Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen wisselstukken voorradig

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Geen wisselstukken voorradig

Op de jaarlijkse keuring werd een lek aan een schokdemper van mijn wagen (Opel Astra Opc - bouwjaar 2007) vastgesteld. De keuring werd gedaan op 7 augustus te Tienen. Onmiddellijk mijn Opel garage gecontacteerd, maar Opel kan tot op heden geen geschikte schokdemper leveren. Het voorlopig keuringsbewijs is ondertussen vervallen. Ik vraag voor een oplossing zodat ik mij toch kan verplaatsen (bij voorkeur vervangwagen omdat ik veel moeilijke verplaatsingen moet doen). Opel weigert halsstarrig. Enkel tegen betaling kan ik een vervangwagen krijgen. De klantendienst had ik al op de hoogte gebracht van een hoogst waarschijnlijke afkeuring bij herkeuring; zelfs met bestelbon van het onderdeel. Waarom zou ik extra moeten betalen als Opel in gebreke blijft?

Jullie mening?
    Heeft iemand ideeën om toch aan de schokdempers te raken (voor IDS+systemen)? Ik heb zelf al contact gehad met Vauxhall Superstore in Groot-Brittanië, maar ook zij kunnen geen schokdempers leveren.
    Of weet iemand welke tuningfirma dergelijke schokdempers kan leveren?

(Opel Astra Opc - bouwjaar 2007)
    Dus met een 11jaar oude wagen ga je nog naar een officiële opel garage?

Onmiddellijk mijn Opel garage gecontacteerd, maar Opel kan tot op heden geen geschikte schokdemper leveren
    Kost mij letterlijk 20seconden om die terug te vinden (je vermeldt niet welke)

Als je nu eens je verstand gaat gebruiken, haal je die weg bij opel en zet die af bij een onafhankelijke garage die zullen die schokdemper er wel onder steken.
    Polo 6n 1.4

Comment

Dus jij verwacht dat voor een herstelling van ca 200€ (ruim gerekend), waar de garage in de steek gelaten wordt door Opel, dan ze jou een gratis vervangwagen gaan geven voor een week of xx?

Het is gewoon zwak van die garage dat ze niet buiten het Opel netwerk gaan zoeken om een stel schokdempers te vinden.
      Doe dat gewoon zelf. Met bouwjaar en type wagen vind je die schokdempers waarschijnlijk zo op een onderdelensite, of je belt een paar onafhankelijke garages op, die doen dat wel.
      Ik denk dat Auto 5 (ben er geen voorstander van) dit sneller kan.

Comment

Mijn dochter rijdt ook met een auto van meer dan 10j oud, en gaat steevast naar Auto5 ook.
        Altijd prima service daar, en geen afzetterij.

Comment

Altijd iets met OveralPechEnLast.
          Z4 M40i

Comment

Ik heb een 50 jaar oude auto en alles is leverbaar , tot de laatste schroef, zelfs een volledige kas.
            Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
              Ik heb een 50 jaar oude auto en alles is leverbaar , tot de laatste schroef, zelfs een volledige kas.
              Ik dacht dat elk merk wettelijk verplicht is om wisselstukken te kunnen leveren voor wagens tot ze 15 jaar zijn. Helaas slagen sommige merken daar niet in. Voor mijn Clio V6 van 2005 waren in 2015 al alle polyster verbredingen permanent uitverkocht.
              sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Probeer eens via OPART in Schelle
                The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
                X