Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto verkopen met lopende lening?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto verkopen met lopende lening?

Mijn broer krijgt een bedrijfswagen en zou daarom zijn auto verkopen waar nog een lening van 19 maanden opzit.

Iemand had hem gezegd dat hij daarvan de bank op de hoogte moet stellen.

Volgens mij is dat niet het geval? Zolang je de lening blijft aflossen, verandert er voor hun helemaal niets, toch?

Auto verkopen met lopende lening?

Als je hem in de prak rijdt moet je hem ook verder afbetalen dus denk dat het wel kan maar waarom betaalt hij de lening dan niet gewoon af?
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
      Als je hem in de prak rijdt moet je hem ook verder afbetalen dus denk dat het wel kan maar waarom betaalt hij de lening dan niet gewoon af?

zou ik ook doen,dan is hij er van af.
      heden 2014 Bmw M235i 326pk
      heden 2017 vw golf 1.2tsi 110pk

Comment

Bedoel je alles ineens terugbetalen?

Het is een 0% lening (actie op het salon van 2015) dus het komt beter uit om gewoon de maandelijkse termijnen te blijven betalen

Comment

Ik zou niet graag zo'n auto kopen... Dikke zever als de vorige eigenaar stopt met betalen.

Comment

9 op 10 heeft 'ie een clausule ondertekent waarin je verplicht bent om het aan te geven bij de financiële instelling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
              9 op 10 heeft 'ie een clausule ondertekent waarin je verplicht bent om het aan te geven bij de financiële instelling.
              Inderdaad, neem best maar eens de leningsovereenkomst en kleine lettertjes door vooraleer zo maar te verkopen.

Comment

Die weten dat niet als je hem verkoopt, wat boeit het ook zolang je maar betaald

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Ik denk dat ze uw wagen kunnen aanslaan als je niet afbetaald. Dus als jij hun onderpand verkoopt... zal wel in de kleine lettertjes staan.
                  IRIDIUM
                  Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
                  Helderzienden

Comment

Gewoon blijven verder afbetalen natuurlijk. In principe kan ie de wagen maar eerst verlopen als hij vrij is van financiële lasten, maar wie weet dat...

Sending from somewhere, used with Tapatalk
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Die weten dat niet als je hem verkoopt, wat boeit het ook zolang je maar betaald

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                      Gewoon blijven verder afbetalen natuurlijk. In principe kan ie de wagen maar eerst verlopen als hij vrij is van financiële lasten, maar wie weet dat...

Zo denk ik er dus ook over.
                      Natuurlijk zal hij blijven afbetalen...

Bedankt voor de tips!

Comment

En er waarschijnlijk over zwijgen tegen de koper, proper, ik heb het meegemaakt ... Heel plezant als de vorige eigenaar niet meer afbetaalt en er een inspecteur van de politie belt. Wagen was inmiddels ook al bij de volgende eigenaar beland via een handelaar ... Die mocht er Belgie niet meer mee uit, hoe het uiteindelijk afgelopen is, weet ik niet, was een Freelander van 10 jaar oud ook waar men niet direct zou verwachten dat er financiering op zou zitten.
                        Last edited by ; 19/08/2016, 14:56.

Comment

Dan moet de bank al weten waar die wagen zit he.
                          Ook vreemd dat ze de nieuwe koper ermee lastig vallen gezien de 1ste eigenaar een schuld heeft bij hun. Hij krijgt geld van die wagen dus de nieuwe koper is er vanaf. Wat de 1ste eigenaar ermee doet is zijn probleem.
                          Rare mannen bij de bank.

Comment

Ik had hem betaald en stond op mijn vriendin haar naam. Contract moeten voorleggen en mijn vriendin heeft een verklaring mogen gaan afleggen op het politiekantoor. Toen de agent belde zei ik, ik weet niet of ik dat contract nog heb, antwoord het is te hopen voor u van wel ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                              En er waarschijnlijk over zwijgen tegen de koper, proper, ik heb het meegemaakt ... Heel plezant als de vorige eigenaar niet meer afbetaalt en er een inspecteur van de politie belt. Wagen was inmiddels ook al bij de volgende eigenaar beland via een handelaar ... Die mocht er Belgie niet meer mee uit, hoe het uiteindelijk afgelopen is, weet ik niet, was een Freelander van 10 jaar oud ook waar men niet direct zou verwachten dat er financiering op zou zitten.
                              Nogmaals ,
                              Mijn broer heeft helemaal niet de intentie om te stoppen met betalen
                              Domiciliëring blijft doorlopen tot aan de afloopdatum

Bij vervroegde aflossing moet je volgens het contract een 'boete' betalen (heel vreemd want de rentevoet is 0%)

Comment

Die intentie had de verkoper misschien ook, op 1.5 jaar kan er veel gebeuren waardoor het misschien toch niet meer wordt afbetaald. Het is ons bij de aankoop in elk geval niet verteld geweest natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                  Zo denk ik er dus ook over.
                                  Natuurlijk zal hij blijven afbetalen...

Bedankt voor de tips!
                                  Haha, je hoort wat je wil horen, maar verduistering is een misdrijf.

Comment

Als koper is het dus altijd maar best dat je een gehandtekende koop-overeenkomst hebt waar in vermeld staat dat het voertuig vrij is van financiering of enig andere financiële lasten.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                      Haha, je hoort wat je wil horen, maar verduistering is een misdrijf.
                                      o jee meneer de polies, nu maak je ons echt wel bang

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                        Als koper is het dus altijd maar best dat je een gehandtekende koop-overeenkomst hebt waar in vermeld staat dat het voertuig vrij is van financiering of enig andere financiële lasten.

Zal ik zo doorgeven

Comment

Working...
                                        X