Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Banden Vervangen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
    Tientallen???
    Net geen 300€ per band bij de garage en die kost online 180€.
    Doe dit maal 4 en reken maar uit.
    Mochten de bandenboeren zichzelf niet opgeven om de online banden te plaatsen dan zouden ze ook niet zoveel verkocht worden zeker?
    Tja, mes snijdt langs 2 kanten. Als die bandenboeren allemaal foert zouden zeggen, dan sta je daar wel met je 4 banden.
    Ik vermoed dat ze toch op één of andere manier een commissie krijgen op de banden die ze plaatsen en die jij bestelt.

Zelf nog nooit gedaan, maar waar laat je je banden toekomen als je ze online bestelt? Thuis of bij de bandenboer?

Comment

Heb het nog maar 1x gedaan en heb die thuis laten toekomen.
      Een vriend van mij heeft ze dan geplaatst.

Had die de zondag besteld en de maandag ochtend stonden die hier al.
      Ze waren zelfs nog niet betaald.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
        Heb het nog maar 1x gedaan en heb die thuis laten toekomen.
        Een vriend van mij heeft ze dan geplaatst.

Had die de zondag besteld en de maandag ochtend stonden die hier al.
        Ze waren zelfs nog niet betaald.
        En die heeft een machine om te monteren en te balanceren dan...
        Met een paar ijzers en veel goede wil (en krassen op de velgen) kan het nog lukken om een band te monteren, maar balanceren kan je toch nooit zelf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

En die heeft een machine om te monteren en te balanceren dan...
          Met een paar ijzers en veel goede wil (en krassen op de velgen) kan het nog lukken om een band te monteren, maar balanceren kan je toch nooit zelf.
          Ja, die heeft dat maar wel tot max 17inch.
          Hij heeft dit eigenlijk gekocht voor motorbanden.

Een andere vriend heeft er ook ene staan dus kan eigenlijk daar ook terecht.
          Is een echte auto / moto freak die redelijk wat staan heeft ook.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
            Een iets ouder topic maar ik zou tevreden zijn. De wagen stond er toch en is dan weer tijd bespaard. Ik zou de banden marchant in zo een geval bedanken voor de goede service. Waar ik mij harder aan erger is dat ze hier over online aankopen van banden bezig zijn. Om toch maar ergens enkele tientallen euro's te kunnen besparen. En dan nog het lef hebben om die ergens anders te laten monteren. Waar zijn we dan eigenlijk mee bezig? Wel over duur wagens bezig maar owee als ze 432 of 525 euro moeten betalen. Eigenlijk maar zielig om je zo te laten kennen
            Tenzij je een goede bandenboer hebt. De mijne haalt de website erbij, toont de prijs per band online en zegt vervolgens "Als je er vier koopt dan doe ik daar nog eens een stuk van de prijs af". Gewoon eerlijkere prijzen vragen. Dat er een verschil is tussen winkel en online tot daar aan toe, maar 120 euro per band meer vragen is profiteren van de mensen (of ze oplichten, hoe je het zelf wil zien).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
              Een iets ouder topic maar ik zou tevreden zijn. De wagen stond er toch en is dan weer tijd bespaard. Ik zou de banden marchant in zo een geval bedanken voor de goede service. Waar ik mij harder aan erger is dat ze hier over online aankopen van banden bezig zijn. Om toch maar ergens enkele tientallen euro's te kunnen besparen. En dan nog het lef hebben om die ergens anders te laten monteren. Waar zijn we dan eigenlijk mee bezig? Wel over duur wagens bezig maar owee als ze 432 of 525 euro moeten betalen. Eigenlijk maar zielig om je zo te laten kennen
              Het gaat mij niet over de prijs.
              Goeie service, zou het geweest zijn nadat ze toestemming vragen vind ik.
              Mij gaat het daarover, werken uitvoering die niet gevraagd zijn zonder eerst toestemming te vragen.

Bij ons is het de gewoonte als iemand zijn pc binnenbrengt voor probleem X en we zien dat er nog een probleem is, dan bellen wij eerst om te vragen of we probleem y ook moeten oplossen.

Ikzelf ging dan gewoon bij mijn bandenboer gaan waar ik altijd ga. nu was die in verlof ik had kapotte band, dus maar ergens anders geweest.

Comment

Ik koop al 12 jaar banden online en laat die bij de lokale garage leveren. Bandencentrales zijn gewoon veel te duur.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

mijn bandenboer is met zijn totaalprijs vaak goedkoper dan online...
                  www.peugeotforum.be

Comment

Vroeger (10 jaar geleden) was ik nauw betrokken bij Dunlop Belux en had ik nauw contact met bandencentrales, door die relatie waren service en prijzen nooit een punt. Paar maand geleden moest ik een nieuwe set kopen en heb meteen maar besloten om dit online te doen. Voorheen heb ik bij een paar lokale bandencentrales geweest puur om wat banden te wisselen op banden en wat ik dan elke keer meegemaakt hebt (steeds een andere plek) dat is om van te huilen.
                    - traag lopende band; voorste banden van de wagen gehaald en naar een centrale gereden op geen km van mijn deur. Ik kom binnen en stel vast dat er geen klanten zijn en die gast is niet aan het werk. Ik leg hem het euvel voor en zegt die doodleuk dat ik ze maar moet achterlaten en hij zal wel bellen als ze klaar zijn. Toen voelde ik de bui al hangen, en ja hoor twee dagen later belt die en het enige wat die heeft moeten doen is de band eraf halen en de velgrand afkuisen. Kostprijs: 42€
                    - met een andere wagen naar keuring geweest en één band lag verkeerd op de velg; ga naar een andere bandencentrale en had de band in mijn koffer liggen. 5 minuten werk om die te wisselen en balanceren. Kostprijs: 15€

Vroeger betaalde ik 5€ per band, en bij die mannen kocht ik ook banden, zonder aarzelen. Als je nu deze prijzen krijgt dan heb ik al geen zin om te vragen wat een nieuwe set kost bij zo' n gasten. Ze willen maximaal verdienen aan iedereen die binnenkomt maar een gebrek aan commerciële ingesteldheid kost hun wel klanten, zonder twijfel.
                    Bij de laatste Dunlop set die ik kocht heb ik 154€ uitgespaard.

Comment

Working...
                    X