Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot invoerder dikke maatjes met de leasemaatschappijen maar niet met kleine man.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik klaag zeker niet dat ik geen firmawagen heb. Ik wil er zelfs geen. Ik kies liever zelf mijn vervoer i.p.v. te moeten vallen aan de voeten van een baas of bedrijf. Maar een eerlijke financiële regeling voor alle werknemers is wenselijk.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

      akkoord,ik heb zonnepanelen,zelf betaald
      ik heb een ev zelf betaald
      ik heb een warmwaterboiler zelf betaald
      ik heb dakisolatie zelf betaald enz...
      maar daar heb ik dan ook veel andere dingen voor moeten opofferen
      en akkoord ik heb ook van premie's geprofiteerd,maar dat kan wel iedereen.
      profiteren van een wagen kan alleen een beperkte groep.
      Awel, uit dat lijstje is het enige een auto van het werk, die ik nodig heb om mijn beroepsactiviteit kunnen uit te voeren en waarvoor ik ook elke maand wat betaal. Dat ter zijde.

      Al de rest heb ik ook, zelf betaald en geen cent subsidie voor getrokken. Voor die habbekrats dat ik maar krijg als ge het zelf doet, kost het me meer aan tijd om al die documenten te regelen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        0,10 €/km is idd nog veel.

        Een gemiddelde belg legt net geen 15.000km per jaar af. Dus dan wordt dat € 1.500 per jaar aan kilometerheffing.

        Dat gaat voor veel mensen toch een serieuze streep door de rekening worden.

        Langs de andere kant, dan kopen we ons een E39 M5, aan € 0,10/km kan je er dan 40.000km per jaar mee rijden voor je de huidige VB haalt

        Zou top zijn, maar de overheid zal er nog wel een CO2-taks tegenaan smijten.

        Een gemiddelde van € 0,025/km zou iets realistische zijn denk ik.
        Daar moogt ge zeker en vast van overtuigd zijn dat het geen fortfait van €0,10/km gaat zijn omdat ze daarin het vervuilend effect niet kunnen verwerken. Het verbruik wordt aan de pomp verwerkt, maar CO2 niet. Dus afhankelijk van wagen gaat ge wss nog extra tax of een verhoogd tarief mogen dokken.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          0,10 €/km is idd nog veel.

          Een gemiddelde belg legt net geen 15.000km per jaar af. Dus dan wordt dat € 1.500 per jaar aan kilometerheffing.

          Dat gaat voor veel mensen toch een serieuze streep door de rekening worden.

          Langs de andere kant, dan kopen we ons een E39 M5, aan € 0,10/km kan je er dan 40.000km per jaar mee rijden voor je de huidige VB haalt

          Zou top zijn, maar de overheid zal er nog wel een CO2-taks tegenaan smijten.

          Een gemiddelde van € 0,025/km zou iets realistische zijn denk ik.
          Als ik zelf telde kwam ik ook daar rond uit ja. Bodemtarief van 0.01 voor ELKE wagen. Een elektrische wagen of waterstof of whatever er nog komt, gebruikt het wegennet ook. Het is op zich vreemd dat deze wagens hiervoor niet zouden dienen bij te dragen. En dan 2-4 cent voor de meeste "normale" wagens momenteel op de baan inderdaad. Jammere is natuurlijk dat men het al te lang (en eigenlijk nog altijd) verzaakt om uitstoot beter te gaan meten en hier ook rekening mee te houden. Men belast enkel op CO² in feite, terwijl zoveel andere zaken belangrijk zijn.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

            Awel, uit dat lijstje is het enige een auto van het werk, die ik nodig heb om mijn beroepsactiviteit kunnen uit te voeren en waarvoor ik ook elke maand wat betaal. Dat ter zijde.

            Al de rest heb ik ook, zelf betaald en geen cent subsidie voor getrokken. Voor die habbekrats dat ik maar krijg als ge het zelf doet, kost het me meer aan tijd om al die documenten te regelen.
            voor wie nu investeringen doet is het inderdaad een habbekrats,of niets.
            dat lag 10 j geleden wel ff anders,een pv instalatie kost ondertussen 1/3 van de prijs,op die manier hoeft er inderdaad niet gesubsideerd worden.
            en zelf doen is prima,maar hoeveel mensen kunnen dit?
            en nogmaals ik heb geen kritiek op een firmawagen zolang het in functie van het bedrijf is,al de rest van de misbruiken moeten eruit.
            diegenen die ervan kunnen profiteren kan je zelfs niets kwalijk nemen,de oorzaak zit bij ................(ff vriendelijk blijven) politiekers

