Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cardoen: garantie en ervaring met Toyota

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Cardoen: garantie en ervaring met Toyota

We overwegen om een Toyota hybride wagen te kopen bij Cardoen.

Cardoen: 2 jaar garantie en mits opleg uitbreiding tot 7 jaar
    Toyota: 5 jaar garantie, 10 jaar bijstand en 10 jaar garantie op de hybride batterij (daar zijn wel voorwaarden aan gekoppeld, zoals jaarlijks onderhoud bij Toyota dealer, kilometer beperking en jaarlijkse test van hybride batterij)

Wie heeft er ervaringen met problemen binnen garantie termijn die afgehandeld door Cardoen?

Instinctief zou ik denken dat een Toyota dealer hier meer ervaring mee heeft en accuraat problemen af te handelen.
    Last edited by TomG83; 16/04/2021, 09:34.

Wees maar zeker dat een Toyota dealer hier beter voor zal zijn, zou nooit bijbetalen voor garantie bij Cardoen, pak uw standaard 5 jaar garantie bij Toyota.

Comment

Zou ook zeker de dealerprijs met die van Cardoen vergelijken.

Mits niet té groot verschil, altijd voor een dealer gaan..

Comment

Ik vraag me af of je niet sowieso recht hebt op de Toyota garantie. Ik zou dat toch eens aan de invoerder vragen.

Zelf heb ik een paar jaar geleden een auto (Polo) gekocht bij Cardoen, en dat verliep allemaal prima.
        De eerste onderhoudsbeurten hebben we ook bij Cardoen laten doen, en die zijn correct uitgevoerd.
        Maar eerlijk, die eerste onderhoudsbeurten is olie vervangen en een paar filtertjes, en dan eens rond kijken of alles nog goed vast zit en of er nog remblokjes zijn.

Voor die hybride technologie zou ik toch wat meer zekerheid verwachten. Een inverter of batterij van zo'n Toyota is niet goedkoop.

Comment

met offerte van Cardoen naar de dealer, soms verbazend hoe dicht beide bijeen liggen als de offerte van Cardoen op de onderhandelingstafel ligt...
          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Dacht toch dat toy moeilijk onder de garantie uitkomt - als de auto bedoeld is voor het werelddeel waarin hij verkocht wordt

Maar een dealer vinden die bereid is om eraan te werken is lastiger

Maar das met een Duitser of Frans gekochte auto net hetzelfde

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

De garantie na het 2de jaar is contractueel, bobo. En je contract is niet met Toyota of een van zijn verdelers. De eerste twee jaar wettelijke garantie zal je wel krijgen bij een dealer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                De garantie na het 2de jaar is contractueel, bobo. En je contract is niet met Toyota of een van zijn verdelers. De eerste twee jaar wettelijke garantie zal je wel krijgen bij een dealer.
                Het probleem is dat Cardoen vaak ook nieuwe wagens te koop aanbiedt met een daginschrijving uit één of ander Oost-Europees land. Officieel zijn het dus geen nieuwe (wel 0 km) maar de garantie is dus al aan het lopen vanaf de daginschrijving. Als die wagen daar al 6 maand staat, heb je dus ook 6 maand minder garantie.

De dealer kan een garantieprobleem echter niet weigeren als de garantietermijn nog loopt, tenzij de wagen geen Europese is.
                sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

althans niet in de eerste 2 jaar. Maar het is de dealer niet die weigert, er moet eerstr een garantieaanvraag gebeuren bij de invoerder en die is vaak negatief.

Comment

Working...
                  X