Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Garantieprobleem motor op Nissan Navara NP300

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door ChristopheV Bekijk Berichten

    Ford Ranger; je hoort veel problemen met de motoren hiermee

    Klopt, ken ook iemand met problemen.
    • Nieuwe 3.2 TDCi en auto schokt (kreeg men eerst, ook niet opgelost)
    • Verf kwaliteit slecht
    • Auto is blijkbaar niet geschikt om de autosnelweg 120 km/u te rijden, want stuur trilde enorm. (+ lawaai)
    Banden verschillende keren uitgebalanceerd + andere banden, auto trilt nu nog steeds bij + 100 km/u

    Ranger + type banden, zijn natuurlijk ook niet ontworpen voor de snelweg….

    Comment


    • #22
      Ondertussen een kleine maand verder, nog steeds met vervangwagen van Nissan Europe (al +-12000 km met deze vervangwagen gemaakt ondertussen) is er een oplossing uit de bus gekomen;

      Nissan Gent heeft volgende vernieuwd;

      - Nieuw motorblok
      - Nieuw EGR klop
      - Nieuw stuk uitlaat

      Nissan Europe is de wagen nogmaals komen bekijken; ze zijn niet 100% zeker dat alles goed gaat functioneren. Besluit: "oude" Navara met volledig vernieuwde motor gaat naar export, er wordt een nieuwe identieke Navara als de mijne besteld en ik krijg een splinternieuwe in ruil. Geen opleg te betalen. Binnen 3à4 weken zou die geleverd moeten zijn, ik mag in tussentijd gewoon doorrijden met mijn vervangwagen. En dat zonder dat mijn advocaat hen gecontacteerd heeft, heb hen eerst zelf de mogelijkheid gegeven.

      Waarom ze niet beslissen om een nieuwe te geven voor de motor vervangen is weet ik ook niet, maar ik kan in ieder geval met de oplossing leven. Misschien geen japanse degelijkheid in mijn exemplaar, maar over de service kan ik geen slecht woord zeggen

      Comment


      • #23
        Mooie oplossing ook al heeft het wat lang geduurd.
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • #24
          Dat noem ik nu nog's een klantvriendelijke oplossing. Het heeft je dan wel wat moeite gekost, maar dat zie ik bij een Europees merk toch nog niet zo meteen gebeuren.
          Succes met de nieuwe in ieder geval, en maak eens een topic van je auto aan, als je hem hebt.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
            Mooie oplossing ook al heeft het wat lang geduurd.
            bwa 4 weken, vind ik zeer goed meevallen, vergeet niet dat veel mensen nog in verlof zijn in augustus en de dienst bij Nissan minder bemand is om alles op tijd te beoordelen
            mijn autootjes:

            Volvo V60 D3 R-Design 2021
            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

            Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

            Comment


            • #26
              Dat is inderdaad een mooie oplossing. Kunnen veel merken een voorbeeld aan nemen. Is wel leuk he, wetende dat je niet met een gerepareerde wagen moet rijden....

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Philken

                bwa 4 weken, vind ik zeer goed meevallen, vergeet niet dat veel mensen nog in verlof zijn in augustus en de dienst bij Nissan minder bemand is om alles op tijd te beoordelen
                Als ik mij nog goed herinner was dat toch al veel langer bezig?
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                  Als ik mij nog goed herinner was dat toch al veel langer bezig?
                  topic gestart 4 weken geleden
                  dan was Nissan hoofdzetel denk ik nog ni ingeschakeld
                  mijn autootjes:

                  Volvo V60 D3 R-Design 2021
                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                  Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door ChristopheV Bekijk Berichten
                    maar ik kan in ieder geval met de oplossing leven.
                    Dat kan ik geloven ja

                    Ne splinternieuwe zonder opleg , ga je niet veel meemaken, zelfs al zijn ze in "fout".

                    Hun oplossing getuigt wel van weinig vertrouwen in het eigen product, is op zich wel onrustwekkend

                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten

                      Dat kan ik geloven ja

                      Ne splinternieuwe zonder opleg , ga je niet veel meemaken, zelfs al zijn ze in "fout".

