Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kostprijs Volvo V50 DPF filter vervangen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Kostprijs Volvo V50 DPF filter vervangen

    Dag,
    Ik heb op het forum regelmatig eens gelezen over "onafhankelijk" garages enzo. Vanderborght uit Rotselaar wordt door sommigen wel eens aangeraden. We zijn daar sinds een jaar of 3 klant voor het onderhoud van onze V50 (door die aanbevelingen). Maar op een paar jaar tijd is die garage ook serieus gegroeid en lijkt ze niet meer die "kleine, onafhankelijke" van vroeger.
    De laatste tijd zitten we met serieuze kosten aan de V50: silent blocks vervangen (afrekening 10% duurder dan offerte en dat was "normaal"), turbosensor stuk (vermogenverlies), en nu opnieuw vermogenverlies, volgens hen veroorzaakt door DPF filter die vol zit. De V50 zit aan 138.000 km, dus dat zal wel kloppen zeker?
    Maar de offerte voor de vervanging is niet mals:
    - Roet/cat filter: 421 euro
    - Pakking 8 euro
    - Eolys kit: 94 euro
    - Brandstoffilter (moet blijkbaar ook vervangen worden): 71 euro
    - Slang 32 euro
    - Klem 5 euro
    - Slang 181 euro
    - Pakking 6 euro
    - IDS 37 euro
    - Diagnose & werkuren: 291 euro
    TOTAAL: 1.386 incl BTW
    We hebben totaal geen ervaring of kennis: zijn dat normale prijzen?
    En gezien de km-stand kunnen we ons volgend jaar alweer verwachten aan nieuwe distributieriem + waterpomp, ook een "kleine 1.000 euro" volgens de garage. We vragen ons af of dat allemaal de moeite loont. Iemand ervaring hoe betrouwbaar die V50's zijn boven de 100.000 km? Kan je daarmee na die investeringen nog een tijdje doorbollen of blijven de kosten komen?
    Merci!
    Stijn

  • #2
    Zus heeft onlangs ook de DPF laten vervangen bij haar C30 1.6d, en was incl onderhoud een €1200 BTWi.
    Aangezien dat bij jou excl onderhoud is, precies wat te duur?

    Stampt die DPF gewoon leeg? Nooit meer last van daarna.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
      Stampt die DPF gewoon leeg? Nooit meer last van daarna.
      DIT!

      Zal minder kosten en je wagen wordt betrouwbaarder.

      Distributieriem en waterpomp zijn onderhoud, dat weet je normaal bij aankoop. Het moet natuurlijk wel betaald worden, dat begrijp ik.
      I.v.m. de kilometerstand: mits goed onderhoud zal die nog een hele tijd goed blijven rijden!

      Comment


      • #4
        klassiek probleem. ga na of het mogelijk is om je roetfilter open te snijden en de inhoud te geven aan een bedrijf. er zijn bedrijven gespecialiseerd in het uitkuisen van de filter. dan moet je die gewoon terugsteken en de behuizing weer toe lassen.
        DPF weghalen of gewoon leegmaken kan, maar moet je de boordcomputer herprogrammeren hiervoor. hier zijn bedrijven van motortuning goed in. de keuring is ook niet hélemaal achterlijk, kans zit er dik in dat ze op termijn scanners in huis halen om te zien of uitlaatfilters leeg zijn gehaald of niet.

        verder: enorm dure herstelling. als je alles perfect wil, dan moet je dat maar doen.
        een slang van 181 euro en een brandstoffilter van 71 euro? stevig. die slang zal wel een deel van de uitlaat zijn?
        van dat andere, een kostprijs die 10% hoger ligt dan offerte is heel schappelijk, ze hebben geen glazen bol.
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

        Comment


        • #5
          openslijpen hoeft helemaal niet. Filter opsturen en ruilfilter terugkrijgen. Kost je hooguit 300€ als de oude filter nog te redden valt.

          En het is wel heeeeeeeeeeel snel voor een nieuwe filter. Mijn steekt er al +240K onder...

          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #6
            Gewoon uitlaatstuk achter de DPF losmaken & verwijderen, met een boor een gat door de filter boren ter diameter van de uitlaatbuis, terug monteren, foutcodes wegschrijven en klaar.
            Zo lijkt het alsof de DPF er nog in zit moest de keuring ooit scanners gebruiken, wordt je air flow niet verstoord door een lege filter en zie je niets van lasnaden.

            Comment


            • #7
              nee, gaat niet om kilometerstand. het gaat om een verstopte filter.
              hebben ze hem al statisch geregenereerd? is 30-60 minuten laten draaien in neutraal met de motor in hoog toerental. niet zo heel gezond en kun je maar een paar keer doen met een filter
              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                nee, gaat niet om kilometerstand. het gaat om een verstopte filter.
                hebben ze hem al statisch geregenereerd? is 30-60 minuten laten draaien in neutraal met de motor in hoog toerental. niet zo heel gezond en kun je maar een paar keer doen met een filter
                Waarom zou dat niet gaan, ondanks het een verstopte filter is?
                Da's gewoon los door die filter een gat boren, of die filter nu verstopt is maakt toch niet uit? Ondertussen zal de rest van mijn filter ook al verstopt zitten ze, is ook al een 5000 km geleden.

