Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot invoerder dikke maatjes met de leasemaatschappijen maar niet met kleine man.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

goed idee, in Amerika iedereen downsizen van v8 naar v6 en wij hier allemaal van L4 naar V6. Zelfde co2 uitstoot en iedereen content
    in 2016, dat zal nu nog meer zijn, was in us 54% 4 cylinder, 30% 6, en 12% met een 8 cylinder, van de nieuw verkochte auto's

Experian’s latest Market Trends and Loyalty report shows that for the first time in history, cars with four-cylinder engines have outpaced any other

in 2025 moeten ze naar 55mpg, das 4.3 liter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten

forumleden verwijten omdat ze een mening hebben die niet strookt met de uwe?

dikke nekken met dikke bakken kunnen van mensen met minder mogelijkheden geen meningen verdragen.
      Ik ging niet meer reageren, maar als er op de man gespeeld wordt, dan moet ik me wel verdedigen.

Ik zie niet in wie ik verweten heb. Een verwijt is iemand aanvallen, door die bijvoorbeeld een dikkenek te noemen. Zeggen dat er niet-gefundeerde commentaren worden gepost, is dat niet.

De mogelijkheden die ik heb, daar heb ik zelf voor gewerkt. Mijn ‘dikke bak’ is demo-wagen, die jij ook aan dezelfde condities als ikzelf had kunnen kopen.

Op vlak van kennis: misschien moet men eens iets anders lezen dan HLN en Dag Allemaal, en willen leren van mensen die verstand van zaken hebben.
      Economie en marketing zijn geen loze begrippen, maar zijn gesteund op massa’s onderzoek. Mijn studies gingen die kant op, mijn job vind je ook in die richtlng. Daarnaast heb ik tal van fiscale bijscholingen gevolgd. Door mijn vorige job heb ik ook veel contacten met concessiehouders en mensen uit de industrie.

Mag ik dan een beetje recht van spreken hebben?

2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

in 2016, dat zal nu nog meer zijn, was in us 54% 4 cylinder, 30% 6, en 12% met een 8 cylinder, van de nieuw verkochte auto's

Experian’s latest Market Trends and Loyalty report shows that for the first time in history, cars with four-cylinder engines have outpaced any other

in 2025 moeten ze naar 55mpg, das 4.3 liter
        de amerikaanse 4-cylinders zullen wel iets groter zijn dan hier. En hier zitten we al een 3-cilinders (waarvan 1 cylinder af en toe kan uitschakelen :-)
        was die 55mpg niet het streefcijfer ten tijde van Obama ? Waar Trump een (dikke) streep doorgetrokken heeft ?

Comment

• ook maar ff gegoegeld, de streep is nog niet getrokken...de plannen zijn er
          maar california houdt sowieso de obama standaard, en weinig merken zullen populaire modellen maken die niet in californie verkocht kunnen worden

Comment

• Het is me wel opgevallen, dat door de jaren heen tijdens onze reizen in de US er een beweging is ingezet van minder vervuilende motoren en het toch wel downsizen. Ik herinner me nog 1 vd eerste EV's die ik daar zag, die stond aan een Walmart. Amerikanen stonden er op te kijken alsof het een wereldwonder was.

“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

goed idee, in Amerika iedereen downsizen van v8 naar v6 en wij hier allemaal van L4 naar V6. Zelfde co2 uitstoot en iedereen content
              CO2 moet omlaag, niet gelijk
              Anuna zou hier ziek worden als ge dees ziet. Hier kijken ze totaal niet naar het klimaat of milieu.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten

forumleden verwijten omdat ze een mening hebben die niet strookt met de uwe?

dikke nekken met dikke bakken kunnen van mensen met minder mogelijkheden geen meningen verdragen.
                Ge kunt het ook omdraaien.

Mensen met minder mogelijkheden kunnen het niet verdragen dat andere mensen hard werken en “dikke bakken” hebben.

Het is echt een ramp tegenwoordig, niemand gunt elkaar nog iets. Dat is in beide richtingen zo, maar ik heb wel het gevoel meer in de richting van “minder” naar “meer”.

En daar wordt door media en een aantal politieke partijen handig op ingespeeld.

Gisteren ook nog, die wielrenner die naar monaco gaat verhuizen. Direct de vraag, is dat voor de fiscaliteit. Who cares als dat zo is, als ik zo rijk zou zijn, dan zou ik ook zo’n dingen doen.

BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Mensen met minder mogelijkheden kunnen het niet verdragen dat andere mensen hard werken en “dikke bakken” hebben.

Het is echt een ramp tegenwoordig, niemand gunt elkaar nog iets. Dat is in beide richtingen zo, maar ik heb wel het gevoel meer in de richting van “minder” naar “meer”.

Gisteren ook nog, die wielrenner die naar monaco gaat verhuizen. Direct de vraag, is dat voor de fiscaliteit. Who cares als dat zo is, als ik zo rijk zou zijn, dan zou ik ook zo’n dingen doen.
                  Mss praat ik nu tegen mijn winkel maar de reden ligt waarschijnlijk omdat ‘’minder’’. het steeds met minder moet doen.

