Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Peugeot invoerder dikke maatjes met de leasemaatschappijen maar niet met kleine man.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Ik begrijp je punt. Maar vergeet niet dat particulieren veeeeel harder gaan nadenken vooraleer ze kilometers maken.
En het is toch een hele goede zaak dit dit aangepakt zou worden?
Mijn reactie was ook wat kort door de bocht, omdat ik gewoon niet goed tegen van dat populistisch gedoe kan.
"Van groen moet iedereen de trein nemen en gade genen auto meer kunnen betalen!" Das belachelijke populistische zwans die niks oplost. De discussie moet gewoon gevoerd worden wat er wel en wat niet moet gedaan worden. Gewoon met oogkleppen op verder is geen oplossing. Maar wel gemakkelijk natuurlijk.
Comment
-
het is vooral Europa die auto's aan het duurder maken is, niet noodzakelijk groen. Veiligheidseisen en milieueisen. Daardoor zouden veel merken stoppen met A-klasse wagens. Pardon ?
Europa is onze eigen industrie aan het wurgen omdat voor veel mensen een nieuwe te duur zal worden.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten19% op nieuw model Octavia net gelanceerd, bestelt geen stock
Was trouwens zelfde prijs als 6 jaar eerder een 19 TDI met minder opties
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De korting die ze zo tonen, daar rekenen ze de business of andere packs bij.
Ze gaan voor die packs eerst de volle tariefprijs rekenen, en dan de pack prijs.....
Gooi dat pack er uit, en je krijgt nog een kleine 8-9%.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Dat is de truc van de hele VAG groep.
De korting die ze zo tonen, daar rekenen ze de business of andere packs bij.
Ze gaan voor die packs eerst de volle tariefprijs rekenen, en dan de pack prijs.....
Gooi dat pack er uit, en je krijgt nog een kleine 8-9%.
Die 8-9% is ook maar 2%, want niemand zal de volle pot betalen, der zit altijd 7% bovenop, bij wijze van spreken. En zo kun je bezig blijven.
Uiteindelijk komt het er gewoon op neer, zoals hierboven ook al gezegd werd : Die korting maakt toch allemaal niet uit. Kijk gewoon naar wat je krijgt voor je geld. Je koopt een auto, geen korting. Het is gewoon het bedrag onder de streept dat telt.Last edited by Phate; 08/08/2019, 18:38.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
En dan ist de bedoeling van de NVA dat iedereen gewoon stilstaat in de file en nergens meer geraakt. Zolang het maar in de eigen auto is?
Maar er komen gewoon geen deftige voorstellen uit hun partijmond. Eerst gaan ze alles en iedereen afstraffen en daarna zullen ze mss eens nadenken over alternatieven. Nee, eerst zorgen voor alternatieven en dan afpakken.
Ik werk op 7km van waar ik woon. Wil ik dat met de bus doen, ben ik 40min onderweg en moet ik 2x 10min stappen. Is dat een volwaardig alternatief?
En ge hebt gelijk hoor, nva en de andere regeringspartijen nemen ook geen beslissingen, zie maar naar oosterweel waar zelfs de kleinste groep onnozelaars zo’n projecten kan tegenhouden. Of naar de discussie kernuitstap. Hier moet alles dicht, een week later nee we laten alles open. Kijk naar finland, een land dat toch progressief is klimaat/milieu. Zij bouwen gewoon nieuwe kerncentrales bij...
Maar de groenen/pvda en zelfs ook vb kunnen een hoop populistische zever verkopen omdat ze al jaaaren in geen regering zitten, dan is het makkelijk roepen.
Er wordt aan postjes gedacht en niet aan vooruitgang.
En eerlijk, met deze groenen zie ik het niet goed komen. Zij zijn te groen en te grote dromers en geen realisten. Neem wat gematigdere groenen die economischer denken en ze hadden een veel betere uitslag gehad imo.Last edited by kefkie; 09/08/2019, 08:47.BMW X5 45e
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Dat is de truc van de hele VAG groep.
De korting die ze zo tonen, daar rekenen ze de business of andere packs bij.
Ze gaan voor die packs eerst de volle tariefprijs rekenen, en dan de pack prijs.....
Gooi dat pack er uit, en je krijgt nog een kleine 8-9%.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Ja, natuurlijk, maar het blijft wel "korting" voor de klanten zo he...
