Oorspronkelijk geplaatst door carman
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Peugeot invoerder dikke maatjes met de leasemaatschappijen maar niet met kleine man.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
maar in NL kunt ge uw wagen volledig verbouwen, laten keuren door RDW en legaal op de weg
En daar zal dan ook wel weer op betaald moeten worden. De BSB of zo ? Buikschuiverbelasting, haha
Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk
Comment
-
Ik snap eigenlijk heel dat gedoe met kortingen niet. Eerst zeg je tegen de verkoper je bent mij in het zak aan het zetten, deze geeft dan toe en belooft je x% korting. En dan geloof je plots dat hij je een eerlijke prijs geeft. Dan maak je toch gewoon een markt met hoge prijzen aangezien ze weten dat je kickd op kortingen?
Comment
-
Is toch gewoon omdat mensen dat willen. Veel mensen kopen meer voor de korting dan voor het product. Dit zie je in supermarkten toch ook, dat mensen gewoon dingen kopen omdat het in korting is.
Mensen worden soms nog lastig omdat men GEEN korting krijgt als men een auto gaat kopen.
En mensen krijgen meer het "premium" gevoel he. Ze rijden met een wagen van 35k (maar ze hebben maar 25k moeten betalen) in tegenstelling tot iemand anders die met een wagen rijdt van 25k (en dat effectief betaald heeft.)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
In Nederland bestaat inderdaad systemen om alleen rente te betalen, maar of dat noem ik niet echt voordelig, want ofwel is dat:- Een soort erfpacht op 99 jaar (alleen uw kinderen kunnen het huis erven (tot de 99 jaar voorbij is) daarna gaat het huis (eigenlijk de bouwgrond) terug naar de verkoopmaatschappij. Als je uw huis na 20 jaar wil verkopen heeft, de verkoopmaatschappij altijd voorkoop recht, aan de prijs die zei bepalen… en dat is nooit met 100.000 € winst voor u…..
- Of na 20 jaar ben je, altijd, verplicht om uw huis te verkopen…(of uw kinderen bij de erfenis) om van de hypotheek verlost te geraken en als je uw huis niet volledig renoveerde aan de strengere (energie/comfort) normen, kan je zowat geen winst maken, zeker geen € 100.000 of.... je moet na 20 jaar een nieuwe hypotheek nemen (met alle kosten van dien, + opnieuw 20 jaar rente betalen)
Mijn familieleden kochten allemaal op alleen rente, behalve 2 ooms die ook een ‘stuk’ kapitaal terug betalen. Familieleden zeggen gewoon: ‘Als we met pensioen gaan, verkopen we de boel en steken we de meerwaarde op zak en gaan dan lekker goedkoop huren’. Idem voor die in BE wonen.
Maar het systeem is daar wel veranderd, waardoor ze nu een pak minder de grens over komen en de huisprijzen daar wat stagneren of zelfs zen beetje zakken.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk BerichtenMijn 3 Nederlandse collega's, waren vroeger toch jaloers op het Belgische wonen....en op de Belgische Mercedes firmawagens, want zij weigerden die Mercedes omdat ze zich slechts een eenvoudig type Mondeo (fiscaal) konden veroorloven....
Zo heb ik destijds eens een terras moeten aanleggen aan de ‘villa’ van een directeur van een kleine haven. We rijden de wijk in en vroegen ons af waarom die man in een sociale wijk woonde omdat het allemaal vierkante blokjes met plat dak waren. Eens voor de deur, werd dat gedacht alleen maar sterker. Eens door de woning en in de tuin, bleek het om een riante villa te gaan waar ge in BE tussen €1 en €2 miljoen betaald. Binnenin mega groot, sjiekste materialen, mega zwembad en poolhouse. Maar door de bouwregels in de meeste wijken, mogen ze daar alleen maar langs buiten bouwen in de sociale wijk stijl.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenIs dat hier HLN.be aan ‘t worden of zo?
Meningen en stellingen spuwen zonder ook maar het flauwste benul van wetgeving, boekhoudkundige normen en regels, economische wetmatigheden...
Platte toogklap, hopelijk maakt de café-baas niet te veel winst op jullie consumaties.
Ik steek hier geen moeite meer in.
Ik stel een toegangsexamen tot AF voor.
