Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot invoerder dikke maatjes met de leasemaatschappijen maar niet met kleine man.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Peugeot invoerder dikke maatjes met de leasemaatschappijen maar niet met kleine man.

    Daar ik verander van werk , is het plan om over te schakelen van een diesel naar benzine.

    Ik kwam na wat vergelijken uit bij de nieuwe Peugeot 508 SW.


    Het eerste plan was om te bestellen via mijn cafetariaplan op het werk.

    Helaas te veel CO2 voor mijn werkgever en dus lukte het niet.


    Ik was we stevig verbaasd van de korting die de leasemaatschappijen hebben kunnen afdingen van de invoerder !!!

    De Peugeot 508 SW 1.6 puretech 225 GT versie komt na wat configureren op 52 290 catalogusprijs.
    na een stevige korting van maar liefst meer dan 35% stond de teller op 36 861 euro netto te betalen door de leasemaatschappij.

    Vandaag rij ik naar 2 Peugeot dealers om te zien of na inruil van mijn wagen de 508 haalbaar was om privé te kopen.


    Helaas kreeg ik bij de 2 dealers netjes de zelfde droevige korting van 6,5 %

    Met andere woorden als particulier moet ik maar liefst 15 000 euro meer betalen om net de zelfde wagen te kunnen ontvangen.

    Ik krijg daar dan ook nog maar 2 zielige jaren garantie op , das minder dan bij de premium merken tegenwoordig.
    Voor lease geven ze 5 jaar garantie in de 35 % korting. Wil ik meer garantie kan ik nog een paar 100 euro ophoesten.

    Bovendien verkopen ze na 4 of 5 jaar de wagen voor 60 % van de prijs die ze inkopen.


    Nog straffer kan het worden.

    Als ik naar de onlineshop van peugeot ga , dan is een full option First edition goedkoper dan de GT waar ik prijs voor liet maken in de garage.


    https://webstore.peugeot.be/fr/Error...506.1564065616



    Wat hebben we dus geleerd vandaag over Peugeot.

    Ik ga er vanuit de Peugeot niet met verlies verkoopt aan de Leasemaatschappijen en dus stevige marges heeft op zijn 508.

    Dat hij de kleine man in de straat weinig korting gunt , zelfs BMW en Mercedes geven meer korting op een wagen van rond de 50000 euro.

    Het zal dus geen 508 in Belgie worden ik zie dat er mogelijkheden zijn in Frankrijk waar er blijkbaar wel meer korting mogelijk is.






    Last edited by carman; 26/07/2019, 15:53.

  • #2
    Bij dealers van alle merken hetzelfde verhaal, de particulier is quantité négligable. Wacht tot het leasing en firmaverhaal beknot wordt, dan zullen ze nog anders piepen.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

    Comment


    • #3
      Waarom verwacht je dezelfde korting voor afname van 1 wagen op 5 of 10 jaar als 1000 wagens op 3 of 5 jaar?
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
        Waarom verwacht je dezelfde korting voor afname van 1 wagen op 5 of 10 jaar als 1000 wagens op 3 of 5 jaar?
        Correct... Maar dit systeem kan niet blijven duren. Hij is heus niet de enige die zich bekocht voelt op dat gebied.

        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
          Waarom verwacht je dezelfde korting voor afname van 1 wagen op 5 of 10 jaar als 1000 wagens op 3 of 5 jaar?
          ik hoefde geen 35% korting er mag inderdaad best verschil zijn. Maar dit is gewoon lachen met de kleine man.

          Ik kan zelfs zeggen had ik 20% gekregen had peugeot vandaag een auto verkocht aan mij , want dan viel hij in het budget .

          Met die 20% korting had hij meer verdiend dan nu niks.

          Het zal nu waarschijnlijk een Franse of Duitse dealer zijn die binnen enkele maanden de koop krijgt.

          Duitse dealer laten hun demo's snel gaan na 3000 km.
          dan liever 15 000 euro sparen op een demo in Duitsland.
          Last edited by carman; 25/07/2019, 23:27.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
            Correct... Maar dit systeem kan niet blijven duren. Hij is heus niet de enige die zich bekocht voelt op dat gebied.

            Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
            En hoe lang duurt het al?

