Dag,
Ik heb op het forum regelmatig eens gelezen over "onafhankelijk" garages enzo. Vanderborght uit Rotselaar wordt door sommigen wel eens aangeraden. We zijn daar sinds een jaar of 3 klant voor het onderhoud van onze V50 (door die aanbevelingen). Maar op een paar jaar tijd is die garage ook serieus gegroeid en lijkt ze niet meer die "kleine, onafhankelijke" van vroeger.
De laatste tijd zitten we met serieuze kosten aan de V50: silent blocks vervangen (afrekening 10% duurder dan offerte en dat was "normaal"), turbosensor stuk (vermogenverlies), en nu opnieuw vermogenverlies, volgens hen veroorzaakt door DPF filter die vol zit. De V50 zit aan 138.000 km, dus dat zal wel kloppen zeker?
Maar de offerte voor de vervanging is niet mals:
- Roet/cat filter: 421 euro
- Pakking 8 euro
- Eolys kit: 94 euro
- Brandstoffilter (moet blijkbaar ook vervangen worden): 71 euro
- Slang 32 euro
- Klem 5 euro
- Slang 181 euro
- Pakking 6 euro
- IDS 37 euro
- Diagnose & werkuren: 291 euro
TOTAAL: 1.386 incl BTW
We hebben totaal geen ervaring of kennis: zijn dat normale prijzen?
En gezien de km-stand kunnen we ons volgend jaar alweer verwachten aan nieuwe distributieriem + waterpomp, ook een "kleine 1.000 euro" volgens de garage. We vragen ons af of dat allemaal de moeite loont. Iemand ervaring hoe betrouwbaar die V50's zijn boven de 100.000 km? Kan je daarmee na die investeringen nog een tijdje doorbollen of blijven de kosten komen?
Merci!
Stijn
Ik heb op het forum regelmatig eens gelezen over "onafhankelijk" garages enzo. Vanderborght uit Rotselaar wordt door sommigen wel eens aangeraden. We zijn daar sinds een jaar of 3 klant voor het onderhoud van onze V50 (door die aanbevelingen). Maar op een paar jaar tijd is die garage ook serieus gegroeid en lijkt ze niet meer die "kleine, onafhankelijke" van vroeger.
De laatste tijd zitten we met serieuze kosten aan de V50: silent blocks vervangen (afrekening 10% duurder dan offerte en dat was "normaal"), turbosensor stuk (vermogenverlies), en nu opnieuw vermogenverlies, volgens hen veroorzaakt door DPF filter die vol zit. De V50 zit aan 138.000 km, dus dat zal wel kloppen zeker?
Maar de offerte voor de vervanging is niet mals:
- Roet/cat filter: 421 euro
- Pakking 8 euro
- Eolys kit: 94 euro
- Brandstoffilter (moet blijkbaar ook vervangen worden): 71 euro
- Slang 32 euro
- Klem 5 euro
- Slang 181 euro
- Pakking 6 euro
- IDS 37 euro
- Diagnose & werkuren: 291 euro
TOTAAL: 1.386 incl BTW
We hebben totaal geen ervaring of kennis: zijn dat normale prijzen?
En gezien de km-stand kunnen we ons volgend jaar alweer verwachten aan nieuwe distributieriem + waterpomp, ook een "kleine 1.000 euro" volgens de garage. We vragen ons af of dat allemaal de moeite loont. Iemand ervaring hoe betrouwbaar die V50's zijn boven de 100.000 km? Kan je daarmee na die investeringen nog een tijdje doorbollen of blijven de kosten komen?
Merci!
Stijn
Comment