Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Daeninck Oudenaarde

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

In het begin dat ik mijn M3 had, die eens binnengegaan bij Monserez Kortrijk voor het vervangen van een xenon ballast. SMG stond op stand 2. Toen ik die terugkreeg stond die op stand 5... pas gezien als ik al weer weg was.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Allé.., als ik dat hoor zijn de BMW dealers wel niet goed bezig...
      Maar ik denk wel dat er meer klachten zijn over merkgarages en concessies.
      En dat het niet gemakkelijk is kan ik begrijpen, maar dit is voor geen enkel bedrijf of zelfstandig tegenwoordig. De meeste dealers moeten ook inkomsten halen uit verkoop op afbetaling, lease of afbetalingen op termijn + onderhoudscontracten allerhande. Door de betere wagens moeten ze daar m.i. ook inkomen uithalen.
      Ik heb al vastgesteld dat je bij het maken van een configuratie, en dat geldt niet Enkel voor BMW, op het einde steeds eerst verschillende afbetalingsplannen krijgt . Je moet al goed gaan zoeken om de contant prijs te zien te krijgen. Dat zegt volgens mij genoeg.
      Last edited by febrero; 15/04/2019, 12:45.
      BMW M2 Coupé
      Audi S5
      Nobody is Perfect!

Comment

Als particulier ben je niets waard in een BMW concessie. Die hebben enkel interesse in leasings en bedrijfswagens. Die klanten zagen niet, het interesseert hun toch niet. Wacht maar tot er geknipt wordt in bedrijfswagens of loonwagens, ze zullen wel anders gaan piepen in de concessies.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
          Als particulier ben je niets waard in een BMW concessie. Die hebben enkel interesse in leasings en bedrijfswagens. Die klanten zagen niet, het interesseert hun toch niet. Wacht maar tot er geknipt wordt in bedrijfswagens of loonwagens, ze zullen wel anders gaan piepen in de concessies.
          Ze zullen nog op hun knieen zitten.
          Z4 M40i

Comment

Ik vind het niet kunnen dat de service bij Bmw Dealers beneden alle peil is .Ik heb al veel auto's gehad van verschillende merken en de enige waar ik me een geldbeugel op 2 benen vond was bij Bmw .

Een auto maken kunnen ze niet , maar dure facturen aanrekenen wel .

Premium Selection nooit meer hoor , auto gecontroleerd op 80 punten lol bullshit

Mijn auto was een PS ventilator blaasde koudstart volle bak , airco werkte niet,roelement kapot,kromme schijven en dat noemen ze een PS damn wat doen die mannen daar incompetentie tot en met !

Comment

En als je dit dan leest.., dan is het niet te begrijpen dat men zijn particuliere klanten buiten gooit... Maar ik denk niet dat het personeel dergelijke zaken leest, of althans de ernst van de toestand niet vat.

https://newmobility.news/2018/12/28/...uto-industrie/
              Last edited by febrero; 19/04/2019, 19:55.
              BMW M2 Coupé
              Audi S5
              Nobody is Perfect!

Comment

Toestand is zwart

Vraag me af hoeveel het sjoemelschandaal en vooral het uitkomen ervan, deze realiteit heeft versneld

Heel veel jobs, goedbetaald staan op de helling

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Ik ging op onderhoud met mijn BMW's bij Garage Roger in Merelbeke. Altijd goed geholpen geweest voor een redelijke prijs.
                  Was vroeger een officiele dealer...maar dat is al een tijd geleden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten
                    Hoe ze dat dan noemen weet ik niet, bladvulling misschien...Maar ik zou mij daarvoor niet willen laten kennen hoor.
                    die sproeiervloeistof zit mee in het service motorolie pakket,1liter. Dat is zeker niet gedaan om winst te maken maar om facturatie te vergemakkelijken. En ja,soms zullen ze maar 100ml bijvullen en een liter aanrekenen maar de andere auto kan het dan ook eens zijn dat er 2 liter in moet en dan wordt ook maar 1 liter gerekend.
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Goed gezegd, MRJ, beter laat dan nooit :-P

Comment

Officiële dealers blijven een moeilijk gegeven. Ga al jaren met de wagens bij officiële dealers voor onderhoud. De enige dealer die ooit uitnodigingen stuurde bij voorstelling nieuwe modellen of opendeurdagen was deze van Suzuki. Audi niet (nieuwe A5C gekocht daar) en VW (nieuwe Up! GTI gekocht daar) ook niet.
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

BMW Dejonckheere Roeselare : als extraatje al 2 keer een i8 meegekregen, een keertje voor een dag, een keertje van vrijdagavond tot maandagmorgen.

BMW Monserez in Aalbeke: turbo kapot, auto daar niet gekocht, en ook nog nooit daar op onderhoud geweest. Helft van de factuur in kulanz genomen, auto had +100k km, en was 4 jaar oud.

