Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot invoerder dikke maatjes met de leasemaatschappijen maar niet met kleine man.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ze maken al ambras voor ze bezig zijn,ik wil niet met die ,en ik niet met die,en die moet er zeker bij,en als die meedoet dan doe ik niet mee......
    bende klein kinderen,hoeveel toeken moeten ze nog krijgen vooral ze beseffen dat de mensen die zever beu zijn?

    Comment


    • Bedrijfswagen gaat men nooit afschaffen wees gerust.
      Dat is politieke zelfmoord voor NVA en VLD
      Als je bedrijfswagen afschaft vraag je plots aan 30% van de bevolking om tussen 30000 en 60000 euro op te hoesten voor een eigen wagen.
      Ik betwijfel of velen dat geld hebben staan of een autolening gaan ontvangen van de bank.
      Velen zitten al met een maximum aan afbetaling voor hun huis.

      Bovendien teken je het doodvonnis van de premiummerken in Belgie.
      Die BMW 3 of Audi A4 die je als lease kon hebben voor 30000 euro kost nu plotseling 50000 euro.
      Geen spek voor vele leaserijders om dat zelf te betalen.

      Dus de premiums zijn dan dik geschoren. Niet voor niks dat je in iedere stad nog een BMW of Mercedesdealer kan vinden in tegenstelling tot de gewone merken.

      Velen zullen terug naar de gewone merken moeten.
      Last edited by carman; 09/08/2019, 12:37.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
        Bedrijfswagen gaat men nooit afschaffen wees gerust.
        Dat is politieke zelfmoord voor NVA en VLD
        Als je bedrijfswagen afschaft vraag je plots aan 30% van de bevolking om tussen 30000 en 60000 euro op te hoesten voor een eigen wagen.
        Ik betwijfel of velen dat geld hebben staan of een autolening gaan ontvangen van de bank.
        Velen zitten al met een maximum aan afbetaling voor hun huis.

        Bovendien teken je het doodvonnis van de premiummerken in Belgie.
        Die BMW 3 of Audi A4 die je als lease kon hebben voor 30000 euro kost nu plotseling 50000 euro.
        Geen spek voor vele leaserijders om dat zelf te betalen.

        Dus de premiums zijn dan dik geschoren. Niet voor niks dat je in iedere stad nof een BMW of Mercedesdealer kan vinden in tegenstelling tot de gewone merken.

        Velen zullen terug naar de gewone merken moeten.
        Nog zo'n klucht. De woonleningen

        BMW X5 45e

        Comment


        • Dat is juist wat ik bedoel.

          Dit is natuurlijk moeilijk te zeggen op een autoforum maar, een wagen moet geen 30-60k kosten he. Dat is ook één van de problemen van bedrijfswagens. Het zijn veelal duurdere wagens. Zelfs E-klasses zijn relatief voordeling in lease door hoge restwaarde. Maar nu is men inderdaad gewoon van bv. een Volvo V60 te krijgen als leasewagen. Die inderdaad snel 40k+ kost. Terwijl een, in birdseye overview, gelijkaardig uitgerust skoda octavia misschien 25k kost. Ja natuurlijk, zit verschil tussen, zal ik zeker niet ontkennen. En ik zou ook liever in de V60 rondrijden. Maar al bij al is de grootte en de luxe van een bedrijfswagen vooral "nice-to-have" voor de meeste mensen.

          Mijn broer heeft een soort cafetaria-plan, kan zelf kiezen welke auto, wat voor auto, hoeveel budget hij er aan spendeert, ... Uiteindelijk kiest hij voor een full option, L&K Skoda Superb met 1.8 TSI. Waarom? Omdat hij dat wel leuk vindt. Heb ik allemaal niets op tegen. Maar is het normaal dat dit gesubsidieerd wordt? Hij kwam van een Skoda Fabia van 10 jaar oud op dat moment... Het prijsverschil was gewoon te klein...

          Edit: Aangezien der een post tussen gekomen is, is op carman bedoeld vooral he.

