Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Peugeot invoerder dikke maatjes met de leasemaatschappijen maar niet met kleine man.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
Stop me for a free blowjob.
BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
Is da nie eerder voor een kapersbakje a la mx-5?
2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
Is da nie eerder voor een kapersbakje a la mx-5?
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
Kunnen misschien samen is naar de Mutualiteit gaan?“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenMSC heeft gebeld, ze willen hun cruiseschip terug.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met TapatalkBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Top. En dan langs het OCMW, mss hebben ze daar sympathie en medelijden met mijn wagen, want eindigt ook op mw en er zijn wss nog vele andere klanten met een bmw
2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenMSC heeft gebeld, ze willen hun cruiseschip terug.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten
Soms weet je het niet of je bedrogen word, of niet willen weten.
Is gewoon een van de neveneffecten van de marktwerking van het aangehouden neo-liberalisme.
En laat nou net, zoals eerder al aangehaald, een groot deel van de kiezers (of daar "de kleine man" tussen zat weet ik niet want de stemming is geheim maar
als je de commentaren op fora bij elkaar leest heb ik er wel een persoonlijk idee over) gestemd hebben voor een voortzetting en uitbreiding van dat systeem.Last edited by ivob2; 07/08/2019, 17:28.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
Ja ik denk dat ik terug naar school moet
Volgens mij kan je aan iedere bestuurder in Belgie maar 1 keer als dealer een wagen verkopen.
Dus ofwel verkoop je die via werkgever / leasemaatschappij ofwel verkoop je hem rechtstreeks aan de bestuurder als particulier.
In verkoopaantallen maak het dus niet uit want je kan hem maar 1 keer verkopen per bestuurder.
Maar volgens mij verkoopt een dealer liever aan de particulier die 35 % meer betaald dan aan de leasemaatschappij.
Want blijkbaar valt er voor een dealer niets meer te verdienen aan een leasewagen ?
Een doorsnee dealer verkoopt geen auto's aan een leaseMij die naam waardig. Die Mij handelt dat rechtstreeks af met de invoerder of beter nog
met de fabrikant.
Er zijn dus een paar stappen overgeslagen in het economisch proces.
En de dealer verdient veel meer aan een leasewagen dan aan particuliere verkoop:
Ten eerste heeft hij geen last van de pingelende particulier die nog wat op zijn toch al minieme verkoopmarge wil afdingen.
Een particulier die nadien maar voor het hoogst nodige op onderhoud terugkomt. En meestal nog alleen in de garantieperiode.
En dan nog eens ongelukkig staat te wezen bij het afrekenen van de "hoge" onderhoudsfactuur.
Dan ziet hij liever de leaserijder komen die de auto elk jaar en bij elk "piepje" binnengooit met de boodschap "hier is ie, doe wat gedaan moet worden
en stuur de factuur maar op naar de werkgever/leaseMij.
Waarom vind je deze gang van zaken in de autosector zo buitensporig vreemd?
Vind je het ook zo abnormaal (of bure bedriegerij) als de Jef Colruyts van deze wereld van Unilever een veel grotere korting op hun inkoopprijzen krijgen dan
hij jou aanrekent als particulier? En om het nog duidelijker op micro niveau te stellen: als je een eenzame "kleine man" bent die op zijn eentje woont noem je dan de Jef ook een bedrieger omdat je voor je 100 gram appeltjes (of whatever) per eenheid veel meer moet betalen dan het grote gezin die een paar multiverpakkingen kan binnenslaan? Het zijn nog steeds dezelfde appeltjes maar aan een andere prijs. En nog eens aangekocht in dezelfde winkel ook.
En terzijde dit topic (maar wel volledig en breed auto gerelateerd:
Autoverkoop (aan particulieren) is voor een groot deel van de autoindustrie op termijn een eindig verhaal.
De technische, milieu-, en veiligheidseisen worden in Europa zo hoog dat het tijdperk van de goedkope auto stilaan voorbij is. Wagens zullen duurder worden om te produceren voor de Europese markt (door de hogere eisen), en ze zullen in de meeste Noord-Europese landen ook steeds duurder gemaakt worden door overheden (door middel van belastingen), om zo het "onnodige en veelvuldig" gebruik te ontmoedigen.
Het particulier autobezit, en dat proces is eigenlijk al een tijdje bezig, zal in de komende jaren veel minder bereikbaar en vanzelfsprekend worden,
Dus sommige hier actieve gebruikers die o.a. hopen op een vlugge doorbraak van o.a. een "betaalbare" BEV zullen er waarschijnlijk aan zijn voor de moeite.
De speeltuin en -tijd zal nog wel een tijdje actief zijn maar ongetwijfeld langzaam doodbloeden en terug naar zijn beginstadium terugkeren waarbij het particulier bezit van een voertuig alleen nog voorbehouden zal zijn voor een buiten de lijntjes kleurende "elite" en de "rest" zich tevreden zal moeten stellen met deelgebruik of openbaar vervoer.
