Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat Doblo CNG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Fiat Doblo CNG

Ik heb in januari een nieuwe Fiat Doblo 120 pk CNG aangekocht met een actieradius tot 700 km, waarvan volgens Fiat 350-400 km met de CNG tank. Na bijna 7000 km te hebben gereden ben ik nooit verder geraakt dan 250 km met de gastank. En dan ben ik nog mild. Dit ga ik via een advocaat aanvechten. Zijn er hier medestanders, niet om kosten te dragen want die draag ik, maar om dit mee aan te vechten. Ik werk te hard en ben te oud geworden om dit over mij te laten gaan. Met vriendelijke groeten.

Lol. Naïef geworden wil je zeggen? Welke auto haalt effectief zijn opgegeven verbruik?

Comment

En met dat ik niet kan editten merk ik dat het nog eens op de foute plaats gepost is ook.

Wat ik nog wou toevoegen, verschillende dieselwagens hebben een opgegeven verbruik van 4 liter of zelfs nog minder. Geloof je echt dat deze dat halen? Of dat de benzines de opgegeven 5 liter halen? 5.5-6 voor diesel en 7 liter voor benzine is al realistischer in de praktijk.

Comment

En wat wil je exact aanhalen? Dat wagens hun opgegeven normverbruik niet halen? Veel geluk!

Ter info: kijk je bij CNG wel eens na of H of L-gas getankt hebt? Dat kan het verschil nog groter maken.
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Wat is uw max actieradius met beide tanken?
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Groot gelijk .

Comment

Benieuwd wanneer we deze TS nog eens gaan zien.

Comment

Denk dat de antwoorden niet in de lijn van z'n verwachtingen liggen

Is beetje Don Quichotte en de windmolens spelen lol.

Comment

Met H+ gas haal ik met mijn Golf Variant de opgegeven reikwijdte van +/- 420 km zonder veel moeite te doen. Met L gas in stadsverkeer haal ik +/- 270 km. Een immens verschil dus. Veel succes om dit met een advocaat aan te vechten :-) . Je klacht zal op niets uitdraaien en je alleen maar extra geld kosten. Je geeft niet eens aan met welk soort gas je rijdt :H+, H of L gas ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                    Met H+ gas haal ik met mijn Golf Variant de opgegeven reikwijdte van +/- 420 km zonder veel moeite te doen. Met L gas in stadsverkeer haal ik +/- 270 km. Een immens verschil dus. Veel succes om dit met een advocaat aan te vechten :-) . Je klacht zal op niets uitdraaien en je alleen maar extra geld kosten. Je geeft niet eens aan met welk soort gas je rijdt :H+, H of L gas ?
                    Wat isset verschil tussen H+ & H gas?
                    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

was er geen case geweest vorig jaar van iemand met z'n electrische Nissan bestelwagen die dit voor de rechtbank heeft gebracht, omwille van gelijkaardige redenen ?

Comment

Is toch ook al gebeurd met traditionele wagens ?

Comment

Ik ga Audi voor de rechtbank trekken. De A5 verbruikt ook veel meer dan voorgelogen in hun boekje. Zelfs als hij stilstaand staat te draaien verbruikt hij benzine. Ik dacht dat hij alleen verbruikt bij het rijden. Jef Vermassen, waar ben je?
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Pas ze rijden er eerst wel een jaar of twee mee om dan de nieuwprijs plus schadevergoeding voor het extra verbruik te eisen. Plus interesten natuurlijk

Comment

H+ gas wordt gewonnen uit LNG en heeft een hogere calorische waarde dan gewoon H-gas. Voorlopig alleen te koop in Hoboken en Kallo.

Comment

En de Iwan zien we nooit meer terug.
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iwan Bekijk Berichten
                                  ...ben te oud geworden...
                                  Die mens zal toch niet....?

Comment

Beste vrienden, hier is toch Iwan. Er wordt met mij vooral gelachen hier, maar het lachen zal vergaan, vooral bij Fiat. Ondertussen heb ik genoeg bewijzen verzameld. Allerlei tests heb ik moeten doorstaan bij en door Fiat, ongelooflijke achterlijke testen, maar soit. We gaan naar de rechtbank en neen ik ben geen naïeve Don Quichote. Ondertussen staan er 60.000 km op de teller door het tijdrekken van Fiat, Buga en zelfs Belfius en is het spelletje 1 jaar aan de gang. Het heeft me al veel geld gekost, maar daar lig ik niet van wakker, gerechtigheid zal schieden! Mijn actieradius bedraagt gas + benzine 450 km.

Comment

super

Comment

Hoewel mijn mening niet veranderd, hoor ik graag het vervolg.

Comment

Working...
                                        X