De voorbije dagen één en ander meegemaakt dat ik toch eens wil delen. Ik rij met een Berlingo 1.6 HDI diesel van 2010. Net voor het verlof groot onderhoud laten uitvoeren bij mijn vaste ( onafhankelijke ) garagist. Zonder problemen naar Zwitserland over en weer gereden. Een paar dagen na thuiskomst begint er toch een raar geluid van onder de motorkap te komen, een getuf als was het een stoomtreintje. Garagist nog twee weken in verlof, en omdat ik er niet gerust in ben, en ook niet zolang wil wachten, eens langs gegaan bij de grootste Citroëndealer uit de streek ; ook al heeft die toch een zekere reputatie....
' Tja meneer, een kapotte dichting van de injector. Laat uw auto hier maar staan, volgende week kunnen we hem misschien eens bekijken. Zal toch minstens een volledige werkdag zijn... Misschien ook de injector vervangen, is zeker 500 euro !'
Jawadde, daar ga ik nog eens over nadenken. Terug thuis enkele andere garages opgebeld. Ofwel in verlof, ofwel twee weken wachten. Prijsoffertes van € 150 tot een maandloon
' Tja meneer, een kapotte dichting van de injector. Laat uw auto hier maar staan, volgende week kunnen we hem misschien eens bekijken. Zal toch minstens een volledige werkdag zijn... Misschien ook de injector vervangen, is zeker 500 euro !'
Jawadde, daar ga ik nog eens over nadenken. Terug thuis enkele andere garages opgebeld. Ofwel in verlof, ofwel twee weken wachten. Prijsoffertes van € 150 tot een maandloon
Comment