Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot invoerder dikke maatjes met de leasemaatschappijen maar niet met kleine man.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Dat begrijp ik zo niet. Als ik kijk naar de sociale blokken in de buurt, valt het allemaal wel mee. 90% werkt niet, maar heeft wel een (mooie) wagen. Deze appartementen zijn 3j geleden vernieuwd met alle comfort. Van wat vroeger 2 appartementen was naar 1 om meer ruimte te hebben. Dubbel glas, nieuwe keuken, badkamer... de meesten betalen daar 200 euro “huur” van wat ook weer van de staat komt eigenlijk. Bedrag weet ik van iemand die daar woont. De kinderen op studiebeurzen, maar in het lager en middelbaar worden de schoolrekeningen gewoon niet betaald. De school zal dat in de duik wel regelen. Als een middenklasser zijn keuken of badkamer moet vernieuwen mag die 30000€ sparen. Geen sinecure. Het heeft allemaal zijn voor en zijn nadelen.

Kga niet zeggen dat er geen profiteurs tussen zitten. Maar nu stel je het wel allemaal heel rooskleurig voor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Kga niet zeggen dat er geen profiteurs tussen zitten. Maar nu stel je het wel allemaal heel rooskleurig voor...
      Ik ken mensen die er wonen, heb die info uit eerste hand. Middenklasse moet ook niet te rooskleurig voorgesteld worden, daar zijn mensen die dagelijks ploeteren voor wat ze hebben, zonder op gelijk wat recht te hebben, die vallen overal vantussen.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Ik bedoel dat je het doet uitschijnen dat je maar gewoon niets moet gaan doen en dat je dan wel alles krijgt en dat dit allemaal wel vanzelf komt.

Alsook is het aandeel "profiteurs" echt niet het grootste probleem in het huidige systeem. Zoals je zegt, er zijn ook veel mensen die tussen de mazen van het net vallen. En dat is dan veel erger dan die pruts geld die naar "profiteurs" gaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
          Ik zie het anders: de middengroep, waar ik mezelf toe reken, geniet weinig subsidies, hebben het niet gemakkelijk om te sparen (dat lukt nog), maar draait wel op voor alles.
          Belastingsdruk verminderen, minimumuitkeringen aanpassen, studiebeurzen, gesubsidieerde kinderopvang, toelage voor dit of dat,...
          Ik heb het niet gemerkt.
          Wat ik wel gemerkt heb: VAA-stijgingen op de auto die ik nodig had om mijn werk te doen, invoering prosumententarieven op de zonnepanelen die ik op overheidsaansturing gelegd heb, stijging van accijnzen op de benzine en diesel die we in onze autos kiepen om beiden te gaan werken elke dag, afschaffen van een aantal voordelen die onze werkgever gaf, omwille van een gewijzigd wettelijk kader, jaren zonder loonsopslag of indexaties,...
          In NL is dat nog erger. Zodra je rond een inkomen tussen 30 en 60k bruto per jaar zit komt er bijna niks bij netto omdat bij elke stijging je een of andere toelage verliest.

Toch ben ik blij niet in die onderste categorie te zitten. Je ziet daar af en toe wel een dikke occasie buiten staan, maar je bent er niet bij als de deurwaarder komt en de budgetmeter geplaatst wordt, of als de bankkaart niet werkt in de winkel...

ik heb 4 kinderen aan de unief gehad, op kot en zonder studiebeurzen. Ben eigenlijk blij dat ik dat zelf kon en mocht betalen.

Sommige dingen gaan wel in de richting van mensen die iets meer hebben. Pensioensparen bv.
          En sinds dit jaar de recuperatie van roerende voorheffing op 600€ dividenden. Dat krijgen ze dan weer niet in de sociale wijk, en is een stimulering om slapend geld van spaarrekeningen te investeren.

Maar ja... je kan altijd klagen.

Comment

Tjah... daar zeg je het. Komt dus duidelijk door leasings en firmawagens, bmw doet niets anders, als particulier ben je daar het vuil van de straat.
            Efkes terug on topic.

Dat leasemaatschappijen makkelijk 25% korting krijgen wist ik al lang. Eigenlijk pervers ook voor firmawagens, want je wordt belast op cataloguswaarde. Het is gewoon een truc om de restwaardes omhoog te marketen.
            Wie gaat er 18k voor een 3-jarige Golf betalen als die nieuw 22k kost en niet 30k....

maar als je de prijzen van private lease ziet, dan kan je daar als particulier ook van mee profiteren.
            Een Corsa voor 250 € per maand inclusief omnium verzekering, bijstand, taksen en onderhoud is echt geen slechte deal als je dat vergelijkt met zelf een nieuwe kopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

en mensen met minder mogelijkheden zijn allemaal profiteurs en luiaards.
              hopelijk heb je nooit de pech in de groep van minder terecht te komen.
              Ik kom van een armere groep, of lagere middenklasse.

