Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schade herstelling Jaguar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Schade herstelling Jaguar

Beste,
    Wagen Jaguar F-type is verzekerd via Ethias. Voor herstelling na ongeval moet je naar een erkende hersteller gaan anders moet je een vrijstelling betalen. Er is geen enkele Jaguar dealer door Ethias erkend. Voor herstelling zou ik nu bijvoorbeeld naar een Renault garage moeten gaan die blijkbaar aangegeven heeft ook Jaguars te herstellen (lakwerk).
    Heeft iemand een goede ervaring gehad met een door Ethias erkend herstelbedrijf?
    Alvast bedankt.
    Peter

Dat heb ik nog nooit gehoord.
    Is dat wettelijk wel in orde?
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Je mag toch ook naar een multimerken-hersteller gaan.
      Ik weet er hier al twee op 5 km van mijn deur die voor Ethias werken.

Normaal werken alle Acoat-selected-carrossiers als erkend hersteller voor Ethias.

Regio?
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
        Dat heb ik nog nooit gehoord.
        Is dat wettelijk wel in orde?
        Als het gaat over de eigen schade in de omnium verzekering, dan kan een verzekering natuurlijk speciale voorwaarden opleggen. Het is aan jou om er mee akkoord te gaan.

En wat die erkende herstellers betreft, er zijn bijzonder weinig merkgarages die erkend zijn, of zelf hun carosserieadeling hebben. Heel veel garages zullen het werk wel aannemen, maar dan doorgeven aan een "bevriende carosserie", en dan een commissie opstrijken.

Comment

Wat het wettelijke betreft:
          Ze leggen geen garage op, ze geven je de mogelijkheid om naar een erkende hersteller te gaan, en als je dat doet, dan krijg je extra voordelen (vervangwagen, korting op vrijstelling, garantie,... al naargelang de maatschappij en de polis). Kies je niet voor een erkende garage, dan val je terug op het standaardaanbod.

Voor kleinere merken (zoals Jaguar) gaat men inderdaad niet vaak met met merkverdelers werken: de maatschappij moet voldoende werk aan de welbepaalde hersteller kunnen garanderen, als die aan een hele resem voorwaarden en condities moet voldoen. Kleine merken > weinig autos van dat merk in de portefeuille > weinig schadegevallen > weinig werk voor de hersteller vanuit die welbepaalde verzekeraar.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Naar een Renault garage zal je niet moeten gaan.
            Er zijn genoeg onafhankelijke carrosseriebedrijven die goed werk leveren.
            Ik denk niet dat er Jaguar-dealers zijn die een eigen carrosserie afdeling hebben.
            Die zullen het werk ook uitbesteden + een commissie aanrekenen...

Comment

Jaguar Leuven & Mechelen zijn alvast wel erkend hersteller voor Ethias (mede omdat ze meer dan alleen Jaguar doen)

Comment

Waar woon je ergens?

Ik ben ook bij Ethias, maar ondanks dat mijn Peugeotgarage wel erkend is, ga ik altijd naar een grote carrossier in de buurt omdat ik daar meer vertrouwen in heb voor zulke dingen.

Ik zou in jouw geval niet naar een Renault garage of zo gaan, maar naar een erkend, merkonafhankelijk carrosseriebedrijf. Dan betaalt Ethias hen ook rechtstreeks en heb je er geen rompslomp mee.

Succes!

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Comment

Carrosserie Nijsmans in Deurne
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
                  X