En het is me hier ook veruit te socialistisch aan het worden. Als ik als particulier 1 magere auto koop per x jaar, heb ik eigenlijk als particulier gewoon BLIJ te zijn dat er garages bestaan. Die bestaan dankzij grote bedrijven en leasingmaatschappijen die auto's kopen aan de lopende band.
Wie dat niet snapt, mag terug naar het lagere schooltje.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
En het is me hier ook veruit te socialistisch aan het worden.
Comment
-
Neen, mag niet. Het is hier namelijk ook zeer groen aan het worden.
Elke AF'er zijn elektrische fiets, basismodel.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenNeen, mag niet. Het is hier namelijk ook zeer groen aan het worden.
Elke AF'er zijn elektrische fiets, basismodel.
Enige dat mij tegen houd, is autovakanties die wat onaangenamer worden en het gebrek aan dashboard dat de Model X wzl heeft
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Het wordt hier met de dag erger.
Ik stel een toegangsexamen tot AF voor.
En het is me hier ook veruit te socialistisch aan het worden. Als ik als particulier 1 magere auto koop per x jaar, heb ik eigenlijk als particulier gewoon BLIJ te zijn dat er garages bestaan. Die bestaan dankzij grote bedrijven en leasingmaatschappijen die auto's kopen aan de lopende band.
Wie dat niet snapt, mag terug naar het lagere schooltje.
Volgens mij kan je aan iedere bestuurder in Belgie maar 1 keer als dealer een wagen verkopen.
Dus ofwel verkoop je die via werkgever / leasemaatschappij ofwel verkoop je hem rechtstreeks aan de bestuurder als particulier.
In verkoopaantallen maak het dus niet uit want je kan hem maar 1 keer verkopen per bestuurder.
Maar volgens mij verkoopt een dealer liever aan de particulier die 35 % meer betaald dan aan de leasemaatschappij.
Want blijkbaar valt er voor een dealer niets meer te verdienen aan een leasewagen ?
Waarom we dan blij moeten zijn dat er nog garages bestaan snap ik niet ? In verkoopsaantallen maakt dat geen bal uit en ieder wagen heeft evenveel onderhoud nodig die ergens moet gebeuren.
De dealer zou juist blij moeten zijn dat er nog particulieren zijn die wagens kopen waar hij zeer grote marge op heeft.
Ik geloof trouwens niet dat heel het leaseverhaal gaat blijven duren.
De regering zoekt meer dan 10 miljard besparingen , heel het leaseverhaal kost hun miljarden aan inkomsten.
Tel maar uit het BTW verschil tussen een particulier die 50000 betaalt en een leasemaatschappij die maar 36000 betaalt voor juist de zelfde wagen.
Gezien we naar een linkse regering gaan die terug meer openbaar vervoer wil zie ik de bui al hangen .
Kortom het zijn vooral de leasemaatschappijen die zoveel druk op de invoerders hebben gezet om lage prijzen te krijgen die veel te verliezen hebben.
Ik denk dat veel dealers de tijd 20 jaar willen terugdraaien toen er nog gouden tijden waren en geen leasedruk.
Last edited by carman; 01/08/2019, 08:01.
Comment
-
Ah, dus gij gaat ervan uit dat de gemiddelde leasingrujder blijft veranderen na 4 jaar als hij privé moet kopen? Neen, volgens mij zijn er een hele hoop die dan 8 jaar doorrijden. Of langer.
Dat zijn dus 2 of 3 verkochte auto’s in plaats van 1.
Bovendien heb je met een leasingwagen het lucratieve onderhoud. Een particulier gaat snel bij merkloze garage z, kennis y of trekt voor mijn part naar het buitenland met z’n onderhoud (of doet het niet naar behoren, hey, bepaalde kosten kunnen we toch nog wat uitstellen?).
Bovendien, en dat is bij veel merken zo, koopt de leasingmaatschappij rechtstreeks bij de invoerder aan, en niet bij de dealer. Die mag enkel leveren (opkuisen, uitleg geven,...). Denk dus niet dat de dealer wagens kan inkopen aan de prijs dat de leasingmaatschappij dat doet, verre van.
De leasingmaatschappij die zegt daarentegen, wij hebben 40.000 auto’s in vloot waarvan er 10.000 per jaar vernieuwen. Als je niet aan die en die condities kan werken, zit je niet in het aanbod. Punt. En dan verkoopt plots Peugeot geen 250 auto’s, neen, ze zijn niet beschikbaar, Dan zijn het 250 auto’s van een ander merk. Want weinig mensen zijn ZO gebonden aan 1 merk dat ze de wagen laten staan als ‘hun’ merk er niet tussen zit.
