Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot invoerder dikke maatjes met de leasemaatschappijen maar niet met kleine man.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ach ja,
    Supermarkten lokken klanten met promo's als 1+1 gratis, waarbij ze geen winst maken of via een omweg zelfs verlies.
    Dat doen ze uiteraard om volk te lokken en zo de klanten via hun andere wekelijkse aankopen wat te stropen.
    Als je er nu van uit gaat dat die klant, en ik wil niet overdrijven, 100 EUR per week in die supermarkt besteedt, dan kom je na 5 jaar ook al op meer dan 25000 EUR, so what 's the difference?
    Blijf je dan ook weg uit die supermarkt als jij dat busje shampoo de week voordien kocht aan de volle pot i.p.v. 1+1 gratis?
    De auto-industrie pakt je in 1 keer voor een respectabel bedrag, anderen doen het op langere termijn.
    Leasemaatschappijen kopen grotere aantallen auto's dan jij en ik, als ge 10000 busjes shampoo koopt zult ge ook minder betalen..

Comment

dat ah systeem van 1+1 gratis en dubbele winst op non promo arikelen ,daar trap ik allang niet meer in.
      maar je zegt het zelf he,de auto industie pakt je ineens voor een groot bedrag,bedrag waar de meeste partikulieren voor moeten lenen(ok aan lage interest momenteel)

inderdaad ach ja,iedereen denkt er maar hetzijne van,ik geef carman groot gelijk.ik zou het ook niet pikken.

Comment

Das niet alleen met auto's... Wij gaan voor meer naar Duitsland. Het is pas dan hoe hard je beseft hoeveel we in België te veel betalen.

Groot deel is de schuld van de overheid.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

Nja, is maar hoe je het bekijkt ook zeker? Ik ga er volledig mee akkoord dat we voor veel dingen te veel in België betalen, oa. door slechte politieke keuzes. Maar een andere kant van de medaille is dat Duitsland ook gewoon sterk concureert met de rest van de Europese landen en daardoor zo'n sterke economie heeft. Ten koste van hun eigen inwoners. In Duitsland heeft men pas sinds een paar jaar terug een minimuloon ingevoerd. En van de West-Europese landen is dit minimumloon nog altijd één van de laagste.

Nu, zoals ik zeg, dat is maar één aspect natuurlijk. Hier in België heeft men er inderdaad ook een groot aandeel in. Nederland is ook op vele vlakken goedkoper.

Comment

Als je in Nederland of Duitsland veel minder betaalt komt dat meestal omdat ze daar met veel meer zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
              het is inderdaad het systeem dat fout is,en diegenen die het systeem verdedigen zijn diegenen die ervan profiteren.
              ongelijk kan je ze natuurlijk niet geven,maar daarom hoef je het nog niet normaal te vinden.
              Wat is verdedigen? Een economie is compleet opgebouwd door vraag en aanbod. Zolang particulieren de prijs ervoor dokken, zal da blijven bestaan.

Desondanks ik een firmawagen heb, kan ik van die enorme kortingen niet genieten omdat bij ons de wagens gekocht worden omwille de hoge kms die we maken. Maar ook daar liggen die kortingen ietske hoger als bij een particulier. Maar het hoogste dat ooit op een auto van mij is geweest, is 17,5% op de DS5. Bij het rondkijken destijds zaten alle fransozen op 15% korting. Bij Volvo op 14%. Bij de duitsers kreeg ik overal 8 tot 8,5%.

Ne maar van mij werkt op zelfstandige basis voor een enorm groot IT bedrijf en koopt zijn wagens zelf, maar krijgt wel de kortingen van het bedrijf. Hij is nogal Ford minded en krijgt er 28%. Dat komt vooral doordat het bedrijf enkele 100’den wagens heeft rijden.

Een nettoprijs zou idd gewoon een beter systeem zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                Als je in Nederland of Duitsland veel minder betaalt komt dat meestal omdat ze daar met veel meer zijn.
                Dat en nog wat andere redenen. In de supermarkt in NL werken enorm veel jobstudenten die een stuk goedkoper zijn.
                Last edited by ; 29/07/2019, 15:18.

