Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi - opties betalen per maand.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi - opties betalen per maand.

    Audi maakt Functions on Demand beschikbaar. Daarmee kunnen autobezitters via een app functies voor hun Audi aanschaffen voor de duur van één, zes of twaalf maanden. Het gaat om features als digitale radio, een parkeerassistent en adaptive cruise control.


    Iemand dit al gezien?

    Nu heb ik in principe geen enorm bezwaar tegen het betalen per maand voor een optie waar ook een maandelijkse kost aan hangt (bv connected services, of full self driving), maar audi gaat hier toch wel helemaal uit de bocht.

    Wie gaat er nu elke maand 3€ betalen voor iets simpels als een headlight assist?

    En dan 550€ per jaar voor navigatie... op een Audi....?
    Beste Audi directie: kijk eens op je kalender, we zijn in 2020. In 2020 heeft ELKE auto een navigatiesysteem. Punt. STANDAARD!

    En ook Android/Carplay is iets wat ik 100% verwacht in een auto. Onze Polo van 4 jaar oud heeft dat al. Wie denkt er nu dat ik daar per maand extra voor ga betalen.

    Nu gaan ze wel af komen dat de basisprijs dan zakt, maar daar spreken ze uiteraard niet over, en ik geloof ook niet dat het gaat gebeuren.


  • #2
    Precies games. Micro transactions om features te unlocken.

    Ze ruiken geld.

    Langs de andere kant wel niet slecht om een bepaalde optie te kunnen testen vooraleer je die neemt.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    BMW 320D - F30 (2013)

    Comment


    • #3
      Audi en Porsche, de enige in de VAG groep dat halsstarrig weigert om android auto en apple carplay standaard te maken.
      Op het zielige af.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Audi en Porsche, de enige in de VAG groep dat halsstarrig weigert om android auto en apple carplay standaard te maken.
        Op het zielige af.
        Natuurlijk is dat ongelooflijk zielig.

        We hebben hier 2 auto's. Een Polo van 4 jaar oud en die heeft dus Carplay, en een V90 van 1.5j oud, ook met Carplay.

        Beide hebben een ingebouwde navigatie. Bij de Polo geen idee hoe je kaarten moet updaten, bij de Volvo kan dat online, of via een USB stick.
        Als je bij de Volvo online kaarten moet updaten, dan duurt dat ca 1h per land (en Volvo raadt het af omdat het systeem vast loopt). Dus, ik heb dat een paar keer met een stick gedaan.
        Dan moet je ca 50 GB downloaden op een stick, en daarna minstens 2 h rijden om die update er op te krijgen. Ondertussen geen navigatie...
        Wat een armoede. Daarenboven, ondanks 3-4 updates per jaar blijven er dikke fouten in zitten. De Zakstraat in Antwerpen is a meer dan een jaar dicht, en de Volvo probeert me daar nog altijd door te sturen.

        Resultaat: in biede auto's verbinden wij iedere keer onze telefoon, en we navigeren met Waze. Dan ben je zeker van echt real time data.

        Als Audi dit echt door zet, dan ga ik er voor mijn volgede firmawagen nog niet eens meer een offerte aan vragen, laat staan dat ik dit ooit privé zou kopen.

        Snappen ze nu echt niet dat dit de ideale manier is om de jeugd naar Tesla en zo te duwen? Als mijn kinderen naar een auto kijken, dan is de allereerste vraag: Apple Carplay of Android aan boord? Ja, dan heeft die auto een kans, anders niet.

        Comment


        • #5
          Raar dat dat bij Volvo zo een zware update is, bij mijn Renault is een update voor de gps 8 tot 10 GB en duur het een goede 20 minuten om dat in de auto te installeren.
          Dat de kaarten zwaar achter lopen op de realiteit is spijtig genoeg ook hier een feit.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • #6
            Navigatie is net altijd een dure optie als je iets meer wil dan de basis gps.
            Heel veel merken halen de standaard gps er terug uit omdat velen de gsm gebruiken.
            CarPlay zit er dan wel op en wie echt ene extra wil moet bijbetalen.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • #7
              Is niet nieuw hé, bij MB doen ze dat al langer, vraag maar aan Jocar...

              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #8
                7 jaar oude Mazda 6:
                - kaarten updaten doe ik door het 8GB sd kaartje eruit te trekken, in de laptop te steken, TomTom software opstarten, downloaden en dan terug in de auto. Graphics misschien niet zo mooi, maar werkt wel, met goede voice ingave adressen.
                - op mijn uitrustingsniveau (veel goedkoper dan A4) had ik al automatisch grootlicht. Wat ik bijna nooit gebruik, want ik betwijfel altijd of dat wel snel genoeg uit gaat voor joggers of fietsers.

                Comment


                • #9
                  Mijn ervaring met automatische grootlichten is alvast negatief.
                  Mocht het niet in een pak gezeten hebben zou ik het nooit genomen hebben.

                  Zowel op de A6 als nu op de V60 is het dikwijls een 1/2 seconde te langzaam dat ze doven. Je wil niet weten hoeveel vrachtwagens ik tegen kom die me flashen op het moment dat ze net niet uitgaan.

                  Als ik ze al eens opzet dat merk ik dat ze dikwijls niet aangaan omdat er toch nog genoeg licht is, zeker hier in België. In Nederland en Frankrijk gaan ze wel iets sneller aan bij valavond.