Mijn moeder is een gewone bediende, mijn pa heeft zen ontslag gehad in z’n 50-iger jaren, dus het was leven van 1 loon en een beetje dat mijn pa kreeg per maand.

Ik ben beginnen werken en heb dan een occasie leon gekocht. Daarna gaan samenwonen, heb ik mijn auto voor verkocht.
              Was geen goed idee achteraf gezien maar ja, je bent jong en je wil wat.

Ik had 1.300€ netto en mijn vrouw toen 1.500-1.600. Geen vette om mee rond te komen.
              Wij zaten geregeld met nog een stuk maand over aan het einde van ons loon.

Na 1 jaar samenwonen en de eerste zwangerschap heb ik toch een andere auto gekocht, een 16 jaar oude bmw van een paar duizend euro. Omdat ik dat model wel wilde en anderzijds omdat er geen duurdere auto vanaf kon.

Harder beginnen werken en bijstuderen. App binnen de 2 jaar verkocht (weliswaar met 10% meerwaarde) voor een huis waar we nu nog even inzitten tot we verhuizen eind dit jaar.
              Bmw verkocht tijdens de verhuis omdat die echt duur werd per maand, en via een kleine erfenis de eerder gezegde leon met 33% korting gekocht

Na 1 jaar de leon weer verkocht en rij als salariswagen een V90 en heb nu 1,5 jaar nog een aparte vennootschap waar ik een klein spaarcentje bijverdien.

Ik ben nog geen 30 en ik ben toch al ver geraakt vind ik zelf. Ik heb geen diploma, ben geen fils de papa, maar gewoon hard werken, bijstuderen en af en toe een berekend risico nemen.

En ik heb niet het grote verstand, dus als ik het kan moeten zoveel anderen het ook kunnen.
              Maar voor velen is het makkelijker om heel der dagen thuis te zitten voor den tv en gratis geld te krijgen..

Dat wordt ook enorm gestimuleerd gewoon. Mijn vrouw is leekracht, als ze haar ouderschapsverlof halftijds opneemt heeft ze een loon van een halftijdse (logisch), maar de overheid past wel bij tot haar bijna volwaardig loon. (Niet zo logisch)
              Last edited by kefkie; 04/08/2019, 23:13.
              BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                Ik bedoel dat je het doet uitschijnen dat je maar gewoon niets moet gaan doen en dat je dan wel alles krijgt en dat dit allemaal wel vanzelf komt.

Alsook is het aandeel "profiteurs" echt niet het grootste probleem in het huidige systeem. Zoals je zegt, er zijn ook veel mensen die tussen de mazen van het net vallen. En dat is dan veel erger dan die pruts geld die naar "profiteurs" gaat.
                Uhu. Je zou wel versteld staan hoe goed het netwerk is om aan steun en subsidie te komen. Sommigen weten beter de wag naar al deze zaken dan de werkende burger. Veralgemenen doen we natuurlijk niet, dat weet ik ook wel.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Is inderdaad ook een heikel punt. Je moet maar allemaal weten hoe je de regels moet "gebruiken". De mensen die het het meeste nodig hebben, de meest "marginalen" die weten meestal de regeltjes niet en vallen er dan ook weer vaak grotendeels langs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Ik kom van een armere groep, of lagere middenklasse.

Mijn moeder is een gewone bediende, mijn pa heeft zen ontslag gehad in z’n 50-iger jaren, dus het was leven van 1 loon en een beetje dat mijn pa kreeg per maand.

Ik ben beginnen werken en heb dan een occasie leon gekocht. Daarna gaan samenwonen, heb ik mijn auto voor verkocht.
                    Was geen goed idee achteraf gezien maar ja, je bent jong en je wil wat.

Ik had 1.300€ netto en mijn vrouw toen 1.500-1.600. Geen vette om mee rond te komen.
                    Wij zaten geregeld met nog een stuk maand over aan het einde van ons loon.

Na 1 jaar samenwonen en de eerste zwangerschap heb ik toch een andere auto gekocht, een 16 jaar oude bmw van een paar duizend euro. Omdat ik dat model wel wilde en anderzijds omdat er geen duurdere auto vanaf kon.

Harder beginnen werken en bijstuderen. App binnen de 2 jaar verkocht (weliswaar met 10% meerwaarde) voor een huis waar we nu nog even inzitten tot we verhuizen eind dit jaar.
                    Bmw verkocht tijdens de verhuis omdat die echt duur werd per maand, en via een kleine erfenis de eerder gezegde leon met 33% korting gekocht

Na 1 jaar de leon weer verkocht en rij als salariswagen een V90 en heb nu 1,5 jaar nog een aparte vennootschap waar ik een klein spaarcentje bijverdien.

