Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel corsa aankoop, dure grap

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opel corsa aankoop, dure grap

ik had graag even jullie mening geweten hierover

Ik koop 2 weken geleden een opel corsa van 2006 172000km
    de “gebreken” die ik kende bij aankoop waren, waren erg zichtbare gebruikssporen ,maar dat deerde mij niet omdat hij als tweede werkauto diende.
    bij betaling het inschrijvingspapier en controlebewijs waarop staat, staat banden, schokdempers en olielek
    olielek bleek gewoon een zwetende kleppendekselpakking te zijn, banden zijn slijtage dus normaal.
    schokdempers valt nog relatief goedkoop te vervangen,
    maar nu bij afhaling bleek de radio niet te werken, display geblokkeerd( uit een andere corsa gehaald en niet afgemeld uit die auto)
    er zijn totaal geen codes van radio of sleutel bij, ( moetten opvragen via opel, 50 euro)
    display blijft geblokkeerd maar speelt ( antenne was niet aangesloten)
    er was 1 niet aan te raken aneengeplakte sleutel bij , dus een nieuwe aangevraagd 100 euro , maar kom heb je nodig. Onderhoud was zeker 2 jaar niet meer gebeurd
    maar nu het ergste, blijkt dat verder ook de stabilisatorstangen er compleet door zijn, trommelremmen achter heeft geen grip meer, gaten in knalpot en flexibel, stofhoes stuurstangen kapot. Moest eigenlijk een rode kaart krijgen,
    verkoper ( handelaar) beweerd dat dit niet zo is, en klaag de autokeuring maar aan he

Vraag dan ontbinding van de koop.
    Je hebt sowieso garantie, wat er ook in de verkoopsovereenkomst staat.

Maar tussen gelijk of recht hebben en het krijgen is er soms wel een verschil.

Comment

Is verkocht zonder garantie, de kostten van de werken is een zaak. Maar ik vind het straf dat deze goedgekeurd werd voor verkoop met deze mankementen omdat hij handelaar is, terwijl als wij er periodiek mee zouden gaan hij afgekeurd zou worden

Comment

Kocht je die wagen bij een autohandelaar ? Zo ja, ga naar je verzekeringsagent als je rechtsbijstand hebt en klaag die kerel aan. Is verplicht 1 jaar garantie te geven volgens de wettelijke voorwaarden, eerste zes maanden dus algemene garantie, de daaropvolgende zes maanden moet je als koper kunnen aantonen dat het gebrek er reeds was bij aankoop.
        Ook al staat er 1à keer op de faktuur dat je geen garantie hebt. Geen faktuur gekregen ? Dan zal je wel minstens een betalingsbewijs gevraagd hebben. Eis dan een faktuur of zeg dat je anders naar de belastingen gaat . Zal wel anders piepen want die mannen durven gerust eens bellen naar de vorige eigenaar om te vragen aan wie die hem verkocht heeft en voor hoeveel...
        Gekocht bij particulier ? Ook die kan je geen wagen verkopen met gebreken, maar hier ligt het moeilijker. Als het gebreken zijn waarvan je zeker bent dat die particulier ervan wist bij verkoop, dan is hij ook aansprakelijk. Dus... idem zoals bij de handelaar, rechtsbijstand aanspreken.

Ivm de radio... ga eens piepen op een Opelforum. Hoe het bij Opel zit, weet ik niet. Maar bvb op het Renaultforum zitten er een paar die bij een dealer werken en op basis van de nr op de radio de radiocode even opzoeken.
        Vreemd dat dit bij Opel 50 Euro moet kosten. Wij deden dat in de garage even als service...

Geen sleutels bij... je bedoelt geen reservesleutel ? Da's pech, dat had je moeten zien bij aflevering he. Had toen onmiddellijk moeten optreden.

Edit: zie nu dat je bij een handelaar kocht... ga er maar voor, als je uitleg klopt heeft hij geen poot om op te staan

Zie nu dat het al twee weken is dat je hem hebt, wordt wel hoog tijd om aktie te ondernemen. Je kan zelf met je wagen naar de keuring gaan en vragen voor een herkeuring omdat je zelf enkele gebreken vast stelde... Indien correct zal je een afgekeurde wagen hebben en heb je dus bewijs.
        Last edited by THE GREEN HORNET; 27/09/2018, 01:48.

