Oorspronkelijk geplaatst door simon
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dealers, jouw ervaringen en beoordeling.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtende grote concessies mijden, die zijn toch meestal bezig met (wat het onderhoud betreft) lease-wagens, waaraan ze nog minder zorg besteden (behalve op het stuk van de fakturatie)
Zijn garage's zoals Auto 5, Midas en de kleine zelfstandige een betere optie om eerlijker behandeld te worden ?
Comment
-
Kleine garages die ook officieel verdeler van het merk zijn, zijn erg klantgebonden en leggen je als klant echt wel in de watten. Want een klant verliezen weegt daar toch ietwat serieuzer door.
Zo ervaren wij het thuis toch altijd. Vervangwagens worden bvb nooit aangerekend, de zaakvoerder komt onze wagen persoonlijk ophalen en zet een vervangwagen in de plaats.
Deze kleine concessies hebben vaak ook geen verkopers rondlopen (enkel de patron en misschien zijn vrouw) wat de kosten toch drukt zodat ze vaker zelfs goedkoper uit de hoek komen dan de grote filialen.
Dus indien mogelijk probeer jezelf te binden aan zo'n klein zelfstandig garagistje, met charmes?
Nu verdwijnen deze kleine filialen jammer genoeg wel vaak of worden althans opgenomen in grotere groepen. Een spijtige zaak vind ik het. Ik weet niet in hoeverre Duitse premiummerken nog te maken hebben met dergelijke concessies, de Fransen alvast wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk BerichtenEn wat doen jullie dan op vlak van onderhoud ?
Zijn garage's zoals Auto 5, Midas en de kleine zelfstandige een betere optie om eerlijker behandeld te worden ?
in de kleinere centra zijn de dealers meer klant-afhankelijk
maar dat is nog op zich geen garantie
bij Auto 5 en dergelijke garages zou persoonlijk nooit mijn wagen achterlaten
't zal een beetje als met de meloenen zijn : hier en daar tasten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichtenik ga wel eens snel grasduinen in deze thread, maar wat vinden jullie van volgende garages :
1 Garage JOLY B.V.B.A.
GROENINGENLEI, 4
2550 KONTICH
2 Garage MERTENS N.V.
EUROPARK ZUID, 2
9100 SINT-NIKLAAS
3 Autob. Y & N CLAESSENS B.V.B.A
BOOMSESTEENWEG, 67
2610 WILRIJK (ANTWERPEN)
4 Automobile CENTRE MECHELEN N.V
GENTSESTEENWEG, 115
2800 MECHELEN
5 AUTOBEDRIJF BUSLOT B.V.B.A.
KORTE DIJKSTRAAT, 75
9200 DENDERMONDE
ik ben op zoek naar een goeie vriendelijk audi/vw garage want Dielis ben ik KOTSBEU, die hebben de spreekwoordelijke druppel laten vallen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk BerichtenVorige maand de Volkswagen Lupo moeten binnensteken voor groot onderhoud.
Dit doe ik bij dezelfde concessiehouder als waar de wagen nieuw gekocht is : garage Brugs Motoren Bedrijf (te Brugge), overgenomen door Raes, en volgende stoot tegengekomen :
De dag vóór ik had afgesproken om de wagen binnen te doen vul ik de ruitenwisservloeistof tot op de rand. De reden hiervoor is 1) omdat de vloeistof op was en 2) omdat het algemeen bekend is dat de garages op zo'n zaken serieus geld in hun zakken steken.
's Avonds kom ik om de wagen en krijg ik de factuur gepresenteerd van ongeveer € 350 à € 360, met verschillende posten waaronder 1/2L ruitenwisservloeistof aan € 2,50.
