Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Daeninck Oudenaarde

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik heb hier zeker allemaal oren naar.

Wat ik niet kan begrijpen : ik geef enkele voorbeelden van bij BMW concessies over de laatste 2 jaar :

Ik ga voor een recall airbag naar de concessie. Natuurlijk zoals steeds met een afspraak. Die wagen was daar al geweest onder mijn eigenaarschap, maar niet voor andere herstellingen en onderhoud. Onthaal werkplaats : Aaaaaah meneer komt hier niet met zijne notto heeeeee. Wat is dat nu voor kutcommentaar? Moet ik daar dan vriendelijk op reageren? Dan is mijn antwoord : neen, inderdaad, ik ben niet klaar om een nier te doneren om de dealerprijzen te betalen. Man zijn hoofd was goud waard. Ik was daar al klant sinds 1998 met vele andere wagens.

Andere concessie : winterbanden naar zomerwielen wisselen op afspraak in april. Ik had bij afgeven zomerwielen in oktober gevraagd om 2 wielen te herspuiten wegens lichte stoeprandschade. Zit ik een uur in de showroom, wordt ik geroepen : sorry meneer, 1 wiel is nog niet terug van de spuiter. Die geven dat sowieso uit om meer winst op te pakken. Ok, maar zorg dat je ze binnen hebt als je een afspraak maakt! Dus moeten terugkomen, nieuwe afspraak, weer naar daar. Wielen gemonteerd, 2 ventieldopjes verdwenen. Kom ik aan de balie om te betalen : niets van compensatie, zelfs geen lolly. Ik dus maar zelf vragen, wat voor een merk als BMW bedroevend is imo. Wil je klantentevredenheid of niet? Als je een fout maakt, en klant ondervind nadeel, moet je iets doen. Heb het dus maar zelf gevraagd. Moest gechecked worden met de verantwoordelijke, blablablabla. Niets meer van gehoord, maar op de factuur achteraf toch een kleine korting gekregen. Waarvoor dank.

En ik heb er nog 2, maar ga ze hier besparen.

Dat zijn zaken die ik van een BMW dealer niet verwacht. Als je gaat zwaaien met kwaliteit en klantenservice, zijn dit toestanden die niet kunnen.
    Last edited by order66; 09/04/2019, 15:54.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Das bij Audi en Mercedes ook... En bij die laatste maken ze het pas echt te bont.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

Thans zijn er ook merken die mysteryshoppers inzetten om dit in kaart te brengen. Mijn schoonvader heeft zo een 2-tal jaar de Renaultgarages in België gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Z3MC Bekijk Berichten
          We doen ons best, maar het is een harde wereld.
          Er wordt vanuit BMW, Bornem en de concessies veel geld gepompt om klantentevredenheid op een zeer hoog niveau te houden. Laat dat een troost zijn voor ieder van jullie.
          Elke concessie heeft klanten die ontevreden zijn weggelopen. Noem me er 1 die elke klant kan houden en we kunnen verder praten. :-)
          Je werkt met mensen en er zullen altijd fouten gemaakt worden.
          Dit verhaal is slecht afgelopen, maar daar wordt steeds uit geleerd.
          Ik wil hier nog aan toevoegen dat de lat altijd hoger wordt gelegd, maar waar is de grens? Ik zit 13 jaar in het vak en geen van jullie zou nog één minuut kunnen omgaan met hoe het er vroeger aan toeging.
          Klantentevredenheid is een werkwoord.
          Ik respecteer u als medewerker van de of een concessie van BMW en het werk dat u doet, maar nogmaals als dergelijk ongehoord contact 2 keer in amper een week tijd helemaal fout loopt is er toch iets mis met jullie systeem. Iedereen weet ook dat de autosector zwaar onder druk staat het laatste jaar. . en de Duitse autoconstructeurs zullen dat beslist goed voelen. Eens kijken naar o.a.de BMW-aandelen het laatste jaar. Of meneer Trump of China of de klimaatmalaise hiermee te maken heeft zal ook wel zijn. Maar een reden temeer om extra te investeren in zijn bestaand klantenbestand.
          En met mensen werken is inderdaad moeilijk. Zelf zit ik in de eertelijnszorg en weet maar al te goed hoe moeilijk mensen soms zijn en dit na meer dan 45jaar ervaring in die sector. En wij zijn dan nog een sector die het moet hebben van mond aan mond reclame. Jullie kunnen nog harde reclame voeren.
          Maar inderdaad het altijd eens mislopen...
          Last edited by febrero; 09/04/2019, 17:00.
          BMW M2 Coupé
          Audi S5
          Nobody is Perfect!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            ge hebt gelijk hoor, klanten lopen in alle richtingen over