Comment

• Ik zie het anders: de middengroep, waar ik mezelf toe reken, geniet weinig subsidies, hebben het niet gemakkelijk om te sparen (dat lukt nog), maar draait wel op voor alles.
                    Belastingsdruk verminderen, minimumuitkeringen aanpassen, studiebeurzen, gesubsidieerde kinderopvang, toelage voor dit of dat,...
                    Ik heb het niet gemerkt.
                    Wat ik wel gemerkt heb: VAA-stijgingen op de auto die ik nodig had om mijn werk te doen, invoering prosumententarieven op de zonnepanelen die ik op overheidsaansturing gelegd heb, stijging van accijnzen op de benzine en diesel die we in onze autos kiepen om beiden te gaan werken elke dag, afschaffen van een aantal voordelen die onze werkgever gaf, omwille van een gewijzigd wettelijk kader, jaren zonder loonsopslag of indexaties,...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten

Mss praat ik nu tegen mijn winkel maar de reden ligt waarschijnlijk omdat ‘’minder’’. het steeds met minder moet doen.
                      daar heb je zeker een punt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                        Ik zie het anders: de middengroep, waar ik mezelf toe reken, geniet weinig subsidies, hebben het niet gemakkelijk om te sparen (dat lukt nog), maar draait wel op voor alles.
                        Belastingsdruk verminderen, minimumuitkeringen aanpassen, studiebeurzen, gesubsidieerde kinderopvang, toelage voor dit of dat,...
                        Ik heb het niet gemerkt.
                        Wat ik wel gemerkt heb: VAA-stijgingen op de auto die ik nodig had om mijn werk te doen, invoering prosumententarieven op de zonnepanelen die ik op overheidsaansturing gelegd heb, stijging van accijnzen op de benzine en diesel die we in onze autos kiepen om beiden te gaan werken elke dag, afschaffen van een aantal voordelen die onze werkgever gaf, omwille van een gewijzigd wettelijk kader, jaren zonder loonsopslag of indexaties,...
                        ik reken me voorlopig ook nog altijd tot die middengroep,
                        maar wat mij op valt is dat er meer en meer verzeilen in de lagere groep om verschillende redenen.(nee het zijn niet allemaal luiaards)
                        die hebben geen last van vaa prosumententarief en allerlei voordelen,gewoon omdat ze nergens voor in aanmerking komen.
                        en als er eens iets uit de bus komt dan is het 1.2%,net genoeg voor 1 brood per maand,sic.
                        die zijn altijd de sigaar,procenten op 1000e inkomen of op 3000 inkomen.......................
                        dus steeds minder zoals 1023 al aanhaald.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

en mensen met minder mogelijkheden zijn allemaal profiteurs en luiaards.
                          hopelijk heb je nooit de pech in de groep van minder terecht te komen.

Comment

• En toch zoveel duur Dacia’s, straf he

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• mss is dat wel omdat de meer begoeden onder ons tot het besef gekomen zijn dat die duurdere dacia's dezelfde motor heeft dan hun nog veeeel duurdere mercedes?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                mss is dat wel omdat de meer begoeden onder ons tot het besef gekomen zijn dat die duurdere dacia's dezelfde motor heeft dan hun nog veeeel duurdere mercedes?
                                De beste motor ooit imo
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Anuna zou hier ziek worden als ge dees ziet.
                                  goed idee, neem ze volgende keer mee en laat ze daar achter, mag ze daar eerst wat lawaai gaan maken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    En toch zoveel duur Dacia’s, straf he

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    allemaal van de begoede en gierige middenklasse

Comment

goed idee, neem ze volgende keer mee en laat ze daar achter, mag ze daar eerst wat lawaai gaan maken
                                      Die verdwijnt hier op miraculeuze wijze

Comment

maar wat mij op valt is dat er meer en meer verzeilen in de lagere groep om verschillende redenen.(nee het zijn niet allemaal luiaards)
                                        die hebben geen last van vaa prosumententarief en allerlei voordelen,gewoon omdat ze nergens voor in aanmerking komen.
                                        en als er eens iets uit de bus komt dan is het 1.2%,net genoeg voor 1 brood per maand,sic.
                                        die zijn altijd de sigaar,procenten op 1000e inkomen of op 3000 inkomen.......................
                                        Dat begrijp ik zo niet. Als ik kijk naar de sociale blokken in de buurt, valt het allemaal wel mee. 90% werkt niet, maar heeft wel een (mooie) wagen. Deze appartementen zijn 3j geleden vernieuwd met alle comfort. Van wat vroeger 2 appartementen was naar 1 om meer ruimte te hebben. Dubbel glas, nieuwe keuken, badkamer... de meesten betalen daar 200 euro “huur” van wat ook weer van de staat komt eigenlijk. Bedrag weet ik van iemand die daar woont. De kinderen op studiebeurzen, maar in het lager en middelbaar worden de schoolrekeningen gewoon niet betaald. De school zal dat in de duik wel regelen. Als een middenklasser zijn keuken of badkamer moet vernieuwen mag die 30000€ sparen. Geen sinecure. Het heeft allemaal zijn voor en zijn nadelen.
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Zoals ik al zei: met studeren ben ik aan mijn diploma geraakt, na meer dan 10 jaar werken en hard sparen (geen foliekes, geen dure kleding, geen citytripkes, als we op reis gingen, was dat telkens ‘op budget’, bewust gewacht met kinderen) konden we ons huis bouwen, met een ferme lening, vond ik toen.
                                          OK, niet iedereen kan studeren, niet iedereen heeft aanleg voor theoretische zaken, maar wat is er mis met een stiel leren? Als ik zie wat een goeie metselaar, kok, chauffagist in loondienst verdient (en elke zelfstandige is op zoek naar goede werkkrachten), dan is dat zeker niet minder dan de gemiddelde bediende. Voor alle duidelijkheid: er passeren dagelijks loonstroken over mijn bureau, ik weet dus over wat ik spreek.
                                          Maar goed, je moet dan wel ook je inzetten, en in jezelf willen investeren.