Comment

omg, dat zal weer bij ne sjieke 2de hands handelaar gekocht zijn als ik dit allemaal lees. Geen testrit gemaakt / geen inspectie gedaan?

Dit zijn toch zaken die allemaal op voorhand duidelijk zijn ?

Comment

Die reglementering over garantie zorgt er inderdaad voor dat deftige autohandelaars geen auto's van 10 jaar oud verkopen aan particulieren.
            Maakt echt niet uit wat er in het contract of op de factuur staat.

Enkel voor export of voor onderdelen kan er verkocht worden zonder garantie, maar dan wordt die ook niet gekeurd.

Je moet natuurlijk afwegen of je de moeite van een advokaat of rechtsbijstand wil doen, de kans is groot dat de verkoper al onvindbaar is.
            Met een rechtsbijstand heb je misschien een kans. Over de keuring van deze auto kan je kwaad zijn, in de praktijk hebben die toch geen verantwoordelijkheid. Hoe de toestand is van die auto als die buiten rijdt maakt niks uit, zelfs al zijn het dingen die ze hadden moeten zien.

Hoeveel heb je die auto betaald?

Ik zou die aan de kant zetten, en iets anders zoeken met garantie.

Comment

Ik zou me toch ook wel informeren over 1) garantietermijn, en 2) de slechte keuring. Zoals Green Hornet zei, toch wel de moeite om hiervoor een advocaat in te schakelen. Dit is niet de juiste manier van business doen!

Comment

Waarschijnlijk verkocht 'in opdracht van klant'?
                heden 2014 Bmw M235i 326pk
                heden 2017 vw golf 1.2tsi 110pk

Comment

Bij de aankoop er idd niet mee gereden maar dat trommelremmen er door zijn kan ik niet zien zonder wiel er af te halen( nu ook niet dat ik er zo veel van ken)
                  andere zaken controleren goed en wel maar er moet toch nog ergens een vertrouwen zijn ( zeker bij een handelaar uit de buurt) maar ja na dit zeker niet meer,

contract is net een zoals je tss particulieren opmaakt, wel met zijn handelaargegevens,
                  ochja advocaat opzettzn gaat niks uithalen en meer geld kosten

Comment

Kunt gewoon een officieel uitziend documentje maken waarin je zijn verplichting tot garantie aanhaalt en de optie geeft, alles maken onder garantie of terugname auto. Aangetekend opsturen en kijken wat er van komt.

Je hebt dus geen rechtsbijstand mag ik er uit op maken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heidfeld Bekijk Berichten
                      Bij de aankoop er idd niet mee gereden maar dat trommelremmen er door zijn kan ik niet zien zonder wiel er af te halen( nu ook niet dat ik er zo veel van ken)
                      andere zaken controleren goed en wel maar er moet toch nog ergens een vertrouwen zijn ( zeker bij een handelaar uit de buurt) maar ja na dit zeker niet meer,

Trommelremmen die volledig op zijn maken een schurend geluid, dat had je bij een testrit (zelfs als leek) vrij snel gemerkt, denk ik
                      Stabilisatorstang(en) over: hield die auto dan z'n baan? Ik denk het niet

Vertrouwen mag je geen enkele handelaar (en al zeker niet die dergelijke auto's verkopen), zelfcontrole door uzelf of door iemand de er meer van kent, is niks verkeerd mee

Ik hoop dat je niet te veel betaald hebt voor dit wrak? Dan zou ik het maar rap terug verpatsen zonder al te veel kosten in te steken ...
                      Last edited by Tigra; 27/09/2018, 13:01.

Comment

Verkopen doe ik een ander niet aan

Comment

Mag dicht aub

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heidfeld Bekijk Berichten
                            Mag dicht aub
                            al opgelost met de handelaar?
                            mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Working...
                            X