thx ;-)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dealers, jouw ervaringen en beoordeling.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Vw-audi garage lagrou diksmuide
Lang getwijfeld of ik dit wel zou doen maar ik heb mezelf over de streep getrokken want als iets goed is mag het ook eens neergeschreven worden en andere forumleden kunnen er nog iets van opsteken. Eerste nieuwe wagen in 1994 bij de VW garage Lagrou in Diksmuide gekocht, de zaakvoerders waren dan pas gestart en het had wel iets, de no-nonsens / no-pretentie aanpak van zaakvoerder Kris Lagrou en echtgenote. Daarna volgden er nog 4 nieuwe en 1 tweedehandswagen in een tijdspanne van 16 jaar. Intussentijd is de garage geëvolueerd naar een Kmo, is het vanzelfsprekend ietwat onpersoonlijker geworden en bovendien wou mijn echtgenote wel eens iets anders dan Vw/Audi.In al die jaren en veel kilometers kan ik echt geen enkel scheef woord over deze garage neerpennen. Garantie en coulance waren nooit een issue, problemen worden opgelost in functie van de portemonnee van de klant, hoofd van de werkplaats is zeer professioneel en tevens een reuzegast en de mechaniekers zijn allesbehalve prutsers. Momenteel heb ik er nog een Skoda Roomster in onderhoud maar elders gekocht en terug bij Lagrou terecht gekomen door een reorganisatie van het Skodanetwerk. Onlangs startte die slecht en rook ik diesel.S'avonds, na het werk om 1900u op goed geluk af naar Lagrou geweest, de zaakvoerder was nog aanwezig, wagen achtergelaten, ze gingen proberen die er tussen te nemen en met een nieuwe A3 naar huis (zeer aangename ervaring overigens).De volgende dag een telefoontje dat de wagen gerepareerd was, de rekening bedroeg amper 40€ voor een nieuwe mazoutleiding en werkuren, dit ter illustratie dat deze garage uiterst correct en niet rancuneus is.Nog eens benadrukken dat ik enkel en alleen als klant deze garage beoordeel en mezelf wel kan omschrijven als uiterst kritisch. Bij de aankoop van een volgende wagen ga ik toch proberen mijn echtgenote er van te overtuigen dat de garage een minstens even belangrijk item is als de wagen zelf.
Comment
-
Ik zen super content van Opel Barto in Hoogstraten! (en de meeste garagiste zullen onderhand al weten da ik zeker ni rap content zijn). Je wordt er niet behandeld als nummer maar echt als klant. Hun prijzen zijn zeker niet de duurste , service is perfect. En ze doen extra véél moeite om de klant tevreden te houden,dus als je eens iets vraagt dan is het niet met een lang gezicht! Ik zou zeggen tegen hun. Doe zo verder!DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door klep Bekijk BerichtenLang getwijfeld of ik dit wel zou doen maar ik heb mezelf over de streep getrokken want als iets goed is mag het ook eens neergeschreven worden en andere forumleden kunnen er nog iets van opsteken. Eerste nieuwe wagen in 1994 bij de VW garage Lagrou in Diksmuide gekocht, de zaakvoerders waren dan pas gestart en het had wel iets, de no-nonsens / no-pretentie aanpak van zaakvoerder Kris Lagrou en echtgenote. Daarna volgden er nog 4 nieuwe en 1 tweedehandswagen in een tijdspanne van 16 jaar. Intussentijd is de garage geëvolueerd naar een Kmo, is het vanzelfsprekend ietwat onpersoonlijker geworden en bovendien wou mijn echtgenote wel eens iets anders dan Vw/Audi.In al die jaren en veel kilometers kan ik echt geen enkel scheef woord over deze garage neerpennen. Garantie en coulance waren nooit een issue, problemen worden opgelost in functie van de portemonnee van de klant, hoofd van de werkplaats is zeer professioneel en tevens een reuzegast en de mechaniekers zijn allesbehalve prutsers. Momenteel heb ik er nog een Skoda Roomster in onderhoud maar elders gekocht en terug bij Lagrou terecht gekomen door een reorganisatie van het Skodanetwerk. Onlangs startte die slecht en rook ik diesel.S'avonds, na het werk om 1900u op goed geluk af naar Lagrou geweest, de zaakvoerder was nog aanwezig, wagen achtergelaten, ze gingen proberen die er tussen te nemen en met een nieuwe A3 naar huis (zeer aangename ervaring overigens).De volgende dag een telefoontje dat de wagen gerepareerd was, de rekening bedroeg amper 40€ voor een nieuwe mazoutleiding en werkuren, dit ter illustratie dat deze garage uiterst correct en niet rancuneus is.Nog eens benadrukken dat ik enkel en alleen als klant deze garage beoordeel en mezelf wel kan omschrijven als uiterst kritisch. Bij de aankoop van een volgende wagen ga ik toch proberen mijn echtgenote er van te overtuigen dat de garage een minstens even belangrijk item is als de wagen zelf.