We reden steeds met tweedehandse auto’s. Eerst een oude Audi 80, een Fiesta van een paar jaar oud, een demo Mercedes A160, een BMW 320d van vier jaar oud...
                                          Nog een heel eind en een hoop bijscholingen later, solliciteerde ik voor een andere job, en daar zat idd een bedrijfswagen bij (en daarvoor leverde ik ook een stuk nettoloon in). Ik reed dan ook 50.000 km per jaar, vrijwel allemaal werk-werkverkeer. Mijn auto toen: een kale 118d. Best deal van de lease-firma op dat moment, goedkoper dan een VW Golf of Peugeot 307 van dat moment, dankzij de genereuze kortingen van BMW, en de hogere restwaarde.
                                          Een gezinswagen voor een familie met twee kleine kinderen was het allerminst, maar dat waren de andere ook niet. Met mijn leasebudget kon geen enkele middenklasse of monovolume.

Maar ik vond dat we niet te klagen hadden: een auto waar je geen zorgen moet over maken, die je kan tanken en laten onderhouden op kosten van je baas (ook al verdien je netto een paar honderd euro minder).
                                          En toen paste de overheid de fiscaliteit aan, en werden die plotseling zwaarder belast. Owee, die salariswagens.
                                          Maar goed, we hadden een lease-contract van vier jaar, en moesten dat uit doen.
                                          Na vier jaar kon ik upscalen naar een V60, opnieuw best deal. Volvo wou van zijn stock PFL V60’s af. Kleur en een paar andere zaken kon je nog kiezen (en zelf betalen). De motor: een D2. 115 pk, maar hé, niet klagen: we hadden onze gezinswagen.
                                          160.000 km en vier jaar later, we zijn ondertussen een stukje in de 40, en hebben ons verder ontplooit, zegt mijn vrouw: doe nu eens je zin qua bedrijfswagen. Een C200d Avantgarde, je vind die wel terug in mijn topic ergens. Echt zot content met mijn nieuw stuk alaam.
                                          Een jaar later besluit ik om zelfstandig te worden. Geen auto van de baas meer, maar zelf terug eentje kopen.
                                          Met onze spaarcenten investeer ik in mijn vennootschap.
                                          Die vennootschap investeert op zijn beurt in de zaak die ik samen met twee vennoten heb. We staan borg met heel ons hebben en houden voor de leningen die we lopen hebben. We hebben ondertussen 6 mensen die samen met ons het beste van zichzelf geven. Geen enkele van de zes heeft een universitair diploma.
                                          Die zes, en de leningen, moeten elke maand op tijd worden betaald.
                                          Maar hey, wie niet waagt...

Kan een metselaar zelfstandig worden, of een schilder, of een dakdekker?
                                          Zeker weten, maar die moet er dan ook zijn verstand bij gehouden hebben.

We namen ook een lening om zonnepanelen op ons dak te leggen. Iedereen met een dak kon dat doen, toch? Want de berekening wees uit dat de opbrengst voldoende was voor de terugbetaling van die dingen.
                                          En toen kwam het prosumententarief. 600 euro per jaar ongeveer, in ons geval. Slikken, want je hebt immers een engagement op lange termijn.
                                          Al bij al komt het nog voordeliger uit, en nu wil men de regels wéér aanpassen.

Genieten van steunmaatregeleb:
                                          Studiebeurs: je gaat met twee uit werken, dus vergeet het.
                                          Sociale woning of -bouwgrond: idem, ook al hadden we toen nog allebei een starterswedde (geen 30.000 BEF per kop).
                                          Gesubsidieerde kinderopvang, tja als ik zag wat wij hiervoor op tafel moesten leggen... veel subsidiering was daar niet meer aan. Gelukkig kon mijn schoonma een aantal dagen in de week, en mijn ouders ook een dagje. Mijn vrouw is toen 80% gaan werken voor de ontbrekende dag te coveren. 80% werktijd is ook 80% betaald, maar 100% targets op het werk.

Mijn visie: met hard werken, je verstand gebruiken, advies in te winnen, als je et zelf niet weet,... geraak je ver, heel ver.

Comment

Working...
                                          X