Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoverzekering voor jongeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Autoverzekering voor jongeren

Hallo iedereen

​​​​​​Momenteel ben ik aan het sparen voor een nieuwe auto. Welke dat ik zal aankopen is nog niet zeker maar wat ik wel weet is het dat ik wel een auto wil met wat vermogen. Momenteel rijd ik in een peugeot partner met 75 pk maar dat gaat niet echt vooruit...

Ik zat dus eens te zoeken naar een auto die mooi is, maar ook genoeg vermogen heeft en lang mee kan. Als voorbeeld gebruikte ik een bmw 320d met 163 pk uit 2012-14. Of het die auto wordt weet ik nog niet maar wil wel die richting gaan. De reden dat ik zo een auto wil is omdat ik thuis enige ben met rijbewijs. Indien we een trip zouden maken (+800km) wil ik dat het beetje vooruit gaat. Het is dus niet zo dat ik een verwend kindje ben die van zijn papa een mooie auto krijgt. Ik werk er zelf voor en rijd ook verantwoord...

Zoals ik dus zei was ik dus aan het uitzoeken hoeveel het zou kosten om deze wagen te verzekeren. Ik ben 21 en 2 verzekeringsmaatschappijen hebben al gezegd dat ze deze wagen niet willen verzekeren omdat ik te jong ben en het een "sportwagen" is.

Nu is mijn vraag of het hier mensen zijn die een verzekeringsmaatschappij weten die me zouden aannemen? Touring en Corona hebben me al afgewezen. Op Baloise en Ethias wacht ik nog op een antwoord.

Ook vroeg ik me af of er hier jongeren zijn die ook zo een auto op hun naam hebben en hoeveel dat jullie betalen.

​​​

Baloise zou normaal bij de betere qua tarief moeten zitten.
    Probeer ook eens Optimco.

Tourlng en Corona zijn cherry-pickers: ze willen alleen de betere risico’s en kunnen daardoor aan die mensen een scherper tarief geven. Jongeren (en zeker geen jongeren die een auto met meer dan 100 pk - doodskisten! Racekarren! Allemaal snelheidsmaniaken! - willen verzekeren, horen daar niet bij.

Ideaal risico voor een verzekeraar: +35 jarige bestuurder, wonend op het Vlaamse platteland, blanco schadestatistiek, nieuwe of bijna nieuwe auto, met de nodige veiligheidssnufjes, met minder dan 150pk, geen SUV, geen monovolume, rijdt minder dan 15.000 km/jaarbasis, bezit een eigen woning, en woont daar al meer dan twee jaar.

Ik denk dat je zondigt tegen meerendeel van de criteria
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
      bezit een eigen woning, en woont daar al meer dan twee jaar.
      een eigen woning ok, maar die 2 jaar...waar zit daar het voordeel?
      standvastigheid??

Comment

Telt een eigen garage nog mee?
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Een auto alleen verzekeren zal moeilijk worden, lap er nog een Ba brand bij en er zullen wat meer deuren opengaan.

Optimco enkel 25+ en 30 maand aan één stuk verzekerd zijn, ik had een een maand onderbreking en daardoor kreeg ik het deksel op de neus. (ik wissel gewoon tussen mijn auto's ga ze niet allen verzekeren om stil te staan.
          Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

een eigen woning ok, maar die 2 jaar...waar zit daar het voordeel?
            standvastigheid??
            Idd
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
              Baloise zou normaal bij de betere qua tarief moeten zitten.
              Probeer ook eens Optimco.

Tourlng en Corona zijn cherry-pickers: ze willen alleen de betere risico’s en kunnen daardoor aan die mensen een scherper tarief geven. Jongeren (en zeker geen jongeren die een auto met meer dan 100 pk - doodskisten! Racekarren! Allemaal snelheidsmaniaken! - willen verzekeren, horen daar niet bij.
              Helaas is het wel zo... Oke, ik snap dat veel jongeren accidenten veroorzaken, maar lang niet iedereen. Er zijn zelfs jongeren die beter rijden dan sommige ' ervaren ' ouderen.

Nu betaal ik al bijna €1300 voor 75pk... Nog nooit accident gehad, nooit geflitst, nooit boete,...
              ​​​​​​
              En laten we eerlijk zijn, 163 pk is nu niet zo veel. Aan de hogere kant, maar zeker niet een sportwagen zoals Corona me zei.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaslong Bekijk Berichten

Helaas is het wel zo... Oke, ik snap dat veel jongeren accidenten veroorzaken, maar lang niet iedereen. Er zijn zelfs jongeren die beter rijden dan sommige ' ervaren ' ouderen.

Nu betaal ik al bijna €1300 voor 75pk... Nog nooit accident gehad, nooit geflitst, nooit boete,...
                ​​​​​​
                En laten we eerlijk zijn, 163 pk is nu niet zo veel. Aan de hogere kant, maar zeker niet een sportwagen zoals Corona me zei.