Comment
-
Vandaag even bij ottevaere binnen geweest had een lampje op de mini dat stuk was van de dagrij verlichting.netjes een kwartier gewacht , ze waren nog aan het eten , dus om 13.00 naar het magazijn omdat ze even moesten opzoeken welk het was,die man antwoord mij ik heb dat niet in stock maar onze autoverkoper houd zich daar mee bezig , vraag het even aan hem of hij er nog in de schuif liggen heeft.Maar omdat deze met klanten bezig was wou ik hem niet storen (ik wil dat ook niet als ik een wagen koop dat die verkoper een ander helpt )dus nog een kwartier gewacht , kreeg het toch stillekes aan ôp mijn heupen , dus andere verkoper aangesproken ne creme van ne kerel toch wel en die zegt wacht even zal het gaan vragen , binnen de min had ik mijn lampjes, zodat hij kon gaan vragen aan de (hoofd) mekanieker om deze even te steken.
Begint die clown daar met zijn armen te zwaaien en hoor hem zeggen kust is allemaal mijn ......... heb gene tijd.
Toen kreeg ik het ook heb mijn gedacht gezegt deur dicht gesmeten achter mij en ben naar smets gereden , lees goed met binnen en buiten rijden bij 9 MINUTEN WERK , nooit of nooit zien ze mij nog in boortmeerbeek en ben niet de enige, als dit klanten service is .
Heb ze altijd verdedigt als iemand er slecht van prate , en werd toen steeds van antwoord gedient zoals je zult wel is zien , wel ik heb het gezien ottevaere KLOTE GARAGE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door klep Bekijk BerichtenLang getwijfeld of ik dit wel zou doen maar ik heb mezelf over de streep getrokken want als iets goed is mag het ook eens neergeschreven worden en andere forumleden kunnen er nog iets van opsteken. Eerste nieuwe wagen in 1994 bij de VW garage Lagrou in Diksmuide gekocht, de zaakvoerders waren dan pas gestart en het had wel iets, de no-nonsens / no-pretentie aanpak van zaakvoerder Kris Lagrou en echtgenote. Daarna volgden er nog 4 nieuwe en 1 tweedehandswagen in een tijdspanne van 16 jaar. Intussentijd is de garage geëvolueerd naar een Kmo, is het vanzelfsprekend ietwat onpersoonlijker geworden en bovendien wou mijn echtgenote wel eens iets anders dan Vw/Audi.In al die jaren en veel kilometers kan ik echt geen enkel scheef woord over deze garage neerpennen. Garantie en coulance waren nooit een issue, problemen worden opgelost in functie van de portemonnee van de klant, hoofd van de werkplaats is zeer professioneel en tevens een reuzegast en de mechaniekers zijn allesbehalve prutsers. Momenteel heb ik er nog een Skoda Roomster in onderhoud maar elders gekocht en terug bij Lagrou terecht gekomen door een reorganisatie van het Skodanetwerk. Onlangs startte die slecht en rook ik diesel.S'avonds, na het werk om 1900u op goed geluk af naar Lagrou geweest, de zaakvoerder was nog aanwezig, wagen achtergelaten, ze gingen proberen die er tussen te nemen en met een nieuwe A3 naar huis (zeer aangename ervaring overigens).De volgende dag een telefoontje dat de wagen gerepareerd was, de rekening bedroeg amper 40€ voor een nieuwe mazoutleiding en werkuren, dit ter illustratie dat deze garage uiterst correct en niet rancuneus is.Nog eens benadrukken dat ik enkel en alleen als klant deze garage beoordeel en mezelf wel kan omschrijven als uiterst kritisch. Bij de aankoop van een volgende wagen ga ik toch proberen mijn echtgenote er van te overtuigen dat de garage een minstens even belangrijk item is als de wagen zelf.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door willytoyota Bekijk BerichtenVandaag even bij ottevaere binnen geweest had een lampje op de mini dat stuk was van de dagrij verlichting.netjes een kwartier gewacht , ze waren nog aan het eten , dus om 13.00 naar het magazijn omdat ze even moesten opzoeken welk het was,die man antwoord mij ik heb dat niet in stock maar onze autoverkoper houd zich daar mee bezig , vraag het even aan hem of hij er nog in de schuif liggen heeft.Maar omdat deze met klanten bezig was wou ik hem niet storen (ik wil dat ook niet als ik een wagen koop dat die verkoper een ander helpt )dus nog een kwartier gewacht , kreeg het toch stillekes aan ôp mijn heupen , dus andere verkoper aangesproken ne creme van ne kerel toch wel en die zegt wacht even zal het gaan vragen , binnen de min had ik mijn lampjes, zodat hij kon gaan vragen aan de (hoofd) mekanieker om deze even te steken.
