Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iris Auto Center (Schaarbeek)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Iris Auto Center (Schaarbeek)

Heeft iemand hier al (goede of slechte) ervaring in het afhandelen van een tweedehandse verkoop bij het Iris Auto Center in Schaarbeek?
    Wij overwegen daar onze huidige wagen af te staan in de "all-in" formule:
    - je levert hem daar in; daardoor kun je je nummerplaat, verzekering & taks al schrappen
    - zij plaatsen de wagen te koop in hun toonzaal tegen een afgesproken prijsvork, en zorgen voor keuring etc... bij eventuele verkoop. Dit gedurende max. 6 maanden
    - dit alles tegen een (verdacht?) lage commissie (rond de 500 EUR)

Maar wij stellen ons vragen omtrent de aanpak: zal het er niet op neerkomen dat ze na 6 maanden (of in de loop ervan) terug aan je deur gaan hangen met de klassieke "Er is geen belangstelling, je gaat je prijs moeten verlagen"? En gezien je dan al nummerplaat, verzekering en taks hebt opgezegd, ben je dan eigenlijk met handen en voeten gebonden aan hen, en ga je wel MOETEN toegeven. Of zie ik dit te somber in?

Tja, wie bepaalt de prijs? Dat er 850€ extra betaald moet worden voor de garantie en keuring vind ik ook niet correct. Moet inbegrepen zijn in de geafficheerde prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Dat er 850€ extra betaald moet worden voor de garantie en keuring vind ik ook niet correct. Moet inbegrepen zijn in de geafficheerde prijs.
      Wat bedoel je met die 850€? Ons werd een formule aangeboden, inclusief het wassen van de auto (25€), dossierkosten (35€), commissie bij verkoop (400€) en eventuele door hen uit te voeren keuring (175€), zijnde in totaal 460 of 635€. Nergens sprake van enige garantie. Vandaar onze twijfels...

Comment

Een garage huren voor 6maand tegen 500euro is al een moeilijke opgave, laat staan dat ze er dan ook nog tijd en energie moeten insteken om hem te verkopen. Aan de hand van wat ik hier lees, zou ik het zelf niet doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
          Een garage huren voor 6maand tegen 500euro is al een moeilijke opgave, laat staan dat ze er dan ook nog tijd en energie moeten insteken om hem te verkopen. Aan de hand van wat ik hier lees, zou ik het zelf niet doen.
          Daar zit het 'm juist! Ik vermoed dat ze extra winst zullen proberen te puren uit het naar beneden drukken van de prijs naar het einde van die zes maanden toe (want dan ben je eigenlijk al met handen en voeten aan hen gebonden). Stel: je spreekt een vork af van 10.000 à 11.000 EUR, zij vinden een koper, maar raden je eerst aan om te zakken naar 8000. Resultaat: jij gaat daarop in, zij kopen aan 8000, verkopen aan 11.000, en maken dus 3.000 extra winst!

Comment

Ik krijg al de kriebels als ik Schaarbeek en autohandelaar in dezelfde zin lees
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
              Niet alleen Schaarbeek maar ook plaatsen als Molenbeek waar veel opgelapte rommel word verkocht . Iemand met verstand koopt zijn wagen best in een ander regio alleen zijn die daar meestal lager geprijsd maar hebben ook meestal meer afgezien door drukke en slechte wegen...

Nu als de verkoper kan aantonen dat de vorige eigenaar van een ander regio was zou ik het kunnen overwegen na een zeer grondige inspectie.

Comment

Denk niet dat zij zullen aankopen... Dan moeten ze garantie geven. Wellicht zal jij rechtstreeks verkopen aan de nieuwe eigenaar als particulier en maken zij een commissienota. Zal zoiets worden qua 'verkoop in opdracht van de klant'...

Comment

Same story met Wallonië.
                  V60 Polestar

Comment

Dit verdient een quote... Niet op ingaan is de boodschap...
                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Idd. Je weet toch al op voorhand dat je geript wordt?
                      heden 2014 Bmw M235i 326pk
                      heden 2017 vw golf 1.2tsi 110pk

Comment

Knappe infrastructuur : http://www.irisautocenter.be/nl/index.php

Comment

ambetante dingen, die vooroordelen ..

Comment

"Mijn gedacht !" zou BB zeggen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                              ambetante dingen, die vooroordelen ..
                              Inderdaad.
                              Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Working...
                              X