Ik ben nog geen 30 en ik ben toch al ver geraakt vind ik zelf. Ik heb geen diploma, ben geen fils de papa, maar gewoon hard werken, bijstuderen en af en toe een berekend risico nemen.

En ik heb niet het grote verstand, dus als ik het kan moeten zoveel anderen het ook kunnen.
                    Maar voor velen is het makkelijker om heel der dagen thuis te zitten voor den tv en gratis geld te krijgen..

Dat wordt ook enorm gestimuleerd gewoon. Mijn vrouw is leekracht, als ze haar ouderschapsverlof halftijds opneemt heeft ze een loon van een halftijdse (logisch), maar de overheid past wel bij tot haar bijna volwaardig loon. (Niet zo logisch)
                    proficiat met alle moeite die jedoet.
                    maar jij hebt het wel over een inkomen van min. 3000E per maand,en dat vind je gene vette??????????.
                    doe het maar eens met 1 inkomen,zoals er tegenwoordig zovelen zijn.
                    hoeveel zijn er die met 13 a 1400euro moeten rondkomen?(en zelfs minder)
                    en natuurlijk zijn er profiteurs,die heb je in alle klassen,alleen profiteren de hoge van hoge bedragen,en de kleintjes van kleine.
                    ik kan alleen maar hopen voor u dat je je huidige status kunt behouden en niet terugvalt naar u!w oude 1300 e,en dat is soms sneller gebeurd dan je denkt.
                    tzal rap gedaan zijn met u bmw volvo salariswagen en zuurverdiende voordeeltjes.
                    en als je dan niemand hebt die achter je staat en inspringt waar nodig.........................................

Comment

Dat begrijp ik zo niet. Als ik kijk naar de sociale blokken in de buurt, valt het allemaal wel mee. 90% werkt niet, maar heeft wel een (mooie) wagen. Deze appartementen zijn 3j geleden vernieuwd met alle comfort. Van wat vroeger 2 appartementen was naar 1 om meer ruimte te hebben. Dubbel glas, nieuwe keuken, badkamer... de meesten betalen daar 200 euro “huur” van wat ook weer van de staat komt eigenlijk. Bedrag weet ik van iemand die daar woont. De kinderen op studiebeurzen, maar in het lager en middelbaar worden de schoolrekeningen gewoon niet betaald. De school zal dat in de duik wel regelen. Als een middenklasser zijn keuken of badkamer moet vernieuwen mag die 30000€ sparen. Geen sinecure. Het heeft allemaal zijn voor en zijn nadelen.
                      ik begrijp wat je bedoelt,maar welke mensen wonen in die sociale blokken?
                      ik ben onlangs nog met een(autochtone!) vrouw met een aanslepende ziekte ,een inkomen van 1500e en een (probleem)dochter van 20 jaar langs geweest bij soc;huisvesting.
                      antwoord....min wachttijd 3 jaar!!!!!! terwijl de wachtruimte volzit met...
                      een andere alleenstaande heeft 7JAAR moeten wachten....
                      voorbeelden zat .....
                      tenzij je ..... bent of iemand met connectie's kent kan je dat mooi gerenoveerd app met dubbel glas en dito comfort aan 200e vergeten!
                      en dan staan ze verbaasd te kijken hoe het toch komt dat een bepaalde partij een zondag kleurt......
                      Last edited by ; 05/08/2019, 09:03.

Comment

• Overschot van gelijk Andre, jammer genoeg.

Comment

Ik arm.
                          Ik geen diploma.
                          ik niet het grote verstand.
                          De samenvatting...
                          2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• Ik ben ook maar een arme stakker, ik heb enkel een 27j oude Mazda waar zelfs nog geen echt dak opstaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                              Ik ben ook maar een arme stakker, ik heb enkel een 27j oude Mazda waar zelfs nog geen echt dak opstaat.
                              En ik een wannabee dikke nek bmw rijder met een wrak van 27j oud. Zielig gewoon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten

De samenvatting...
                                True
                                BMW X5 45e

Comment

Toen ik met mijn E39 rondreed, werd ik in week 1 tegen gehouden door de politie. Awel gasje, bank overvallen voor een dikke bmw te kopen?

Wtf, moet nen triestigen overval zijn geweest voor een paar duizend euro.

Maarja, de badge he
                                  BMW X5 45e

Comment

Toen ik met mijn E39 rondreed, werd ik in week 1 tegen gehouden door de politie. Awel gasje, bank overvallen voor een dikke bmw te kopen?

Wtf, moet nen triestigen overval zijn geweest voor een paar duizend euro.

Maarja, de badge he
                                    Wat schrijf je op je auto's dat je altijd word tegengehouden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

"een goeie flik is een dooie flik"

Iets in die aard denk ik

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

Kunnen misschien samen is naar de Mutualiteit gaan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

Stop me for a free blowjob.

Comment

Working...
                                          X