Oorspronkelijk geplaatst door FvDm
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Auto verkopen met lopende lening?
Collapse
X
-
idd indien auto verkocht> direct lening afbetalen, de 'boete' is maximaal 3 maanden intrest & aangezien die 0% is, onbestaande
indertijd ook een lening gepakt omdat vorige auto niet verkocht was & nog voor de 1e termijn vervallen was, was de auto toch verkocht, alles ineens terugbetaald en zelf geen boete moeten betalen(was zelfs niet aan 0%)mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Heb ook nog nooit een boete gehad voor een vervroegde terug betaling.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
3 maanden-regel bij vervroegde terugbetaling is afgeschaft voor consumentenkredieten (lening op afbetaling) en vervangen door een vaste som of een percentage van het openstaande kapitaal.
Zolang de bank niet het voorrecht van de onbetaalde verkoper heeft overgenomen en neergelegd bij de griffie van de rechtbank van koophandel, kan de bank geen beslag op het voertuig leggen.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Ja, voertuig moet vrij en onbelast zijn bij verkoop. In feite mag hij niet verkopen. Aan een handelaar verkopen = zal deze clausule er steeds in staan.
De poppen gaan maar aan het dansen als je door één of andere reden niet meer kan afbetalen. Dan heb je prijs natuurlijk. Of als het chassisnummer opduikt bij dezelfde financiele instelling omdat de koper een financiering neemt op hetzelfde voertuig... Er kan zoveel gebeuren, ik zou het volgens de regels afhandelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten. Er kan zoveel gebeuren, ik zou het volgens de regels afhandelen.
Met een autolening heb je toch nog altijd een overeenkomst of verbintenis met uw bank ondertekend.
Best voor zorgen dat de bank u nooit een eenzijdige contractbreuk in uw schoenen kan schuiven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten't Was welgemeend advies
Maar ik heb zelf al verschillende wagens gekocht en verkocht als particulier aan of van een andere particulier
Nooit of te nimmer heb ik gevraagd of is me gevraagd geweest : zeg eens vriend, is dit voertuig wel "vrij en onbelast?"
In 99,99% van de gevallen lopen zo'n dingen goed af
Een keertje kan het mislopen, zoals met alles het geval is nietwaar?
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten3 maanden-regel bij vervroegde terugbetaling is afgeschaft voor consumentenkredieten (lening op afbetaling) en vervangen door een vaste som of een percentage van het openstaande kapitaal.
Dat klopt volledig A160!
Ik heb het intussen eens nagevraagd bij m'n broer en het is 1% boete bij looptijd langer dan 12 maanden en 0,5% indien korter.
Zou neerkomen op een goeie 130 euro te betalen, en dat op een krediet van 0% rente . Dan begrijp ik héél goed waarom hij liever gewoon verder afbetaalt aan 0% ipv die boete te betalen...
Comment
-
Ik zou de bank toch even informeren. De kans bestaat dat zij willen dat je de lening in één keer aflost met een mogelijke boete wegens niet respecteren van het contract.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
mag zowieso niet, want wat ga je met dat geld doen?
ga ff naar de bank voor 30 000€ te lenen voor een auto, ik verkoop die auto voor 29900€ door en met het geld ga ik op reis.
een persoonlijke lening van 30 000€ aan 0% (ipv 6% ofzo), heeeeeeeeeeeeeel handig zo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenmag zowieso niet, want wat ga je met dat geld doen?
ga ff naar de bank voor 30 000€ te lenen voor een auto, ik verkoop die auto voor 29900€ door en met het geld ga ik op reis.
een persoonlijke lening van 30 000€ aan 0% (ipv 6% ofzo), heeeeeeeeeeeeeel handig zo
Ik zou de bank toch eens bellen en vragen hoe het zit als die auto verkocht wordt.
Nu zal die financiering wel via de garage lopen zeker? Ken geen bank waar je aan 0% kan lenen.
In dit geval heeft de garage een stuk van de korting af gehouden en aan de financieringsinstelling betaald om jou een lening van 0% te geven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenEen auto van 30k krijg je niet verkocht voor 29900....
Ik zou de bank toch eens bellen en vragen hoe het zit als die auto verkocht wordt.
Nu zal die financiering wel via de garage lopen zeker? Ken geen bank waar je aan 0% kan lenen.
In dit geval heeft de garage een stuk van de korting af gehouden en aan de financieringsinstelling betaald om jou een lening van 0% te geven.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Heb het zelf met mijn eerste auto toen ik pas begon te werken ook gedaan, ik wist wel dat het niet mocht maar ze hebben daar bij bank/verz niet moeilijk over gedaan...ben altijd een vezekerbaar risico geweest :-)
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
Comment
-
Normaal is een lening voor een voertuig voor een particulier een persoonlijke lening (voor zelfstandigen is dit dikwijls anders), wat je met dat geld doet maakt de bank in feite weinig uit. Bij een "autolening" krijg je van de bank korting op de te betalen intresten, om van die korting te kunnen genieten vraagt de bank dan wel dat je de factuur/inschrijving/bestelbon/... voorlegt. Wat er nadien met die wagen zou gebeuren trekt de bank zich niets van aan want jij bent persoonlijk gebonden aan de terugbetaling (daarom ook dat er dikwijls een papier van loonsoverdracht bij wanbetaling moet worden getekend). De lener is eigenaar van het voertuig van dag 1, de bank kan in de meeste gevallen niets van rechten op het voertuig laten gelden en al zeker niet als er geen sprake is van wanbetaling. Dus ja die wagen kan verkocht worden zelfs al is er nog een lopende lening, de verkoper hoeft de koper hier niet van op de hoogte te stellen, daar de bank geen rechten op het voertuig heeft.
Bekijk het antwoord van Belfius eens op die vraag:
Ik heb mijn auto/moto verkocht. Moet ik mijn lening meteen terugbetalen?
Neen, u bent niet verplicht uw krediet meteen terug te betalen.
De vraag of het niet beter is is een andere vraag dan het louter wettelijke aspect (en nogmaals dit gaat hier om een persoonlijk krediet voor particulieren, niet om een professioneel krediet).Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Zoals hier al aangehaald. Bij een lening is er steeds een onderpand. Wanneer je dat onderpand weg doet, is er geen zekerheid meer voor de bank en daar kunnen ze niet mee lachen.
Het zou me niet verbazen als de banken daar een gerechtelijke procedure voor op kunnen starten...Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
Comment