Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cabrio aangekocht met problemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Zal je pm sturen

Comment

Voor alle duidelijkheid, zuivere slijtage is uitgesloten.
      maar het vervangen van een slijtagedeel is daarom niet automatisch uitgesloten, want die vervang je soms om een probleem op te lossen.

ik ken verder maar weinigen die nog zonder verzekering durven verkopen, want het kan je ellendig veel kosten.

Comment

Beemer, pm versturen gaat niet naar jou...

Ik legde per auto bij wijze van spreken telkens een bepaald bedrag opzij voor garantiegevallen. En dat werkte vrij goed. Dit omdat er toch vrij dikwijls geen tussenkomst was in geval van panne. Bvb een defecte alternator, startmotor,... Moet er wel bij zeggen dat het al een hele tijd geleden is en dat de wagens ook wel ingewikkelder werden intussen. Maar of ze nu allemaal, of de meesten een beroep doen op een garantieverzekering ? Officiele dealers iig niet.

Comment

Auto ondertussen opgehaald en werkt weer goed. Heb de garagist zelf niet gesproken want bij het ophalen was hij er niet natuurlijk (toeval?).

Comment

Als alle problemen nu opgelost zijn en de garantieperiode wordt verlengd met de periode dat je de auto hebt moeten missen, dan ben je op een correcte manier geholpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Moet er wel bij zeggen dat het al een hele tijd geleden is en dat de wagens ook wel ingewikkelder werden intussen. Maar of ze nu allemaal, of de meesten een beroep doen op een garantieverzekering ? Officiele dealers iig niet.
              zelfs officiële dealers werken tegenwoordig met verzekeringen op hun tweedehands aanbod.
              de tijd dat je met een procentje van je omzet jezelf kon indekken is ver voorbij.

Comment

En de premie voor die verzekering, die wordt uiteraard betaald door de koper.

Comment

Wij hebben dit nooit gedaan en de grootste dealer (doet gemakkelijk enkele duizenden wagens per jaar) doet dat toch ook niet. Maar misschien zit je aan de andere kant en werk je voor zo'n verzekeringsmaatschappij en kom je zo meer in contact met de handelaars ?
                  Hetgene een verzekeringsmaatschappij is winst maken. Dat is de reden dat die verzekeringen bestaan. Als je een paar honderd wagens doet, kan je makkelijk zelf voor je verzekering zorgen...

Comment

Ik heb toch ook ervaringen met een officieel dealer dat met dergelijke garanties werkte.

Er is iets mis met mijn account op het vlak van berichten. Ik krijg steeds de melding dat hij vol is ongeacht wat ik verwijder. Mogelijks is de inbox kleiner geworden na de upgrade van het forum?!

In elk geval positief dat de BMW eindelijk gemaakt is. Hopelijk zijn de problemen nu definitief van de baan.
                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

BEEMER Ja, klopt, ik krijg ook een melding ivm je mailbox, dus ik wil wel maar ik kan ni

Comment

Melden bij Feedback hé, wordt zéér zeker opgelost dan.

Comment

Wij (garage) werken zelf met garanties van Europ Assistance. Dit is eigenlijk een heel complete formule, waardoor ik aan mijn klant effectief een volledige garantie kan aanbieden op alles. Ik noem maar enkele zaken op die op de moderne wagens om de haverklap defect gaan: EGR-klep/koeler, allerhande sensoren, allerhande schakelaars, allerhande elektromotoren, bedieningspanelen, stelmotoren van verwarming, injectoren, brandstofpompen, ... Het enige wat uitgesloten is en wat ik (garage) dus zelf moet "dekken" zijn accu's, (gloei)lampen, zekeringen, vloeistoffen en radio's en/of navigaties. Voor mij wil dit dus concreet zeggen dat ik bij de verkoop weet wat een wagen mij gekost heeft, want de verzekeringsmaatschappij betaalt mij bij een panne de onderdelen en het fabriekstarief aan uurloon voor een vervanging.

Dit is natuurlijk niet de goedkoopste garantieverzekering op de markt, maar daar moet je als garage dan maar rekening mee houden bij je aan- of verkoopprijs. Nogal logisch me dunkt. Ik heb nog nooit discussies gehad met de verzekeringmaatschappij, maar dat komt misschien ook door de manier waarop ik een schadegeval aangeef ? Iedereen is gebaat met een correcte diagnose, uitleg en offerte.