          Edit2: En ja, goed toch, "de dood van premium-merken". Ofja, België zal op dat vlak weinig betekenen qua omzet. Maar het is toch niet normaal dat men "premium-merken" gaat sponsoren ten nadele van andere merken?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
            Bedrijfswagen gaat men nooit afschaffen wees gerust.
            Dat is politieke zelfmoord voor NVA en VLD
            Als je bedrijfswagen afschaft vraag je plots aan 30% van de bevolking om tussen 30000 en 60000 euro op te hoesten voor een eigen wagen.
            Ik betwijfel of velen dat geld hebben staan of een autolening gaan ontvangen van de bank.
            Velen zitten al met een maximum aan afbetaling voor hun huis.

            Bovendien teken je het doodvonnis van de premiummerken in Belgie.
            Die BMW 3 of Audi A4 die je als lease kon hebben voor 30000 euro kost nu plotseling 50000 euro.
            Geen spek voor vele leaserijders om dat zelf te betalen.

            Dus de premiums zijn dan dik geschoren. Niet voor niks dat je in iedere stad nog een BMW of Mercedesdealer kan vinden in tegenstelling tot de gewone merken.

            Velen zullen terug naar de gewone merken moeten.
            afschaffen geloof ik ook niet,maar dat er iets moet gebeuren staat wel vast,
            wanneer we afgaan op de cijfers die je aanhaald dan krijgt 30% van de bevolking een voordeeltje van 30a60000 e...??????????
            en dan mogen diegenen die er geen recht op hebben niets zeggen?
            langs de ander kant hebben diegenen die er wel recht op hebben het over afgunst wanneer er iemand op replikeerd.......
            geef de mensen CENTEN,en geen procenten en allerlei voordeeltjes die alleen maar misbruik in de hand werken.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
              Dat is juist wat ik bedoel.

              Dit is natuurlijk moeilijk te zeggen op een autoforum maar, een wagen moet geen 30-60k kosten he. Dat is ook één van de problemen van bedrijfswagens. Het zijn veelal duurdere wagens. Zelfs E-klasses zijn relatief voordeling in lease door hoge restwaarde. Maar nu is men inderdaad gewoon van bv. een Volvo V60 te krijgen als leasewagen. Die inderdaad snel 40k+ kost. Terwijl een, in birdseye overview, gelijkaardig uitgerust skoda octavia misschien 25k kost. Ja natuurlijk, zit verschil tussen, zal ik zeker niet ontkennen. En ik zou ook liever in de V60 rondrijden. Maar al bij al is de grootte en de luxe van een bedrijfswagen vooral "nice-to-have" voor de meeste mensen.

              Mijn broer heeft een soort cafetaria-plan, kan zelf kiezen welke auto, wat voor auto, hoeveel budget hij er aan spendeert, ... Uiteindelijk kiest hij voor een full option, L&K Skoda Superb met 1.8 TSI. Waarom? Omdat hij dat wel leuk vindt. Heb ik allemaal niets op tegen. Maar is het normaal dat dit gesubsidieerd wordt? Hij kwam van een Skoda Fabia van 10 jaar oud op dat moment... Het prijsverschil was gewoon te klein...

              Edit: Aangezien der een post tussen gekomen is, is op carman bedoeld vooral he.

              Edit2: En ja, goed toch, "de dood van premium-merken". Ofja, België zal op dat vlak weinig betekenen qua omzet. Maar het is toch niet normaal dat men "premium-merken" gaat sponsoren ten nadele van andere merken?
              inderdaad,maar pas op met zulke uitspraken,er gaan er een heleboel op hun tenen getrapt zijn

              Comment


              • De salariswagen is eigenlijk een vergroeiing van de echte firmawagen.
                20 jaar gelden hadden alleen mensen die verplaatsingen moesten maken voor het werk (verkopers, technici, directeurs, ...) een firmawagen.
                Daarna is het een echte loonsverhoging geworden voor de midden tot hogere inkomens omdat onze belastingen achterlijk hoog zijn, en dat al vanaf een niveau dat net boven de armoedegrens zit.

                Als ik in geld een extraatje krijg van 100€, dan kost dit 125€ aan de werkgever, en krijg ik amper 40€ in mijn handen. DAAR ZIT HET PROBLEEM.
                Dat zorgt ook voor de betaling met speelgeld (maaltijd en ecocheques).

