Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Banden Vervangen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Banden Vervangen

Vandaag op weg naar het werk een lekke band gereden.
    Geen nood de achterste waren toch versleten en mijn gewone banden installateur natuurlijk in verlof.
    Dus vlak aan mijn werk zit Bandencentrale X

Ik ga binnen, vraag als ze 2 banden op voorhand hebben om achteraan te leggen.
    ik had gelukt nog 2 Setjes binnen. (nogtans 225 55 16 is nogal veel voorkomend dacht ik)

ik laat er mijn auto achter, ze gingen de achterbanden vervangen.

Ik ga er terug om, wat zie ik ze hebben de voorste ook vervangen.

De mr aan de receptie: ah we hadden geziend dat de voorste ook versleten waren, dus hebben we die ook vervangen, gelukkig hadden we het gezien was de uitleg.

in se heeft die mens gelijk, maar is dat nu zo uitzonderlijk om eerst te bellen en toestemming te vragen?
    ik ging normaal mijn voorste laten vervangen door mijn banden installateur natuurlijk.

Ikzelf herstel computers, wanneer klant binnenkomt met probleem X en wij merken dat er nog een probleem is dan bellen wij eerst naar de klant met uitleg en vraag om toestemming.
    mss zijn wij te braaf?

Namen ga ik niet noemen, ik ben tevreden dat ik direct geholpen werd maar over het eindresultaat natuurlijk wat minder.

wat denken jullie daar van?

Zoals je zelf zegt ,kan zomaar niet als alleen de achterste gevraagd zijn ,op zijn minst hadden ze het moeten vragen ,ik weet niet wat ik zou doen ,effe afblaffen misschien , was het ook aan een aanvaardbare prijs ? zou ik denken oké moest gebeuren ,maar oké is het zeker niet.

Comment

Prijs was (dus voor 4) 525.00 Uniroyal rain sport 225 55 16 .
      Ik hoop alvast dat die uniroyal een serieuse stap genomen heeft bij vroeger.

Comment

Kzou daar ook ni content van zijn als dat niet gevraagd is. In een vreemde zaak zou ik nog wel van mijnen tak durven maken. Haal ze maar terug af of goei korting geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
          Haal ze maar terug af of goei korting geven.
          Vooral dat.
          Ook al meegemaakt en hij kon er geen korting meer op geven.
          Afhalen hè dan.
          Maar ze zijn al weg zei hij.
          In dat geval, bedankt voor de cadeau ....... en toen lagen ze toch nog ergens achteraan in de garage.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

mja afhalen en terug oude erop was geen optie voor mij, als je ziet hoe ze soms banden aftrekken van de velg, sta je gegarandeerd de week erop op de velg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alexen Bekijk Berichten
              €432 zou ik betalen. Uniroyal rain sport 3 V.
              Best wel duur vind ik.
              Polo 6n 1.4

Comment

Dat was het totaal bedrag hé. met montage, ventielen, ...
                Hoe kom je aan € 432.00 ?

Comment

Omdat je ze elders voor 80 a 90 euro per band kan vinden in die maat? Da's dan nog maar 360 euro. 165 euro aan service-kosten lijkt me buitensporig veel...

Comment

352 voor de banden, 80 voor montage met ventiel.
                    Pneu online => laten leveren in een centrale waar ze met samenwerken dan kom ik op dit bedrag.
                    Kan nog goedkoper er is een centrale die ze oplegt voor €10 maar die werken niet met pneu online etc. Wel goed voor eens een band op te lappen etc.
                    Polo 6n 1.4

Comment

Mja had weinig keuze daar het 1. voor de meeste verlof was en 2. ik bijna op de velg ah rijden was :-)