                  In mijn ogen geen optie waard om daarvoor te betalen, of je moest uitsluitend in de nacht rijden in bovenstaande landen.


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                    Is niet nieuw hé, bij MB doen ze dat al langer, vraag maar aan Jocar...
                    Idd! Breek me de bek niet open
                    Last edited by Jocar; 27/11/2020, 10:31.
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door dotslasher Bekijk Berichten
                      Precies games. Micro transactions om features te unlocken.

                      Ze ruiken geld.

                      Langs de andere kant wel niet slecht om een bepaalde optie te kunnen testen vooraleer je die neemt.
                      Inderdaad, belachelijk idee van Audi dat nog eens heel duur uitvalt als je naar de prijs van die opties kijkt. Om te testen is het om die reden ook niet zo handig.
                      En voor veel van die opties moeten ze de hardware al vooraf inbouwen (LED matrix lampen bv) dus verwacht ik niet dat ze de basisprijs sterk laten dalen - anders zou het erop neerkomen dat ze langer op hun geld moeten wachten...

                      Hopelijk bieden ze al die opties in de toekomst ook nog op de gewone manier aan, anders zijn ze mij alvast kwijt als klant.
                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb geen idee wat ik er moet van vinden... De maatschappij verschuift al langer van puur bezit naar 'digitaal gebruik'. Zie Netflix, mijn Xbox Game Pass, ...
                        Het uitschakelen van opties die gewoon op de wagen zitten (bijvoorbeeld matrixlichten), daar heb ik het wat moeilijk mee. Ik zou dat gewoon willen kopen bij aankoop van de wagen.
                        Maar content-updates, daar zou ik nog voor willen betalen. Stel dat je bijvoorbeeld kan bijbetalen om een nieuwe massage te programmeren in je stoelen (als je massagestoelen hebt uiteraard), of nieuwe functies gekoppeld aan je sleutel (bijvoorbeeld preheaten van het interieur bij een EV), ... Ja dan wil ik het wel doen.

                        Beetje zoals de smartphone: wat erop zit kan je gebruiken, maar af en toe betaal ik wel eens voor een app omdat hij me echt nuttig lijkt.

                        Voor mij is het trouwens goed als men gewoon een groot scherm in de auto voorziet. Connectie met m'n smartphone doet de rest dan wel.

                        Ik koop nooit geen auto meer zonder Apple Carplay. Wat een genot dat ik dagelijks meermaals gebruik. Via Siri whatsappjes en sms'en beantwoorden, nieuwe afspraken in mijn agenda zetten, andere commando's, ...
                        Koppel daarbij apps zoals Spotify/Deezer voor de muziek, en Waze/Google Maps voor navi/flitspalen. En er komt ongetwijfeld meer in de toekomst.
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                        Comment


                        • #13
                          De Rouck en gas geven !

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                            Mijn ervaring met automatische grootlichten is alvast negatief.
                            Mocht het niet in een pak gezeten hebben zou ik het nooit genomen hebben.

                            Zowel op de A6 als nu op de V60 is het dikwijls een 1/2 seconde te langzaam dat ze doven. Je wil niet weten hoeveel vrachtwagens ik tegen kom die me flashen op het moment dat ze net niet uitgaan.

                            Als ik ze al eens opzet dat merk ik dat ze dikwijls niet aangaan omdat er toch nog genoeg licht is, zeker hier in België. In Nederland en Frankrijk gaan ze wel iets sneller aan bij valavond.

                            In mijn ogen geen optie waard om daarvoor te betalen, of je moest uitsluitend in de nacht rijden in bovenstaande landen.


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                            Of ze schakelen uit bij het naderen van een trajectcontrole. In Merelbeke meegemaakt.
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

                              Of ze schakelen uit bij het naderen van een trajectcontrole. In Merelbeke meegemaakt.
                              Geen idee, zou kunnen. Misschien toeval omdat het nog te licht is/was daar?


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • #16
                                Kwam op BC: assistent nu niet mogelijk. Schakelde zich dus uit. Ik haat zo iets. Die kar moet doen wat ik haar vraag.
                                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                Comment


                                • #17
                                  Mijn automatische grootlichten werken wel goed.
                                  den borre


                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                  Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                    Mijn ervaring met automatische grootlichten is alvast negatief.
                                    Mocht het niet in een pak gezeten hebben zou ik het nooit genomen hebben.

                                    Zowel op de A6 als nu op de V60 is het dikwijls een 1/2 seconde te langzaam dat ze doven. Je wil niet weten hoeveel vrachtwagens ik tegen kom die me flashen op het moment dat ze net niet uitgaan.

                                    Als ik ze al eens opzet dat merk ik dat ze dikwijls niet aangaan omdat er toch nog genoeg licht is, zeker hier in België. In Nederland en Frankrijk gaan ze wel iets sneller aan bij valavond.

                                    In mijn ogen geen optie waard om daarvoor te betalen, of je moest uitsluitend in de nacht rijden in bovenstaande landen.


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    Bij de Mégane schaken ze juist te snel uit, het miste dat die van licht detecteren is het gedaan.
                                    En idd dat ze omwille van licht dat er is ook gewoon niet aan gaan wanneer dat al zou mogen.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • #19
                                      staat gewoon af bij mij. Ik ben groot genoeg om te weten wanneer ik dat wil en wanneer niet.
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • #20
                                        Staat bij mij ook meestal gewoon af.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment

                                        Working...
                                        X