Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verborgen gebrek Toyota

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verborgen gebrek Toyota

Ik heb een auto gekocht in 2011. In 2013 zijn daar een technisch probleem mee geweest. Ik kwam te weten dat de garantieperiode is gestart eind 2009. De handelaar waar ik hem gekocht heeft heeft toen dit probleem op zijn kosten opgelost.
    Nadien in 2013 is er nog een probleem geweest met de elektrisch parkeerrem. Dat probleem is magischer wijze na een paar weken terug verdwenen. Helaas is het permanent teruggekomen, en zorgt het er nu ook voor dat mijn autobatterij leeggetrokken wordt op anderhalve week tijd.
    Ik heb zelf de diagnose gesteld, en de "parking brake actuator assembly" moet vervangen worden. Even geïnformeerd en dit laten herstellen in het officiële dealernetwerk zou me 2300€ kosten. Dit is me véél te veel voor een auto van deze leeftijd en afgelegde kilometers.

Vermits Toyota Europe vertikt dit onder garantie te herstellen, zal ik mij nooit nog een Toyota kopen, en raad ik het ook iedereen die ik ken af. Maar ondertussen zit ik nog wel met mijn huidige auto.

Zijn er herstellers die dit kunnen herstellen voor een stuk minder met bijv. een tweedehands onderdeel?

Dus ge komt hier een topic openen omdat ge woedend zijn en gaat daarom iedereen afraden een Toyota te kopen?

Nu, een Toyota vind ik sowizo te lelijk om te kopen. Dan, ik ga er vanuit vermits de garantieperiode in 2009 gestart is dat de wagen nu 9 jaar oud is. Lijkt me niet abnomaal dat een wagen van 9 jaar oud stukken kan krijgen. Ik ken ook geen enkel merk dat garantie geeft op een wagen van 9 jaar oud.

Comment

Rij daar gewoon 2 keer per week mee, en je hebt geen probleem....

Als iedereen hier een merk komt afkraken omdat je na 9 jaar geen garantie meer hebt.... ROFL
      Wees createif man, contacteer een onafhankelijke garage en zoek of je dat stuk niet ergens in de afbraak kan vinden, of via een autoonderdelensite.

Misschien is deze wel gepast. Tel daar 2 werkuren bij, en je bent terug aan het rijden.

Find many great new & used options and get the best deals for Toyota AVENSIS Estate Handbrake Parking Brake Actuator 46300-05011 2011 at the best online prices at eBay! Free delivery for many products!

Stuur me maar een adres voor de factuur van dit advies.
      Ik heb je 1500€ bespaard, dus 500€ lijkt me redelijk.

Comment

Wat is er mis met.....

Hallo beste forum gebruikers

Ik ben vtx uit O.. en heb het ......

Tegenwoordig komen ze allemaal uit het niets hun ongenoegen uiten en zien we ze daarna nooit meer terug.

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Auto van 2009, nu 2018 kom je wenen over een tussenkomst. Soms moet je gewoon eens betalen, ook al is het een zure. Maar daar wringt bij velen het schoentje.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Je zegt nooit nog een Toyota te kopen omdat ze het niet willen vervangen onder garantie? Ik vraag mij af of eender ander merk dit wel zou vervangen onder garantie op een relatief 'oude' wagen?
            Ik denk dat ik het antwoord wel weet... (tenzij het een erkend probleem is, maar ik denk niet dat dat in dit geval zo is)

En om het even over een andere boeg te gooien. Waarom ben je in 2013 niet meteen naar de garage gegaan toen de handrem problemen gaf? Dan was de wagen 4 jaar oud? Dan had je misschien nog een water kansje gehad op een tussenkomst.
            Problemen aan een wagen verdwijnen meestal niet zomaar, vroeg of laat komt het terug. (Heb je nu zelf kunnen ondervinden) even langs de garage gaan, ookal lijkt het probleem weg, is geen overbodige luxe.
            2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Vorige maand recall gehad voor de airbag van de Corolla 2005 van mijn vader.
              Welk merk zou een 13 jaar oude auto terug roepen?
              Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                BMW. Heb 3 maand geleden een recall voor de airbag gehad voor mijn M3 van 2002

Last edited by order66; 23/06/2018, 09:38.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Dus als ik het goed begrijp heeft dienen oude auto, die al heel wat zorgeloze kilometers gereden heeft, in 2011 de garage nog eens gezien omdat het gratis was.