                Dit regime bruusk afschaffen zou een dermate grote schok geven dat er echt bedrijven aan kapot zullen gaan, en dat kan niemand zich permitteren. Premium merken gaan dat heel hard voelen, niet op "fabrieks niveau", maar wel bij de invoerders en garages.

                Vergelijk met het buitenland: in NL hebben ze de belasting op auto's in stappen stevig verhoogd, en is het minder en minder interessant, en al zeker niet voor grotere auto's. Maar ze betalen wel een pak minder belastingen op hun loon.
                Duitsland zit zowat tussen B en NL, en het fenomeen salariswagen bestaat zeker, maar is minder populair dan in B.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                  Het is fucking realiteit dat bedrijfswagens overgesubsidieerd zijn..
                  Vind ik ook. En het is een grote meerderheid van de bevolking die daar moet voor betalen, voor een kleine minderheid

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                    Vind ik ook. En het is een grote meerderheid van de bevolking die daar moet voor betalen, voor een kleine minderheid

                    Zo kun je alle subsidies doortrekken.

                    Er is een grote meerderheid dat moet werken om den dop van de professionele doppers te betalen;
                    Er is een grote meerderheid dat moet werken om de subsidies van een of andere toneelgroep te betalen;
                    ...
                    BMW X5 45e

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                      Vind ik ook. En het is een grote meerderheid van de bevolking die daar moet voor betalen, voor een kleine minderheid
                      I second that. Het huidige systeem is op meerdere vlakken niet houdbaar en zal binnenkort sowieso veranderen.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                        inderdaad,maar pas op met zulke uitspraken,er gaan er een heleboel op hun tenen getrapt zijn
                        I know. Naargelang hoe cru ik mijn statement daarvoor gemaakt heb, moet ik achteraf zeggen : Chapeau voor de reacties. Ik heb het zelf in sommige reacties misschien zelf wat te hard gesteld. (Excuses daarvoor. )

                        En inderdaad, zoals hierboven gesteld wordt door Tommie1. Het is inderdaad belangrijk dat dit niet TE bruusk aangepast wordt en dat er zeker een lastenverlaging komt voor de WERKNEMER. Natuurlijk zal dit wel ALTIJD tot gevolg blijven hebben dat degenen die nu een bedrijfswagen hebben er uiteindelijk op achteruit gaan. Omdat deze lastenverlaging dan voor iedereen zal zijn. En dat is iets wat natuurlijk heel eigen en natuurlijk is aan de mens : Het is heel moeilijk om iets wat als "verworven" beschouwd is, terug af te staan.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                          I know. Naargelang hoe cru ik mijn statement daarvoor gemaakt heb, moet ik achteraf zeggen : Chapeau voor de reacties. Ik heb het zelf in sommige reacties misschien zelf wat te hard gesteld. (Excuses daarvoor. )

                          En inderdaad, zoals hierboven gesteld wordt door Tommie1. Het is inderdaad belangrijk dat dit niet TE bruusk aangepast wordt en dat er zeker een lastenverlaging komt voor de WERKNEMER. Natuurlijk zal dit wel ALTIJD tot gevolg blijven hebben dat degenen die nu een bedrijfswagen hebben er uiteindelijk op achteruit gaan. Omdat deze lastenverlaging dan voor iedereen zal zijn. En dat is iets wat natuurlijk heel eigen en natuurlijk is aan de mens : Het is heel moeilijk om iets wat als "verworven" beschouwd is, terug af te staan.

                          En voor de mensen die hun auto echt nodig hebben voor de job... als ze die plat belasten, dan wil niemand die jobs nog doen.
                          Sommigen hebben dan het voordeel meer thuis te kunnen werken om de files te vermijden, maar daar heeft een verpleegster, technieker of verkoper geen boodschap aan. Die zullen zich moeten blijven verplaatsen. En wees eerlijk, een technieker kan zijn job echt niet doen zonder auto.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten


                            En voor de mensen die hun auto echt nodig hebben voor de job... als ze die plat belasten, dan wil niemand die jobs nog doen.