Comment

Zou ik eentje goedkoop in China kunnen bestellen ?

'Peugeot draait in China op 1 procent van capaciteit'

De Franse autobouwer is een extreem voorbeeld van de problemen die de hele sector in China ondervindt.

1 procent. Als één cijfer de crisis in de Chinese autosector weergeeft, is het dit wel. Volgens onderzoek van de Britse zakenkrant Financial Times (FT) rolden bij de Chinese Peugeot-partner Chang'an Auto tijdens het eerste halfjaar welgeteld 102 auto's van de band. Minder dan één per dag dus en ook minder dan 1 procent van de productiecapaciteit. De fabriek met een andere partner, Dongfeng, draait op 22 procent van de capaciteit.
                  Peugeot is een extreem maar geen alleenstaand voorbeeld. Ook de fabriek van Ford, ook van de lokale partner Chang'an, draait met een capaciteit van 11 procent met zwaar verlies. Analisten stippen aan dat fabrieken op minstens 80 procent van hun capaciteit moeten draaien om break-even te zijn.

'Enkele autoproducenten moeten in de nabije toekomst hun positie op de Chinese markt in vraag stellen', oppert Robin Zhu, analist bij het beurshuis Bernstein. Peugeot verkocht in de eerste jaarhelft maar 64.200 auto's in China en Zuidoost-Azië, 61 procent minder dan een jaar eerder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                    Men vergeet hier (weeral) dat in Nederland en Duitsland de huizen en appartementen ¼ kleiner zijn als hier en toch 50% meer kosten….

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Men vergeet hier (weeral) dat in Nederland en Duitsland de huizen en appartementen ¼ kleiner zijn als hier en toch 50% meer kosten….
                      In Duitsland ken ik het systeem
                      niet, maar in NL kan men anders lenen als bij ons. Wij moeten altijd kapitaal en intrest terug betalen. In Nederland hoeft men niet persé het kapitaal terug te betalen. Daar lenen mensen vaak alleen op intrest of intrest + een stuk kapitaal. Hierdoor kunnen zij voor een schappelijke maandelijks bedrag het dubbele van ons lenen, afhankelijk van hoeveel kapitaal ze willen dokken. En als mensen meer kunnen lenen, zijn de prijzen ook hoger. Toen in BE de leningen drastisch daalden, zijn de prijzen van vastgoed ook enorm de hoogte ingegaan.

In NL is het dan ook niet abnormaal dat men 20 jaar puur op rente leent en dan het huis verkoopt omdat men dan het kapitaal moet afdokken ... in 1 keer. Dus huis gekocht voor €250000 en dan 20 jaar intrest betalen daarop en na 20 jaar verkopen voor €350000. Die €250000 terug naar de bank en €100000 netjes op de rekening en dan gaan huren.

Comment

klopt huizen zijn daar duurder. Maar over het algemeen zijn goederen goedkoper in NL. Tot mijn spijt koop ik veel in NL omdat het verschil soms te groot is. Nochtans zou je verwachten dat goederen daar duurder zijn als de gronden en gebouwen daar duurder zijn (want die worden toch ook in de prijs meegerekend) en toch is het daar goedkoper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

In NL is het dan ook niet abnormaal dat men 20 jaar puur op rente leent en dan het huis verkoopt omdat men dan het kapitaal moet afdokken ... in 1 keer. Dus huis gekocht voor €250000 en dan 20 jaar intrest betalen daarop en na 20 jaar verkopen voor €350000. Die €250000 terug naar de bank en €100000 netjes op de rekening en dan gaan huren.
                          wist ik niet.