            Volumes draaien is nodig, op die manier wordt de infrastructuur betaald.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

            Comment


            • #7
              Ik zou eens naar de Peugeot dealer gaan en daar mijn prijs zeggen waaraan ik de wagen zou kopen. Te nemen of te laten (met eventueel het verhaal hierboven). Neen heb je nu toch al

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

                En hoe lang duurt het al?

                Volumes draaien is nodig, op die manier wordt de infrastructuur betaald.
                Heb toevallig gisteren een pm gekregen hier van iemand dat bij een grote invoerder werkt, waar blijkbaar de alarmbellen aan het afgaan zijn maar dan met name het onderhoud dat op twee jaar veel te duur is geworden en te gericht is op leasings. En men blijkbaar inziet dat particulieren niet meer langskomen of toch een sterke daling in zit.

                Dus ik denk dat het zolang niet meer zal duren, ik zou eens heel graag de cijfers zien van de afgelopen 5 jaar van de particuliere verkoop.

                Auto's zijn dan ook nog eens algemeen veel te duur geworden voor wat het maar is, een goed uitgeruste Golf? Minstens 30.000eur aub.

                Dan stopt het bij veel mensen en zoeken ze wel iets recents maar niet nieuw.

                Mezelf inclusief.


                Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Auto's zijn dan ook nog eens algemeen veel te duur geworden voor wat het maar is, een goed uitgeruste Golf? Minstens 30.000eur aub.

                  het is allemaal wel bon ton om dat te zeggen maar ik wil toch nuanceren
                  mijn golf kostte me 22 jaar geleden €17500, plat met alleen airco en automaat...ik verdien meer als het dubbele intussen en die golf is veel beter uitgerust

                  een 2019 polo zal intussen haast zelfde binnenruimte bieden


                  mensen willen steeds meer, ik lijk wel andre123
                  ik was toen ontzettend blij met mijn golf, een mercedes of bmw stond toen niet in de top 5 van de verkopen...vandaag lijken die merken de standaard
                  Last edited by bobo; 26/07/2019, 09:05.

                  Comment


                  • #10
                    We zijn al te lang gewoon aan woekerprijzen. Een iPhone aan bijna 1500€. Een maandloon voor vele mensen. En toch gaan deze vlot over de toonbank bij het jongere publiek. Zolang we zelf bereid zijn dit te aanvaarden door te blijven aankopen, zal er ook niets veranderen.
                    Dat een pakje friet of een pint 50€cent opslaat merken we op. Dat een wagen na een facelift plots een paar duizend euro duurder is niet. Het eerste is onze “ dagelijkse behoefte “. Het laatste een investering die we om de paar jaar (in het beste geval) doen. En dan valt plots op hoe duur die dingen zijn geworden.
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      vandaag lijken die merken de standaard
                      Tjah... daar zeg je het. Komt dus duidelijk door leasings en firmawagens, bmw doet niets anders, als particulier ben je daar het vuil van de straat.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                      Comment


                      • #12
                        leuk om ook eens te lezen dat velen eindelijk doorhebben dat particuliere kopers door vele merken behandeld worden als een melkkoe.
                        een van de reden waarom een wagen in de iets hogere klasse voor veel mensen onbetaalbaar is.
                        het systeem van kortingen dat al vele jaren gehanteerd wordt is dan ook pure afzetterij geworden,hoog tijd om te gaan werken met nettoprijzen,gedaan met het marktmodel.
                        niet voor niets stijgeren de leasewagen/salariswagen eigenaars wanneer er geruchten opduiken dat er iets aan gedaan moet worden.
                        een boer verkoopt zijn patatten aan 5 euro,maar omdat je toevallig in de juiste groep zit krijg je ze aan 2.5 euro....hoelang zou dat duren?
                        ik heb het geluk als vaste klant gedurende 10 tallen jaren een goede relatie opgebouwd te hebben met mijn verkoper,maar lapt hij me zoiets,ik kom er nooit meer binnen,geen diskutie ,geen onderhandelen,gewoon direct een goeie prijs
                        en wees er maar zeker van dat ik erachter kom wanneer ik bedrogen wordt.
                        natuurlijk moeten er extra's kunnen voor afnemers vanaf een bepaald aantal wagens,maar de verhouding mag wel een beetje realistisch blijven.
                        @ bobo bedankt om ook eens een beetje mijn gedachtengang te volgen
                        merken als mercedes en bmw oa zijn voor velen precies de standaard,hoewel je je de vraag kan stellen,hoeveel zijn er door henzelf betaald?
                        denk lease en alle voordeelcontracten weg en hoeveel rijden er nog rond in be?
                        shoppen op kosten van een ander en dan andere merken bestempelen als bikken doos,makkelijk!!
                        voila,weer enkelen op hun tenen getrapt