Die 8-9% is ook maar 2%, want niemand zal de volle pot betalen, der zit altijd 7% bovenop, bij wijze van spreken. En zo kun je bezig blijven.
Uiteindelijk komt het er gewoon op neer, zoals hierboven ook al gezegd werd : Die korting maakt toch allemaal niet uit. Kijk gewoon naar wat je krijgt voor je geld. Je koopt een auto, geen korting. Het is gewoon het bedrag onder de streept dat telt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
Het probleem van de groene jongens is dat ze veel roepen met het moet anders, het mag niet meer, morgen pakken we alle salariswagens af en dat geld gaan we a la robin hood verspreiden tussen de rest van het volk.
Maar er komen gewoon geen deftige voorstellen uit hun partijmond. Eerst gaan ze alles en iedereen afstraffen en daarna zullen ze mss eens nadenken over alternatieven. Nee, eerst zorgen voor alternatieven en dan afpakken.
Ik werk op 7km van waar ik woon. Wil ik dat met de bus doen, ben ik 40min onderweg en moet ik 2x 10min stappen. Is dat een volwaardig alternatief?
En ge hebt gelijk hoor, nva en de andere regeringspartijen nemen ook geen beslissingen, zie maar naar oosterweel waar zelfs de kleinste groep onnozelaars zo’n projecten kan tegenhouden. Of naar de discussie kernuitstap. Hier moet alles dicht, een week later nee we laten alles open. Kijk naar finland, een land dat toch progressief is klimaat/milieu. Zij bouwen gewoon nieuwe kerncentrales bij...
Maar de groenen/pvda en zelfs ook vb kunnen een hoop populistische zever verkopen omdat ze al jaaaren in geen regering zitten, dan is het makkelijk roepen.
Er wordt aan postjes gedacht en niet aan vooruitgang.
En eerlijk, met deze groenen zie ik het niet goed komen. Zij zijn te groen en te grote dromers en geen realisten. Neem wat gematigdere groenen die economischer denken en ze hadden een veel betere uitslag gehad imo.
vb een rit van hier naar antwerpen noord , auto 45 min,met openbaar vervoer min 2 uur ,en dan moet je nog het geluk hebben dat je
op een geschikt uur kan vertrekken,of je kan er nog 40 min bijtellen.
da kieken van een calvo hoeft zich waarschijnlijk niet te verantwoorden als hij weer eens te laat komt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
Het probleem van de groene jongens is dat ze veel roepen met het moet anders, het mag niet meer, morgen pakken we alle salariswagens af en dat geld gaan we a la robin hood verspreiden tussen de rest van het volk.
Maar er komen gewoon geen deftige voorstellen uit hun partijmond. Eerst gaan ze alles en iedereen afstraffen en daarna zullen ze mss eens nadenken over alternatieven. Nee, eerst zorgen voor alternatieven en dan afpakken.
Ik werk op 7km van waar ik woon. Wil ik dat met de bus doen, ben ik 40min onderweg en moet ik 2x 10min stappen. Is dat een volwaardig alternatief?
En ge hebt gelijk hoor, nva en de andere regeringspartijen nemen ook geen beslissingen, zie maar naar oosterweel waar zelfs de kleinste groep onnozelaars zo’n projecten kan tegenhouden. Of naar de discussie kernuitstap. Hier moet alles dicht, een week later nee we laten alles open. Kijk naar finland, een land dat toch progressief is klimaat/milieu. Zij bouwen gewoon nieuwe kerncentrales bij...
Maar de groenen/pvda en zelfs ook vb kunnen een hoop populistische zever verkopen omdat ze al jaaaren in geen regering zitten, dan is het makkelijk roepen.
Er wordt aan postjes gedacht en niet aan vooruitgang.
En eerlijk, met deze groenen zie ik het niet goed komen. Zij zijn te groen en te grote dromers en geen realisten. Neem wat gematigdere groenen die economischer denken en ze hadden een veel betere uitslag gehad imo.
Net zoals ik vind dat men lomp geweest is met heel dat cordon gedoe, men moest, zeker op lokaal vlak, Vlaams belang gewoon mee laten besturen. Natuurlijk altijd onder voorbehoud dat er überhaupt een "middle ground" gevonden wordt.
Daarnaast, hoewel ik zeker niet de meest groene ben voor alle duidelijkheid, denk ik wel dat je de bal voor een groot deel mis slaat. Het wordt zo geframed door nva ed. Dat hun programma niet betaalbaar is ed. Maar je gelooft nu toch echt niet dat dat zo drastisch is?