Comment

Die voorste banden waren toch ook aan vervanging toe...
                        Je werd meteen geholpen, ook was dat een beetje onder druk
                        Een vergelijking met een on-line marchand is mar half pertinent, vind ik.
                        Ik zou zeggen “zand er over”... Had je tijdig je banden vervangen was je blijkbaar niet plat gereden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          Die voorste banden waren toch ook aan vervanging toe...
                          Je werd meteen geholpen, ook was dat een beetje onder druk
                          Een vergelijking met een on-line marchand is mar half pertinent, vind ik.
                          Ik zou zeggen “zand er over”... Had je tijdig je banden vervangen was je blijkbaar niet plat gereden.
                          ik begrijp je reactie en keur het niet meteen af wat de bandencentrale gedaan heeft, maar vind wel dat een telefoontje op voorhand mocht.
                          zoals ik al zei: ik herstel zelf computers. als iemand zijn pc binnenbrengt voor probleem X maar intussen zie ik dat hij ook probleem Y heeft dat hem dubbel van de prijs zal kosten, bel ik eerst naar de klant om toestemming te vragen.

Comment

Persoonlijk ben ik nu niet zo een fan van uniroyal banden. Als je vraagt om 2 banden te vervangen, zou ik toch op zijn minst reclameren als er 4 vervangen werden. Ze hadden moeten bellen of ze er 4 mochten vervangen... En anders extra korting eisen.
                            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Dat hoop ik ook, want reed op de Sportage destijds met de voorste 65000km die van het fabriek erop lagen ( weet niet meer wel merk) en liet toen Uni's leggen (ook iets met rain) en die waren op 25000km er al door

Comment

boh, ikzelf ben een uniroyal fan, voor mijn oldies.
                                in de regen tonnen grip tov andere banden ( toch vrij belangrijk ik belgie)

toegegeven, zowel de rain expert als de rainsport smelten als sneeuw voor de zon als je wat sportief rijd. Zeker met zomerse temperaturen.
                                het is dan ook een regenband.

aan de andere kant, tegen 8000km/jaar, rij ik 32000km op 4 jaar. tussen de 4 en 6 jaar vervang ik toch mijn banden.

Comment

Een iets ouder topic maar ik zou tevreden zijn. De wagen stond er toch en is dan weer tijd bespaard. Ik zou de banden marchant in zo een geval bedanken voor de goede service. Waar ik mij harder aan erger is dat ze hier over online aankopen van banden bezig zijn. Om toch maar ergens enkele tientallen euro's te kunnen besparen. En dan nog het lef hebben om die ergens anders te laten monteren. Waar zijn we dan eigenlijk mee bezig? Wel over duur wagens bezig maar owee als ze 432 of 525 euro moeten betalen. Eigenlijk maar zielig om je zo te laten kennen

Comment

Het is zielig om je niet af te laten zetten? Vind ik een zielige, wereldvreemde uitspraak.

Dan ga je ook met plezier 200 euro teveel betalen voor een CPU van een jaar ouder bij de lokale pc-boer, elke dag tanken aan snelweg-tankstation-prijzen en met en glimlach de lanceringsprijs van 850 betalen voor een Galaxy S9 die men op sommige plaatsen nog vraagt ipv de kleine 600 euro waar je die nu ook voor vindt?

100 euro uitgespaard is 100 euro uitgespaard. Als jij geld teveel hebt, goed voor u. Maar voor mij is 100 euro, gewoon 100 euro. En ik kijk niet graag terug op een jaar waarin ik 2000 euro "zomaar" heb weggooid "om me niet te laten kennen".

Een huis is ook duur, maar dan ga je toch ook rond om offertes te vragen voor alles wat je laat doen...

Comment

Tientallen???
                                      Net geen 300€ per band bij de garage en die kost online 180€.
                                      Doe dit maal 4 en reken maar uit.
                                      Mochten de bandenboeren zichzelf niet opgeven om de online banden te plaatsen dan zouden ze ook niet zoveel verkocht worden zeker?

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                        Tientallen???
                                        Net geen 300€ per band bij de garage en die kost online 180€.
                                        Doe dit maal 4 en reken maar uit.
                                        Mochten de bandenboeren zichzelf niet opgeven om de online banden te plaatsen dan zouden ze ook niet zoveel verkocht worden zeker?
                                        Pneu online prijs €75. Bandenboer inkoopprijs €90 + montage €20.
                                        Dus of die nu mijn banden er op steekt of degene die hij inkoopt...€60 bespaart voor mij.
                                        Polo 6n 1.4

Comment

Working...
                                        X