Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault laat zijn klanten maanden in regen staan na fabricagefout

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Renault laat zijn klanten maanden in regen staan na fabricagefout

    Als trouwe Renault bestuurder heb ik mijn Laguna bedrijfswagen begin januari jongstleden ingewisseld voor een nieuwe Kadjar .Begin februari ben ik met vakantie gegaan zonder de Kadjar, welke gewoon buiten was geparkeerd.
    Bij mijn terugkeer vond ik mijn wagen terug met 5 cm water binnenin !
    Ik heb mij onmiddelijk gericht naar de Renault garage ( Valkenier in Asse ) in de buurt.Daar meldde men mij dat ik pas op 6 maart mijn wagen kon binnenbrengen daar er niet vroeger een vervangwagen beschikbaar was en dit nietegenstaande de wel problematische toestand en het feit dat Valcekenier 5 garages in de streek telt .
    Desgevolge heb ik mijn Kadjar op 6 maart binnen gebracht .
    3 dagen later was de diagnose gesteld : Fabricagefout van Renault : voorruit slecht gelijmd.
    De herstelling is zeer eenvoudig : Het raam herlijmen , nieuwe vloerbekleding ( tapijten waren beschimmeld ) en nieuwe mousse ( waren eveneens beschimmeld ) onder de vloerbekleding plaatsen.Volgens de garage is de klus in een 3-tal uurtjes geklaard.
    Toen is mijn nachtmerrie begonnen……
    Pas na 3 weken zijn de mousses voor onder de vloerbekleding geleverd .De vloerbekleding echter nog niet….
    Ettelijke malen ben ik naar de garage geweest waar men mij nooit concreet kon zeggen wanneer de vloerbekleding geleverd zouden worden.
    Ik heb tevens getracht om via de leasingmaatschappij ( ALD automotive ) ‘’druk op de ketel te zetten’’ : 3 maal heb ik van hen het bericht gekregen dat het voor ‘’volgende week was ‘’.
    Op 3 mei heb ik nog een mailtje gekregen van de leasingmaatschappij met als bericht , ik citeer letterlijk :
    "Leverenancier heeft het beloofd voor volgende week maar ben niet zeker dat deze info 100% betrouwbaar is."
    Op vrijdag 5 mei heb ik mijn ongenoegen schriftelijk tot Renault België ( via hun website ) geuit.
    Eventjes de zaken in de juiste context plaatsen : wanneer ik iets vandaag in China bestel wordt het 2 weken later aan huis geleverd.Wanneer ik in belgië bestel , wordt het de dag nadien geleverd.In beide gevallen kan ik via een ‘’track and trace’’ systeem met 1 muisklik zien waar het bestelde goed zich bevindt wordt ik van elke etappe via mail of sms verwittigd.
    Wel, wanneer ik een dergelijke manisfeste fout bega zou ik de nodige onderdelen via expresskoerier hebben laten leveren en vooral de klant niet in het ongewisse hebben gelaten.
    Op dezelfde vrijdag 5 Mei ben ik door de Renault garage gebeld met de vraag of ze de oude beschimmelde tapijten mochten herplaatsen in afwachting van de levering van de nieuwe tapijten .
    Op dinsdag 16 Mei ben ik voor de éerste maal gecontacteerd geweest door de klantendienst van Renault België.Ze wisten mij te vertellen dat de de vloerbekleding intern niet als wisselstuk bestelbaar was ! Voor deze vaststelling hebben ze 69 dagen nodig gehad !!! Desgevolge stelden ze mij voor om de binnenbekleding van een nieuwe Kadjar te laten demonteren voor installatie in mijn voertuig.Te zot voor woorden , maar ja ik kan niet anders dan dit voorstel aanvaarden.

    Pas op 23 Mei ( !?! )dus 78 dagen later, was de wagen hersteld.
    Ter conclusie : Renault België heeft op geen enkel ogenblik hun verantwoordelijkheid genomen door adequaat actie te ondernemen , te communiceren laat staan zich te excuseren ( ik heb enkel na 2 maanden excuses gekregen van de garage zonder éen perspectief op beterschap ).Laat ons niet vergeten dat het hier over een fabricagefout gaat , dus de ( juridische ) fout van Renault.