Er zijn maar weinig autoconstructeurs die al mee zijn in dit verhaal en nog minder die er op voorbereid zijn. En dan zijn dat nog bedrijven voor wie de autoverkoop slechts een nevenactiviteit is uit marketingoogpunt (alomvattende naambekendheid) en om inkomsten te genereren voor hun corebusiness die elders ligt dan particulier autobezit.Last edited by ivob2; 07/08/2019, 21:46.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
De meeste hebben niet eens door dat ze aan zelfbedrog doen (cfr. de eerdere opmerkingen, geheel to the point, van quovadis).
Is gewoon een van de neveneffecten van de marktwerking van het aangehouden neo-liberalisme.
En laat nou net, zoals eerder al aangehaald, een groot deel van de kiezers (of daar "de kleine man" tussen zat weet ik niet want de stemming is geheim maar
als je de commentaren op fora bij elkaar leest heb ik er wel een persoonlijk idee over) gestemd hebben voor een voortzetting en uitbreiding van dat systeem.
Maar als ge het zo wilt stellen: zonder liberalisme reden we nu allemaal in een en dezelfde Trabant. Enige te kiezen optie: de kleur
In ieder geval onverwoestbaar. 8 jaar levertermijn, maar ge hebt er ook maar 1 nodig in uw hele leven
Maar goed, we weten nu welke richting uwe politieke voorkeur is. Daar hadden we echt behoefte aan.
@TS: Al iets anders op het oog dan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ik ik die dacht dat het hier een autoforum was en geen politiek forum
Maar als ge het zo wilt stellen: zonder liberalisme reden we nu allemaal in een en dezelfde Trabant. Enige te kiezen optie: de kleur
In ieder geval onverwoestbaar. 8 jaar levertermijn, maar ge hebt er ook maar 1 nodig in uw hele leven
Maar goed, we weten nu welke richting uwe politieke voorkeur is. Daar hadden we echt behoefte aan.
@TS: Al iets anders op het oog dan?
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ik ik die dacht dat het hier een autoforum was en geen politiek forum
Maar als ge het zo wilt stellen: zonder liberalisme reden we nu allemaal in een en dezelfde Trabant. Enige te kiezen optie: de kleur
In ieder geval onverwoestbaar. 8 jaar levertermijn, maar ge hebt er ook maar 1 nodig in uw hele leven
Maar goed, we weten nu welke richting uwe politieke voorkeur is. Daar hadden we echt behoefte aan.
@TS: Al iets anders op het oog dan?
En je kan me er ook nergens op betrappen dat ik steeds zit te zeuren als "de kleine man" en zijn vermeende problemen.
Dat is een hoekje waar de meesten zichzelf in duwen en niet door een ander in worden weggezet.
De slachtofferrol opnemen is nu eenmaal veel eenvoudiger dan de grond van de zaak te erkennen en er iets aan proberen te doen.
Maar inderdaad, als je niet eens het verschil kent tussen basisbegrippen als liberalisme en neo-liberalisme heeft het weinig zin een discussie ten grond te voeren over o.a. de toekomst van de autoindustrie en moet men al helemaal geen waarde hechten aan de "kleur" die je aan ander meent te kunnen toedichten.
En als TS enkel een auto van een merk wenst aan te kopen dat niet aan winstmaximalisatie doet (waar ik zelfs niet over oordeel maar TS wel, erger hij oordeelt in de titel al over een dealer zonder de achtergrond te kennen of in acht te nemen) wens ik hem veel succes.
Maar ik vermoed dat hij dat niet eens zoekt. Hij is gewoon op zoek naar een korting in % wat blijkbaar een beter gevoel geeft dan de prijs zelf. Uiteindelijk dus toch zelfbedrog?
ps. het is je misschien nog niet opgevallen dat veel auto's tegenwoordig, al hangt er aan ander embleem op, een variante zijn op hetzelfde thema met een identiek platform en motorisatie. Voor de schijn van het ego van de klant zit er een ander koetswerk omheen. Zelfs de kleurstellingen in het straatbeeld zijn redelijk eentonig geworden. Heet dan misschien niet meer "Trabant" maar je geliefde industrie is al heel lang de weg ingeslagen waar je hierboven mee zit te lachen. Alleen wil je het blijkbaar niet zien. Eigenlijk nog erger dan het "Trabantverhaal". Er is nu wel nog keuze maar de industrie heeft de klanten geduwd in een richting waarbij een meerderheid alleen nog kiest voor de eenheidsworst waar ze de meeste winst uithalen.Bewust door de industrie, onbewust voor hun klanten die nog steeds denken een uniek product te kunnen kopen.Last edited by ivob2; 08/08/2019, 09:41.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenIk heb thans nog een hoop offertes van 23-33% korting op wagens, binnen vag.
Comment
-
Bij mijn weten heb ik geen enkel probleem voor mezelf. Ik laat gewoon in dit forum weten dat je als kleine man moet opletten met de prijs die men u wil aansmeren voor een identiek product.