Dan heb ik wel even moeten slikken. Ik vertelde de bediende dat ik deze kost op zijn minst bizar vond gezien ik de dag ervoor het reservoir tot over de rand had gevuld. Ik zag duidelijk het ongemak in de bediende zijn gedragingen maar omdat de garagisten in kwestie al naar huis waren moest hij me geloven op mijn woord (iets wat voor mensen die al zelf niet te vertrouwen zijn heel vervelend is). Het enige wat hij heeft kunnen doen is die post laten vallen wat hij dan ook deed. Toch kon hij het niet laten me de wijze raad (!) te geven om zoiets de volgende keer voorafgaandelijk mee te delen . Dan kon ik er echt niet aan doen om in mijn eigen iets te denken in de zin van "gij vuile m*f*, iedere kleuter kan toch vanop afstand zien hoeveel er in dat reservoir zit, leeg is wit & vol is blauw, jullie zijn een bende bedriegers !".
Door zoiets mee te maken ben ik echt niet te spreken over die garage. Het gaat misschien maar over een bedrag van € 2,50 maar dat is slechts hetgeen ik kan controleren. Door zoiets kan je alles van die factuur in vraag stellen. Wie weet steken ze helemaal geen nieuwe bougies in de wagen maar rekenen ze die wel aan !
Conclusie :Het gedrag van sommige erkende concessiehouders vind ik echt ronduit arrogant. Vooral Raes in Brugge krijgt van mij 0/10 voor service en betrouwbaarheid.
Probleem bij zo'n gevallen is natuurlijk : wat doe je daaraan als kleine consument ?!?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk BerichtenIk zou begot niet weten waar ik in de buurt van Brugge nog zo'n kleine garage voor Volkswagen kan vinden. Iemand ?
ook niet in de westhoek
de kleinere verdwijnen of gaan overkop
het al niet meer gemakkelijk om een degelijke diagnose te laten opmaken bij komende problemen : ik heb al een tijdje een (voor mij) vervelend lawaaitje in mijn aandrijving (of is het in het stuur ?). Drie concessies geraadpleegd, geen een die mij meteen kan zeggen wat het zou worden. Bol maar nog een beetje verder, tot het erger wordt, is de boodschap. Ik voel mij daarmee niet lekker. Allemaal willen ze wel een offerte maken voor een nieuwe wagen, maar dan liefst zonder overname (mijn wagen is te oud, en bovendien onaantrekkelijk qua motorisatie
iemand al een garagist horen zeggen "wow dat is een wagen die is gemakkelijk zal kunnen verkopen ? (en tegen een hoge prijs, natuurlijk...)
de nieuwe wagen die hij aanprijst, dat is dan wel een schitterende zaak, en die zal wel zijn waarde behouden (tot u die wenst te verkopen...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Quill Bekijk BerichtenKleine garages die ook officieel verdeler van het merk zijn, zijn erg klantgebonden en leggen je als klant echt wel in de watten. Want een klant verliezen weegt daar toch ietwat serieuzer door.
Zo ervaren wij het thuis toch altijd. Vervangwagens worden bvb nooit aangerekend, de zaakvoerder komt onze wagen persoonlijk ophalen en zet een vervangwagen in de plaats.
Deze kleine concessies hebben vaak ook geen verkopers rondlopen (enkel de patron en misschien zijn vrouw) wat de kosten toch drukt zodat ze vaker zelfs goedkoper uit de hoek komen dan de grote filialen.
Dus indien mogelijk probeer jezelf te binden aan zo'n klein zelfstandig garagistje, met charmes?
Nu verdwijnen deze kleine filialen jammer genoeg wel vaak of worden althans opgenomen in grotere groepen. Een spijtige zaak vind ik het. Ik weet niet in hoeverre Duitse premiummerken nog te maken hebben met dergelijke concessies, de Fransen alvast wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk BerichtenMijn ervaring is dat alle merkdealers dit doen. Hun redenering is waarschijnlijk dat de mensen voor die 2€ op een factuur van enkele honderden euro's hun mond niet gaan opentrekken. Maar op die manier honderden klanten per maand bestelen brengt natuurlijk goed op.