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                          een boer verkoopt zijn patatten aan 5 euro,maar omdat je toevallig in de juiste groep zit krijg je ze aan 2.5 euro....hoelang zou dat duren?
                          ik heb het geluk als vaste klant gedurende 10 tallen jaren een goede relatie opgebouwd te hebben met mijn verkoper,maar lapt hij me zoiets,ik kom er nooit meer binnen,geen diskutie ,geen onderhandelen,gewoon direct een goeie prijs
                          clientelisme a la tete du client is van alle tijden, als een verkoper u om welke reden dan ook sympatiek vindt, kun je daar moeilijk wat op tegen hebben en dat hoort tot de priverelatie tss koper-verkoper, je weet nooit dat de rollen soms ook omgedraaid zijn

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                            leuk om ook eens te lezen dat velen eindelijk doorhebben dat particuliere kopers door vele merken behandeld worden als een melkkoe.
                            een van de reden waarom een wagen in de iets hogere klasse voor veel mensen onbetaalbaar is.
                            het systeem van kortingen dat al vele jaren gehanteerd wordt is dan ook pure afzetterij geworden,hoog tijd om te gaan werken met nettoprijzen,gedaan met het marktmodel.
                            niet voor niets stijgeren de leasewagen/salariswagen eigenaars wanneer er geruchten opduiken dat er iets aan gedaan moet worden.
                            een boer verkoopt zijn patatten aan 5 euro,maar omdat je toevallig in de juiste groep zit krijg je ze aan 2.5 euro....hoelang zou dat duren?
                            ik heb het geluk als vaste klant gedurende 10 tallen jaren een goede relatie opgebouwd te hebben met mijn verkoper,maar lapt hij me zoiets,ik kom er nooit meer binnen,geen diskutie ,geen onderhandelen,gewoon direct een goeie prijs
                            en wees er maar zeker van dat ik erachter kom wanneer ik bedrogen wordt.
                            natuurlijk moeten er extra's kunnen voor afnemers vanaf een bepaald aantal wagens,maar de verhouding mag wel een beetje realistisch blijven.
                            @ bobo bedankt om ook eens een beetje mijn gedachtengang te volgen
                            merken als mercedes en bmw oa zijn voor velen precies de standaard,hoewel je je de vraag kan stellen,hoeveel zijn er door henzelf betaald?
                            denk lease en alle voordeelcontracten weg en hoeveel rijden er nog rond in be?
                            shoppen op kosten van een ander en dan andere merken bestempelen als bikken doos,makkelijk!!
                            voila,weer enkelen op hun tenen getrapt
                            Soms weet je het niet of je bedrogen word, of niet willen weten.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                              clientelisme a la tete du client is van alle tijden, als een verkoper u om welke reden dan ook sympatiek vindt, kun je daar moeilijk wat op tegen hebben en dat hoort tot de priverelatie tss koper-verkoper, je weet nooit dat de rollen soms ook omgedraaid zijn
                              Wel als je op 2 plaatsen identiek de zelfde prijs ontvangt dan denk ik dat zelfs de dealer weinig te zeggen heeft.

                              Er is duidelijk sprake van prijsafspraken waardoor de markt niet kan spelen.

                              1 prijs met weinig korting voor particulier en dan de prijs voor leasing die 30% lager ligt.

                              De dealer zei dat als hij voor zichzelf een wagen wou kopen , hij dat zelf niet eens aan de prijs van de leasemaatschappijen kon kopen.

                              Bij deze nog laten weten dat de peugeot dealer in Hanuit gestopt is / dus geen prijs daar kunnen vragen.

                              Sinds PSA Opel heeft overgekocht rommelt het stevig bij Peugeot / Citoen / Opel.

