Mededeling

Collapse
No announcement yet.

roetfilter vervangen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • roetfilter vervangen

    hallo,
    ik ben nogal een leek in technische aspecten ivm met auto's, dus bij deze:
    vraagje: net afgekeurd op de technische controle op roetuitstoot (was 3.2 mg, 1.5 mg toegestaan), en zit aan 266000 km waarbij de roetfilter nog nooit vervangen is geweest (normaal op 160000 km), dus heel waarschijnlijk zal het dat zijn - doe vooral autostrades, vandaar nog zolang er mee gedaan...
    heb daarnet prijs gehoord bij midas, en ze zeiden iets van 900 à 1200€, afhankelijk van wat er precies bijkomt, voor de vervanging, uitmeting, resetten ed. van de roetfilter.
    lijkt dit jullie een aanvaardbare prijs? heb online wat gezocht, en het lijkt inderdaad die kanten uit te gaan, maar ik was niet voorbereid op zo'n kostenplaatje, vandaar mijn vraag.

    wagen:
    peugeot 308 1.6 HDi 66kW, bj 2010, 266000 km, emissienorm E4

    alvast bedankt voor de reacties!

  • #2
    Kan perfect kloppen.

    Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Ik weet het niet zeker, maar je moet eens googlen op reviseren of zo. Ik dacht dat er waren die zo'n RF reinigden.
      En ben je zeker dat de filter defect is ? Brandt er een lichtje op je dashboard momenteel ?
      Door veel ritten aan laag toerental verzamel je nogal wat roet en bij de keuring geven ze dan plankgas waardoor alle vuiligheid erdoor komt.
      In zo'n gevallen deden wij een ritje met de wagen waar bij je in tweede en derde optrekt tot max toerental en dit verschillende keren na elkaar. Dan zag je dikwijls een roetwolk eruit komen. Daarna direct terug naar de keuring en meestal geen probleem meer. Misschien eens proberen voor het beetje geld dat een herkeuring kost ?

      Comment


      • #4
        Wat Hornet hierboven zegt.

        Je kan ook bij Peugeot de verzadigingsgraad van de dpf laten opmeten.
        Sowiezo doen als je deze wilt vervangen.

        Normaliter krijg je idd een storingsmelding als de dpf niet of niet voldoende kan regenereren.

        Comment


        • #5
          reinigen zou ik niet doen, brengt meestal niet het gewenste resultaat.
          Polo 6n 1.4

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
            reinigen zou ik niet doen, brengt meestal niet het gewenste resultaat.
            Ja, maar is wel een oude auto hee om zulke grote kosten nog te doen. Ik dacht dat daar wel verschillende methodes voor bestonden, maar ben niet zeker (ga er bij gelegenheid eens op googlen, interesseert me ook wel). Heb al eens heel snel gekeken, blijkbaar kan je laten reinigen voor een 200 Euro, maar ook laten reviseren voor een 300 Euro.
            Dan zou blijkbaar de uitlaat geopend worden en de filter vervangen worden. K ga d'r morgen eens wat verder over lezen...

            Comment


            • #7
              Als er te veel roet uit komt kan die niet verstopt zijn denk ik.
              Zou die eens goed op toeren jagen en terug naar de keuring gaan.
              Z4 M40i

              Comment

              Working...
              X