het enig dat vast is, is dat ze hun eigen kosten en winsten (ook zij gaan naar de bakker, de beenhouwer...) maand in maand uit moeten uitstrijken op degenen die deze maand gefaktureerd zullen worden
met de verkoop verdienen ze wel, maar minder dan vroeger
dus moet het atelier het verschil maken
aan de leasingmaatschappijen kunnen ze niet zoveel aanrekenen, dat zijn vaste kontrakten
dus betaalt de kleine man
zo eevoudig is dat
niets nieuw onder de zon
ook niet verwonderlijk dat de uitgebreide waarborgen van sommige merken zoveel sukses hebben : daar weet je hoeveel je wagen op 5 jaar zal kosten, en dan is het tijd om een andere te bestellen
voor premiummerken is het nu eenmaal zo dat je zeker je portemonee zal mogen openen als je de wagen een tijdje behoudt : na de zorgeloze 3/4 eerste jaren, duiken wel de eerste problemen op.... gelijk bij alle andere merken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Trendax Bekijk BerichtenVriendelijke mensen en goede service.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk BerichtenMijn ervaring is dat alle merkdealers dit doen. Hun redenering is waarschijnlijk dat de mensen voor die 2€ op een factuur van enkele honderden euro's hun mond niet gaan opentrekken. Maar op die manier honderden klanten per maand bestelen brengt natuurlijk goed op.
Die gasten doen niet eens de moeite om eerlijk hun brood te verdienen. En ondertussen zie je hun verkopers in de showroom en in hun kantoortjes de grote sier geven !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk BerichtenIk zou begot niet weten waar ik in de buurt van Brugge nog zo'n kleine garage voor Volkswagen kan vinden. Iemand ?Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenKleine VW/Audi-dealers kan je volgens mij al niet meer vinden ondertussen. Ze hebben er de laatste jaren al flink in gekuist.
Ga evt. op zoek naar een 'specialist' (ex-dealer?).
Ik wel.
In Zedelgem op de baan Torhout-Brugge is er een zeer goede, dixit enkele forumleden hier.
Tavernier is de naam dacht ik.
-------------------------------------------------
onze dealer is voor de zomervakantie nog wat uigebreid: heeft degrandebedrieger overgenomen in Brugge, hopelijk wordt er een beetje kuis gehouden...__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Quill Bekijk BerichtenDat kan ik enkel beamen. Zette er echter nog nooit een voet binnen maar hoorde wel al bijzonder veel positieve kritieken.
Comment
-
nog een kleine anecdoot
verleden jaar begon mijn watertemperatuurmeter onstabiel te worden (plotse daling, dan terug naar 90°). In het verleden was dat altijd een slecht teken (cylinderkoppakking).
Echter was er geen andere verschijnsel, en de verwarming bleef normaal werken.
Dan gedacht aan het thermostaat, naar de dealer om raad gereden...
Daar was men meteen bereid om dat thermostaat te vervangen (10€ voor het stuk, maar 4 uren werkloon...). Ik ben verder blijven rijden tot aan de jaarlijkse inspektie.
Daar de voeler zelf van de meter al ooit vervangen werd, vroeg ik gewoon deze voeler (7€, een paar minuten uurloon) nogmaals te vervangen, alleen om zeker te zijn dat het probleem wel aan het thermostaat lag.
Resultaat ?? : terug een wijzer stabiel op 90°... en met dezefde thermostaat
jullie mogen concluderen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenIk wel.
In Zedelgem op de baan Torhout-Brugge is er een zeer goede, dixit enkele forumleden hier.
Tavernier is de naam dacht ik.
-------------------------------------------------
onze dealer is voor de zomervakantie nog wat uigebreid: heeft degrandebedrieger overgenomen in Brugge, hopelijk wordt er een beetje kuis gehouden...
Merci voor de tip. Ik zal ze zeker indachtig zijn !
En Degrande van Volvo, zijn dat zo'n bedriegers ?
Het enige wat ik weet is dat ze hun occasie's er véél (maar dan ook véél) te duur verkopen ! Let wel, eigenlijk is dat een teneur die bij alle grote dealers wel eens durft voorkomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk BerichtenMerci voor de tip. Ik zal ze zeker indachtig zijn !
En Degrande van Volvo, zijn dat zo'n bedriegers ?
Het enige wat ik weet is dat ze hun occasie's er véél (maar dan ook véél) te duur verkopen ! Let wel, eigenlijk is dat een teneur die bij alle grote dealers wel eens durft voorkomen.
Comment
Comment