Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kostprijs Volvo V50 DPF filter vervangen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
    Verkoopprijs?
    Ik ga vanavond eens zien op m'n zus haar factuur, en deze hier posten.
    Normaal wel denk ik. Maar ben natuurlijk niet zeker..


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    RIP Den borre!

    Comment


    • #22
      Voor wat het waard is heb ik voor de 1.6D V50 in de zomer van 2011 900 euro betaald voor roetfilter, brandstoffilter, pollenfilter, etc. Allemaal door nieuw vervangen. Bij deze onafhankelijke garage bijna 500 euro duurder (inflatie op 5 jaar tijd?). Zou alsnog elders gaan voor een offerte en diagnose. Verstopte brandstoffilter kan ook vermogensverlies doen optreden. Wat als er niets mis is met je roetfilter?

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
        Voor wat het waard is heb ik voor de 1.6D V50 in de zomer van 2011 900 euro betaald voor roetfilter, brandstoffilter, pollenfilter, etc. Allemaal door nieuw vervangen. Bij deze onafhankelijke garage bijna 500 euro duurder (inflatie op 5 jaar tijd?). Zou alsnog elders gaan voor een offerte en diagnose. Verstopte brandstoffilter kan ook vermogensverlies doen optreden. Wat als er niets mis is met je roetfilter?
        Roetfilter is een deel van het onderhoud 120000 km wordt dan preventief vervangen. Deze heeft net geen 140000 km dus zou niet verwonderd zijn moest hij vol zitten...


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        RIP Den borre!

        Comment


        • #24
          welke motor? D4164T of de 2T? Indien de 4T moet de filter vervangen worden tijdens de 140d beurt. Net als alle andere filters trouwens en het Eolys.
          Mijn idee over deze motoren: volg mooi het onderhoudsschema en neem er bepaalde prutjes bij (sneller verstop brandstoffilter,druksensor in inlaat,egr,...) en die blokjes kunnen héél lang mee. Veel langer als de meeste mensen denken van een kleine diesel. Mijn pa heeft er twee gehad,beide tot 200 000km en die motoren waren nog als nieuw (S40 en V60)
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
            Roetfilter is een deel van het onderhoud 120000 km wordt dan preventief vervangen. Deze heeft net geen 140000 km dus zou niet verwonderd zijn moest hij vol zitten...


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Dus ik versta hier uit dat elke 120 000 km de roetfilter mee vervangen moet worden? Trekt toch nergens op?
            Ik geloof je zeker maar dat is toch een goede reden om Volvo's te laten staan, zeker rond die kilometers...

            Comment


            • #26
              Bij mij is de roetfilter toch niet vervangen geweest op 120k.
              Binnenkort 140.000 en dan zou de distributieriem vervangen worden, maar van de roetfilter is er precies geen sprake.
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

              Comment


              • #27
                Is enkel op bepaalde modellen, zoals de C30 1.6d en de V50.
                Bij mijn V70 moet dat bv niet.

                Comment


                • #28
                  Is bij die 1,6 drive dat die moeten vervangen worden.Geen volvo motor he

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Dannyc30d5 Bekijk Berichten
                    Is bij die 1,6 drive dat die moeten vervangen worden.Geen volvo motor he
                    Inderdaad, al die franse bazaar

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Dannyc30d5 Bekijk Berichten
                      Is bij die 1,6 drive dat die moeten vervangen worden.Geen volvo motor he
                      oke, dan herzie ik mijn mening

                      Comment


                      • #31
                        Kostprijs Volvo V50 DPF filter vervangen

                        Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                        Bij mij is de roetfilter toch niet vervangen geweest op 120k.
                        Binnenkort 140.000 en dan zou de distributieriem vervangen worden, maar van de roetfilter is er precies geen sprake.
                        Bij de v60 niet meer, de versie in de v50, s40 en c30 wel...


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                        RIP Den borre!

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Dannyc30d5 Bekijk Berichten
                          Is bij die 1,6 drive dat die moeten vervangen worden.Geen volvo motor he
                          De oude 2.5 5 cillinder is en vw motor. Vroeger werd er ook gebruik gemaakt van Renault motoren dus is zeker niet de eerste keer. Maar er is wel een rede dat Volvo nu enkel nog eigen motoren gebruikt.


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                          RIP Den borre!

                          Comment


                          • #33
                            sorry, maar bullshit dat die vervangen moet worden

                            bij de 1.6 hdi's bij mij in de garage wordt die NOOIT vervangen. Enkel als die filter om een bepaalde reden te vol zit en niet meer te redden valt (wat haast nooit voorkomt), dan moet die vervangen worden.

                            En als die moet vervangen worden, dan hoeft dat zeker niet door een nieuwe, maar kan dat perfect door een revisiefilter die dus op een correcte manier is proper gemaakt.