Comment

Wat Duitsland betreft, klopt dit voor de (groot) steden. Al is Brussel of Antwerpen ook niet echt goedkoop te noemen. Ga je pakweg 30-40 km van een grote stad wonen op het platteland, dan is het wel goedkoop in Duitsland en krijg je veel ruimte voor je geld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

In Duitsland ken ik het systeem
                              niet, maar in NL kan men anders lenen als bij ons. Wij moeten altijd kapitaal en intrest terug betalen. In Nederland hoeft men niet persé het kapitaal terug te betalen. Daar lenen mensen vaak alleen op intrest of intrest + een stuk kapitaal. Hierdoor kunnen zij voor een schappelijke maandelijks bedrag het dubbele van ons lenen, afhankelijk van hoeveel kapitaal ze willen dokken. En als mensen meer kunnen lenen, zijn de prijzen ook hoger. Toen in BE de leningen drastisch daalden, zijn de prijzen van vastgoed ook enorm de hoogte ingegaan.

In Nederland bestaat inderdaad systemen om alleen rente te betalen, maar of dat noem ik niet echt voordelig, want ofwel is dat:
                              1. Een soort erfpacht op 99 jaar (alleen uw kinderen kunnen het huis erven (tot de 99 jaar voorbij is) daarna gaat het huis (eigenlijk de bouwgrond) terug naar de verkoopmaatschappij. Als je uw huis na 20 jaar wil verkopen heeft, de verkoopmaatschappij altijd voorkoop recht, aan de prijs die zei bepalen… en dat is nooit met 100.000 € winst voor u…..
                              1. Of na 20 jaar ben je, altijd, verplicht om uw huis te verkopen…(of uw kinderen bij de erfenis) om van de hypotheek verlost te geraken en als je uw huis niet volledig renoveerde aan de strengere (energie/comfort) normen, kan je zowat geen winst maken, zeker geen € 100.000 of.... je moet na 20 jaar een nieuwe hypotheek nemen (met alle kosten van dien, + opnieuw 20 jaar rente betalen)

Comment

leuk om ook eens te horen dat niet alles beter is in nl

Comment

Ik ben Belg, heb een partner afkomstig uit Nederland en we wonen nu - tot grote tevredenheid- in Frankrijk.
                                  Ik kan eigenlijk niet één twee drie bedenken wat er beter zou zijn in NL tov België ? Laat mij daar gedwongen wonen, en ik word gillend gek. Allemaal op elkaar geduwd in te krappe huizen en regeltjes, regeltjes en nog eens regeltjes.
                                  Ja, de wegen zijn er beter, alles LIJKT goed geregeld (en dan hebben België en Frankrijk de naam bureaucratisch te zijn: HAAAAHAHAHA !) en de gezondheidszorg dekt meer.
                                  Maar ge betaalt u blauw.
                                  Doei ! *wink*

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

Comment

Als je uw huis na 20 jaar wil verkopen heeft, de verkoopmaatschappij altijd voorkoop recht, aan de prijs die zei bepalen…
                                    Dat is wat hij zei , zij bepalen de prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk Berichten
                                      Ik ben Belg, heb een partner afkomstig uit Nederland en we wonen nu - tot grote tevredenheid- in Frankrijk.
                                      Ik kan eigenlijk niet één twee drie bedenken wat er beter zou zijn in NL tov België ? Laat mij daar gedwongen wonen, en ik word gillend gek. Allemaal op elkaar geduwd in te krappe huizen en regeltjes, regeltjes en nog eens regeltjes.
                                      Ja, de wegen zijn er beter, alles LIJKT goed geregeld (en dan hebben België en Frankrijk de naam bureaucratisch te zijn: HAAAAHAHAHA !) en de gezondheidszorg dekt meer.
                                      Maar ge betaalt u blauw.
                                      Doei ! *wink*

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk
                                      maar in NL kunt ge uw wagen volledig verbouwen, laten keuren door RDW en legaal op de weg

Comment

Het is net hetzelfde bij andere merken hoor. Een Megane RS Trophy kan je als zelfstandige met serieuze korting kopen momenteel (meer dan 20% korting), koop je die als particulier heb je geen 10%.
                                        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Working...
                                        X