Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roetfilter volledig verstopt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

Kijk liever eerst naar de scheepvaart, vliegverkeer, vrachtverkeer enz... Personenvervoer is in verhouding echt miniem qua vervuiling.
    Ik ga niet beweren dat dit niets van effect zal hebben, maar als de overheid écht wil dat er verbetering is op vlak van emissie, zitten ze toch wel de verkeerde kant te kijken.
    Ten eerste bewijs je nu zelf wat ik reeds zei: altijd maar verwijzen naar anderen: ze zouden beter eerst de scheepvaart enz... aanpakken: kinderachtig en veel gemakkelijker dan bij jezelf te beginnen.
    Ten tweede veroorzaakt het verkeer ruim 50% van de roetuitstoot.... een nieuwe dieselwagen stoot 50 X minder roetdeeltjes uit dan een dieselwagen van voor 1992; tenminste als die eigenaar het niet nodig vindt om zijn dpf er van onder te zwieren.
    Ook vrachtwagens worden trouwens aangepakt en moeten steeds aan strengere normen voldoen.
    Scheepvaart en luchtvaart volgen ongetwijfeld en verhoudingsgewijs doen die het vanwege hun omvang nog lang zo slecht niet in vergelijking met bv vrachtvervoer.

En uw 'extra kosten' voor hetgeen je die 'ecotroep' noemt, zo kan je natuurlijk alles rechtvaardigen:
    * steek dan bij een nieuwbouw ook geen regenput, ook opgelegd door de overheid, want dat kost ook duizenden: de regenput zelf, af en toe een nieuwe pomp, filters...
    * gescheiden afvoer voor regenwater en afvalwater: extra kosten, gewoon uw kl*ten aan vegen, dat beetje van uw huishouden, daar gaat de planeet niet mee gered worden.
    * bij nieuwbouw investeren in ecologische energie: weer een verplichting van de overheid: uw kl*ten aan vegen: al die extra kosten, ge haalt dat er nooit of pas over 20 jaar (misschien) uit.
    * uw oude afgekeurde verwarmingsketel vervangen? Goed zot, dat kost al gauw € 5.000: oplappen die oude brak en stoken! Uw verwarming gaat het milieu niet redden.
    * afval sorteren: ge gaat toch geen honderden euro's geven aan al die verschillende huisvuilzakken: sluikstorten die troep! Dat beetje dat gij dumpt, ze zouden beter die afvalverwerkende bedrijven nog strenger aanpakken, die dumpen meer brol, dus, de brol van u maakt bijna niks uit!
    * enz... voorbeelden zat

't Zou een propere wereld worden, en het is al zo'n ramp.
    Ik blijf er bij: vele kleintjes maken een groot en pas als je zelf je steentje bijdraagt heb je het recht te eisen dat de rest ook wordt aangepakt.

P.S.: ik ben géén "groene jongen" en heb nog nooit 'Groen' gestemd.

Comment

Wat betreft die regeltjes van nieuwbouw... In tegenstelling tot bij auto's checken ze wel alles. Ze komen wel aan huis om alles deftige te bezien en te controleren. Tot met rookmachines toe ( om de gescheiden riolering te checken).

To DPF or not to DPF.. ik laat het in het midden, het enige zielige dat eigenlijk boven water komt is dat het nog maar eens bewijst wat voor een achtergesteld land we zijn. Voor alles wetgevingen en regeltjes maar niet in staat zijn alles op te volgen.
      Maar ondertussen de burgers wel dik laten betalen voor dingen die niet meer up tot date zijn.

Als brave burger heb ik het daar moeilijker mee dan de personen die zonder DPF rijden.

* Voor alle duidelijkheid, ik rij wel met DPF.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk Berichten
        Iedereen met een wagen is een vervuiler.
        Altijd bizar om te zien dat er mensen zijn die zich als een groen persoon profileren, maar wel op 50km van hun werk gaan wonen, elke werkdag 50km over en weer tuffen (diesel/naft/hybride, maakt niet uit) en 3 keer per jaar op reis gaan met de vlieger.

15 jaar geleden reed iedereen rond met een dieselstoof zonder roetfilter of egr. Mensen die door financiële of persoonlijke redenen nog steeds met een oudere wagen rijden, of mensen die graag hun nieuwe wagen lang bijhouden zonder gedoe met de dpf of egr voor egoïsten of egotrippers verslijten is wel heel hypocriet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Ik blijf er bij: vele kleintjes maken een groot en pas als je zelf je steentje bijdraagt heb je het recht te eisen dat de rest ook wordt aangepakt.