€1300 is wel veel. Ik betaalde op mijn 19 voor 70pk €750. Om mijn 20 voor 135pk zo'n €850. Op mijn 21 (vorig jaar) gezakt naar €760, hoeveel het dit jaar zal zijn is nog een maandje afwachten. Maar je moet de 'trukken' kennen. Als je als enige bij een bepaalde verzekeraar gaat zal je altijd de volle pot betalen, als je je ouders kan overhalen om met z'n allen bij dezelfde maatschappij te gaan kan dat de prijs serieus drukken (zoals bij mij)

Ik ben overigens, via een makelaar (waarbij ik trouwens nooit van m'n leven zal weggaan), verzekerd bij AXA.
                2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

€1300 is wel veel. Ik betaalde op mijn 19 voor 70pk €750. Om mijn 20 voor 135pk zo'n €850. Op mijn 21 (vorig jaar) gezakt naar €760, hoeveel het dit jaar zal zijn is nog een maandje afwachten. Maar je moet de 'trukken' kennen. Als je als enige bij een bepaalde verzekeraar gaat zal je altijd de volle pot betalen, als je je ouders kan overhalen om met z'n allen bij dezelfde maatschappij te gaan kan dat de prijs serieus drukken (zoals bij mij)

Ik ben overigens, via een makelaar (waarbij ik trouwens nooit van m'n leven zal weggaan), verzekerd bij AXA.
                  Het probleem is dus dat ik enige ben met een rijbewijs thuis. Er zijn veel verzekeraars die korting geven als je ouders al klant zijn maar dat is bij mij dus niet mogelijk. En om een brandverzekering, familiale verzekering en weet ik veel welke andere verzekeringen te nemen vind ik beetje nutteloos omdat ik nog steeds veel moet betalen.

Dus als ik het goed begrijp betaal je ongeveer 800 euro bij axa? Welliswaar via makelaar maar zijn je ouders klant of zijn er andere redenen waardoor je eventueel korting hebt op die premie? €1300 en €750 is een bizar groot verschil...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaslong Bekijk Berichten

Het probleem is dus dat ik enige ben met een rijbewijs thuis. Er zijn veel verzekeraars die korting geven als je ouders al klant zijn maar dat is bij mij dus niet mogelijk. En om een brandverzekering, familiale verzekering en weet ik veel welke andere verzekeringen te nemen vind ik beetje nutteloos omdat ik nog steeds veel moet betalen.

Dus als ik het goed begrijp betaal je ongeveer 800 euro bij axa? Welliswaar via makelaar maar zijn je ouders klant of zijn er andere redenen waardoor je eventueel korting hebt op die premie? €1300 en €750 is een bizar groot verschil...
                    Mijn ouders, broer, zus en de halve familie zitten bij dezelfde makelaar. Dus dat is inderdaad de reden dat ik relatief 'weinig' betaal, anders zou het ook meer zijn. Maar zo werkt het nu eenmaal. In jouw geval is dat inderdaad moeilijker, dus vrees ik dat je bij elke verzekeraar de volle pot gaat betalen. Je kan de prijs misschien nog drukken door zo'n bakje te instaleren dat je rijstijl volgt, sommige maatschappijen geven daarvoor ook een korting. Maar dan mag je weer niet te zot doen natuurlijk. ​​​​​​

​​​​​​Doe je veel km's op jaarbasis? Een vriend van mij heeft een km beperking dacht 10 of 15.000km/jaar (ben niet zeker meer hoeveel het juist was) en dat was ook wat goedkoper tov onbeperkt. Ik geef het maar mee.

Ik zou wel eens bij AXA gaan horen.
                    2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

Mijn ouders, broer, zus en de halve familie zitten bij dezelfde makelaar. Dus dat is inderdaad de reden dat ik relatief 'weinig' betaal, anders zou het ook meer zijn. Maar zo werkt het nu eenmaal. In jouw geval is dat inderdaad moeilijker, dus vrees ik dat je bij elke verzekeraar de volle pot gaat betalen. Je kan de prijs misschien nog drukken door zo'n bakje te instaleren dat je rijstijl volgt, sommige maatschappijen geven daarvoor ook een korting. Maar dan mag je weer niet te zot doen natuurlijk. ​​​​​​

​​​​​​Doe je veel km's op jaarbasis? Een vriend van mij heeft een km beperking dacht 10 of 15.000km/jaar (ben niet zeker meer hoeveel het juist was) en dat was ook wat goedkoper tov onbeperkt. Ik geef het maar mee.

Ik zou wel eens bij AXA gaan horen.
                      Sinds ik een auto heb, heb ik 13000 km gereden op 1 jaar 8 maanden. Dus gemiddeld 6500km per jaar. Zo goed als niks dus. Maar ik moet wel zeggen dat het sowieso zal stijgen naar de 10.000km.

Dat ik de volle pot moet betalen oke, maar me zelfs niet aannemen omdat ik te jong ben voor zoveel pk vind ik gewoon bullshit. ​​​​​​Vriend van me heeft zijn BMW bij Baloise laten verzekeren met 150 pk. Hij heeft ook al accident gehad (mini botsing in parking) dus heeft hij bonusmalus 15 en betaalt €1500.

BMW met 150pk en bm 15 = 1500€
                      Peugeot met 75 pk en bm 11= 1300€
                      zeer klein verschil gezien de auto en bm...

En moet je dat bakje zelf installeren of doet de verzekering dat? Anders zal het een dure grap zijn denk ik.

Comment

Working...
                      X