Het is van die populistische shit waar ik het echt van op mijn heupen krijg. Die van groen gaan u echt niet uit uwen auto komen sleuren, dus stop met godverdomme belachelijk te doen. Er wordt steen en been geklaagd over openbaar vervoer, maar een partij die er iets wil aan doen wordt verketterd en in het belachelijke getrokken. Snappen wie snappen kan.Last edited by Phate; 09/08/2019, 10:46.
Comment
-
ik denk dat niet zozeer de groene partij op zich verkettert wordt,wel hun boegbeelden .
wat vb betreft,nva heeft de kans gehad om een deel van hun kiezers over te nemen,maar heeft het zelf verkloot met uitspraken 'zoals een deel van hun kiezers hebben we liever niet'
de uitslag was dus in verhouding.
Comment
-
Het was toch groen hun grote verkiezingspunt, waar ze imo veel stemmen hebben verloren. Afpakken die salariswagens:
'Het subsidiëren van salariswagens is niet groen en niet eerlijk. Er gefaseerd een einde aan maken is dat wel', schrijven Meyrem Almaci en Kristof Calvo van Groen.
Ja, wij willen komaf maken met het subsidiëren van de salariswagen.
Ja, wij willen dat mensen uitbetaald worden in euro's in plaats van benzine of diesel.
Ja, wij willen dat elke werknemer een budget, extra netto, meer vrijheid, krijgt.
Ja, wij maken daarbij het onderscheid tussen een bedrijfswagen, nodig voor een functie, en een salariswagen, een auto als loon.
Ja, wij willen middelen herverdelen van hoge naar de lage inkomens.
Maar het gaat echt niet alleen over klimaat of luchtkwaliteit. Wanneer we het hebben over de salariswagens, hebben we ook een geel hesje aan. Slechts 12% van de werknemers heeft een bedrijfswagen. Volgens FEBIAC heeft 9% een salariswagen, wat betekent dat het aandeel echte bedrijfswagens een serieuze minderheid is. Meer dan de helft van de subsidies gaat naar de 10% hoogste inkomens, 72% naar de 20% hoogste inkomens.
Wij herverdelen die middelen. Dat is al jaren ons partijstandpunt en het maakt dus logischerwijs ook deel uit van paKt2030, ons totaalplan voor klimaat, koopkracht en levenskwaliteit. Iedere werknemer krijgt bij ons een mobiliteitsbudget onder de vorm van een belastingkrediet. Zo'n hervorming met extra netto is dus goed nieuws voor heel wat landgenoten. Een mobiliteitsbudget voor iedereen: het was ook exact wat de Centrale Raad voor Bedrijfsleven (CRB) in 2017 heeft aanbevolen.
We vullen die hervorming bovendien aan met een forse lastenverlaging op arbeid. Dat is cruciaal om de eigenlijke oorzaak van het fenomeen, de hoge lasten op arbeid, weg te werken. In plaats alles bij het oude te laten pakken wij dus oorzaak én gevolg aan.
Dat door Groen vele mensen uiteindelijk honderden euro's inkomen zouden verliezen, is dus quatsch. Nooit zullen we dat voorstellen, nooit zullen we dat aanvaarden. Het zijn verkiezingskreten van zenuwachtige politieke concurrenten. Ze willen geen hogere lonen voor werknemers. Ze willen lagere verkiezingsresultaten voor Groen.
Tegen wanneer willen ze dit uitfaseren en een alternatief voorleggen? Ja het einde van deze legislatuur. Weeral kortetermijn visie (van elke partij natuurlijk).
of een klassieker op de VRT:
De Vadder hamerde hierop door. “Een paar honderdduizend mensen in dit land zullen 500 EUR loon verliezen. Dat zet u nu in als onderdeel van jullie plan?” Na een ietwat ontwijkend antwoord van Calvo, herhaalde De Vadder. “U zegt dus tegen de eigenaars van salariswagens, een paar honderdduizend mensen in dit land: ‘U verliest 500 EUR salaris‘. Dat zegt u?” En nog na een nieuw vaag antwoord: “Dus ja of neen, meneer Calvo?” Calvo antwoordde finaal dat “we niet langer die keuze [voor de bedrijfswagen] gaan maken”, dat er lastenverlaging op arbeid zou komen samen met lagere energiefacturen. Bovendien heeft elke werknemer ook “de kans om een nieuwe salarisafspraak te maken met zijn werkgever.”