                            Daar zijn de bedrijfswagens voor. Daar gingen ze toch vanaf blijven?

                            Alleja, zeggen ze toch
                            BMW X5 45e

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                              I second that. Het huidige systeem is op meerdere vlakken niet houdbaar en zal binnenkort sowieso veranderen.
                              Er moet zoveel veranderen.

                              Zie naar de zware beroepen. Dan is er een lijst van, beginnen andere groepen te staken omdat zij niet op de lijst staan.

                              Of de ambtenaren die hun statuten niet willen afstaan.

                              En ga zo maar door.
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

                                Er moet zoveel veranderen.

                                Zie naar de zware beroepen. Dan is er een lijst van, beginnen andere groepen te staken omdat zij niet op de lijst staan.

                                Of de ambtenaren die hun statuten niet willen afstaan.

                                En ga zo maar door.
                                Dat is altijd zo. Degene zonder firmawagen klagen omdat zij er gene hebben. Mensen zonder zonnepanelen klagen omdat zij er geen hebben,... En zo kunnen we nog lang door gaan. Iedereen vindt van zijn eigen dat hij een zwaar beroep heeft. Ik vind dat ik ook wel hard moet werken, maar ik vind niet dat ik een zwaar beroep heb.
                                En dan hebben de meeste van die mensen dan nog het idee dat alleen arbeiders een zwaar beroep hebben, want een bediende zit toch maar de hele dag op een stoel op een computerke te tokkelen?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                  De salariswagen is eigenlijk een vergroeiing van de echte firmawagen.
                                  20 jaar gelden hadden alleen mensen die verplaatsingen moesten maken voor het werk (verkopers, technici, directeurs, ...) een firmawagen.
                                  Daarna is het een echte loonsverhoging geworden voor de midden tot hogere inkomens omdat onze belastingen achterlijk hoog zijn, en dat al vanaf een niveau dat net boven de armoedegrens zit.

                                  Als ik in geld een extraatje krijg van 100€, dan kost dit 125€ aan de werkgever, en krijg ik amper 40€ in mijn handen. DAAR ZIT HET PROBLEEM.
                                  Dat zorgt ook voor de betaling met speelgeld (maaltijd en ecocheques).

                                  Dit regime bruusk afschaffen zou een dermate grote schok geven dat er echt bedrijven aan kapot zullen gaan, en dat kan niemand zich permitteren. Premium merken gaan dat heel hard voelen, niet op "fabrieks niveau", maar wel bij de invoerders en garages.

                                  Vergelijk met het buitenland: in NL hebben ze de belasting op auto's in stappen stevig verhoogd, en is het minder en minder interessant, en al zeker niet voor grotere auto's. Maar ze betalen wel een pak minder belastingen op hun loon.
                                  Duitsland zit zowat tussen B en NL, en het fenomeen salariswagen bestaat zeker, maar is minder populair dan in B.
                                  de belastingen zijn niet alleen hoog voor de midden en hoogste inkomens he,
                                  welke groep denk je dat het meest te lijden heeft onder hoge belastingen.
                                  dat de opeenvolgende graairegeringen de boel zo verziekt hebben is hun eigen schuld.
                                  voor elke belastingmaatregel bouwen ze gewoon achterpoortjes in...
                                  dat ze het ook maar oplossen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten


                                    En voor de mensen die hun auto echt nodig hebben voor de job... als ze die plat belasten, dan wil niemand die jobs nog doen.
                                    Sommigen hebben dan het voordeel meer thuis te kunnen werken om de files te vermijden, maar daar heeft een verpleegster, technieker of verkoper geen boodschap aan. Die zullen zich moeten blijven verplaatsen. En wees eerlijk, een technieker kan zijn job echt niet doen zonder auto.
                                    ik denk niet dat er ook maar iemand de groep die een wagen nodig hebben voor hun job viseert......................
                                    maar dan dient die firmawagen om van punt a naar punt b te rijden in functie van het bedrijf,
                                    en niet om naar pokemon te jagen 200km van de woonplaats!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten


