Ik klaag zeker niet dat ik geen firmawagen heb. Ik wil er zelfs geen. Ik kies liever zelf mijn vervoer i.p.v. te moeten vallen aan de voeten van een baas of bedrijf. Maar een eerlijke financiële regeling voor alle werknemers is wenselijk.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Peugeot invoerder dikke maatjes met de leasemaatschappijen maar niet met kleine man.
Collapse
X
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 1
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
akkoord,ik heb zonnepanelen,zelf betaald
ik heb een ev zelf betaald
ik heb een warmwaterboiler zelf betaald
ik heb dakisolatie zelf betaald enz...
maar daar heb ik dan ook veel andere dingen voor moeten opofferen
en akkoord ik heb ook van premie's geprofiteerd,maar dat kan wel iedereen.
profiteren van een wagen kan alleen een beperkte groep.
Al de rest heb ik ook, zelf betaald en geen cent subsidie voor getrokken. Voor die habbekrats dat ik maar krijg als ge het zelf doet, kost het me meer aan tijd om al die documenten te regelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten0,10 €/km is idd nog veel.
Een gemiddelde belg legt net geen 15.000km per jaar af. Dus dan wordt dat € 1.500 per jaar aan kilometerheffing.
Dat gaat voor veel mensen toch een serieuze streep door de rekening worden.
Langs de andere kant, dan kopen we ons een E39 M5, aan € 0,10/km kan je er dan 40.000km per jaar mee rijden voor je de huidige VB haalt
Zou top zijn, maar de overheid zal er nog wel een CO2-taks tegenaan smijten.
Een gemiddelde van € 0,025/km zou iets realistische zijn denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten0,10 €/km is idd nog veel.
Een gemiddelde belg legt net geen 15.000km per jaar af. Dus dan wordt dat € 1.500 per jaar aan kilometerheffing.
Dat gaat voor veel mensen toch een serieuze streep door de rekening worden.
Langs de andere kant, dan kopen we ons een E39 M5, aan € 0,10/km kan je er dan 40.000km per jaar mee rijden voor je de huidige VB haalt
Zou top zijn, maar de overheid zal er nog wel een CO2-taks tegenaan smijten.
Een gemiddelde van € 0,025/km zou iets realistische zijn denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Awel, uit dat lijstje is het enige een auto van het werk, die ik nodig heb om mijn beroepsactiviteit kunnen uit te voeren en waarvoor ik ook elke maand wat betaal. Dat ter zijde.
Al de rest heb ik ook, zelf betaald en geen cent subsidie voor getrokken. Voor die habbekrats dat ik maar krijg als ge het zelf doet, kost het me meer aan tijd om al die documenten te regelen.
dat lag 10 j geleden wel ff anders,een pv instalatie kost ondertussen 1/3 van de prijs,op die manier hoeft er inderdaad niet gesubsideerd worden.
en zelf doen is prima,maar hoeveel mensen kunnen dit?
en nogmaals ik heb geen kritiek op een firmawagen zolang het in functie van het bedrijf is,al de rest van de misbruiken moeten eruit.
diegenen die ervan kunnen profiteren kan je zelfs niets kwalijk nemen,de oorzaak zit bij ................(ff vriendelijk blijven) politiekers
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
voor wie nu investeringen doet is het inderdaad een habbekrats,of niets.
dat lag 10 j geleden wel ff anders,een pv instalatie kost ondertussen 1/3 van de prijs,op die manier hoeft er inderdaad niet gesubsideerd worden.
en zelf doen is prima,maar hoeveel mensen kunnen dit?
en nogmaals ik heb geen kritiek op een firmawagen zolang het in functie van het bedrijf is,al de rest van de misbruiken moeten eruit.
diegenen die ervan kunnen profiteren kan je zelfs niets kwalijk nemen,de oorzaak zit bij ................(ff vriendelijk blijven) politiekers
Ik bespaar een pak meer door alles zelf te doen. Enkel mijn humeur is er soms wel naar
Comment
-
Opgelet als je vanaf morgen een wagen aankoopt.
Deze moet een WLTP score hebben en geen NEDC .
Wagens met enkel NEDC keuring zijn masaal ingeschreven in Juli en Augustus.
Deze zullen ze met stevige korting moeten verkopen.
Dus zeker checken dat een stockwagen die niet ingeschreven is een WLTP score heeft.
ander heb je een waardeloze wagen die je niet kan inschrijven un Europa.
https://www.tijd.be/ondernemen/auto/.../10158166.html
Het Duitse premiummerk Mercedes noteerde in juli 4.572 inschrijvingen, 60 procent meer dan in juli 2018. Die groeicijfers worden op scepsis onthaald. ©Kristof Vadino
Vandaag om 01:03
Mercedes pakt in België uit met enorme groeicijfers. Dat succes kan het Duitse luxemerk enkel boeken door massaal zelf auto’s in te schrijven.
Na een zwak Autosalon draaide de Belgische automarkt in de eerste jaarhelft vierkant. Tot juli. Toen werden plots 45.110 nieuwe auto’s geregistreerd. Dat was 5,5 procent meer dan in de topmaand juli 2018. De automobielorganisatie Febiac toonde zich erg tevreden met dat resultaat. ‘De eerste stijging van het maandcijfer dit jaar, maar tegelijk ook de beste julimaand van de voorbije tien jaar in België’, klonk het.