Als je tussen de regels doorleest, ze gaan lasten verminderen op arbeid (minder inkomsten voor de overheid), ze gaan auto's afnemen zodat er minder gereden wordt. Minder kilometers = minder verbruik = minder inkomsten voor de overheid, ze gaan meer netto geven,...
Dus minder belastingen, meer inkomsten,... Wie gaat dit dragen?
Mijn auto kost € 1.200 per maand, oftewel iets van een kleine € 500 netto denk ik. Ik zie de berekening graag tegemoet hoe ze dat zouden compenseren zodat ik netto meer overhoud en toch zelf een auto kan kopen. En met een lastenverlaging op de energiefactuur zal ik er niet komen, want wij zijn een energiezuinige nieuwbouw aan het zetten. Dus ik veronderstel dat wij daar niet meer voor € 500 gaan stoken .
Kleine vergetelheid trouwens. Het is door de salariswagens, die om de 3-5 jaar vervangen worden de CO2 uitstoot serieus daalt door de strengere regelgeving. Zie naar de hybrides, veel nieuwe hybrides komen na wltp onder de 50gr CO2 terecht. Dat type wagens zullen weer een gegarandeerd succes zijn.
En ik ben groot genoeg om mijn keuzes zelf te maken en artikels te lezen en niet naar populaire praat van partijen te luisteren.
Het is imo trouwens niet puur de schuld van de groenen, de media speelt er ook handig op in. Evenepoel wilt in Monaco gaan wonen. Ipv het over zijn prestaties te hebben, nee we gaan dagenlang in de pers schrijven hoe Monaco een belastingparadijs is.
Of vandeweek op HLN: "Karma komt onmiddellijk als je rechts voorbijsteekt".
Nee, rij gewoon rechts ipv links zodat ge langs rechts niet ingehaald kunt worden. Als je langs rechts ingehaald kunt worden, is het tekenen dage links niets te zoeken hebt.
Iedereen die een beetje inkomen heeft, wordt onmiddellijk verketterd door een bepaalde bevolkingsgroep. Ik behoor zeker niet tot die groep, ik ben maar een bediende maar het zijn wel dat type mensen die ervoor zorgen dat ik een degelijke job heb, die risico's nemen, die investeren in de maatschappij en hun bedrijf,...
Ik heb het hier mss al eens gepost, maar ik ben fan van een broodjeszaak naast een school dus ik ga daar geregeld. Deze school ligt op nog geen 5km van de Antwerpse Haven. Ik wordt door een bakfietsrijder tegengehouden en uitgemaakt dat ik met mijn dikke bak ( zo dik is dat allemaal niet ) haar omgeving kom vervuilen voor een broodje, haar kinderen jaloers maak want zij kan geen auto betalen. Nu ik denk dat de uitstoot van mijn auto in het niets valt naast een Wereldhaven als die van Antwerpen.
Waar ik woon zit een VB-er mee in de coalitie. Dat is zo'n hetze geweest dat ze uit de partij is gestapt en als onafhankelijke zetelt, hoewel ze 1 week daarvoor opkwam voor VB . Laat die mensen gewoon eens proberen mee te regeren. Kunnen ze het? Awel chapeau. Falen ze? Dan hebben ze de kans gehad en kunnen ze beter in de oppositie van hun tak gaan maken.
Het ontbreekt gewoon bij elke politieke partij aan langetermijn visie. Net zoals in Antwerpen. De Londenbrug is dicht geweest voor een nieuwe tramlijn te leggen. Alles is klaar, ah ja nee we gaan het toch niet gebruikt. wtf
Last edited by kefkie; 09/08/2019, 11:33.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichtenik denk dat niet zozeer de groene partij op zich verkettert wordt,wel hun boegbeelden .
wat vb betreft,nva heeft de kans gehad om een deel van hun kiezers over te nemen,maar heeft het zelf verkloot met uitspraken 'zoals een deel van hun kiezers hebben we liever niet'
de uitslag was dus in verhouding.
Almaci en Calvo willen teveel, te groen op te korte tijd.
Er moet een evenwicht komen tussen groen en economie.
Extreem gezegd maar wat gaan we hebben aan vele groene bomen en vogeltjes die fluiten als de economie op z'n gat ligt en er geen werk meer is?
Groen moet, maar niet zoals hier.