                                      En voor de mensen die hun auto echt nodig hebben voor de job... als ze die plat belasten, dan wil niemand die jobs nog doen.
                                      Sommigen hebben dan het voordeel meer thuis te kunnen werken om de files te vermijden, maar daar heeft een verpleegster, technieker of verkoper geen boodschap aan. Die zullen zich moeten blijven verplaatsen. En wees eerlijk, een technieker kan zijn job echt niet doen zonder auto.
                                      Dan is er inderdaad ook weer het aspect van het niet te zwart-wit te bekijken. Een auto moet ook niet "plat" belast worden. Maar moet wel "correct" belast worden in verhouding tot openbaar vervoer bv.

                                      Het is altijd een kwestie van de juiste balans te vinden en dat is inderdaad heel moeilijk. En jammer genoeg zullen er inderdaad in elk systeem zijn mensen die slechter af zijn en mensen die beter af zijn. Maar daarmee dat ik bv. wel te vinden ben voor een eerlijke (Afhangende van niet alleen afgelegde km's, maar ook waar deze km's gemaakt zijn, wanneer deze km's gemaakt zijn en de uitstoot van het voertuig) en betaalbare km-heffing (en dus niet gelijk het nu meestal uit studies komt met tarieven van 10 cent/km).

                                      Met een km-heffing kan het niet zijn, naar mijn mening dat iemand in Limburg waar amper openbaar vervoer is, evenveel moet betalen per km. Dan iemand die op de as Antwerpen-Mechelen-Brussel simpelweg de trein kan pakken om de 20 minuten. (Als je in die richingen moet zijn. Als je binnendoor ergens moet zijn, dan zit je ook weer lager.)
                                      Daarnaast is het grote voordeel van de km-heffing dat direct het CO² probleem mee wordt aangepakt. En is zelfs in het voordeel van liefhebbers van oudere auto's. Iemand die veel km's maakt per jaar, zal er veel baat bij hebben een milieuvriendelijke wagen aan te schaffen. Iemand die amper km's maakt, kan perfect met een oude roetstoof verder rijden zonder dat hij verplicht wordt een nieuwe wagen aan te schaffen.

                                      Door de BIV af te schaffen zal men ook sneller van auto wisselen naar een geschiktere auto voor de situatie. Ipv hiervoor gestraft te worden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                        Dat is altijd zo. Degene zonder firmawagen klagen omdat zij er gene hebben. Mensen zonder zonnepanelen klagen omdat zij er geen hebben,... En zo kunnen we nog lang door gaan. Iedereen vindt van zijn eigen dat hij een zwaar beroep heeft. Ik vind dat ik ook wel hard moet werken, maar ik vind niet dat ik een zwaar beroep heb.
                                        En dan hebben de meeste van die mensen dan nog het idee dat alleen arbeiders een zwaar beroep hebben, want een bediende zit toch maar de hele dag op een stoel op een computerke te tokkelen?
                                        akkoord,ik heb zonnepanelen,zelf betaald
                                        ik heb een ev zelf betaald
                                        ik heb een warmwaterboiler zelf betaald
                                        ik heb dakisolatie zelf betaald enz...
                                        maar daar heb ik dan ook veel andere dingen voor moeten opofferen
                                        en akkoord ik heb ook van premie's geprofiteerd,maar dat kan wel iedereen.
                                        profiteren van een wagen kan alleen een beperkte groep.

                                        Comment


                                        • 0,10 €/km is idd nog veel.

                                          Een gemiddelde belg legt net geen 15.000km per jaar af. Dus dan wordt dat € 1.500 per jaar aan kilometerheffing.

                                          Dat gaat voor veel mensen toch een serieuze streep door de rekening worden.

                                          Langs de andere kant, dan kopen we ons een E39 M5, aan € 0,10/km kan je er dan 40.000km per jaar mee rijden voor je de huidige VB haalt

                                          Zou top zijn, maar de overheid zal er nog wel een CO2-taks tegenaan smijten.

                                          Een gemiddelde van € 0,025/km zou iets realistische zijn denk ik.
                                          BMW X5 45e

                                          Comment

                                          Working...
                                          X