BMW Monserez Kortrijk: ik krijg een poolwagen, waar er vanalles aan schort. Drie kwartier bezig geweest om alle software up te daten, ‘service van het huis’, meneer. Je hebt hier vroeger al gekomen met je andere auto’s, dan mogen we wel iets terug doen’
                          Ik kreeg ook steeds een vervangwagen, gratis, ook al voorzag mijn lease daar niet in.
                          Altijd uitnodiging voor lancering nieuwe modellen.

Mercedes Moeskroen: aan mijn A-klasse (heel vroege productie), raakte vanalles defect: waterpomp, stabi-stangetjes, ruitenwissermotor achter, brandstofleidingen raakten poreus,... alles onder kulanz geregeld geweest, zelfs al was de auto 6 jaar oud.
                          Onderhoud aan mijn X: minder werk dan voorzien in hun manual. Die uren hebben ze dan ook niet aangerekend (moeten ze manueel corrigeren in hun facturatieprogramma). Hadden ze het niet gezegd, ik had het niet geweten, ik had gewoon betaald.
                          Sproeivloeistof konden ze niet bijvullen, want dat had ik zelf gedaan. ‘t Zit in het pakket, dus steken ze de nieuwe flacon steeds in de koffer. Veel beter spul dan van de bazar, trouwens.

Mercedes Waregem: talloze testritten gekregen, ook al wisten ze dat mijn lease in Oostende moest worden besteld.
                          Toen ik mijn eigen C daar ging afhalen, had ik vastgesteld dat er een vijs in de band van mijn ‘oude’ C zat, ook dat is à la minute hersteld geweest. Zonder factuur.

Volvo Automobilia Roeselare: altijd een vervangwagen, ook al voorzag mijn leasecontract dat niet.
                          Sproeivloeistof leeg? Volkappen, geen factuur, want factuur maken kostte meer dan het werk zelf.

Ik heb precies chance met de dealers waar ik ga?
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Monserez: ik steek in 2014 de M3 binnen voor het vervangen van een Xenon stuurloos in garantie. De dag nadien krijg ik de wagen terug, 20 kilometers bij, en de SMG op S5, terwijl die op S2 binnen gegaan is. Ik beweer niet dat dit een slechte garage is, maar na dit voorval was ik helemaal klaar ermee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                              Monserez: ik steek in 2014 de M3 binnen voor het vervangen van een Xenon stuurloos in garantie. De dag nadien krijg ik de wagen terug, 20 kilometers bij, en de SMG op S5, terwijl die op S2 binnen gegaan is. Ik beweer niet dat dit een slechte garage is, maar na dit voorval was ik helemaal klaar ermee.
                              Je kilometers fotograferen als je je kar afzet maakt dat je soms nogal veel kilometers bij ziet bij afhaling. Zo ooit een garage gehad die met een collega zijn Prive wagen zelfs wisselstukken was gaan halen. Antwoord: ah ja meneer, we moesten effe een testrit doen en daarmee van de nood een deugd gemaakt. Dit na een klein onderhoud. En ongeveer 40 km “ test gereden”.
                              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Techniekers die de auto mee naar huis nemen als testrit gebeurt wel vaker hoor. Vind ik niet onlogisch in sommige situaties liever dat dan een probleem dat na 50km terug komt.
                                Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                  Techniekers die de auto mee naar huis nemen als testrit gebeurt wel vaker hoor. Vind ik niet onlogisch in sommige situaties liever dat dan een probleem dat na 50km terug komt.
                                  Als je een nieuwe xenon stuurtdoos steekt voor een auto, volstaat het om eens te starten, lichten aan en zien wat het geeft. 20km rijden voor zo’n werk is echt bullshit, en dan nog je wagen terugkrijgen in de agressiefste schakelstand. Neen, niet met mij.

Als je een nieuwe ophanging moet steken, of iets anders van het rijwielgedeelte of motor, ja natuurlijk, dan is een proefrit zelfs noodzakelijk. Maar zelfs dan heb je ook de hoogste sportstand niet nodig.

Comment

Het zal aan mij liggen, maar op zo'n dingen let ik zelfs niet. De kilometerstand noteren voor je een wagen binnen brengt... Nooit aan gedacht.
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                      Het zal aan mij liggen, maar op zo'n dingen let ik zelfs niet. De kilometerstand noteren voor je een wagen binnen brengt... Nooit aan gedacht.
                                      Stop, we krijgen bijna een hartaanval.
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

denk dat ik mijn km-stand, zga altijd weet (nee, niet waar, niet op 20 km exact)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          denk dat ik mijn km-stand, zga altijd weet (nee, niet waar, niet op 20 km exact)
                                          Ongeveer ik ook hoor. Pak op 50 na ofzo.
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X