Klein voorbeeld, de Nurburgring ligt in een groen gebied. De groenen zijn daar aan de macht. En toch mag dit circuit open blijven. En waarom? Omdat vele dorpen leven van de inkomsten van dit circuit. De groenen beseffen daar wel dat ze die inkomsten nodig hebben. Zet daar een Almaci of Calvo, die sluiten dat circuit per direct en zullen dan wel zien wat de gevolgen zijn. Verkeerde redenering imo.
Langs de andere kant, waar ik rallycross ga rijden, daar zitten de rijkere bevolking weer op te klagen dat er teveel lawaai is in hun bossenLast edited by kefkie; 09/08/2019, 11:36.BMW X5 45e
- Likes 1
Comment
-
Nee. De bedrijfswagens zijn gewoon al lang kadootjes die uitgedeeld worden. Je hoort het niet graag, maar dat is NORMAAL, dat dit afschaft zou worden. Daar draait het rond. Groen is een van de weinige partijen die daar juist de REALITEIT durft aan te kaarten. Dat vind ik juist politieke moed.
En er wordt voor de 10000ste keer niets afgnomen. Het is fucking realiteit dat bedrijfswagens overgesubsidieerd zijn. Natuurlijk gaat het dan pijn doen als een OVERsubsidie afgeschaft wordt.
En hoe de belastingsverlaging betalen? Met de VIJF MILJARD die bedrijfswagens kosten aan de staat.
Man, das gewoon dikke nekke oogkleppen gedoe.
Als autoliefhebber hoor/zeg ik het niet graag. Ofja, maakt zelfs niet zoveel uit omdat bedrijfswagens sowieso zeer gebonden zijn aan regels. Maar men moet dan gewoon een KLEINERE of GOEDKOPERE auto zelf kopen. En dan heb je evenveel loon, klaar.Last edited by Phate; 09/08/2019, 11:38.
Comment
-
Het excuus dat salariswagens de CO naar beneden helpen ben ik grondig beu. Zorg er gewoon voor dat IEDEREEN dezelfde draagkracht krijgt om dergelijke wagens te kopen.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenHet excuus dat salariswagens de CO naar beneden helpen ben ik grondig beu. Zorg er gewoon voor dat IEDEREEN dezelfde draagkracht krijgt om dergelijke wagens te kopen.
Hier is een BMW 3 series bv. een "normale" bedrijfswagen. In Nederland heb je "chance" met een Volvo V40. Als A/B segment wagens meer de norm waren, dan zou het nog ergens correct kunnen zijn. Maar particulier worden er vooral wagens van het B segment verkocht, terwijl leasewagens er zijn van het C of D segment. En dan zeggen dat de CO² verder daalt?
Er zijn veel efficiëntere methodes dan een deel van de bevolking ne kado te geven in de vorm van ne dikke wagen. En dan te zeggen dat de rest maar content moeten zijn dat ze deze achteraf goedkoper tweedehands mogen kopen...
Edit: In de politiek maakt men fouten. Bedrijfswagens is zo'n fout. Dat had er nooit mogen komen. Ja natuurlijk doet dat pijn voor de mensen die daar nu het belachelijk grote voordeel uithalen als dit afgeschaft wordt. Maar dat wilt niet zeggen dat het dan niet afgeschaft moet worden. Enige wat ik wel vind is dat dit niet DIRECT mag gebeuren. Dit moet bv. gepland worden om binnen 4 jaar in te gaan, zodat men ruim de tijd heeft om de huidige contracten af te laten lopen en nieuwe loonsonderhandelingen te laten plaatsvinden, zodat er niemand gekloot wordt die vast zit aan een leasecontract. (Gelijk al vaak gebeurt met de veranderende VAA regels qua uitstoot ed. )Last edited by Phate; 09/08/2019, 11:52.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Absoluut mee akkoord. Kben hierboven misschien wat te hard aan het afratelen, maar als er de juiste politieke keuzes gemaakt worden, dan daalt de CO² nog veel harder.
Hier is een BMW 3 series bv. een "normale" bedrijfswagen. In Nederland heb je "chance" met een Volvo V40. Als A/B segment wagens meer de norm waren, dan zou het nog ergens correct kunnen zijn. Maar particulier worden er vooral wagens van het B segment verkocht, terwijl leasewagens er zijn van het C of D segment. En dan zeggen dat de CO² verder daalt?