  • #2
    Gelukkig had je een goede garage. Ik ben al jaren klant bij Valckenier en hun service is echt zeer goed.
    Wat is er fout aan het demonteren van een nieuwe bekleding uit een nieuwe Kadjar ? Je zegt 'ik kon niet anders dan dit voorstel te aanvaarden', maar zie er geen graten in, behalve voor Renault zelf.
    Kreeg je een vervangwagen tijdens de herstelling ?

    Comment


    • #3
      Welkom en netjes voorgesteld.
      Die onderdelen moeten eigenlijk uit de fabriek komen en zij sturen dat op met een koeriersdienst.
      Dat neemt wel wat tijd in beslag maar natuurlijk geen 78 dagen.
      Denk dat het bij de invoerder is misgelopen.
      Als de garagist die besteld heeft kan hij daar verder nog weinig aan doen dan zelf meerdere keren te bellen.

      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • #4
        Gelijkaardig probleem hier, 6 maand levertijd voor een uitlaatcollector die gekend staat als een zwak punt op een clio rs. Dat je motor de zo wel eens naar de kloten kan lopen zien ze niet echt als een probleem. Idem dito met remleidingbeugels, niet leverbaar. Auto is 7 jaar...bij Volkswagen kan ik nog het meeste krijgen voor een auto van 20 jaar oud.
        2015 BMW S1000R
        2010 Renault Clio RS Cup
        1987 Volkswagen Golf GTI

        Comment


        • #5
          Dag Serge.

          Wat is je vraag? Wat is het nut van dit topic?

          Als je wil weten waar je een paraplu kan kopen: ik heb zeer goede ervaringen met deze https://www.bol.com/nl/p/falcone-hou...ggestionsearch

          Registreren, waarschijnlijk nooit meer terugkomen achteraf en dan een post als deze...

          Het is hier autoforum, niet test-aankoop.
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

          Comment


          • #6
            Komt misschien terug als blijkt dat zijn achteruit ook slecht gelijmd werd.

            Comment


            • #7
              Kan mij wel voorstellen dat niemand een tapijt wisselt...zo eens stukken zijn moeilijk bij te houden in stock ook denk ik.
              Polo 6n 1.4

              Comment


              • #8
                Raar dat het geen wisselstuk is.
                Bij Valckenier draait het zeker niet om de klant, maar om de omzet. Ken een 5-tal mensen die er gewerkt hebben, zowel garage als receptie, en er is een reden waarom die allemaal elders werken.

                Zulke verhalen komen ook enorm veel voor bij alle merken. Voor hun zijt ge maar een nummerke waaraan ze een pak melk verkocht hebben, bij wijze van spreken. Dat gij die auto hard nodig heb, en er enorm hard voor gespaard hebt, dat beseffen ze daar niet. Die mensen doen daar gewoon hun job en gaan niet teveel medeleven tonen voor hun klanten.

                Zelf heb ik het ook voor gehad met de vorige auto waar een fabricagefout zat in het infotainmentsysteem (in allemaal blijkbaar en vooral merkbaar voor degene die AppleCar gebruiken) en ze kregen dat in de garage totaal niet opgelost. Ben er op 1 jaar tijd 15 x voor in de garage geweest. Na de 10de keer zei de garage dat ik maar via de website van Citroën een klacht moest indienen. Service hé? Na heel wat getelefoneer met die mensen vroegen ze hoe ze het toch maar voor mij konden oplossen. Dit type infotainment hebben ze maar een 7-tal maanden geplaatst en toen een ander type (wss omwille de problemen ermee). Dus zei dat ze mij dan zo maar eentje moesten inbouwen en dat was geen probleem. Garage binnen en toen ik hem ging ophalen hadden ze gewoonweg een andere ingebouwd, maar van het oude type. En jawel, met ook weer dezelfde problemen Daarna is er iemand van Citroën zelf afgekomen die nog wat herprogramaties gedaan heeft en toen ging het wat beter. Auto is nu naar een collega die het enkel gebruikt voor muziek omdat die een hekel heeft aan ingebouwde GPS'en en dus waze gebruikt op zijne iPhone

                Dus ge ziet, de lijdensweg kan nog langer dan 78 dagen.

                Maar eind goed, alles goed hé.

