Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Garantie bij herstelling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Garantie bij herstelling

Er is dus weer een probleem opgetreden met de versnellingsbak van mijn pick-up.Hij gaat niet meer uit de vijfde versnelling.
    Een tijd geleden heb ik hem na herstelling terug naar de garage gebracht omdat hij niet meer in vijfde bleef.Hier heb ik toen ook een topic voor aangemaakt.
    Dat is toen opgelost alhoewel ik toch merkte dat het niet meer was zoals voorheen.De versnelling ging en bleef in vijfde maar de pook moest je ietwat in een andere positie zetten als ervoor.
    Gisterenavond was het opnieuw prijs.
    Voor ik de garage ermee confronteer,wil ik eerst hier mijn licht eens opsteken.
    Ik las dat er wettelijk 1 jaar garantie is op herstelling.Kan ik ergens daarvan een wettekst terug vinden?
    'k Wil namelijk goed voorbereid zijn op enige weerstand van de garage.

Mijn Volvo dealer geeft op alle herstellingen 1 jaar garantie. Dit word ook altijd gemeld als we onze S40 V60 binnen doen. in het begin van het jaar is de S40 4 keer getakeld geweest omdat er EGR problemen waren. Enkel de eerste herstelling moeten betalen, de andere 3 keer dat ze hem hebben moeten komen halen is altijd onder garantie en volledig kosteloos gerepareerd tot hij weer volledig functioneerde zoals het hoort. Maar ja, dat is wel een officiële dealer.
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Volvo_Bjorn Bekijk Berichten
      Dit word ook altijd gemeld als we onze S40 V60 binnen doen.
      Jullie doen hem samen binnen ? ... Hans doet hem alleen binnen :

Comment

Onlangs op autoforum.be:

Comment

Behalve de reactie van Tommie vind ik in bovenstaand topic niet echt meer info.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anakin 2 Bekijk Berichten
            Ik las dat er wettelijk 1 jaar garantie is op herstelling.Kan ik ergens daarvan een wettekst terug vinden?
            Het antwoord op deze vraag staat er wél : http://www.autoforum.be/forum/specif...ot-wat-te-doen

Ik vrees, jammer maar helaas, dat er géén wettelijke verplichting tot waarborg op een herstelling is.
            Als uw garagist dus weigert, sta je nergens.
            Het énige dat je kan doen is uw kop er niet meer laten zien en elders gaan...

Waarborg op een herstelling kan uiteraard op vrijwillige basis worden overeengekomen, een herstelling is een 'dienst'.

Ik denk dat de meeste merkgarages wel ''vrijwillig'' waarborg verlenen op door hen uitgevoerde herstellingen.

Comment

Van de FOD Economie:

Indien tengevolge van een herstelling bepaalde stukken werden vervangen, geldt voor deze stukken geen nieuwe garantietermijn. Een herstelling vormt immers een dienstenovereenkomst. De wettelijke garantie van twee jaar is enkel van toepassing bij een verkoopsovereenkomst, ic de verkoop van consumptiegoederen.
              Het staat de verkoper, hersteller of fabrikant evenwel vrij om een eventuele commerciële garantie te verlenen op een herstelling, en dit conform eigen voorwaarden, maar zij zijn niet verplicht.

Comment

Hij staat momenteel bij de garage.Op mijn vraag of er garantie was op die vorige herstelling(en) zei de eigenaar:"Normaal gezien wel."
                Afwachten dus.
                Nog even dit;er werd duidelijk gezegd dat de vorige keren niet alle tandwielen en synchromeshringen werden gecontroleerd.Ondanks dat er stukjes metaal van een tandwiel in de boite hebben liggen ronddraaien.
                Last edited by ; 23/04/2017, 00:25.

Comment

Aanstaande dinsdag staat de pick-up al 4 weken bij de garage.Gisteren heb ik voor de derde keer gebeld of hij gemaakt was.Telkens wordt me gezegd dat ze er nog geen tijd voor hebben gehad.
                  Dat betekent garantie dus;hem ergens tussendoor maken als er een gaatje vrijkomt.Amai,zenne.

Comment

neen,simpel of niet dat moet lang duren. Anders staat ge daar voor elk akkefietje...

Comment

Kwestie van de klant op te voeden ...

Comment

Als ze de eerste keer alles hadden gecheckt dan had ik hem niet terug moeten doen.Problemen met de boite kan je moeilijk een akkefietje noemen.
                        Breng hem die bepaalde dag maar binnen zei de baas.Dan verwacht je toch dat ze er dan aan kunnen beginnen werken en niet 4 weken later.

Comment

Je zal eens moeten beginnen meer druk te zetten denk ik. Maar anderzijds kan dat dan weer in je nadeel spelen. Moeilijk...

Comment

4 weken is toch echt niet normaal... Bel hen op en vraag wanneer het in orde is omdat je de auto dringend nodig hebt.
                            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Begin maar eens met een aangetekend briefje....
                              Daarin geef je hem nog één week, gezien het feit dat de auto er al 4 weken staat. Dit is de redelijkheid voorbij, en jij laat blijkbaar met je .. spelen.

Comment

Tja Tommie, maar dan laten ze haar wellicht de volle pot betalen, denk je niet?

Comment

Nee hé, garantie op de vorige herstelling.
                                  Wie zegt dat die auto na 3 maand of 6 maand gaat hersteld zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    Begin maar eens met een aangetekend briefje....
                                    Daarin geef je hem nog één week, gezien het feit dat de auto er al 4 weken staat. Dit is de redelijkheid voorbij, en jij laat blijkbaar met je .. spelen.
                                    Eerst bellen en vriendelijk vragen lijkt mij het verstandigste. Nadien kan je nog een aangetekende brief of uw rechtsbijstand inschakelen.

BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Zij gingen mij nu opbellen als hij klaar was.Dat zou midden deze week zijn.Ben benieuwd en wacht nog tot donderdag.

Comment

nog updates?

BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Working...
                                        X