Begint die clown daar met zijn armen te zwaaien en hoor hem zeggen kust is allemaal mijn ......... heb gene tijd.
Toen kreeg ik het ook heb mijn gedacht gezegt deur dicht gesmeten achter mij en ben naar smets gereden , lees goed met binnen en buiten rijden bij 9 MINUTEN WERK , nooit of nooit zien ze mij nog in boortmeerbeek en ben niet de enige, als dit klanten service is .
Heb ze altijd verdedigt als iemand er slecht van prate , en werd toen steeds van antwoord gedient zoals je zult wel is zien , wel ik heb het gezien ottevaere KLOTE GARAGE
Een hele discussie gehad
- Meneer, u hebt geen E39 facelift
- euh jawel... Die auto is van december 2000
- Meneer, toen was het nog een pré facelift
- euh nee... dit kan je oa herkennen aan...
- Meneer, uw facelift lichtblokken ed zijn nageplaatst dan. Onze computer zegt dat uw auto pré facelift lichtblokken heeft en bijgevolg geen angel eyes...
- kijk dan toch op de parking...
Uiteindelijk stond ik daar toch al een dik half uur te wachten. Ze waren wel vriendelijk maar geloofden me afbsoluut niet dat ik een facelift had.
Bleek achteraf dat er een fout in het programma stond want mijn 520d zou zo gezegd ook een pré facelift moeten zijn terwijl die van 2002 is.
Bij de modellen met xenonlampen stond wel de juiste info in het programma.
De lampjes die ze me wilden verkopen waren niet de juiste... Een dag later mocht ik terugkomen want de lampjes waren niet in stock... Ze lagen
op stock in een magazijn in Mechelen. De dag later waren ze uiteraard de lampjes kwijt... Terug een dik kwartier staan wachten...
Uiteindelijk heb ik net geen 30 euro betaald. Voor die prijs moest ik het uiteraard zelf monteren...The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Allemaal interessant om te lezen. Veel mensen, vooral particulieren, beseffen echter totaal niet hoe moeilijk het vandaag de dag is om een grote garage met een degelijke reputatie op te bouwen en te behouden. Ze moeten maar één keer een onnozelaar in dienst nemen en hun reputatie kan om zeep zijn.
Comment
-
Slechte ervaring met service na verkoop bij audi latem motors in sint-martens-latem.
Concrete situatie: knop van de start/stop moest vervangen worden samen met andere zaken. Om het hen gemakkelijk te maken had ik die knop al losgemaakt, bij het ontvangen van de wagen stond op de eerste lijn van de factuur het in en uit bouwen van de start/stop knop met als detail uithalen van de asbak om de knop uit te bouwen, forfait van 35 eur. Dit zijn fictieve werken, het enigste dat ze moesten doen was de nieuwe knop erin klikken (forfait van 8 eur trouwens).
Toen ik de persoon er over aan sprak gingen ze dat eens bekijken en een nieuwe factuur opsturen, schandalig dat ze zoiets durven doen. Hoe kan ik ze ooit nog vertrouwen of ze wel echt werk ipv fictieve werken op hun factuur zetten.
Ik ga er dus nooit meer naartoe voor audi onderhoud en zal ze dus aan niemand aanraden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenVoor de eerste keer met de Clio naar een garage geweest, Decleir uit Torhout.
Is me zeer goed bevallen tot nu toe
Op vlak van renault sport zullen ze wel minder ervaring hebben uiteraard. Prijsverschil tussen de garages was (toen) toch wel aanzienlijk.
Comment
-
Voor mensen die graag meer willen weten over de ervaringen met Coeckaerts in Aarschot.
ik ben er altijd tevreden over geweest tot de laatste keer dat ik er kwam.
Ik had gevraagd om mijn ibiza van 9 jaar oud na te kijken voor ik ermee naar de controle ging.
Vermeld dat ik er zeker niet meer dan 500 euro meer wpu insteken omdat ik een nieuwe wagen ging kopen.
toenik hem ging afhame kreeg ik eenrekening van meer dan 600 euro! Ze hadden de remmen vervangen.
zonder iets te vragen. Dus moest er iemand intresse hebben in een ibiza met nieuwe remmen? Hij is te koop.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Quill Bekijk BerichtenVan Lagrou heb ik nog nooit een slecht woord gehoord. Zijn veel gegroeid, maar de service blijft uitstekend.
Comment
-
Ik persoonlijk ben heel tevreden van Honda Destoop in Tielt.
Hele familiale sfeer en ze kennen hun klanten. Je wordt dan ook met de voornaam aangesproken als je binnen wandelt. (I like it!)
Helemaal niet duur en ze gaan altijd de moeite doen u zo snel en goed mogelijk te helpen.