Er zijn veel efficiëntere methodes dan een deel van de bevolking ne kado te geven in de vorm van ne dikke wagen. En dan te zeggen dat de rest maar content moeten zijn dat ze deze achteraf goedkoper tweedehands mogen kopen...“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Absoluut mee akkoord. Kben hierboven misschien wat te hard aan het afratelen, maar als er de juiste politieke keuzes gemaakt worden, dan daalt de CO² nog veel harder.
Hier is een BMW 3 series bv. een "normale" bedrijfswagen. In Nederland heb je "chance" met een Volvo V40. Als A/B segment wagens meer de norm waren, dan zou het nog ergens correct kunnen zijn. Maar particulier worden er vooral wagens van het B segment verkocht, terwijl leasewagens er zijn van het C of D segment. En dan zeggen dat de CO² verder daalt?
Er zijn veel efficiëntere methodes dan een deel van de bevolking ne kado te geven in de vorm van ne dikke wagen. En dan te zeggen dat de rest maar content moeten zijn dat ze deze achteraf goedkoper tweedehands mogen kopen...
Edit: In de politiek maakt men fouten. Bedrijfswagens is zo'n fout. Dat had er nooit mogen komen. Ja natuurlijk doet dat pijn voor de mensen die daar nu het belachelijk grote voordeel uithalen als dit afgeschaft wordt. Maar dat wilt niet zeggen dat het dan niet afgeschaft moet worden. Enige wat ik wel vind is dat dit niet DIRECT mag gebeuren. Dit moet bv. gepland worden om binnen 4 jaar in te gaan, zodat men ruim de tijd heeft om de huidige contracten af te laten lopen en nieuwe loonsonderhandelingen te laten plaatsvinden, zodat er niemand gekloot wordt die vast zit aan een leasecontract. (Gelijk al vaak gebeurt met de veranderende VAA regels qua uitstoot ed. )
En met het vetgedrukte heb je helemaal gelijk, maar daar zit het probleem. Ze zijn in Brussel meer bezig met ambras te maken en de zwarte piet door te geven dan echt na te denken.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Absoluut mee akkoord. Kben hierboven misschien wat te hard aan het afratelen, maar als er de juiste politieke keuzes gemaakt worden, dan daalt de CO² nog veel harder.
Hier is een BMW 3 series bv. een "normale" bedrijfswagen. In Nederland heb je "chance" met een Volvo V40. Als A/B segment wagens meer de norm waren, dan zou het nog ergens correct kunnen zijn. Maar particulier worden er vooral wagens van het B segment verkocht, terwijl leasewagens er zijn van het C of D segment. En dan zeggen dat de CO² verder daalt?
Er zijn veel efficiëntere methodes dan een deel van de bevolking ne kado te geven in de vorm van ne dikke wagen. En dan te zeggen dat de rest maar content moeten zijn dat ze deze achteraf goedkoper tweedehands mogen kopen...
Edit: In de politiek maakt men fouten. Bedrijfswagens is zo'n fout. Dat had er nooit mogen komen. Ja natuurlijk doet dat pijn voor de mensen die daar nu het belachelijk grote voordeel uithalen als dit afgeschaft wordt. Maar dat wilt niet zeggen dat het dan niet afgeschaft moet worden. Enige wat ik wel vind is dat dit niet DIRECT mag gebeuren. Dit moet bv. gepland worden om binnen 4 jaar in te gaan, zodat men ruim de tijd heeft om de huidige contracten af te laten lopen en nieuwe loonsonderhandelingen te laten plaatsvinden, zodat er niemand gekloot wordt die vast zit aan een leasecontract. (Gelijk al vaak gebeurt met de veranderende VAA regels qua uitstoot ed. )
Eerst gaan ze afnemen en dan een beetje verdelen op een veel te korte termijn. Zorg dan eerst voor de alternatieven (zoals aangepaste loonlasten) om dan aan te passen.
Van mij mogen ze mijn lasten verlagen dat ik netto maandelijks meer verdien, ik sta met plezier de V90 af na de leasetermijn. Ik heb met mijn WG nog een goeie overeenkomst daaromtrent gemaakt.
Tussen mijn bruto en netto loon zit zoveel verschil dat ik daar maandelijks een dikke X5 kan van afbetalen.
Nadeel van een salariswagen is dat ge er voor lange tijd aan vast zit. Ik rij nog geen 2 jaar met mijn auto en ben die al zo beu als iets
Ow, zie nu uw edit. True.Last edited by kefkie; 09/08/2019, 12:05.BMW X5 45e
Comment
Comment