Pluspunt: in tegenstelling tot de wettelijke garantie (www.zichtopuwautogarantie.be) kunnen wij dus voor onze klant wel net iets meer aanbieden. Geen 6 maanden / 6 maanden verhaal, geen tweedehandsonderdelen, ...

Ik ben er tevreden over en ik denk mijn klanten ook. Op zich is het voor mij zelfs "beter" dat er tijdens de garantieperiode iets gebeurt, want dan kan ik via het uurloon een deel van mijn verzekering recupereren. Bij een wagen waar geen problemen zijn tijdens het jaar garantie, ben ik natuurlijk mijn verzekeringspremie "kwijt". Het principe van een verzekering natuurlijk .

Comment

Ja kan zijn dat dit bij u goed werkt hee. Destijds, maar is al lang geleden, werkte het niet goed en mocht ik het grootste deel van de garanties zelf opvangen. Was wel een kleinere maatschappij.

Comment

De mensen blij maken terwijl ze niet beseffen dat ze reeds betaald hebben voor die blijheid ... iedereen blij !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                De mensen blij maken terwijl ze niet beseffen dat ze reeds betaald hebben voor die blijheid ... iedereen blij !
                                Ik veronderstel dat je het tegen mij hebt ? Waarom hebben de mensen hier reeds voor betaald ? Heb ik iemand verplicht om die wagen aan een bepaalde prijs bij mij te kopen ? Heb ik een revolver tegen hun slaap gezet ? De mensen kiezen toch zelf een wagen en gaan al dan niet akkoord met de prijs ? Of denk je dat mijn prijzen niet vergeleken worden met andere garages en/of particuliere verkopers ? Misschien ben ik wel tevreden met een kleinere marge of koop ik gewoon slim in ? Heb je daar al eens aan gedacht ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Ja kan zijn dat dit bij u goed werkt hee. Destijds, maar is al lang geleden, werkte het niet goed en mocht ik het grootste deel van de garanties zelf opvangen. Was wel een kleinere maatschappij.
                                  Ik bedoelde het ook niet rechtstreeks op u hoor. Vooraleer ik in de "garantieverzekering-toepassing" ben gestapt, heb ik verschillende maatschappijen over de vloer gehad. Bij de meeste is de dekking inderdaad beperkt, maar betaal je als handelaar ook wel minder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten

Ik bedoelde het ook niet rechtstreeks op u hoor. Vooraleer ik in de "garantieverzekering-toepassing" ben gestapt, heb ik verschillende maatschappijen over de vloer gehad. Bij de meeste is de dekking inderdaad beperkt, maar betaal je als handelaar ook wel minder.
                                    Ik nam dit niet persoonlijk hoor, ik zag het ook als een algemene info

Wellicht had ik een minder goede maatschappij. Is inderdaad wel makkelijk als je op voorhand de totale kost van de verkochte wagen kent. Zou het onder die voorwaarden uiteraard ook gedaan hebben. Is een win win situatie.

Comment

Ik vind het in ieder geval een mooie service. Dat er voor die service of zekerheid dient betaald te worden (of in dit voorbeeld mee in de verkoopprijs is verrekend) is perfect normaal.
                                      Voor niets gaat de zon op, zelfs Steve Stevaert zaliger deed maar alsof alles gratis was.
                                      En de klant is vrij ergens anders te gaan als hij vindt dat de prijs niet correct is. Andermans rekening maken is een moeilijke oefening; bovendien werkt iedereen om zijn boterham te verdienen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                                        Ik veronderstel dat je het tegen mij hebt ?
                                        Ligt blijkbaar erg gevoelig aan je reactie te zien, lol !

Neen hoor, was niet specifiek tegen jou want is uiteraard van toepassing op elke handelaar die met dat systeem werkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Ligt blijkbaar erg gevoelig aan je reactie te zien, lol !

Neen hoor, was niet specifiek tegen jou want is uiteraard van toepassing op elke handelaar die met dat systeem werkt.
                                          Het ligt zeker niet gevoelig. Ik vind gewoon dat het niet klopt wat je zegt. Jij laat uitschijnen alsof de klant iets extra betaalt en ik vind dat niet kloppen. Want klant heeft tenslotte toch de volledige vrijheid om de prijzen en voorwaarden van handelaar x met y te vergelijken ?

Comment

Working...
                                          X