                Comment


                • #9
                  als de filter nu al verstopt is, dan is dat ergens aan te wijten. Rijstijl kan. Druksensor die zijn werk niet meer goed doet, lekkende verstuiver, olieverbruik via turbo,...

                  lijkt me logisch eerst het probleem aan te pakken of de TS zit binnen afzienbare tijd terug met problemen.
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                    Waarom zou dat niet gaan, ondanks het een verstopte filter is?
                    Da's gewoon los door die filter een gat boren, of die filter nu verstopt is maakt toch niet uit? Ondertussen zal de rest van mijn filter ook al verstopt zitten ze, is ook al een 5000 km geleden.
                    mijn post kwam tegelijk op het forum met die van jou, daarom de verwarring.
                    ik antwoordde hier op, omtrent kilometerstand:
                    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    En het is wel heeeeeeeeeeel snel voor een nieuwe filter. Mijn steekt er al +240K onder...
                    nu, interessante manier om de DPF te omzeilen.
                    heb je de regeneratie uitgeschakeld in de boordcomputer?
                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                    Comment


                    • #11
                      Kostprijs Volvo V50 DPF filter vervangen

                      Ik denk zelfs dat het bij een officiële dealer goed koper is. Denk zelfs dat de roetfilter goedkoper is.
                      Normaal is dit het 120 000km onderhoud.


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      RIP Den borre!

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
                        Ik denk zelfs dat het bij een officiële dealer goed koper is. Denk zelfs dat de roetfilter goedkoper is.


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                        Nee, roetfilterprijs klopt, ongeveer zelfde als bij m'n zus.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                          Nee, roetfilterprijs klopt, ongeveer zelfde als bij m'n zus.
                          Heb het net aan de magazijnier gevraagd hier en prijs van een roetfilter is hier +- 385 afhankelijk van het model.


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                          RIP Den borre!

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
                            Heb het net aan de magazijnier gevraagd hier en prijs van een roetfilter is hier +- 385 afhankelijk van het model.


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                            Verkoopprijs?
                            Ik ga vanavond eens zien op m'n zus haar factuur, en deze hier posten.

                            Comment


                            • #15
                              71 euro voor een brandstoffilter gaat echt wel niet. welke motorisatie is dat?

                              13.5 voor Mann Filter, 15 voor Bosch. het is niet redelijk om een lokale winkel te vergelijken met een online shop, maar een factor 4 à 5 goedkoper is toch wel gestoord.
                              een "purflux" ding kost 18.6 euro maar dat is geen equivalent van de originele filter dunkt me
                              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                              Comment


                              • #16
                                Net 1850€ kosten gedaan aan onze Volvo S40 1.6D met 351.000km. Is het de moeite?? Als je tevreden bent over de wagen, waarom dan een andere kopen? Helaas blijven ze niet nieuw. Maar daarvoor nooit kosten aan gehad en nu kwam alles tegelijk natuurlijk. En voor de herstellingskosten heb je geen ander voertuig. Nu hopen dat hij er weer tegen kan.

                                - Draagarmen
                                - Wiellager links achter
                                - Remklauwen links en rechts achter
                                - Alternator en aandrijfriem
                                - Alle darmen naar de intercooler
                                - Schokdempers achter

                                Allemaal gedaan bij de officiële dealer Van Houdt Kempen in Geel
                                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                                Comment


                                • #17
                                  prima zaak dat.
                                  1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik zou de roetfilter leeg maken.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                                      71 euro voor een brandstoffilter gaat echt wel niet. welke motorisatie is dat?

                                      13.5 voor Mann Filter, 15 voor Bosch. het is niet redelijk om een lokale winkel te vergelijken met een online shop, maar een factor 4 à 5 goedkoper is toch wel gestoord.
                                      een "purflux" ding kost 18.6 euro maar dat is geen equivalent van de originele filter dunkt me
                                      Ik heb ook 75€ betaald voor mijn v50.

                                      Verstuurd met de postduif.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                                        71 euro voor een brandstoffilter gaat echt wel niet. welke motorisatie is dat?

                                        13.5 voor Mann Filter, 15 voor Bosch. het is niet redelijk om een lokale winkel te vergelijken met een online shop, maar een factor 4 à 5 goedkoper is toch wel gestoord.
                                        een "purflux" ding kost 18.6 euro maar dat is geen equivalent van de originele filter dunkt me

                                        purflux is waarschijnlijk originele montage

                                        Comment

                                        Working...
                                        X