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

              voor wie nu investeringen doet is het inderdaad een habbekrats,of niets.
              dat lag 10 j geleden wel ff anders,een pv instalatie kost ondertussen 1/3 van de prijs,op die manier hoeft er inderdaad niet gesubsideerd worden.
              en zelf doen is prima,maar hoeveel mensen kunnen dit?
              en nogmaals ik heb geen kritiek op een firmawagen zolang het in functie van het bedrijf is,al de rest van de misbruiken moeten eruit.
              diegenen die ervan kunnen profiteren kan je zelfs niets kwalijk nemen,de oorzaak zit bij ................(ff vriendelijk blijven) politiekers
              Zonnepanelen heb ik niet zelf gedaan, maar alle andere dingen thuis doe ik wel zelf. Isolatie plaatsen krijgt ge €2/m2 en als ge het laat plaatsen €4/m2. Vermits ik het zelf doe, ging dat hier over €140 en dan had ik eigenlijk nog mijne isolatie via via gekocht. Allemaal geen bock drauf.
              Ik bespaar een pak meer door alles zelf te doen. Enkel mijn humeur is er soms wel naar

              Comment


              • hahaha je moet er wel iets voor overhebben he

                Comment


                • Opgelet als je vanaf morgen een wagen aankoopt.
                  Deze moet een WLTP score hebben en geen NEDC .
                  Wagens met enkel NEDC keuring zijn masaal ingeschreven in Juli en Augustus.
                  Deze zullen ze met stevige korting moeten verkopen.
                  Dus zeker checken dat een stockwagen die niet ingeschreven is een WLTP score heeft.
                  ander heb je een waardeloze wagen die je niet kan inschrijven un Europa.

                  https://www.tijd.be/ondernemen/auto/.../10158166.html


                  Het Duitse premiummerk Mercedes noteerde in juli 4.572 inschrijvingen, 60 procent meer dan in juli 2018. Die groeicijfers worden op scepsis onthaald. ©Kristof Vadino
                  Vandaag om 01:03
                  Mercedes pakt in België uit met enorme groeicijfers. Dat succes kan het Duitse luxemerk enkel boeken door massaal zelf auto’s in te schrijven.

                  Na een zwak Autosalon draaide de Belgische automarkt in de eerste jaarhelft vierkant. Tot juli. Toen werden plots 45.110 nieuwe auto’s geregistreerd. Dat was 5,5 procent meer dan in de topmaand juli 2018. De automobielorganisatie Febiac toonde zich erg tevreden met dat resultaat. ‘De eerste stijging van het maandcijfer dit jaar, maar tegelijk ook de beste julimaand van de voorbije tien jaar in België’, klonk het.

                  Die fikse stijging valt met een korrel zout te nemen. De goede cijfers van juli zijn bijna volledig op het conto van Mercedes te schrijven. Het Duitse premiummerk noteerde in juli 4.572 inschrijvingen, 60 procent meer dan in juli 2018. Volgens Helen Van Nuffelen, de woordvoerster van invoerder Mercedes Benelux, is die groei te danken aan het succes van zijn compacte modellen, zoals de nieuwe B-klasse en vooral de nieuwe CLA Coupé. ‘Daarnaast blijven de SUV’s een succes en spreken onze propere diesels zowel fleet- als privéklanten aan’, zegt ze. Uitstoottest


                  De autosector onthaalt de megagroei bij Mercedes op scepsis. Volgens verschillende sectorbronnen zit Mercedes eigenlijk in de knoei met de nieuwe Europese uitstoottest WLTP, die zondag in werking treedt. Sinds 1 september vorig jaar mogen geen auto’s meer verkocht worden die gehomologeerd werden op basis van de vorige NEDC-uitstoottest. Bij wijze van uitzondering mochten de constructeurs tot 1 september van dit jaar wel nog 10 procent van hun jaarvolume verhandelen met de oude NEDC-homologatie. Vanaf zondag mogen die NEDC-auto’s nergens meer worden ingeschreven in de EU. 964
                  AUTO'S
                  Alleen al in juli gebeurde bijna een kwart van de inschrijvingen van Mercedes (964 stuks) door de invoerder op de hoofdzetel in Brussel.
                  Om te vermijden dat de betrokken auto’s hun waarde volledig verliezen, moesten de autobouwers hun resterende NEDC-stock voor zondag absoluut kwijtraken. Daardoor regende het de voorbije maanden promoacties en stockverkopen in de Belgische garages. ‘De Belg heeft nog nooit zo’n kortingen gekregen, nog meer dan op het Autosalon’, zegt een sectorbron.

                  Maar in een krimpende markt verkopen de auto’s, zeker als ze op de onpopulaire diesel rijden, niet als zoete broodjes. Daardoor moesten sommige constructeurs hun NEDC-restanten zelf inschrijven, om die na 1 september met forse kortingen als occasie te verkopen.




                  Last edited by carman; 31/08/2019, 11:23.

                  Comment


                  • DATZELFDE ARTIKEL STOND OOK IN HLN.
                    komaan jongens,AANVALLEN...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten

                      ik hoefde geen 35% korting er mag inderdaad best verschil zijn. Maar dit is gewoon lachen met de kleine man.

                      Ik kan zelfs zeggen had ik 20% gekregen had peugeot vandaag een auto verkocht aan mij , want dan viel hij in het budget .

                      Met die 20% korting had hij meer verdiend dan nu niks.