                            Ik zit met de 2 liter en de mijne gaat dus al meer dan 240K mee. Terwijl deze officieel had moeten vervangen zijn geweest op 180K. De garage doet dit dus bijna nooit. Enkel eolys bijvullen en terug verder bollen. Lijkt me eerder dat volvo op die manier de mensen wat geld uit hun zakken klopt... Heel makkelijk om het dan op de 'franse bazaar' te steken.
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
                              De oude 2.5 5 cillinder is en vw motor. Vroeger werd er ook gebruik gemaakt van Renault motoren dus is zeker niet de eerste keer. Maar er is wel een rede dat Volvo nu enkel nog eigen motoren gebruikt.


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              Das wel al heel tijdje geleden he,vanaf de 2,4 5 cilinder is het een volvo motor.

                              Comment


                              • #35
                                roetfilter is erg duur en gevoelig aan storing
                                als volvo die sneller vervangt verdienen ze er aan, en zijn er minder klachten over roetfilters.
                                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Dannyc30d5 Bekijk Berichten
                                  Das wel al heel tijdje geleden he,vanaf de 2,4 5 cilinder is het een volvo motor.
                                  Dat weet ik. Ik wil alleen maar zeggen dat het niet vreemd is dat ze andere motoren gebruiken en in het verleden het al vaker hebben gedaan.


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                  RIP Den borre!

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    sorry, maar bullshit dat die vervangen moet worden

                                    bij de 1.6 hdi's bij mij in de garage wordt die NOOIT vervangen. Enkel als die filter om een bepaalde reden te vol zit en niet meer te redden valt (wat haast nooit voorkomt), dan moet die vervangen worden.

                                    En als die moet vervangen worden, dan hoeft dat zeker niet door een nieuwe, maar kan dat perfect door een revisiefilter die dus op een correcte manier is proper gemaakt.

                                    Ik zit met de 2 liter en de mijne gaat dus al meer dan 240K mee. Terwijl deze officieel had moeten vervangen zijn geweest op 180K. De garage doet dit dus bijna nooit. Enkel eolys bijvullen en terug verder bollen. Lijkt me eerder dat volvo op die manier de mensen wat geld uit hun zakken klopt... Heel makkelijk om het dan op de 'franse bazaar' te steken.
                                    Niet allen dat maar vaak breken de leidingen van de druksensor gaan ook gemakkelijk stuk. Als die door zijn mag je zeker zijn dat hij vol zit.


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    RIP Den borre!

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
                                      Niet allen dat maar vaak breken de leidingen van de druksensor gaan ook gemakkelijk stuk. Als die door zijn mag je zeker zijn dat hij vol zit.


                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                      Idd!
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        sorry, maar bullshit dat die vervangen moet worden

                                        bij de 1.6 hdi's bij mij in de garage wordt die NOOIT vervangen. Enkel als die filter om een bepaalde reden te vol zit en niet meer te redden valt (wat haast nooit voorkomt), dan moet die vervangen worden.

                                        En als die moet vervangen worden, dan hoeft dat zeker niet door een nieuwe, maar kan dat perfect door een revisiefilter die dus op een correcte manier is proper gemaakt.

                                        Ik zit met de 2 liter en de mijne gaat dus al meer dan 240K mee. Terwijl deze officieel had moeten vervangen zijn geweest op 180K. De garage doet dit dus bijna nooit. Enkel eolys bijvullen en terug verder bollen. Lijkt me eerder dat volvo op die manier de mensen wat geld uit hun zakken klopt... Heel makkelijk om het dan op de 'franse bazaar' te steken.
                                        Bedankt voor al jullie reacties, kon door drukte niet eerder antwoorden, sorry :-)
                                        We hebben dus de V50 1.6D DRIVe, lichtste motorisatie (toen fiscaal interessant). Is inderdaad een PSA motor, zagen we pas toen we het conformiteitsattest bekeken...

                                        Nu vraag ik me dus ook af, zoals Flappy hierboven, of dat echt wel aan de filter ligt. Er komt nergens storing op het dashboard, en ik heb de voorbije dagen geen enkele keer voorgehad dat het brandstofverbruik plots fors stijgt (tenzij ik optrek uiteraard) om te regenereren. Het vermogenverlies treedt maar af en toe op, bv tijdens het optrekken valt het een halve seconde weg, of soms op een helling gedurende langere tijd. Ik heb soms het idee dat er een andere oorzaak is (druksensor, leiding, of dat lek aan de turbo waarvan de garage sprak), maar dat ze die filter gewoon standaard mee vervangen.

                                        Enfin, we gaan eens horen of EM Motors in Limburg naar de auto wil zien, als second opinion.

                                        Filter eruit zwieren lijkt me geen goed idee voor de keuring, wel?
                                        Last edited by ; 06/10/2016, 10:41.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
                                          Niet allen dat maar vaak breken de leidingen van de druksensor gaan ook gemakkelijk stuk. Als die door zijn mag je zeker zijn dat hij vol zit.
                                          Wat bedoel je precies met "vol zit"? Die DPF kan dus vol geraken als de druksensorleiding stuk gaat? Vorig jaar is die blijkbaar stuk gegaan en vervangen (ik had toen ook last van vermogensverlies en achteraf zei de garage dat ze een sensorleiding vervangen hadden). Maar is daardoor die DPF vol komen te zitten?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X