                Comment


                • #9
                  Ben niet akkoord over wat je zegt van Valckenier. Ik vind dat je daar heel goed gesoigneerd wordt.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Ben niet akkoord over wat je zegt van Valckenier. Ik vind dat je daar heel goed gesoigneerd wordt.
                    De ene zijn ervaring is de andere niet natuurlijk. Maar mijn vrouw is van die kanten en in haar vriendenkring zitten er velen die er gewerkt hebben, waaronder haar ex-schoonbroer. En die zeggen toch allemaal dat ze er nooit ene zouden kopen.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                      ... velen die er gewerkt hebben, waaronder haar ex-schoonbroer. En die zeggen toch allemaal dat ze er nooit ene zouden kopen.
                      Ex-werknemers zijn meestal niet bepaald het schoolvoorbeeld van onpartijdigheid als het hun ex-werkgever betreft...
                      Vuile was uithangen is dan meestal een 'sport'.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door SergeDe Smedt Bekijk Berichten
                        ... stelden ze mij voor om de binnenbekleding van een nieuwe Kadjar te laten demonteren voor installatie in mijn voertuig.Te zot voor woorden , maar ja ik kan niet anders dan dit voorstel aanvaarden.
                        Is dat dan geen goed voorstel?
                        Wat is daar mis mee?

                        Waarom geen antwoord op deze vraag? Of kom je hier enkel maar je frustratie afreageren?
                        Last edited by Maurice P.P.; 02/06/2017, 14:18.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                          Ex-werknemers zijn meestal niet bepaald het schoolvoorbeeld van onpartijdigheid als het hun ex-werkgever betreft...
                          Vuile was uithangen is dan meestal een 'sport'.

                          Bwa, dat ligt bij hen anders. Die zijn allemaal zelf weg gegaan omdat ze een beter aanbod kregen of bij een ander merk konden beginnen. Maar ik begrijp zeker wat ge wilt zeggen en zo is het meestal ook wel. Maar in deze anders.

                          Ik zelf heb ook op verschillende plaatsen gewerkt, maar ben nog maar 1 x weg gegaan uit ongenoegen. Voor de rest gewoon om mij te verbeteren en andere wegen in te slaan.

                          Comment


                          • #14
                            Het is toch een zeer normale menselijke eigenschap om telkens men iets nieuws begint (of koopt) het vorige steeds als minder te bestempelen.
                            Dikwijls is het pas na verloop van tijd dat men beseft dat het gras niet steeds groener is aan de andere kant.
                            Als ge als werknemer, ik zeg maar wat, van Mercedes naar BMW zou gaan, lijkt het mij logisch dat ge eerder de minpunten van Mercedes gaat benadrukken en de pluspunten van BMW wat meer in de bloemetjes gaat zetten, toch? Daarom zult ge Mercedes nog niet tot in de grond afbreken, maar toch... de éné zal het al wat subtieler aanpakken dan de andere.

                            Ik wil niet veralgemenen, er zullen wel wat uitzonderingen rondlopen ook.

                            Comment


                            • #15
                              Bespaar jullie de moeite het is weer zo enen die uit frustratie zijn gal komt uitspuwen en nooit meer terug komt.
                              Die denken waarschijnlijk dat iets op een forum posten hetzelfde is als een reactie achter laten op de site van HLN..
                              Database vervuiling maw.
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • #16
                                Je kan beter hier je ongenoegen uiten.

                                Comment


                                • #17
                                  Zijnen titel is ook ni juist: " Laat zijn klanten in de regen staan "... Dat moet zijn.............

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                    Je kan beter hier je ongenoegen uiten.
                                    Hahahaha, er zijn precies niet veel klachten over Renault; de meest recente klacht dateert van februari 2015 van een pipo die één of andere veer van zijn 14 jaar oud Twingootje liet vervangen, wat blijkbaar duurder uitviel dan geschat.
                                    Last edited by Maurice P.P.; 04/06/2017, 10:03.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Zijnen titel is ook ni juist: " Laat zijn klanten in de regen staan "... Dat moet zijn.............
                                      Zelfs zijn eigen naam kan hij niet correct schrijven: er staat geen spatie tussen voor- en familienaam.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Met die schrijfwijze is er alleszins niemand te vinden op de sociale media.
                                        den borre


                                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                        Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                        Comment

                                        Working...
                                        X