Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lekkende injector Citroën Berlingo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lekkende injector Citroën Berlingo

De voorbije dagen één en ander meegemaakt dat ik toch eens wil delen. Ik rij met een Berlingo 1.6 HDI diesel van 2010. Net voor het verlof groot onderhoud laten uitvoeren bij mijn vaste ( onafhankelijke ) garagist. Zonder problemen naar Zwitserland over en weer gereden. Een paar dagen na thuiskomst begint er toch een raar geluid van onder de motorkap te komen, een getuf als was het een stoomtreintje. Garagist nog twee weken in verlof, en omdat ik er niet gerust in ben, en ook niet zolang wil wachten, eens langs gegaan bij de grootste Citroëndealer uit de streek ; ook al heeft die toch een zekere reputatie....
    ' Tja meneer, een kapotte dichting van de injector. Laat uw auto hier maar staan, volgende week kunnen we hem misschien eens bekijken. Zal toch minstens een volledige werkdag zijn... Misschien ook de injector vervangen, is zeker 500 euro !'
    Jawadde, daar ga ik nog eens over nadenken. Terug thuis enkele andere garages opgebeld. Ofwel in verlof, ofwel twee weken wachten. Prijsoffertes van € 150 tot een maandloon
    Last edited by Stuka; 03/08/2017, 00:51.

Uiteindelijk terechtgekomen bij een Peugeotdealer in het Zottegemse. 'Ah, kom maar af. Dat is vijf minuten werk.'??????
    Wat blijkt ? Net op dit soort motoren moeten de bouten van de injectoren na elk onderhoud nog eens extra aangespannen worden. Een specifiek euvel waar een onafhankelijke garagist meestal geen weet van heeft.
    Alles nog eens gecheckt en bekeken, en voor de prijs van een dagschotel was ik geholpen. D'as toch wat anders dan woekerwinsten maken op de kap van onwetende of meegaande klanten.

Comment

Op onderhoud en herstelling gaan bij de dealer is niet altijd duurder ,die kennen de zwakke punten en als ze willen kunnen ze preventief te werk gaan .
      Z4 M40i

Comment

Beste advies vandaag is dat je bij mensen moet gaan die worden aanbevolen door tevreden klanten (en dat geldt voor meer dan alleen wagens). Er niet meer vanuit gaan dat de dealer de beste optie is want dat is al lang het geval niet meer, maar ook onafhankelijke garages kunnen de verkeerde optie zijn.
        Als je geconfronteerd wordt met een probleem dan is het best om eerst even zelf proberen te zoeken op het internet of anderen iets gelijkaardigs meegemaakt hebben, met wat geluk komt er een antwoord naar boven. Is dat niet het geval dan kan je vragen lanceren om het forum, dan volgt misschien een oplossing of dan wordt je de juiste richting gewezen. En de oude regel zoals je zelf aangaf werkt ook nog altijd, bij meerdere plaatsen een prijsofferte vragen.

Iemand die exponentieel veel probeert aan te rekenen, daar mag je vandaag toch wel meestal van uitgaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
          Beste advies vandaag is dat je bij mensen moet gaan die worden aanbevolen door tevreden klanten (en dat geldt voor meer dan alleen wagens). Er niet meer vanuit gaan dat de dealer de beste optie is want dat is al lang het geval niet meer, maar ook onafhankelijke garages kunnen de verkeerde optie zijn.
          Als je geconfronteerd wordt met een probleem dan is het best om eerst even zelf proberen te zoeken op het internet of anderen iets gelijkaardigs meegemaakt hebben, met wat geluk komt er een antwoord naar boven. Is dat niet het geval dan kan je vragen lanceren om het forum, dan volgt misschien een oplossing of dan wordt je de juiste richting gewezen. En de oude regel zoals je zelf aangaf werkt ook nog altijd, bij meerdere plaatsen een prijsofferte vragen.

Iemand die exponentieel veel probeert aan te rekenen, daar mag je vandaag toch wel meestal van uitgaan.
          Daarom schrijf ik ,als ze willen.
          Doen ze dat niet is het achteraf kassa kassa.
          Z4 M40i

Comment

Working...
          X