Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan men 24,5 werkuren aanrekenen om 2 injectors te vervangen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Kan men 24,5 werkuren aanrekenen om 2 injectors te vervangen?

    Indien dit niet het juiste subforum is voor mijn vraag, alvast mijn excuses.

    Effe kort de situatie schetsen:

    In december viel ik in panne met mijn Opel Vivaro uit 2009. De wagen werd naar mijn vaste garage gesleept, waar men vaststelde dat er een injector stuk was.
    Dit zou me 250 euro kosten + plaatsing. Ik ging hiermee akkoord want dat leek me een normale prijs. Telefonisch werd ik op de hoogte gebracht dat men ook een tweede injector diende te vervangen. Ook hiermee ging ik akkoord, want de garagist zal wel weten wat ie doet. :-)

    Na enkele dagen zonder nieuws nam ik zelf contact met hen op om te informeren wanneer de wagen klaar zou zijn.
    Blijkbaar hadden ze wat problemen om een injector los te krijgen, die zat volgens hen muurvast, dus nog effe geduld.

    Opnieuw om de zoveel dagen bellen, telkens zelfde verhaal .. injector muurvast.

    Na een kleine 2 weken had ik hem uiteindelijk terug, de factuur zouden ze achteraf opsturen.

    Nu heb ik gisteren de factuur aangekregen: 2200 euro !

    Waarbij ze maar liefst 24,5 werkuren aanrekenen, alsook het custom laten maken van een "tool" op perslucht om die injector los te krijgen wordt me aangerekend. (ik heb hier ook niet om gevraagd of om geconsulteerd om dit te laten maken)

    Ik ben uiteraard overdonderd en niet akkoord met deze factuur.

    Ik kan moeilijk geloven dat ze me hier 24 werkuren voor kunnen / mogen aanrekenen...(zonder de minste verwittiging)
    Er werd nergens een werkbon of offerte voor opgemaakt en ondertekend, buiten het mondeling akkoord om de injector te vervangen.

    Wat zijn mijn mogelijkheden nu? Graag jullie advies en of mening.
    Alvast bedankt!

  • #2
    Factuur aangetekend naar hun terug opsturen (en een kopie voor jou houden) waarbij je inhoudelijk de factuur betwist.

    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

    16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

    Comment


    • #3
      Hoe vast een injector ook zit 24h is nu toch wel overdreven. Welke garage was dat een officiele?

      Comment


      • #4
        Zoals Erendriel zegt, zeker en vast binnen de 8 dagen aangetekend terug sturen met een briefke dat ge niet akkoord zijn omdat de kosten buitensporig zijn en dat ge hier niet om gevraagd hebt. Als ze dan niet inbinden, kunt ge mss via de rechtsbijstand nen advocaat wat briefkes laten schrijven.

        Elke rechter gaat zoiets buitensporig vinden en als oplichting bestempelen.

        Comment


        • #5
          Hebben ze de tool zelf gehouden?

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door dirk195
            Hebben ze de tool zelf gehouden?
            Goed gezien van hun om een tool te maken dat ze later nog kunnen gebruiken op de kosten van de klant.

            Goed opgelicht dus.

            Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Ik lees dit met verbazing en in uw plaats opkomende woede. Dit zijn oneerlijke praktijken!

              Comment


              • #8
                Garagisten zijn bandieten....Niet zolang geleden €500 betaald om een uitlaat te vervangen en 500zijn werkuren only! (Moest ik tijd hebben rechtbank ja maar neemt echt te veel tijd in die ik niet heb)
                2de wagen is het andersom garage heeft akkoord getekend voor de verzekeraar om mijn auto te fixen voor 4werkuren.
                Mondeling is mij bevestigd dat het er 15a20zijn....Ik kan ze laten doen en Rb inschakelen en zij zijn in fout.
                Polo 6n 1.4

                Comment


                • #9
                  Je,hebt helemaal.niet,gevraagd op.de tool te laten maken... verkoop de toot' aan de garage met winst voor de gevraagde kost.

                  Comment


                  • #10
                    Schandalig inderdaad.
                    Als een werk normaal x uur duurt en men is er na anderhalf keer zoveel uur nog niet uit, dan moet men toch zeker de eigenaar contacteren.
                    En zeker als men custom tools gaat maken om zo'n probleem op te lossen.
                    Voor +2000€ kan je al aan een vervangmotor gaan denken.
                    Voor het dubbele koop je al een volledige Vivaro van die leeftijd.

                    Normaal ben ik geen fan om garages aan de schandpaal te nagelen, maar voor mij mag hier nu toch wel eens gezegd worden welke garage dat is.

                    Comment


                    • #11
                      De eigenaar mag ook niet opdraaien voor de onkunde of onervarenheid van de garage.
                      Dit soort werkjes duren max 4 uur, als je er dan nog 20 bijlapt omdat je persooneel het niet kan dan is dat de fout van de baas.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        De eigenaar mag ook niet opdraaien voor de onkunde of onervarenheid van de garage.
                        Dit soort werkjes duren max 4 uur, als je er dan nog 20 bijlapt omdat je persooneel het niet kan dan is dat de fout van de baas.
                        Dit.