Ik hoop dat je beseft dat Albert Heijn of Colruyt een HEEL pak minder betalen voor hun blikjes Cola dan de eigenaar van een lokale Spar? Procentueel gezien kan dat zelfs meer verschil zijn dan de verschillen die je hier op de wagen ziet qua prijs.
En dan zijn er simpele irritante posts zoals die van André. Als ze hem ‘bedriegen’, komt hij er niet meer terug. Neen meneer! Het enige dat gebeurt is André die zichzelf bedriegt, met het overschatten van z’n eigen begrijpen van hoe de wereld werkt...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
‘’Je misbruiken’’.
Je impliceert dat ik misbruiken doe? Welke?
Ik zeg hoe de wereld in mekaar zit. Altijd al zo geweest. In de middeleeuwen, nu, en binnen 100 jaar nog.
Die o-zo verketterde en in het gat bijtende leasings zijn maar 1 deel van het verhaal. Denk je dat als Coca-Cola 150 Renault Kangootjes of Willy Naessens 100 Fiat Camionetten koopt, dat ze dat tegen dezelfde prijs doen als wij individuele nullen?
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
- Likes 1
Comment
-
Massa maken waardoor je veel goedkoper aan je materialen geraakt maar rijk komen met particulieren waar je uw werk met plezier tot in de details kan afwerken .Je slaat de bal volledig mis als je de particulieren negeert en zo is de autoindustrie nu bezig.
- Likes 1
Comment
-
[QUOTE=timothy;n6433583]Ah, dus gij gaat ervan uit dat de gemiddelde leasingrujder blijft veranderen na 4 jaar als hij privé moet kopen? Neen, volgens mij zijn er een hele hoop die dan 8 jaar doorrijden. Of langer.
QUOTE]
Dus jij gaat ervan uit dat iedere wagen na 4 jaar naar het autokerkhof gaat ?
Er rolt geen auto meer uit de fabriek omdat leasefirma's om de 4 jaar een andere wagen bestellen.
Die wagen veranderd gewoon van eigenaar , je kan maar met 1 wagen tergelijke tijd rijden.
Die wagens worden na 4 jaar gewoon doorverkocht aan een Pool of Roemeen die geen nieuwe van 50000 euro kan betalen.
Er komen dus heus niet meer wagens in omloop , ze veranderen alleen sneller van eigenaar , de gemiddelde ouderdom van een wagen zal altijd 10 jaar blijven.
Comment
-
Heeft er iemand toevallig cijfers van hoe groot de "leasemarkt" is op wereldschaal?
Want "de autosector die de particulier negeert" is toch wel een straffe uitspraak...
leasefirma's, bedrijfswagens, salariswagens, ..... hier worden best veel zaken door elkaar gehaald.
Concrete cijfers zijn er niet te vinden, maar naar schatting zou een dikke 10% van het Belgische wagenpark een salariswagen of bedrijfswagen zijn.
Dat wil zeggen dat bijna 90 procent van de auto's een particuliere aankoop is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk BerichtenHeeft er iemand toevallig cijfers van hoe groot de "leasemarkt" is op wereldschaal?
Want "de autosector die de particulier negeert" is toch wel een straffe uitspraak...
leasefirma's, bedrijfswagens, salariswagens, ..... hier worden best veel zaken door elkaar gehaald.
Concrete cijfers zijn er niet te vinden, maar naar schatting zou een dikke 10% van het Belgische wagenpark een salariswagen of bedrijfswagen zijn.
Dat wil zeggen dat bijna 90 procent van de auto's een particuliere aankoop is.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk BerichtenHeeft er iemand toevallig cijfers van hoe groot de "leasemarkt" is op wereldschaal?
Want "de autosector die de particulier negeert" is toch wel een straffe uitspraak...
leasefirma's, bedrijfswagens, salariswagens, ..... hier worden best veel zaken door elkaar gehaald.
Concrete cijfers zijn er niet te vinden, maar naar schatting zou een dikke 10% van het Belgische wagenpark een salariswagen of bedrijfswagen zijn.
Dat wil zeggen dat bijna 90 procent van de auto's een particuliere aankoop is.
Comment
Comment