Ik eis niets, niemand heeft hier iets te eisen, ik laat iedereen doen waar em goesting in heeft en reageer niet zoals de doorsnee zure belg op alles dat niet politiek correct is.

Comment

Altijd bizar om te zien dat er mensen zijn die zich als een groen persoon profileren, maar wel op 50km van hun werk gaan wonen, elke werkdag 50km over en weer tuffen (diesel/naft/hybride, maakt niet uit) en 3 keer per jaar op reis gaan met de vlieger.

15 jaar geleden reed iedereen rond met een dieselstoof zonder roetfilter of egr. Mensen die door financiële of persoonlijke redenen nog steeds met een oudere wagen rijden, of mensen die graag hun nieuwe wagen lang bijhouden zonder gedoe met de dpf of egr voor egoïsten of egotrippers verslijten is wel heel hypocriet.
            Het gaat niet over mensen die met een oude vervuilende kar rijden. Het gaat wel over mensen die een DPF hebben en die bewust gaan verwijderen. Als je een diesel gebruikt waarvoor die dient, lange afstanden dus, dan gaat zo'n DPF heel lang mee. Als ik één ding postitef vind aan een diesel, dan is het wel dat er geen zwarte rook meer uit die uitlaat komt. Als je een heel oude sleur hebt, dan begrijp ik nog dat je die kapotte DPF niet vervangt. In andere gevallen niet.

Comment

Langs de andere kant trekt niemand zich nog van iets aan.
              Heb het hier op de gemeenteraad ook al gezegd.
              Iedereen kijkt hoe het hem uitkomt.
              Klagen dat in hun straat te snel gereden wordt maar buiten in hun eigen straat vlammen ze elders ook maar door.
              Parkeren in een woonerf, maar mijnheer het is maar voor 5 minuutjes.
              Terwijl er 50 meter verder genoeg parkeerplaats is.
              Parkeren op een gehandicapten plaats, geen probleem. Ze staan altijd bezet door mensen zonder kaart.
              Staan roepen dat het aan de schoolpoort te gevaarlijk is maar als ze thuis wat te laat vertrekken rijden ze veel te snel door andere school zones.
              Buren ruzies voor de meest onnozele dingen Enz enz enz
              Denk dat er veel meer egoïsten zijn dan verzuurde mensen.
              De meesten zijn dan nog niet eens verzuurd maar vinden gewoon dat de egoïsten een beetje normaler en beschaafder mogen doen.
              Dit is niet aan iemand specifiek gericht enkel iets om over na te denken.

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

doe gewoon zoals met de controle op illegale diesel, zorg dat men weet dat er een pakkans bestaat langs de weg, er zullen er al veel 2 keer nadenken voor ze een dpf delete doen. Als iedereen naar iedereen kijkt (jamaar in Afrika ... en de scheepvaart en de luchtvaart....) gaan we nooit vooruit geraken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                  Langs de andere kant trekt niemand zich nog van iets aan.
                  Heb het hier op de gemeenteraad ook al gezegd.
                  Iedereen kijkt hoe het hem uitkomt.
                  Klagen dat in hun straat te snel gereden wordt maar buiten in hun eigen straat vlammen ze elders ook maar door.
                  Parkeren in een woonerf, maar mijnheer het is maar voor 5 minuutjes.
                  Terwijl er 50 meter verder genoeg parkeerplaats is.
                  Parkeren op een gehandicapten plaats, geen probleem. Ze staan altijd bezet door mensen zonder kaart.
                  Staan roepen dat het aan de schoolpoort te gevaarlijk is maar als ze thuis wat te laat vertrekken rijden ze veel te snel door andere school zones.
                  Buren ruzies voor de meest onnozele dingen Enz enz enz
                  Denk dat er veel meer egoïsten zijn dan verzuurde mensen.
                  De meesten zijn dan nog niet eens verzuurd maar vinden gewoon dat de egoïsten een beetje normaler en beschaafder mogen doen.
                  Dit is niet aan iemand specifiek gericht enkel iets om over na te denken.
                  Met dank. Prima verwoord.
                  Als iedereen voor zijn deur veegt, is de straat schoon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    Wat betreft die regeltjes van nieuwbouw... In tegenstelling tot bij auto's checken ze wel alles. Ze komen wel aan huis om alles deftige te bezien en te controleren. Tot met rookmachines toe ( om de gescheiden riolering te checken).