                              Blijkbaar wil men Peugeot als premium merk plaatsen in de groep PSA.

                              Dan zullen ze toch beter moeten doen dan nu, zeker met hun 2 jaar garantie en dure prijzen ga je niemand overtuigen

                              Comment


                              • #16
                                Wat ik hier nog niet hoorde, als de Belg in het stemhokje, stemt voor een lease wagen, moet je dan klagen als je er geen (goedkoop) meer particulier kan kopen… in England noemt men je dan een “Cherry Picker”

                                Oftewel van 2 walletjes willen eten….

                                Als je even geduld hebt en wacht tot na de facelift, krijg je wel veel meer korting (zeker Franse /Italiaanse /UK) en heb je een auto zonder kinderziektes en is extra garantie overbodig….

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten

                                  Er is duidelijk sprake van prijsafspraken waardoor de markt niet kan spelen.
                                  Dat zijn geen prijsafspraken, maar gewoon basis economie…wie veel koopt krijgt veel korting, (en de Belg vroeg dat in het stemhokje) kan je elke dag ervaren in een supermarkt ...
                                  (2 kopen 3e gratis)

                                  Comment


                                  • #18
                                    om er ff op terug te komen,een beetje marge voor grote afname's mag er best zijn,maar kortingen van 20 30 40% op bedragen van enkele 10000 euro's is pure bedriegerij.
                                    over eindereeksen/facelift heb ik het in deze niet.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Als een boer zijn patatjes aan 5 euro verkoopt aan een particulier, dan gaat Agrista of Lutosa ook heus geen 5 euro betalen...

                                      En het is niet de dealer die de kortingen aan de lease-bedrijven geeft, het is de invoerder. En ze doen dat niet alleen aan de lease-maatschappijen, maar aan heel veel bedrijven met een grote vloot.
                                      Een particulier koopt pakt gemiddeld om de 7 jaar een auto. Vaak nog tweedehands. Bedrijf X koopt jaar na jaar 50 of meer auto's, en die worden allemaal dealer-onderhouden. Na 4 of 5 jaar komen die wagens allemaal op de tweedehandsmarkt, waarna de particulier, die snakt naar een BMW of Mercedes op de oprit, die aan een redelijke prijs kan kopen.
                                      Dat alleen is al een economie op zijn eige.

                                      Wat heeft de dealer nu aan die fleet-klanten: een klein beetje marge (honderd euro, amper genoeg om de tijd van de afleveraar en de verkoper te vergoeden), de facturen voor de onderhoudsbeurten, en vooral volume, waardoor de eindejaarscommissies op peil blijven, en hij daardoor bv. betere condities kan krijgen voor de aankoop van wagens.
                                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                        Als een boer zijn patatjes aan 5 euro verkoopt aan een particulier, dan gaat Agrista of Lutosa ook heus geen 5 euro betalen...

                                        En het is niet de dealer die de kortingen aan de lease-bedrijven geeft, het is de invoerder. En ze doen dat niet alleen aan de lease-maatschappijen, maar aan heel veel bedrijven met een grote vloot.
                                        Een particulier koopt pakt gemiddeld om de 7 jaar een auto. Vaak nog tweedehands. Bedrijf X koopt jaar na jaar 50 of meer auto's, en die worden allemaal dealer-onderhouden. Na 4 of 5 jaar komen die wagens allemaal op de tweedehandsmarkt, waarna de particulier, die snakt naar een BMW of Mercedes op de oprit, die aan een redelijke prijs kan kopen.
                                        Dat alleen is al een economie op zijn eige.

                                        Wat heeft de dealer nu aan die fleet-klanten: een klein beetje marge (honderd euro, amper genoeg om de tijd van de afleveraar en de verkoper te vergoeden), de facturen voor de onderhoudsbeurten, en vooral volume, waardoor de eindejaarscommissies op peil blijven, en hij daardoor bv. betere condities kan krijgen voor de aankoop van wagens.
                                        En een gezond basisinkomen om zijn klanten met minder aankoopvolume correct te blijven bedienen. Je kan enkel specialisten in dienst houden als je genoeg en constant volume hebt.

                                        Als je morgen naar Walibi gaat betaal je als enkeling ook veel meer dan een grote groep ...

                                        Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment

                                        Working...
                                        X