Tevens mag je gerust even de werkplaats in als je de mekanieker een vraag wilt stellen.
Mijn volgende Honda zal dan ook terug van daar komen!
Comment
-
Nog even bovenstaande feiten over Ottevaere in Boortmeerbeek bevestigen: daar weten ze inderdaad niets van service af. Vermoedelijk verblind door hun eigen arrogantie. Jammer.2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition
2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
1999 Volvo V70 classic 2.5d
1967 Volvo 123 GT
Comment
-
Dit is eigenlijk wel een interessant topic gezien ook de positieve ervaring gepost kunnen worden,ik zal mijn lijstje persoonlijke (of van dichtbij geziene) garage ervraringen eens posten!
Positief:
°Autopartners Renault Hanswijk (Mechelen): vriendelijk onthaal,erg goede koetswerkafdeling
°Cammans MGRover-Chevrolet (Putte): nog steeds kennis en vooral goodwill om MGRover problemen (technisch en onderdelen) optelossen
°Cras Alfa-Fiat (Veerle Laakdal):reeds meerdere malen knowhow getoond door een ingewikkeld probleem binnen een correcte tijd en redelijke factuur optelossen
°Hermans VW-Audi (Herentals): naar mijn ervaring dé VWAudi garage wbt bereidwilligheid en vriendelijkheid
°Mon Opel (Putte):vriendelijk onthaal en echt moeite doen,ook voor balieverkoop van onderdelen
°Peeters Kia-Jaguar-LandRover (Herentals): verkoopafdeling LandRover doet na het tekenen van de bestelbon nog steeds moeite om correcte commerciele oplossingen te vinden,goede service van werkplaats en magazijn LandRover
°PVM Nissan-Peugeot (Dessel): correcte houding van werkplaats voor diagnose,hersteltijd en prijs bovendien vriendelijk onthaal
°Ruts Renualt (Mol): moeite doen voor een onderdeelklant over de balie kan ik erg respecteren
°Van Houdt (Kempen)en Vermant (Mechelen NoordWest) Volvo: bij deze beide garages heb ik zelf werknemer geweest en kan er best van zeggen dat het meer dan ok is
Negatieve ervaringen met dealers ga ik wel eens posten als ik meer tijd hebLast edited by MRJ; 27/01/2013, 19:04.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Onder het motto als het goed is mag het ook gezegd worden.
Sinds de nieuwe waterpomp in de audi , was er een klein beetje water te kort in het reservoir, vandaag even bij JENNES binnen geweest 2 min gewacht komt de baas af , probleempje , ikke nee gewoon een beetje water te weinig in , Hij zegt dat kan ,daar er misschien een beetje lucht in de leiding is blijven zitten.
Rij maar binnen zullen het even bijvullen , en verder alles ok ? ja just dat mijn dak een beetje kraakt, hij tegen die mekanieker kijk daar is naar ; bekke vet of wat dan ook aangedaan en spel was op gelost ,
ik vroeg was mijn schuld en kreeg als antwoord , dat hoort bij de service van onze garage.
das iets anders dan die van ottevaere ne km verder,
Comment
-
Na een te groot aantal ongeplande bezoeken met de X1 van de wederhelft aan de garage wegens herstellingen onder garantie (het één probleem al vervelender dan het ander) kan ik niet anders zeggen dat wij erg tevreden zijn wat betreft het afhandelen en oplossen van problemen bij BMW Jorssen (Schoten).
Ok, soms is het even wachten voor je er terecht kan voor grotere herstellingen/normaal onderhoud wegens drukte, maar over het algemeen aanvaardbare wachttijden én tarieven. Zowel de 118d als de X1 zijn nog steeds goedkoper in regulier onderhoud dan de VW Golf IV die we daarvoor hadden. Mijn partner is vrij fanatiek in het bijhouden van een spreadsheet wat betreft de totale kosten aan de auto's
Op twee personen van aan de receptie na, tot nog toe altijd erg vriendelijk en correct te woord gestaan en ook de opvolging van een specifiek probleem door 'onze' verkoper is zeer correct.
Zelfs 'een toegift' gekregen van BMW België wegens een serieus probleem mbt de trekhaak onder de vorm van een waardebon voor een 'romantisch weekendje weg', op zich een mooie geste.
Twee dingen die wij de garage kunnen 'verwijten':
1) een aantal (afwerkings)problemen hadden met een grondige inspectie voor aflevering voorkomen kunnen worden
2) de communicatie aan de desk onderling is vrij slecht (dit kwam dan ook pijnlijk tot uiting in het specifieke voorval met de trekhaak in Frankrijk).
Maar verder dus erg tevreden
Dat de X1 voor ons de geroemde BMW kwaliteit niét waarmaakt, daar kan de garage zelf niet veel aan doen.
Comment
Comment