Daar ik verander van werk , is het plan om over te schakelen van een diesel naar benzine.
Ik kwam na wat vergelijken uit bij de nieuwe Peugeot 508 SW.
Het eerste plan was om te bestellen via mijn cafetariaplan op het werk.
Helaas te veel CO2 voor mijn werkgever en dus lukte het niet.
Ik was we stevig verbaasd van de korting die de leasemaatschappijen hebben kunnen afdingen van de invoerder !!!
De Peugeot 508 SW 1.6 puretech 225 GT versie komt na wat configureren op 52 290 catalogusprijs.
na een stevige korting van maar liefst meer dan 35% stond de teller op 36 861 euro netto te betalen door de leasemaatschappij.
Vandaag rij ik naar 2 Peugeot dealers om te zien of na inruil van mijn wagen de 508 haalbaar was om privé te kopen.
Helaas kreeg ik bij de 2 dealers netjes de zelfde droevige korting van 6,5 %
Met andere woorden als particulier moet ik maar liefst 15 000 euro meer betalen om net de zelfde wagen te kunnen ontvangen.
Ik krijg daar dan ook nog maar 2 zielige jaren garantie op , das minder dan bij de premium merken tegenwoordig.
Voor lease geven ze 5 jaar garantie in de 35 % korting. Wil ik meer garantie kan ik nog een paar 100 euro ophoesten.
Bovendien verkopen ze na 4 of 5 jaar de wagen voor 60 % van de prijs die ze inkopen.
Nog straffer kan het worden.
Als ik naar de onlineshop van peugeot ga , dan is een full option First edition goedkoper dan de GT waar ik prijs voor liet maken in de garage.
https://webstore.peugeot.be/fr/Error...506.1564065616
Wat hebben we dus geleerd vandaag over Peugeot.
Ik ga er vanuit de Peugeot niet met verlies verkoopt aan de Leasemaatschappijen en dus stevige marges heeft op zijn 508.
Dat hij de kleine man in de straat weinig korting gunt , zelfs BMW en Mercedes geven meer korting op een wagen van rond de 50000 euro.
Het zal dus geen 508 in Belgie worden ik zie dat er mogelijkheden zijn in Frankrijk waar er blijkbaar wel meer korting mogelijk is.
Ik kwam na wat vergelijken uit bij de nieuwe Peugeot 508 SW.
Het eerste plan was om te bestellen via mijn cafetariaplan op het werk.
Helaas te veel CO2 voor mijn werkgever en dus lukte het niet.
Ik was we stevig verbaasd van de korting die de leasemaatschappijen hebben kunnen afdingen van de invoerder !!!
De Peugeot 508 SW 1.6 puretech 225 GT versie komt na wat configureren op 52 290 catalogusprijs.
na een stevige korting van maar liefst meer dan 35% stond de teller op 36 861 euro netto te betalen door de leasemaatschappij.
Vandaag rij ik naar 2 Peugeot dealers om te zien of na inruil van mijn wagen de 508 haalbaar was om privé te kopen.
Helaas kreeg ik bij de 2 dealers netjes de zelfde droevige korting van 6,5 %
Met andere woorden als particulier moet ik maar liefst 15 000 euro meer betalen om net de zelfde wagen te kunnen ontvangen.
Ik krijg daar dan ook nog maar 2 zielige jaren garantie op , das minder dan bij de premium merken tegenwoordig.
Voor lease geven ze 5 jaar garantie in de 35 % korting. Wil ik meer garantie kan ik nog een paar 100 euro ophoesten.
Bovendien verkopen ze na 4 of 5 jaar de wagen voor 60 % van de prijs die ze inkopen.
Nog straffer kan het worden.
Als ik naar de onlineshop van peugeot ga , dan is een full option First edition goedkoper dan de GT waar ik prijs voor liet maken in de garage.
https://webstore.peugeot.be/fr/Error...506.1564065616
Wat hebben we dus geleerd vandaag over Peugeot.
Ik ga er vanuit de Peugeot niet met verlies verkoopt aan de Leasemaatschappijen en dus stevige marges heeft op zijn 508.
Dat hij de kleine man in de straat weinig korting gunt , zelfs BMW en Mercedes geven meer korting op een wagen van rond de 50000 euro.
Het zal dus geen 508 in Belgie worden ik zie dat er mogelijkheden zijn in Frankrijk waar er blijkbaar wel meer korting mogelijk is.
Comment