To DPF or not to DPF.. ik laat het in het midden, het enige zielige dat eigenlijk boven water komt is dat het nog maar eens bewijst wat voor een achtergesteld land we zijn. Voor alles wetgevingen en regeltjes maar niet in staat zijn alles op te volgen.
                    Klopt, dat wordt gecontroleerd.
                    En toch is dit perfect vergelijkbaar: als je een nieuwe dieselwagen koopt moet die dpf er ook onder zitten en dat is ook zo.
                    Na de controle van uw afvoer en uw sanitaire toevoerleidingen kan je ook doen wat je wil, men controleert nadien ook niet meer (tenzij bij grote verbouwingen of bij-bouwen).
                    Eigenlijk een identieke situatie: die regenafvoer voor uw naderhand geplaatste veranda? Smijt maar bij het huishoudelijke afvalwater; regenpomp kapot & altijd maar die filters vervangen en regenwaterput (laten) reinigen? Sluit uw toiletten en buitenkraantje maar aan het leidingwater en laat die regenput voor wat het is...

Nogal flauwtjes om je dus niet aan de regels te houden en het dan maar weer op 'de overheid' te steken.

De overheid gaat nogal werk hebben om alle regeltjes en wetten nauwgezet op te volgen en op te blijven volgen.
                    Dan kunnen we beginnen zagen dat dit zoveel geld kost en dat ze zich beter met "andere dingen" zouden bezig houden.

We zijn blijkbaar kampioenen in het zoeken én gebruiken van alle mogelijke achterpoortjes van quasi gelijk welke wet/verplichting/regelgeving.

P.S.: Ik heb het hier niet over u persoonlijk.
                    Last edited by Maurice P.P.; 04/07/2017, 07:35.

Comment

Brave jongen,
                      Ik profileer me niet als "groen".
                      Ik probeer wél een min of meer voorbeeldig burger te zijn en me aan wetten en regels te houden, ook al vind ik dat niet altijd even prettig of zinnig.
                      Waarom ik dit zo goed en kwaad mogelijk probeer? Omdat een maatschappij zonder regels chaos wordt en omdat het niet fair is dat mensen die zich wél gedragen rechtstreeks of onrechtstreeks de dupe zijn van hen die overal hun kl*ten aan vegen.
                      Naar mijn weten is het niet verboden 50 km van uw werk te wonen of 3 x per jaar (of meer) op reis te gaan.

Ik heb ook nergens gezegd dat mensen met een -zoals jij het noemt- dieselstoof van 15 jaar of ouder zonder DPF egoïsten of egotrippers zijn.
                      Wel egoïsten zijn de 'slimmeriken' die met wagen met DPF rondtoeren en vinden dat die er maar van onder moet omdat de onderhoudskosten of vervanging te duur is en als bijkomend 'argument' een belachelijk kleine vermogenswinst aanhalen.
                      Trouwens, als ze hun 'dieselstoof' gebruiken waar hij voor ontworpen is gaat die DPF lang genoeg mee om geen al te grote invloed op hun km-prijs te kunnen uitoefenen.
                      En anders hadden ze een benzine moeten kopen (of wat anders) als ze die extra kosten niet kunnen of willen dragen.

Wie is er dan hypocriet?
                      Last edited by Maurice P.P.; 04/07/2017, 08:25.

Comment

Akkoord met Maurice.
                        Een Belg is trouwens voor dit soort zaken alleen maar te pakken in zijn portemonnee. Het milieu dit en dat, tot het de portemonnee raakt, ho maar.
                        Velen kijken ook niet naar gebruik versus aankoop van diesel of benzine. Als het maar goedkoper is aan de pomp. Als er dan problemen met de DPF opduiken, mag het ook niet kosten.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66
                          Akkoord met Maurice.
                          Een Belg is trouwens voor dit soort zaken alleen maar te pakken in zijn portemonnee. Het milieu dit en dat, tot het de portemonnee raakt, ho maar.
                          Is normaal dat een Belg van zen oren maakt, die land is verschrikkelijk duur tegenover zijn buurlanden.

Int begin was ik voor al die toestanden, het is pas als mijn euro viel dat dit meer om platte belastingen ging en niet om het milieu zelf dat ik mijn afkeer kreeg.

Comment

Veel dingen zijn om van te spuwen omdat onze "leiders" zichzelf hoge lonen uitkeren, zichzelf postjes creëeren en maar putten maken door niet vooruit te kijken als ze weer eens denken het water te hebben uitgevonden.
                            Maar de dingen die ik beschreven heb hebben daar niks mee te maken, dat ligt enkel aan onszelf.
                            den borre

Int3x0r

Comment

Ja watte, mij op een maandagmorgen al verwijten voor egoïstische egotripper

En hoe draai jij daar extra voor op?