ik weet niet of het vroeger slechter was - naar mijn gevoel niet, maar dat het goedkoper was staat vast, ook al omdat de auto's minder potent en simpeler waren
            ik vind wel dat er meer trial and error is in garages

geen bmw-er maar de verhalen zijn overal hetzelfde
            Slechter zou ik niet zeggen. Alleen men moest meer naar de garages omdat de wagens minder betrouwbaar waren dan nu. En inderdaad goedkoper, allicht. Maar op langere termijn misschien weeral niet meer. Een BMW service motorolie en een service remolie voor 305€ is uiteraard BMW-waardig.
            Maar het kan nog erger. Wij hebben een Seat Leon bollen in Zuid Frankrijk. Bij de officiële dealer in Nice vragen ze daar maar efkes 100€/uur excl. BTW... Maar dat is uurloon en met wat de staat gaat lopen bovenop het loon zal er wel mee te maken hebben zeker...
            BMW M2 Coupé
            Audi S5
            Nobody is Perfect!

Comment

Uw motorolie zal dan wel geen auto5 zijn maar wss Castrol 10w60, niet de goedkoopste.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                Uw motorolie zal dan wel geen auto5 zijn maar wss Castrol 10w60, niet de goedkoopste.
                Ja, voor een M2 mag het al iets zijn hé. Over facturen geen geklaag hoor. En toch heb ik soms een probleem met een alinea op de factuur met zogenaamd bijvullen van ruitenwisser vloeistof, als je dan weet dat je dit een week te voren zelf hebt gedaan met product van bij BMW...
                BMW M2 Coupé
                Audi S5
                Nobody is Perfect!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten

Ja, voor een M2 mag het al iets zijn hé. Over facturen geen geklaag hoor. En toch heb ik soms een probleem met een alinea op de factuur met zogenaamd bijvullen van ruitenwisser vloeistof, als je dan weet dat je dit een week te voren zelf hebt gedaan met product van bij BMW...
                  Das bij elk merk zo

Comment

Hoe ze dat dan noemen weet ik niet, bladvulling misschien...Maar ik zou mij daarvoor niet willen laten kennen hoor.
                    Last edited by febrero; 09/04/2019, 18:32.
                    BMW M2 Coupé
                    Audi S5
                    Nobody is Perfect!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Das bij elk merk zo

Kan ik geloven. En misschien brengt dat wel iets op op het eind van het jaar. Ze kunnen daar dan toch allemaal iets mee gaan eten. Maar zou je niet denken dat ze daar nooit een opmerking voor krijgen in hen die alles minutieus controleren?
                      BMW M2 Coupé
                      Audi S5
                      Nobody is Perfect!

Comment

Bij Audi dealer stond er ooit op een factuur “nazicht van banden” tbv 20€. Toen ik opmerkte wat dat dan wel was, dat nazicht, kreeeg ik als antwoord dat het het nazien was en opblazen tot de juiste druk van 4 banden. Bij mijn opmerking meldde ik meteen dat de banden allen op juiste druk stonden, want pas gewijzigd bij de bandencentrale, en dus ook te zien dat ze splinternieuw waren. Hilarisch genoeg kreeg ik dan de opmerking dat ze dienden na te kijken of ze wel conform waren aan het GVA. En dat kost dus ook tijd he meneer....
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Heb je dit aanvaard?