Die fikse stijging valt met een korrel zout te nemen. De goede cijfers van juli zijn bijna volledig op het conto van Mercedes te schrijven. Het Duitse premiummerk noteerde in juli 4.572 inschrijvingen, 60 procent meer dan in juli 2018. Volgens Helen Van Nuffelen, de woordvoerster van invoerder Mercedes Benelux, is die groei te danken aan het succes van zijn compacte modellen, zoals de nieuwe B-klasse en vooral de nieuwe CLA Coupé. ‘Daarnaast blijven de SUV’s een succes en spreken onze propere diesels zowel fleet- als privéklanten aan’, zegt ze. Uitstoottest
De autosector onthaalt de megagroei bij Mercedes op scepsis. Volgens verschillende sectorbronnen zit Mercedes eigenlijk in de knoei met de nieuwe Europese uitstoottest WLTP, die zondag in werking treedt. Sinds 1 september vorig jaar mogen geen auto’s meer verkocht worden die gehomologeerd werden op basis van de vorige NEDC-uitstoottest. Bij wijze van uitzondering mochten de constructeurs tot 1 september van dit jaar wel nog 10 procent van hun jaarvolume verhandelen met de oude NEDC-homologatie. Vanaf zondag mogen die NEDC-auto’s nergens meer worden ingeschreven in de EU. 964
AUTO'S
Alleen al in juli gebeurde bijna een kwart van de inschrijvingen van Mercedes (964 stuks) door de invoerder op de hoofdzetel in Brussel.
Om te vermijden dat de betrokken auto’s hun waarde volledig verliezen, moesten de autobouwers hun resterende NEDC-stock voor zondag absoluut kwijtraken. Daardoor regende het de voorbije maanden promoacties en stockverkopen in de Belgische garages. ‘De Belg heeft nog nooit zo’n kortingen gekregen, nog meer dan op het Autosalon’, zegt een sectorbron.
Maar in een krimpende markt verkopen de auto’s, zeker als ze op de onpopulaire diesel rijden, niet als zoete broodjes. Daardoor moesten sommige constructeurs hun NEDC-restanten zelf inschrijven, om die na 1 september met forse kortingen als occasie te verkopen.
Last edited by carman; 31/08/2019, 11:23.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
ik hoefde geen 35% korting er mag inderdaad best verschil zijn. Maar dit is gewoon lachen met de kleine man.
Ik kan zelfs zeggen had ik 20% gekregen had peugeot vandaag een auto verkocht aan mij , want dan viel hij in het budget .
Met die 20% korting had hij meer verdiend dan nu niks.
Het zal nu waarschijnlijk een Franse of Duitse dealer zijn die binnen enkele maanden de koop krijgt.
Duitse dealer laten hun demo's snel gaan na 3000 km.
dan liever 15 000 euro sparen op een demo in Duitsland.
Voor autoliefhebbers vind ik het toch vreemd dat er telkens weer wordt gedacht dat dealers duizenden euro's winst maken.
Zij verdienen enkel nog aan het onderhoud en herstellingen. De ene na de andere kleine dealer gaat failliet, moet zich laten overnemen of stopt er mee. Duidelijker kan het toch niet zijn?
De grote groepen draaien voldoende volume dankzij de leasingmarkt en kunnen daarop kortingen geven. Zonder het leasingwagenpark stort de Belgische auto-economie in elkaar, dan verdwijnt een enorm groot percentage van de A-merken dealers en rijden we allemaal zoals hollanders met koekendozen rond.
Comment
-
Leve Holland!“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk BerichtenZij verdienen enkel nog aan het onderhoud en herstellingen. De ene na de andere kleine dealer gaat failliet, moet zich laten overnemen of stopt er mee. Duidelijker kan het toch niet zijn?
Comment
-
overname's van kleine dealers door grote groepen lijken meer op een buitenpesten van de kleine dealer gesponserd door de invoerder,
om ze allemaal te vervangen door mega grote ,bijna fabriekspanden,waarvoor ze de klanten dan dubbel en dik rippen bij het onderhoud.
de toonzaal beslaat som 2/3 van het gebouw wordt om de xxx jaren helemaal gestript en vernieuwd en dat moet ook betaald worden.
meneerke nr zoveel,uw rekening bedraagt 1000e.
en maar klagen dat er aan een auto niets verdient wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichtenovername's van kleine dealers door grote groepen lijken meer op een buitenpesten van de kleine dealer gesponserd door de invoerder,
om ze allemaal te vervangen door mega grote ,bijna fabriekspanden,waarvoor ze de klanten dan dubbel en dik rippen bij het onderhoud.
de toonzaal beslaat som 2/3 van het gebouw wordt om de xxx jaren helemaal gestript en vernieuwd en dat moet ook betaald worden.
meneerke nr zoveel,uw rekening bedraagt 1000e.
en maar klagen dat er aan een auto niets verdient wordt.
Kijk bijvoorbeeld naar Gregoir van BMW.
Eerst enkel in Jette, dan heeft hij Puurs uitgekocht (die zat zwaar in de schulden, maar niet vanwege de concessie), dan Dendermonde.
Puurs is volledig vernieuwd en Jette is ook een volledige nieuwbouw.
In Puurs koopt hij alle omliggende gebouwen en gronden.
Dat allemaal op 2-3 jaar tijd. Niemand gaat me wijsmaken dat hij dat allemaal alleen financiert.
Hij staat ook te springen om Jorssen in Aartselaar uit te kopen, maar die biedt momenteel nog weerstand.
De prijzen voor onderhoud lopen ondertussen de spuigaten uit en het onthaal wordt steeds onvriendelijker en onpersoonlijker...For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk BerichtenIk ga je niet tegenspreken, want je hebt zeker een punt. Maar een hele hoop overnames van kleine dealers door grote groepen zijn niet uit vrije wil, maar opgelegd door de invoerder.
Comment
Comment