Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagde i.v.m. loskomende autoruit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vraagde i.v.m. loskomende autoruit

Beste forumleden,

Graag had ik jullie advies. Ongeveer 7 jaar terug liet ik een nieuw voorruit plaatsen in mijn wagen.
    Blijkbaar was deze voorruit niet optimaal verlijmd want er zit lucht tussen het venster en de koets (vermoed ik)
    Het voorbije weekend zag ik plots een klein barstje in de voorruit. Ik ben zeker dat dit niet het gevolg is van een inslag. Als ik er met mijn vingernagel over ga voel ik trouwens niets.

Graag had ik geweten of het barstje het gevolg kan zijn van een slechte verlijming toen deze voorruit werd geplaatst.

Hierbij, ter verduidelijking, een link naar enkele foto's: https://www.dropbox.com/sh/7c71glzt7...7997vqz6a?dl=0

Alvast bedankt voor jullie reactie's.
    Last edited by ; 11/06/2018, 18:51.

Kan zijn dat het daar van komt, maar misschien ook niet.
    Na 7 jaar is het een beetje laat om daarvoor te gaan klagen, maar je kan altijd proberen.

Succes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Na 7 jaar is het een beetje laat…
      Toch niet zo laat als er levenslange garantie beloofd wordt vind ik ; )

Comment

Ik begin dat hier toch stilletjes aan beu te worden met al die nieuwe topicstarters die hier met een probleem komen en waar we waarschijnlijk niks meer van gaan horen. En waar gaat het over, een scheur in uw ruit na 7 jaar en dan verwachten dat daar nog garantie op zit omdat ze destijds een goede marketingdienst hadden bij de ruitenhersteller. Gelooft ge dat nu zelf?

Die gaan u met een kluitje in het riet sturen door te zeggen dat het geen productfout is maar dat het ligt aan een externe oorzaak waar zij geen controle op hebben. Begrijp ook niet waarom ge hier ons mening komt vragen en het probleem niet direct voorlegt aan de desbetreffende firma. Dan weet ge het antwoord direct.

Dichtgooien die handel.

Comment

Dit is geen barst, dit is lucht (vocht) die tussen de gelaagde ruit gekomen is (dit zijn 2 ruiten met een plastiek folie tussen )
          Z4 M40i

Comment

[QUOTE=David67Ik begin dat hier toch stilletjes aan beu te worden met al die nieuwe topicstarters die hier met een probleem komen en waar we waarschijnlijk niks meer van gaan horen.En waar gaat het over, een scheur in uw ruit na 7 jaar en dan verwachten dat daar nog garantie op zit omdat ze destijds een goede marketingdienst hadden bij de ruitenhersteller. Gelooft ge dat nu zelf?

Die gaan u met een kluitje in het riet sturen door te zeggen dat het geen productfout is maar dat het ligt aan een externe oorzaak waar zij geen controle op hebben. Begrijp ook niet waarom ge hier ons mening komt vragen en het probleem niet direct voorlegt aan de desbetreffende firma. Dan weet ge het antwoord direct.

Dichtgooien die handel.[/QUOTE]

Dit is amper 13 u gepost!!!!!
            Z4 M40i

Comment

Bedankt voor jullie reacties.
              Ik ben inderdaad nieuw op dit forum en het zou goed kunnen dat ik me, na deze topic, weinig op dit forum zal bevinden.
              De reden hiervoor is dat ik weinig van auto's weet en dus weinig zinvols te vertellen heb.

Net omdat ik zo weinig kennis heb, vroeg ik jullie advies. Ik zal naar de ruithersteller gaan, maar had gehoopt dat ik eerst jullie mening zou kennen.
              Ik ben redelijk zeker dat men zal zeggen dat dit barstje niet onder de garantie zal vallen. Als dit terecht is, dan is dit zo, geen probleem...
              Maar stel dat dit toch niet een 'constructie- of productfout zou zijn én ik me kan beroepen op de beloofde garantie, dan had ik gehoopt om jullie kennis te kunnen gebruiken om me te verdedigen.
              Moest de barst het gevolg zijn van een inslag, dan dacht ik dat er aan de buitenzijde van het glas tenminste een krasje of putje voelbaar zou zijn?

Ik snap niet goed waarom er zo negatief gedaan wordt t.o.v. van nieuwe forumleden. Als je liever niet antwoordt, doe dit dan gewoon niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                Dit is geen barst, dit is lucht (vocht) die tussen de gelaagde ruit gekomen is (dit zijn 2 ruiten met een plastiek folie tussen )
                Dag Camaro,

Sorry ik had jouw post blijkbaar niet zo aandachtig gelezen.
                Bedoel je dat het 'barstje' boven de plooimeter (cfr. https://www.dropbox.com/sh/7c71glzt7...&preview=1.jpg ) geen barst zou zijn? Op de andere foto's vermoedde ik dat er lucht zat tussen het venster en de koets, maar het zou kunnen dat het lucht is die tussen de gelaagde ruit is gekomen.
                Last edited by ; 12/06/2018, 11:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macy Bekijk Berichten

Dag Camaro,

Sorry ik had jouw post blijkbaar niet zo aandachtig gelezen.
                  Bedoel je dat het 'barstje' boven de plooimeter (cfr. https://www.dropbox.com/sh/7c71glzt7...&preview=1.jpg ) geen barst zou zijn? Op de andere foto's vermoedde ik dat er lucht zat tussen het venster en de koets, maar het zou kunnen dat het lucht is die tussen de gelaagde ruit is gekomen.
                  Dacht dat je het had over het vocht tussen de ruiten, blijkbaar heb ik niet goed gekeken.
                  Z4 M40i

Comment

Kan het niet goed zien op dat kleine fotootje. Wel straf dat een ramenboer 'levenslange' garantie geeft op een ruit.

Comment

Wat valt onder de garantie van Carglass®?

Liet je je autoruit door ons herstellen of vervangen? Dan krijg je levenslange garantie. Het maakt dus niet uit hoelang het geleden is dat je bij ons langsging.
                      zie: https://www.carglass.be/nl/autoruite...e-van-carglass

Comment

Dan zie ik geen probleem. Langs gaan bij Carglass en daar vragen.

Comment

Ondertussen gingen we langs bij Carglass. De medewerker heeft de ruit bekeken en bevestigde ons dat de vervanging gratis (onder garantie) zou gebeuren.
                          De levenslange garantie waar Carglass reclame mee maakt is dus geen loze belofte.

Bedankt voor jullie hulp!

Comment

in your face LOL....

Comment

Mss is het gewoon Carglass dat hier hun garantievoorwaarden nog eens in de kijker komt zetten

Comment

Bwa wat kan hun dat schelen ze pakken sowieso 50%+ winst per ruit. De helft gooien ze over de balk aan reclame en de rest maakt de cijfers voor Dieteren mooi.
                                Polo 6n 1.4

Comment

Working...
                                X