ng goedkoper is.
Ik had/heb steeds rechtsbijstand.
Jaartje of 7 terug. Toen een aangekochte wagens niet zo ongevalvrij bleek te zijn als dat hij verkocht werd en de verkoper niet reageerde, gaf ik dit , in het kader van mijn rechtsbijstand, door aan Ethias. Nogal snel kwam de reactie dat dit niet in de rechtsbijstand zat. Heel vroeger wel, maar ondertussen was de rechtsbijstand opgedeeld in 2, rechtsbijstand en rechtsbijstand plus. En aan gezien ik de plus niet had, kon ik er naar fluiten…
Als ik niet veel later dat voorval van die niet-ongevalvrije wagen voorleg aan mijn advocaat en het hele verhaal doe, inclusief het feit dat de rechtsbijstand van Ethias dit niet wou aanvaarden, neemt mijn advocaat contact op met Ethias en dan blijkt dat Ethias wel tussenkomt in het kader van de rechtsbijstand…. Want er is een misdaad in het spel…
Begrijpe wie begrijpe kan…
Dat er zo natuurlijk veel tijd verloren gaat en de kans op het krijgen van een vergoeding van de tegenpartij (had ondertussen alle bezittingen van de hand gedaan…) een pak kleiner is , tja, daar weet Ethias natuurlijk niet op te antwoorden… Laat staan dat ze hun vergissing recht zetten…
Om een sprookje de wereld uit te helpen: er bestaan geen goede verzekeringsmaatschappijen. Allemaal de grootste oplichter in het land.
Wie licht wie op ?
" 't is toch voor de verzekering, we gaan eens goed door rekenen !"
" We gaan zeggen dat de kleine het gedaan heeft, en aangeven aan de familiale "
" Weet je wat: we zeggen dat papa de bestuurder is, en laten de zoon met de auto rijden, veel goedkoper zo "
...
" 't is toch voor de verzekering, we gaan eens goed door rekenen !"
" We gaan zeggen dat de kleine het gedaan heeft, en aangeven aan de familiale "
" Weet je wat: we zeggen dat papa de bestuurder is, en laten de zoon met de auto rijden, veel goedkoper zo "
...
Simpele kwestie van actie-reactie.
Maar wie er ooit begonnen is, dat weet ik niet.
Hier reeds vele jaren ING,het is een enorm goedkope verzekering voor personen met geen schadeverleden.
Ik kan deze zeker aanraden mits het bijnemen van de polis "premiebescherming".
Ervaring met hun service na ongeval heb ik gelukkig nog niet.
Comment