In dit geval is dat een wagen , ja we zijn hier op het autoforum en niet in de Colruyt. Blijkbaar hebben hier een aantal mensen een glazen bol en moet de kleine man binnenkort terug met de trein naar het werk. De auto is alleen nog voor de rijke elite die absoluut niet graag heeft dat we beginnen neuzen in hun prijzenpolitiek en hoeveel winstmarge ze hebben op hun producten.
Ze hebben al zeker niet graag dat je gaat vertellen hoeveel meer je moet betalen voor een identiek het zelfde product dan een andere partij.
Het is niet voor niks dat als je bij een dealer de showroom binnenstap dat de eerste vraag is :
Is het voor lease of voor privéaankoop ?
Geen enkele dealer verkoopt nog een wagen aan een particulier als hij moet opbiechten dat je 35% meer betaalt voor een identiek product.
Gelukkig hebben we dan als kleine man Europa dat het ons gemakkelijk gemaakt heeft om over de grens te shoppen.
Daar lopen heel wat dealers ambetant van rond. Leve de concurrentie zou ik zeggen.
Voor 120 euro vlieg je naar Munchen of Dusseldorf.
Je kan daar dan je indentiek het zelfde product kopen voor 30% minder dan hier.
Ik loop dus helemaal niet te zeuren. Ik laat me gewoon niet in het zak zetten door 35% meer te betalen voor hetzelfde product.
Het zijn anderen die er een probleem mee hebben dat ze voor dat zelfde product aan een aantal mensen geen 35% meer kunnen vragen omdat het hun winstmarges en inkomen opvreet.
Uiteindelijk hebben ze het zelf gezocht door zoveel fabrieken neer te poten die moeten blijven draaien , en wat daar uit rolt moet verkocht worden tegen elke prijs.
Dat ze elkaar doodconcurreren daar worden we uiteindekijk beter van, je moet gewoon rustig wachten.
De stocks moeten uiteindelijk buiten tegen dezelfde prijs als de leasemaatschapijen kopen.
Dus mijn advies : wachten op een stockwagen en durf buiten Belgie kopen.
Comment
-
Ik koop als particulier nooit nog een nieuwe wagen (vroeger wel). Je gelooft niet hoeveel korting je krijgt als je bvb een premium selection koopt en ook daar goed uitkijkt. Dus die kortingen op nieuwe wagens, jah... waarom zou je als particulier nog nieuw kopen ook, sowieso in tzak gezet“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk BerichtenBij mijn weten heb ik geen enkel probleem voor mezelf. Ik laat gewoon in dit forum weten dat je als kleine man moet opletten met de prijs die men u wil aansmeren voor een identiek product.
In dit geval is dat een wagen , ja we zijn hier op het autoforum en niet in de Colruyt. Blijkbaar hebben hier een aantal mensen een glazen bol en moet de kleine man binnenkort terug met de trein naar het werk. De auto is alleen nog voor de rijke elite die absoluut niet graag heeft dat we beginnen neuzen in hun prijzenpolitiek en hoeveel winstmarge ze hebben op hun producten.
Ze hebben al zeker niet graag dat je gaat vertellen hoeveel meer je moet betalen voor een identiek het zelfde product dan een andere partij.
Het is niet voor niks dat als je bij een dealer de showroom binnenstap dat de eerste vraag is :
Is het voor lease of voor privéaankoop ?
Geen enkele dealer verkoopt nog een wagen aan een particulier als hij moet opbiechten dat je 35% meer betaalt voor een identiek product.
Gelukkig hebben we dan als kleine man Europa dat het ons gemakkelijk gemaakt heeft om over de grens te shoppen.
Daar lopen heel wat dealers ambetant van rond. Leve de concurrentie zou ik zeggen.
Voor 120 euro vlieg je naar Munchen of Dusseldorf.
Je kan daar dan je indentiek het zelfde product kopen voor 30% minder dan hier.
Ik loop dus helemaal niet te zeuren. Ik laat me gewoon niet in het zak zetten door 35% meer te betalen voor hetzelfde product.
Het zijn anderen die er een probleem mee hebben dat ze voor dat zelfde product aan een aantal mensen geen 35% meer kunnen vragen omdat het hun winstmarges en inkomen opvreet.
Uiteindelijk hebben ze het zelf gezocht door zoveel fabrieken neer te poten die moeten blijven draaien , en wat daar uit rolt moet verkocht worden tegen elke prijs.
Dat ze elkaar doodconcurreren daar worden we uiteindekijk beter van, je moet gewoon rustig wachten.
De stocks moeten uiteindelijk buiten tegen dezelfde prijs als de leasemaatschapijen kopen.
Dus mijn advies : wachten op een stockwagen en durf buiten Belgie kopen.
BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenKlopt, dat is de bedoeling van Groen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
En dan ist de bedoeling van de NVA dat iedereen gewoon stilstaat in de file en nergens meer geraakt. Zolang het maar in de eigen auto is?“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
Comment