                      Het zal nu waarschijnlijk een Franse of Duitse dealer zijn die binnen enkele maanden de koop krijgt.

                      Duitse dealer laten hun demo's snel gaan na 3000 km.
                      dan liever 15 000 euro sparen op een demo in Duitsland.
                      Dealers pakken amper winst op nieuwe particuliere wagens. Met 20% korting zit je lager als zijn inkoopprijs.
                      Voor autoliefhebbers vind ik het toch vreemd dat er telkens weer wordt gedacht dat dealers duizenden euro's winst maken.
                      Zij verdienen enkel nog aan het onderhoud en herstellingen. De ene na de andere kleine dealer gaat failliet, moet zich laten overnemen of stopt er mee. Duidelijker kan het toch niet zijn?
                      De grote groepen draaien voldoende volume dankzij de leasingmarkt en kunnen daarop kortingen geven. Zonder het leasingwagenpark stort de Belgische auto-economie in elkaar, dan verdwijnt een enorm groot percentage van de A-merken dealers en rijden we allemaal zoals hollanders met koekendozen rond.

                      Comment


                      • Leve Holland!
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • Alsof de leasewagens zo interessant zijn. Een kale golf, een kale v40, een kale 3-series, ...

                          Comment


                          • nix mis met een kale benz

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
                              Zij verdienen enkel nog aan het onderhoud en herstellingen. De ene na de andere kleine dealer gaat failliet, moet zich laten overnemen of stopt er mee. Duidelijker kan het toch niet zijn?
                              Ik ga je niet tegenspreken, want je hebt zeker een punt. Maar een hele hoop overnames van kleine dealers door grote groepen zijn niet uit vrije wil, maar opgelegd door de invoerder.

                              KLIK |&| KLAK

                              Comment


                              • overname's van kleine dealers door grote groepen lijken meer op een buitenpesten van de kleine dealer gesponserd door de invoerder,
                                om ze allemaal te vervangen door mega grote ,bijna fabriekspanden,waarvoor ze de klanten dan dubbel en dik rippen bij het onderhoud.
                                de toonzaal beslaat som 2/3 van het gebouw wordt om de xxx jaren helemaal gestript en vernieuwd en dat moet ook betaald worden.
                                meneerke nr zoveel,uw rekening bedraagt 1000e.
                                en maar klagen dat er aan een auto niets verdient wordt.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                  overname's van kleine dealers door grote groepen lijken meer op een buitenpesten van de kleine dealer gesponserd door de invoerder,
                                  om ze allemaal te vervangen door mega grote ,bijna fabriekspanden,waarvoor ze de klanten dan dubbel en dik rippen bij het onderhoud.
                                  de toonzaal beslaat som 2/3 van het gebouw wordt om de xxx jaren helemaal gestript en vernieuwd en dat moet ook betaald worden.
                                  meneerke nr zoveel,uw rekening bedraagt 1000e.
                                  en maar klagen dat er aan een auto niets verdient wordt.
                                  Klopt.
                                  Kijk bijvoorbeeld naar Gregoir van BMW.
                                  Eerst enkel in Jette, dan heeft hij Puurs uitgekocht (die zat zwaar in de schulden, maar niet vanwege de concessie), dan Dendermonde.
                                  Puurs is volledig vernieuwd en Jette is ook een volledige nieuwbouw.
                                  In Puurs koopt hij alle omliggende gebouwen en gronden.
                                  Dat allemaal op 2-3 jaar tijd. Niemand gaat me wijsmaken dat hij dat allemaal alleen financiert.
                                  Hij staat ook te springen om Jorssen in Aartselaar uit te kopen, maar die biedt momenteel nog weerstand.
                                  De prijzen voor onderhoud lopen ondertussen de spuigaten uit en het onthaal wordt steeds onvriendelijker en onpersoonlijker...
                                  For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                                  Comment


                                  • Dendermonde is ook compleet nieuw sinds 2 maand, pracht concessie geworden.
                                    6 jaar geleden daar nog geweest voor te kijken naar een X1, zeer goed behandeld. Kreeg spontaan de sleutels mee voor 2 uur te rijden.

                                    Comment


                                    • Nog nooit in de concessie in Dendermonde geweest... Die in Jette en Puurs zijn ook prachtig hoor, gelukkig maar... ik betaal er mee voor.
                                      6 jaar geleden... Was dat toen al Gregoir?
                                      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                                      Comment


                                      • Neen, was toen nog Romein.
                                        Gregoir is pas 3 jaar geleden daar geland.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                                          Ik ga je niet tegenspreken, want je hebt zeker een punt. Maar een hele hoop overnames van kleine dealers door grote groepen zijn niet uit vrije wil, maar opgelegd door de invoerder.
                                          Dat klopt volledig. Het een sluit het ander niet uit. De kleine dealers kunnen simpelweg de investeringen die het merk vraagt niet aan. Bv al die blue boxes van Peugeot, dat is een gigantische investering voor een kleine dealer, als Jan met de pet dan nog eens een korting van 15% verwacht op een nieuwe wagen, dan is het boeken toe.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X