Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Levering nieuwe wagen niet conform bestelbon

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Levering nieuwe wagen niet conform bestelbon

Recent nieuwe wagen (audi a6) besteld via leasingmaatschappij.

Gisteren leveringsbon gezien (wagen is nog niet binnen; zit nog op transport); interieurkleur blijkt niet conform de bestelling.

Fleetmanager gecontacteerd: “ daar ga ik me niet mee bezig houden, vecht dat zelf maar uit met de garage”.

Los van de reactie van de fleetmgr vraag ik me af welke stappen ik mag nemen. Ik ben dan wel de gebruiker, maar de leasingmaatschappij is de uiteindelijke koper...

Iemand ervaring/kennis van dit soort zaken?

Kan ik (als gebruiker) een schadevergoeding (extra accessoire of zo) vragen ter compensatie? Er zit geen prijsverschil op beide interieurkleuren.

Fleetmanager is binnen uw bedrijf of van de leasemaatschappij?

Lijkt me dat in eerste instantie de leasemaatschappij verantwoordelijk is. Gij hebt eigenlijk niets te maken met de garage. Uw contract is met de leasemaatschappij.

Comment

Hoe weet ge dat de kleur niet klopt als hij er nog niet is?

Comment

Omdat er een andere kleur vermeld staat op de leveringsbon.

Comment

Wagen weigeren, wegens niet wat je gevraagd hebt.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Audi pârts veghel contacteren en eens kijken of zij de juiste kleur niet op stock hebben, kosten voor te wisselen zijn dan uiteraard voor audi.
            Polo 6n 1.4

Comment

Als er op de getekende bestelbon wit staat en ze leveren uiteindelijk zwart, is het wel duidelijk.

Comment

Je mag die wagen weigeren hoor.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

Fleetmgr is van bedrijf, niet van leasingmaatschappij.

Ondertussen al (beetje) info ontvangen van lease-maatschappij. Ook zij hebben kleur juist doorgegeven; “fout” zit dus bij de dealer. Of bij d’Ieteren (is Belgische auto).

Weigeren dus. Maar dan heb ik geen wagen. Kan ik aanvaarden mits tegemoetkoming? Extra accessoire of zo? Of is dat niet gebruikelijk in auto-land?

Comment

Kunt dat zeker proberen he

Welke kleur heb je en wat is de gevraagde kleur?

Daarnaast, als je echt moeilijk wilt gaan doen, zij zijn verantwoordelijk voor het feit dat je dan geen wagen zou hebben. Dan zouden zij eigenlijk ook een vervangwagen ter beschikking moeten stellen.

Comment

Eerst weigeren, en dan komen ze misschien wel met een voorstel.

Als je direct gaat vragen om een of andere prul, dan heb je amper nog kans om iets meer te doen.
                      Bel alvast de leasemaatschappij.

Toen ik mijn auto in ontvangst nam moest ik een papier tekenen dat alles wat ik besteld had er op en bij zat.
                      Je zal niet de eerste zijn waar dit gebeurt, dus ze hebben wel ergens een proces of gebruik.

Comment

Goed mogelijk dat je voorlopig met die wagen mag rijden tot de juiste toekomt.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

Working...
                        X