Vermits je zelf de diagnose stelt, veronderstel ik dat die nadien zeer weinig bij de officiele dealer is binnen geweest.
                  En nu, omdat je zelf denkt dat een bepaald onderdeel stuk is, zou de invoerder dit kosteloos moeten laten herstellen door één van zijn dealers ?

Ge zou Toyota juist zeer dankbaar moeten zijn omdat ze je een vrijwel probleemloze wagen verkochten destijds. Dit is toch wel één van de hoofdvogels die ik ooit las of hoorde zulle.

9 jaar oud en heel wat kilometers gereden en nu een onderdeel dat vervangen moet worden ? En daarover klagen en een merk afbreken ? Vind hetgene wat je komt vertellen juist een heel mooie reclame voor het merk. 9 jaar zorgeloos heel wat kilometers malen....

Kan eigenlijk niet geloven dat dit topic echt gemeend is...

Comment

Hetzelfde voor met mijn Zastava 750 uit 1960. Nu is koppelingspedaalrubber los gekomen! In 1983 hebben ze die al eens vast gekit.... Zastava vertikt dit om onder garantie te herstellen! Gelukkig dat ze niet meer bestaan want ik koop nooit geen Zastava meer!
                    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Volvo_Bjorn Bekijk Berichten
                      Hetzelfde voor met mijn Zastava 750 uit 1960. Nu is koppelingspedaalrubber los gekomen! In 1983 hebben ze die al eens vast gekit.... Zastava vertikt dit om onder garantie te herstellen! Gelukkig dat ze niet meer bestaan want ik koop nooit geen Zastava meer!
                      Ik kan je wel verder helpen met je Zastava, ik weet nog een heel goed adres .

Comment

kom, kom. Dit is toch goed consumentenadvies: koop geen wagen van een merk waar iets kapot aan kan gaan, tenzij ze het gratis vervangen, whenever, where ever.

Stiekem benieuwd wat de volgende wagen van TS zal zijn

Comment

Leasing natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                            Leasing natuurlijk
                            Haha... ja maar 't zal dan toch wel heel lange termijn leasing zijn....

Comment

Leuk topic !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                                Als het echt een veiligheidsitem is, dan zijn ze dat gewoon verplicht te doen.
                                Leeftijd heeft dan geen belang.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                  Wat is er mis met.....

Hallo beste forum gebruikers

Ik ben vtx uit O.. en heb het ......

Tegenwoordig komen ze allemaal uit het niets hun ongenoegen uiten en zien we ze daarna nooit meer terug.
                                  Ben blijkbaar niet de enige die zich daar scheel aan ergert.

Comment

+1 hier. De wereld is naar de vaantjes

Comment

Zeg zeg, dat ligt aan jullie he. Met al die commentaar schrikken jullie mensen af

*pampermodus uit*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Als het echt een veiligheidsitem is, dan zijn ze dat gewoon verplicht te doen.
                                        Leeftijd heeft dan geen belang.
                                        Blijkbaar heeft die parking brake actuator assembly wel een gekende achtergrond van problemen.
                                        Zelfs in die mate dat een terugroepactie of minstens een tegemoetkoming gerechtvaardigd was of is.

Ook vreemd dat dit item NIET wordt aanzien als een 'safety issue'.
                                        Omdat dit onderdeel niet mee zorgt voor het tot stilstand komen van een wagen in beweging.
                                        Enkel om te voorkomen dat een wagen in stilstand niet meer in beweging kan komen...
                                        Begijpe wie begrijpe kan.

Bovendien is vervanging van dit onderdeel veel te duur doorgerekend naar de klant.

Comment

Working...
                                        X