                        Je moet toch niet gaan betalen voor de leerschool van de garage?

                        Heb ik met mijne ook al aan de hand gehad. "Ja maar wij zijn het niet gewoon om (groot) onderhoud uit te voeren op een RS."

                        Dat betekent toch niet dat ik hun leergeld moet betalen? Dan moesten ze het zeggen vóór ik de wagen binnendeed
                        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                        16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          De eigenaar mag ook niet opdraaien voor de onkunde of onervarenheid van de garage.
                          Dit soort werkjes duren max 4 uur, als je er dan nog 20 bijlapt omdat je persooneel het niet kan dan is dat de fout van de baas.
                          Max 4 uur? Als deze muurvast zit krijg je er die injectoren zonder die tool nooit uit. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dit allemaal doorgerekend moet worden aan de klant.
                          Garage had beter gespecialiseerde firma opgebeld dat niet anders doet dan op verplaatsing komen en injectoren uithaalt. Dit had veel goedkoper geweest.

                          Zelf al het identieke voorgehad met een vivaro van een klant en firma moeten laten komen.

                          Comment


                          • #14
                            Een andere occasie motor met goede injectoren erin was ook goedkoper geweest

                            Comment


                            • #15
                              Stel je voor dat je naar deze garage gaat om uw wagen te laten uitlezen, kopen die eerst een computer aan op uw kosten

                              Comment


                              • #16
                                Is wel het risico dat je loopt als je niet bij een erkende dealer gaat. Die worden gecontroleerd door de invoerder en hebben gepast gereedschap.

                                Comment


                                • #17
                                  Wat ik me afvraag. 24u is exact 3 volle werkdagen. Zit daar de levertermijn van die tool mss ook in?
                                  Last edited by ; 14/01/2017, 11:52.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Opel garage????????
                                    Topic starter heeft hier zijn vraag gesteld ,maar vind het de moeite niet om eens een antwoord te geven.
                                    Z4 M40i

                                    Comment


                                    • #19
                                      Als ik 'Opel' en 'injectoren' lees, krijg ik al de kriebels. Bij de dealer in Lokeren heeft men mijn stiefmoeder ook zo liggen gehad bij een probleem van overmatig roken bij opstart. Eerst 1 injector vervangen, probleem bleef, tweede injector vervangen, probleem bleef nog. Dan stelden ze voor om ze allemaal te vervangen, bij een wagen van 4 jaar oud met 60000 km. Dan maar een tweede opinie genomen en een kennis (onafhankelijke garage) van mij ernaar laten kijken, bleek dat de EGR klep vast zat. Probleem opgelost.

                                      De Opel-garage rekende voor het werk en 2 injectoren 600 EUR. Die kennis van me lag achterover, want vlakbij zijn zaak zit er een zaak die injectoren reviseert. Voor 25 EUR / stuk was dat gedaan. Opel heeft dus 2 goede injectoren gehouden en 2 nieuwe gemonteerd die niet nodig waren. En als kers op de taart vernamen we ook nog dat de EGR-klep die vastraakt een gekend probleem was bij dat model van Opel.

                                      Aan TS: hier zeker op verder gaan, je staat volkomen in je recht om dit te betwisten.
                                      sigpic

                                      http://www.streamlinecarcare.be

                                      lakbehandelingen voor voertuigen

                                      MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Streamline
                                        Als ik 'Opel' en 'injectoren' lees, krijg ik al de kriebels. Bij de dealer in Lokeren heeft men mijn stiefmoeder ook zo liggen gehad bij een probleem van overmatig roken bij opstart. Eerst 1 injector vervangen, probleem bleef, tweede injector vervangen, probleem bleef nog. Dan stelden ze voor om ze allemaal te vervangen, bij een wagen van 4 jaar oud met 60000 km. Dan maar een tweede opinie genomen en een kennis (onafhankelijke garage) van mij ernaar laten kijken, bleek dat de EGR klep vast zat. Probleem opgelost.

                                        De Opel-garage rekende voor het werk en 2 injectoren 600 EUR. Die kennis van me lag achterover, want vlakbij zijn zaak zit er een zaak die injectoren reviseert. Voor 25 EUR / stuk was dat gedaan. Opel heeft dus 2 goede injectoren gehouden en 2 nieuwe gemonteerd die niet nodig waren. En als kers op de taart vernamen we ook nog dat de EGR-klep die vastraakt een gekend probleem was bij dat model van Opel.

                                        Aan TS: hier zeker op verder gaan, je staat volkomen in je recht om dit te betwisten.
                                        Zelfde probleem en zelfde garage en ook gesjareld door die mannen.... Alle, de leasing toch.

                                        Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                                        Comment

                                        Working...
                                        X