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                          Bij Audi dealer stond er ooit op een factuur “nazicht van banden” tbv 20€. Toen ik opmerkte wat dat dan wel was, dat nazicht, kreeeg ik als antwoord dat het het nazien was en opblazen tot de juiste druk van 4 banden. Bij mijn opmerking meldde ik meteen dat de banden allen op juiste druk stonden, want pas gewijzigd bij de bandencentrale, en dus ook te zien dat ze splinternieuw waren. Hilarisch genoeg kreeg ik dan de opmerking dat ze dienden na te kijken of ze wel conform waren aan het GVA. En dat kost dus ook tijd he meneer....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                            Heb je dit aanvaard?
                            Wel, een mens zou soms vergeten dat het wel om euro’s gaat, bijna 1000 oude Bfr voor eens rondom de dagen te lopen...
                            BMW M2 Coupé
                            Audi S5
                            Nobody is Perfect!

Comment

Werd van de factuur afgetrokken nadat ik hierop had gewezen. Bijvullen van ruitensproeiervloeistof is ook zo ene. Ik vul dat altijd zelf bij en wil dit niet op mijn factuur zien.
                              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Wel, een mens zou soms vergeten dat het wel om euro’s gaat, bijna 1000 oude Bfr voor eens rondom de dagen te lopen...
                                20€ voor, overdreven, 10 minuten (volgens mij hebben ze zelfs niets nagekeken, want dezelfde band als OEM montage = 255/35/19) = 120€ per uur...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Idd. Verstraeten is ook overgenomen door de Bilia groep. Dan te weten dat Benoit toen nog verkoper was in zijn kleine garage te Wachtebeke. Ik kocht er mijn eerste BMW in 1998. Schoorvoetend kwam ik er binnen, maar werd er zeer goed ontvangen. Geen show, maar down to earth en uiterst vriendelijke ontvangst door Benoit zelf. Ik mis die garage en de mentaliteit die er heerste. Ook al zit ik nu beter, maar geen officiele dealer.
                                  In Wachtebeke was het nog top.
                                  Direct de werkplaats binnenlopen en meteen geholpen worden.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

In Wachtebeke was het nog top.
                                    Direct de werkplaats binnenlopen en meteen geholpen worden.
                                    Zo was dat. Ken je nog de werkplaatsverantwoordelijke? Die werkte toen ook zelf nog aan de wagens. Dat is geen gouden, maar en diamanten mens. Werkt nog steeds bij Verstraeten, maar in een andere functie. Chris De Graeve. Als ik daar ben, ga ik altijd nog een klapke doen. Kan het niet laten. Nooit een werknemer gezien die meer zijn best doet dan hij voor de klanten

Comment

In het begin van de nieuwe zaak heb ik hem daar nog gezien.
                                      Weet niet of ik hem nu nog zou herkennen.
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Alé.., vandaag de eerste keer mijn M2 binnengebracht bij Louyet Vandeperre - St Pieters Leeuw voor het probleem met de claxon dat zich al voor de tweede keer in anderhalf jaar voordeed en waarvoor ze bij Daeninck mij geen afspraak meer wilden geven binnen de 2 weken zodat ik buiten de garantie dreigde te vallen.
                                        Daar wel zonder morren onder garantie opgenomen. Maak mij niet teveel illusies, maar de eerste ervaring was positief. Onthaal zeer goed en aflevering navenant. Vrij grote concessie en blijkbaar goed georganiseerd.
                                        Last edited by febrero; 12/04/2019, 07:55.
                                        BMW M2 Coupé
                                        Audi S5
                                        Nobody is Perfect!

Comment

Ik heb ook zo'n ervaringen gehad met G&A motor's te Turnhout en Vanosch !

Bij G&A motors 330i gekocht een 2dehandswagen en airco werkte niet , we hebben de gas en al gevuld meneer , die hebben niks gedaan en nog moeten betalen voor vervangwagen.

Nog 3x binnen geweest voor verschillende problemen en nooit opgelost , dan naar Vanosch daar heeft de auto 6weken gestaan voor ventilator dat blaasde koudstart 1200€ betaald en was niet gemaakt .

Ik koop geen Bmw meer hoor , niet betrouwbaar genoeg + de Dealers zuigen !

Comment

Working...
                                          X