Half mei kocht ik (mijn vennootschap) een nieuwe Navara NP300 bij de Nissan dealer te Gent, maar ik heb onderstaande probleem ermee
Eind mei (+-2500km op de teller) ging het lampje "motorstoring" voor het eerst oranje branden. Direct Assistance gebeld, wagen laten uitlezen. Conclusie; "probleem koeling EGR klep". Blijkbaar zou het 2.3dci blok 2 waterpompen hebben, eentje zou voor de EGR klep dienen en daar eventueel problemen mee. Mooi vervangen binnen garantie.
1ste week van juni (+- 8000km op de teller); terug het lampje "motorstoring" in oranje, we waren juist in Italië met het voertuig. Bleek dezelfde foutcode te zijn, mochten gewoon doorrijden tot we weer in België waren, terug binnen, terug hetzelfde probleem; waterpomp mooi vervangen binnen garantie
Begin juli (+- 12500km op de teller); terug het lampje "motorstoring" in oranje, ik zag ook dat het wijzertje van de motortemperatuur lichtjes schommelde, dus voertuig laten takelen. Uitgelezen; blijkbaar weer een probleem bij die waterpomp (of een andere). Heel het koelsysteem en nog wat andere zaken in garantie vervangen. Nissan Gent (Eddy) heeft toen zelfs op zondagochtend 6u de deuren geopend om mij toch een vervangwagen te kunnen geven, touring zat (wegens eerste "uit" weekend van de zomer) zonder vervangwagens. Niets dan lof over de service van de garage dus.
Dit weekend (+-19000km op de teller); terug hetzelfde lampje aan, auto reed wel nog goed. Weer vervangwagen gekregen...
Ik heb in ongeveer 4 maanden tijd al zonder overdrijven 1.5 maand met een vervangwagen van de garage gereden, die veel kleiner is dan wat ik heb. Ik heb een navara gekocht specifiek voor de 3.5 ton trekvermogen & het gemak van een pickup, ik rijd nu met een Xtrail zonder trekhaak & waar niets in kan.
Wat zijn mijn rechten in deze? Ik stuur bij Nissan eigenlijk aan op een overname van deze wagen omdat ik er geen vertrouwen meer in heb (al de 3de keer hetzelfde probleem, auto is nog geen 4 maand oud), maar zij konden hier nog niet op antwoorden.
Ik ben sterk aan het overwegen om een nieuwe NP300 te eisen (eventueel met procentuele afschrijving dus met opleg van mijn kant).
Wat zou een aanvaardbare opleg zijn? Ik dacht aan 18k gereden / 300k levensduur van een bedrijfsvoertuig (gezien aantal km's per jaar dat ik rijd is leeftijd geen issue voor mijn wagen), dus een opleg van 6%. Ze mogen al blij zijn dat ik geen optelsommetje maak met de kosten & verloren uren dat ik er al aan heb...
Iemand ervaringen met een dergelijke situatie?
Ten laatste: Ik zou eigenlijk wel graag een werkende NP300 hebben, ik ben super tevreden van de auto (als hij rijdt), en eveneens van de service van de garage.
Eind mei (+-2500km op de teller) ging het lampje "motorstoring" voor het eerst oranje branden. Direct Assistance gebeld, wagen laten uitlezen. Conclusie; "probleem koeling EGR klep". Blijkbaar zou het 2.3dci blok 2 waterpompen hebben, eentje zou voor de EGR klep dienen en daar eventueel problemen mee. Mooi vervangen binnen garantie.
1ste week van juni (+- 8000km op de teller); terug het lampje "motorstoring" in oranje, we waren juist in Italië met het voertuig. Bleek dezelfde foutcode te zijn, mochten gewoon doorrijden tot we weer in België waren, terug binnen, terug hetzelfde probleem; waterpomp mooi vervangen binnen garantie
Begin juli (+- 12500km op de teller); terug het lampje "motorstoring" in oranje, ik zag ook dat het wijzertje van de motortemperatuur lichtjes schommelde, dus voertuig laten takelen. Uitgelezen; blijkbaar weer een probleem bij die waterpomp (of een andere). Heel het koelsysteem en nog wat andere zaken in garantie vervangen. Nissan Gent (Eddy) heeft toen zelfs op zondagochtend 6u de deuren geopend om mij toch een vervangwagen te kunnen geven, touring zat (wegens eerste "uit" weekend van de zomer) zonder vervangwagens. Niets dan lof over de service van de garage dus.
Dit weekend (+-19000km op de teller); terug hetzelfde lampje aan, auto reed wel nog goed. Weer vervangwagen gekregen...
Ik heb in ongeveer 4 maanden tijd al zonder overdrijven 1.5 maand met een vervangwagen van de garage gereden, die veel kleiner is dan wat ik heb. Ik heb een navara gekocht specifiek voor de 3.5 ton trekvermogen & het gemak van een pickup, ik rijd nu met een Xtrail zonder trekhaak & waar niets in kan.
Wat zijn mijn rechten in deze? Ik stuur bij Nissan eigenlijk aan op een overname van deze wagen omdat ik er geen vertrouwen meer in heb (al de 3de keer hetzelfde probleem, auto is nog geen 4 maand oud), maar zij konden hier nog niet op antwoorden.
Ik ben sterk aan het overwegen om een nieuwe NP300 te eisen (eventueel met procentuele afschrijving dus met opleg van mijn kant).
Wat zou een aanvaardbare opleg zijn? Ik dacht aan 18k gereden / 300k levensduur van een bedrijfsvoertuig (gezien aantal km's per jaar dat ik rijd is leeftijd geen issue voor mijn wagen), dus een opleg van 6%. Ze mogen al blij zijn dat ik geen optelsommetje maak met de kosten & verloren uren dat ik er al aan heb...
Iemand ervaringen met een dergelijke situatie?
Ten laatste: Ik zou eigenlijk wel graag een werkende NP300 hebben, ik ben super tevreden van de auto (als hij rijdt), en eveneens van de service van de garage.
Comment