En al dat EEUWIGE gemelk over vervuiling, wat heb jij daar nu in godsnaam last van? 50 jaar geleden werden ze ook al + 90 jaar hoor, hoe niemand dat "politiek correct" gedoe beu wordt snap ik niet.
                              Ik leen u met veel plezier mijn chronische sinusitus uit. Inclusief de bezoekjes aan de huisarts en NKO die iedere keer bevestigen dat het inderdaad aan de luchtvervuiling ligt. En wat de levensverwachting in deze contreien betreft: er is een significant verschil tussen 50 jaar geleden en vandaag - http://statbel.fgov.be/nl/statistiek..._leven/tafels/ Er is niets politiek correct aan feiten. Dat die feiten niet in uw kraam passen, maakt ze niet minder waar.

Wat die DPF betreft: ik heb dat destijds met de Saab ook voorgehad, meer dan eens. Wat de dealer toen deed was de verstopping "oplossen": een vloeistof injecteren in het uitlaattraject om de "troep" los te weken. Dat is geen remedie op lange termijn, want je doet niets aan de basis van het probleem. 't Is wel goedkoper dan een volledig nieuwe filterunit.

Comment

Klopt niet
                                Op Volvoforum is ook een topic over dat DPF gedoe, met eentje die op de keuring werkt, en zei onlangs nog dat het nog veraf was eer ze dat zouden kunnen testen
                                Wat ze wel doen is kijken of hij er fysiek nog zit, maar tegenwoordig worden die toch gewoon doorboord, dusja.

Tegen dat ze ooit een goeie, betrouwbare manier gevonden hebben om een DPF delete op te sporen, zijn we 10 jaar verder en rijden de meesten op naft / elentriek.
                                Het klopt niet wat mij verteld is 4 dagen geleden, maar zit toch heel dicht in de buurt.
                                Pas gisteren in de media.
                                Z4 M40i

Comment

Blijf het toch prachtig vinden hoe media mensen kan beïnvloeden, en ze dit direct geloven.
                                  Hiervoor maakte niemand er een spel van, het komt in de media, en gans dit forum is met een heksenjacht bezig

We zullen in 2018 nog eens zien of het er effectief door is gekomen
                                  Vanaf mijn V70 niet meer door de keuring geraakt, kom ik dit hier persoonlijk melden, en dat meen ik.
                                  Maar ben gerust dat ik nog een paar jaar safe zal zitten, afgaande op hoe alles hier werkt in BE.

Comment

Media is lachen.

Recent voorbeeld is dat milieuvignet ( hé kijk, nog iets waar milieu in voor komt) voor Frankrijk. Als je hun geloofde moest iedereen die in Frankrijk zou rijden dat vignet aankopen terwijl het enkel voor 2 a 3 stadscentra zou zijn.

Alles met een korreltje zout nemen dus.

Comment

Ik rijd tussen de 30 en 35 000 km per jaar in 2003 ben ik na 3 benzine wagens te hebben gehad overgeschakeld op diesel. Het ergste van al is dat de overheid de aankoop van dieselwagens die weinig uitstoten heeft gesubsidieerd. En nu doe doen ze alles om dieselrijders aan te pakken en uit te melken. Enkele jaren geleden kost iedereen dankzij vadertje staat een diesel .. velen hebben er wel al spijt van na enkele hoge herstelkosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NielsP Bekijk Berichten
                                        Enkele jaren geleden kocht iedereen dankzij vadertje staat een diesel .. velen hebben er wel al spijt van na enkele hoge herstelkosten.

Vergroot in de toekomst uw horizon en volg ook de media uit de rest van de wereld (toch al minstens NL en DE)

Je zal vlug merken, dat je dan “schijnbaar” de toekomst kan voorspellen, wat in België binnen 3 a 5 jaar beslist zal worden. (onze politici /bevolking neemt zelden het voortouw)

De diesel hype van België /Frankrijk was in Nederland 5 jaar geleden al over en werd buiten Europa als idioot bestempeld….(slechts 7% van de auto's in de wereld rijden op diesel)

Idem voor de windmolens (trage vergunningen + iets teveel subsidie) of zonnecellen (teveel en te lang subsidie)

Comment

7% maar?
                                          Moeilijk te geloven.
                                          den borre

Int3x0r

Comment

Working...
                                          X