                      Hun oplossing getuigt wel van weinig vertrouwen in het eigen product, is op zich wel onrustwekkend
                      Als de klant aangegeven heeft, geen vertrouwen meer te hebben in de auto. Is dit een mooie geste van nissan...
                      En moet je dit niet ombuigen in...

                      Comment


                      • #31
                        Feit dat ze zo'n jonge wagen niet meer goed krijgen zegt toch ook al veel over het product op zich, imho
                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                        Comment


                        • #32
                          Kan natuurlijk ook een geval zijn waarbij je net pech hebt he. Schoonvader had dat ook met z'n Citroën, binnen de 2 jaar nieuwe turbo, intercooler enz nodig... Als ge just ene hebt die op maandag gemaakt is bij wijze van spreke.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                            Feit dat ze zo'n jonge wagen niet meer goed krijgen zegt toch ook al veel over het product op zich, imho
                            Je beperkingen toegeven is beter dat je klant bedotten... er zijn merken genoeg die zullen beweren, alles is in orde...

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                              Dat noem ik nu nog's een klantvriendelijke oplossing. Het heeft je dan wel wat moeite gekost, maar dat zie ik bij een Europees merk toch nog niet zo meteen gebeuren.
                              Succes met de nieuwe in ieder geval, en maak eens een topic van je auto aan, als je hem hebt.
                              Dat is inderdaad een goede oplossing, maar een ploegbaas bij ons op het werk heeft een Nissan QQ en die heeft er ook het één en ander mee aan de hand gehad en die vroeg ook een nieuwe. Madammeke van Nissan Benelux zei tegen hem: 'Maar meneer, als u een koffiemachine koopt en die gaat stuk, dan krijgt u toch ook geen nieuwe en wordt deze toch hersteld?'.

                              En bij hem waren zelfs achteraan de puntlassen in het dak los gekomen waardoor de hele achterkant van de auto los hing

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                ... en die vroeg ook een nieuwe...
                                Vragen staat natuurlijk vrij.
                                Maar het is toch logisch dat men eerst tracht de problemen op te lossen, en pas als dat niet lukt...
                                Sommige klanten 'eisen' nogal snel het uiterste.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                                  Vragen staat natuurlijk vrij.
                                  Maar het is toch logisch dat men eerst tracht de problemen op te lossen, en pas als dat niet lukt...
                                  Sommige klanten 'eisen' nogal snel het uiterste.
                                  Dat klopt in de meeste gevallen wel. Maar als de puntlassen van het koetswerk de eerste 6 maanden al los komen, dan denk ik niet dat er veel mensen zijn die na herstelling nog op hun gemak zijn om ermee te rijden. Dat zijn fundamentele zaken van de wagen en geen electronische of mechanische dat meestal wel, al dan niet snel, op te lossen is.

                                  Die puntlassen waren 1 van meerdere zaken wat er mis was. Ook nog iets met gordels dat niet werkten, ruitenwissers die niet werkten, en nog wat prullen. Die heeft echt een maandagmorgenmodel te pakken.

                                  Maar goed, hij rijdt er nog mee en den achterkant hangt er nog aan. Maar ne Nissan komt er daarna nooit meer in huis bij hem.

                                  Ik zelf heb 2 x ne Primera gehad. De eerste was een firmawagen en mijn voorganger stond er meer mee in de garage dan dat hij ermee reed, terwijl alle andere Nissans int bedrijf weinig problemen hadden. Toen hebben ze een nieuwe motor gestoken, maar de oude boite eronder. Dus na 10000km dat ik ermee reed, sprong de pook in neutraal en die kreeg ik geen mm van de plaats

                                  Met ne auto moet ge ook chance hebben. Meeste problemen heb ik met 4 Fords gehad en dan den DS5. Ge kunt een merk ophemelen zoveel ge wilt, maar de kans bestaat dat ge ooit een maandagmorgenmodel krijgt. Ook bij de premiums.
                                  Dus kunnen we Nissan bij deze prijzen hoe ze het opgelost hebben. Die oude gaat nu naar Afrika en die afrikanen krijgen dat probleem hoogstwaarschijnlijk wel opgelost . Dat zijn echte specialisten daar die alles terug aan de praat krijgen.


                                  Comment


                                  • #37
                                    Mooie oplossing en service !

                                    Comment

                                    Working...
                                    X