Mededeling

Collapse
No announcement yet.

roetfilter vervangen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• roetfilter vervangen

hallo,
    ik ben nogal een leek in technische aspecten ivm met auto's, dus bij deze:
    vraagje: net afgekeurd op de technische controle op roetuitstoot (was 3.2 mg, 1.5 mg toegestaan), en zit aan 266000 km waarbij de roetfilter nog nooit vervangen is geweest (normaal op 160000 km), dus heel waarschijnlijk zal het dat zijn - doe vooral autostrades, vandaar nog zolang er mee gedaan...
    heb daarnet prijs gehoord bij midas, en ze zeiden iets van 900 à 1200€, afhankelijk van wat er precies bijkomt, voor de vervanging, uitmeting, resetten ed. van de roetfilter.
    lijkt dit jullie een aanvaardbare prijs? heb online wat gezocht, en het lijkt inderdaad die kanten uit te gaan, maar ik was niet voorbereid op zo'n kostenplaatje, vandaar mijn vraag.

wagen:
    peugeot 308 1.6 HDi 66kW, bj 2010, 266000 km, emissienorm E4

alvast bedankt voor de reacties!

Kan perfect kloppen.

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

Comment

Ik weet het niet zeker, maar je moet eens googlen op reviseren of zo. Ik dacht dat er waren die zo'n RF reinigden.
      En ben je zeker dat de filter defect is ? Brandt er een lichtje op je dashboard momenteel ?
      Door veel ritten aan laag toerental verzamel je nogal wat roet en bij de keuring geven ze dan plankgas waardoor alle vuiligheid erdoor komt.
      In zo'n gevallen deden wij een ritje met de wagen waar bij je in tweede en derde optrekt tot max toerental en dit verschillende keren na elkaar. Dan zag je dikwijls een roetwolk eruit komen. Daarna direct terug naar de keuring en meestal geen probleem meer. Misschien eens proberen voor het beetje geld dat een herkeuring kost ?

Comment

Wat Hornet hierboven zegt.

Je kan ook bij Peugeot de verzadigingsgraad van de dpf laten opmeten.
        Sowiezo doen als je deze wilt vervangen.