Dus je gelooft zijn profiel eigenlijk niet.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Band vervangen in garage bijna 3 keer zo duur als marktprijs
Collapse
X
-
Garages rekenen belachelijk veel voor banden.
Mijn wagen had ook eens een platte band (op borduur gereden), en men belde mij dag erna (wagen werd naar garage gesleept) met mededeling van prijs voor vervanging van de 2 banden (moet je per 2 vervangen).
Toevallig had ik week ervoor nog prijs gevraagd voor exacte zelf merk en type en maat van banden bij een bandencentrale elders in het land. Prijs van garage (geen premiummerk) was bijna 2 keer zo hoog als dat van de bandencentrale.
Onmiddellijk verlaagde de garage de prijs voor de banden naar een veel kleiner verschil, waardoor het mij niet interessanter was het alsnog elders te doen, dus hebben ze het aan die verlaagde prijs gedaan.
Zo zie je maar hoe slecht het gaat bij de garages: ze zijn niet geïnteresseerd in het verkopen van banden aan iet of wat concurrentiële prijzen, noch van autoruiten, kennelijk verdienen ze al meer dan genoeg met het onderhoud.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
Ja dat staat er idd, maar ik zie iets meer dan dat.
IP locatie is al weken in de ruime regio van stad X in Vlaams Brabant
Beetje valsspelen, ik weet het
Mijn IP-adres zou in de buurt van Kontich moeten zijn, maar ik kan je verzekeren dat dit NIET zo is.
Bovendien bestaat er zoiets als (gratis) VPN.
- Likes 1
Comment
-
Beetje valsspelen, ik weet het
Comment
-
Probleem is dat de factuur ondertussen al betaald is door m'n werkgever (is bedrijfswagen), maar uiteindelijk wordt dat wel doorgerekend naar mijzelve..
Wat die 11 voor balancering betreft, dat was blijkbaar de eenheidsprijs, al weet ik niet goed wat die 7.66 dan betekent.
Ik bedoelde dan wrs SEAL banden ipv runflats, in de garage is me gezegd dat het runflats waren maar ze wisten wrs zelf niet beter dan dat. Voorzover ik kan zien via autobandenmarkt als ik m'n wagen en model (VW Passat 2.0 TDI 150PK) selecteer komt enkel deze band eruit voor R19, dus betwijfel of ik nog een andere band heb gekregen dan dit
Alsook, ik had idd beter eerst voor een offerte gevraagd, dat klopt volledig. Toen was het voor mij belangrijker dat ik mijn auto zsm terug kon gebruiken (ze konden me trouwens geen vervangwagen gegeven omdat er geen over waren, hoewel ik hier wel voor betaal in m'n leasecontract?), en ging ik er vanuit dat de kostprijs voor 1 enkele band nog wel zou meevallen. Verkeerd gedacht dus
Oh, en ik werk in Brussel en woon regio Apen
- Likes 1
Comment
-
Eigenlijk zitten we hier met 3 dingen. Prijs online, prijs bij bandenboer en prijs in garage.
In dit geval is er echt wel iets mis met het factuur. Kan niet anders.
Dat een online winkel het goedkoopste is, is logisch. Tel daar dan nog eens de verzendkosten bij en het plaatsen en balanceren, dan komt dat alweer een stukje hoger uit. Ook circuleren er ook geruchten dat het niet altijd koosjer is ivm die DOT nummers. Maar hoe dat just zit, weet ik niet. Daarnaast hebben zij een grotere afzet dan de bandenboeren, waardoor ze betere afnameprijzen krijgen bij de fabrikanten/groothandels.
Bandenboeren zijn dan iets duurder omdat die ook met andere kosten zitten en eveneens ook de plaatsing en uitbalanceren doen. Hun afzet is ietske kleiner als een online winkel en dus afnameprijzen ietske hoger.
Een garage daarentegen doen zo weinig banden dat die meer betalen dan bandenboeren en dan hanteren die vooral de prijzen geleverd en geplaatst van bij de bandenboer + hun werkuren. Die verdienen daar heel netjes op, maar denk dat 95% van de automobilisten naar een bandenboer gaat.
Comment
-
Sorry, maar €80 voor 1 band te balanceren kan niet, écht niet.
Heb al verscheidene malen prijzen online vs dealer bekeken en gevraagd, en maximale afwijking is dat de dealer +- 50% duurder is dan een online shop.
In mijn geval toch.
Hier spreken we over bijna 300% duurder. No way dat dit correct is.
Wat de dealer hier doet is gewoon uw broek aftrekken, en een cactus in je *** rammen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
Wat de dealer hier doet is gewoon uw broek aftrekken, en een cactus in je *** rammen.
Comment
-
Beetje valsspelen, ik weet hetOorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
100 % zou ik daar toch niet op afgaan...
Mijn IP-adres zou in de buurt van Kontich moeten zijn, maar ik kan je verzekeren dat dit NIET zo is.
Bovendien bestaat er zoiets als (gratis) VPN.
Mijn IP zegt nu Borgloon en dat klopt ook helemaal niet (zit zo een 15 km uit de buurt).
Maar heb ook al gehad dat het meer dan 50 km uit de buurt was, dus locatie bepalen via IP is eigenlijk totaal onmogelijk.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk BerichtenProbleem is dat de factuur ondertussen al betaald is door m'n werkgever (is bedrijfswagen), maar uiteindelijk wordt dat wel doorgerekend naar mijzelve..
Wat die 11 voor balancering betreft, dat was blijkbaar de eenheidsprijs, al weet ik niet goed wat die 7.66 dan betekent.
Ik bedoelde dan wrs SEAL banden ipv runflats, in de garage is me gezegd dat het runflats waren maar ze wisten wrs zelf niet beter dan dat. Voorzover ik kan zien via autobandenmarkt als ik m'n wagen en model (VW Passat 2.0 TDI 150PK) selecteer komt enkel deze band eruit voor R19, dus betwijfel of ik nog een andere band heb gekregen dan dit
Alsook, ik had idd beter eerst voor een offerte gevraagd, dat klopt volledig. Toen was het voor mij belangrijker dat ik mijn auto zsm terug kon gebruiken (ze konden me trouwens geen vervangwagen gegeven omdat er geen over waren, hoewel ik hier wel voor betaal in m'n leasecontract?), en ging ik er vanuit dat de kostprijs voor 1 enkele band nog wel zou meevallen. Verkeerd gedacht dus
Oh, en ik werk in Brussel en woon regio Apen
Betaal je ook zelf als er een lamp kapot is in je bureel?
Comment
-
Car policy is iets wat je meestal ondertekend bij een firmawagen. Staan soms rare dingen in...“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
Comment