Oorspronkelijk geplaatst door Teus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kostprijs Volvo V50 DPF filter vervangen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door stijnw Bekijk Berichten
Filter eruit zwieren lijkt me geen goed idee voor de keuring, wel?
Voor ge naar de keuring gaat eens goed doortrekken dat alle vuiligheid eruit is, en klaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stijnw Bekijk BerichtenBedankt voor al jullie reacties, kon door drukte niet eerder antwoorden, sorry :-)
We hebben dus de V50 1.6D DRIVe, lichtste motorisatie (toen fiscaal interessant). Is inderdaad een PSA motor, zagen we pas toen we het conformiteitsattest bekeken...
Nu vraag ik me dus ook af, zoals Flappy hierboven, of dat echt wel aan de filter ligt. Er komt nergens storing op het dashboard, en ik heb de voorbije dagen geen enkele keer voorgehad dat het brandstofverbruik plots fors stijgt (tenzij ik optrek uiteraard) om te regenereren. Het vermogenverlies treedt maar af en toe op, bv tijdens het optrekken valt het een halve seconde weg, of soms op een helling gedurende langere tijd. Ik heb soms het idee dat er een andere oorzaak is (druksensor, leiding, of dat lek aan de turbo waarvan de garage sprak), maar dat ze die filter gewoon standaard mee vervangen.
Enfin, we gaan eens horen of EM Motors in Limburg naar de auto wil zien, als second opinion.
Filter eruit zwieren lijkt me geen goed idee voor de keuring, wel?
Verstuurd met de postduif.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenHet gaat de dieselfilter zijn. :p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stijnw Bekijk BerichtenVolgende week vrijdag op controle bij EM Motors. Ik zal laten weten wat het volgens hen is :-)'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenIk
Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenHet gaat de dieselfilter zijn. :p
Enfin, EM heeft de computer uitgelezen (ik kreeg de print screen te zien) en daarin verschenen "te lage brandstofdruk" en "deeltjesscheider geblokkeerd", maar dat laatste was nog geen "rode" alarmmelding. Na uitlezing van de DPF-filterdruksensor bleek die in rust (800 toeren) 5 à 6 hPa, en bij 2.500 toeren 35 hPa. Maar dat zou dus nog geen "bomvolle" roetfilter zijn (die zou eerder 70 of meer hPa aangeven). Ze hebben DPF-cleaner erin gekapt, in de hoop dat de filter nog wat meer gereinigd geraakt. En de dieselfilter is vervangen. Geen probleem meer gehad tijdens de rit Paal-Leuven en heen & terug Leuven-Overijse. Kostprijs interventie 207 euro. En afwachten wat de DPF-druksensor aangeeft bij het jaarlijks onderhoud over enkele weken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenIn Aarschot zit ook Volvo specialist die goed werk zou leveren.
Verstuurd vanaf mijn HTC Desireless 696969 met Tapatalk.
Comment
Comment