Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ben je dat ook persoonlijk gaan zeggen, heb je gevraagd hoe het komt dat ze bepaalde dingen niet hebben nagekeken of samen een oplossing gezocht voor uw ontevredenheid.?
Tapatalk Pro
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Ik heb betaald en vanaf dat moment is het kalf al verdronken want zolang je niet betaald krijg je de sleutel toch niet terug. Groot was mijn verbazing dan ook dat het starten niet opgelost was.
Heeft niet veel nut om dan van uw voeten te maken want weinig kans dat iemand verdere stappen gaat ondernemen dus waarom zouden ze iets moeten toegeven. Plus het was een zaterdag dus een stond daar maar een verkoper die niet veel meer wist dan de mensen die eraan gewerkt hebben. En inderdaad ik ga geen stappen ondernemen, ik deel liever mijn mening aan anderen en die kunnen dan hun eigen conclusies trekken. En een garage die zegt dat ze niet kunnen werken aan basismechanica van 1992 >>> dan verbaast het me niet dat ze op zo'n manier werken.
4 gloeibougies, je haalt het toch niet voor mogelijk dat ze daar niet aan denken
Voor mensen die een deftige wagen willen kopen. Een wagen die een goede service verdient, MOET NIET bij AB Auto te BEERZEL zijn! Ik rij met een BMW 730d maar ik heb bij nader inzien (met alle kosten die ik nog gemaakt heb na de garantie) voor een Bentley betaald. En tijdens de garantie periode repareren ze de wagen met flutonderdelen. En een carrosserie spuiten kunnen ze ook niet! Let goed op mensen. Dit is gene zever!
Vriendelijke groeten,
Een ontevreden klant
Voor mensen die een deftige wagen willen kopen. Een wagen die een goede service verdient, MOET NIET bij AB Auto te BEERZEL zijn! Ik rij met een BMW 730d maar ik heb bij nader inzien (met alle kosten die ik nog gemaakt heb na de garantie) voor een Bentley betaald. En tijdens de garantie periode repareren ze de wagen met flutonderdelen. En een carrosserie spuiten kunnen ze ook niet! Let goed op mensen. Dit is gene zever!
Vriendelijke groeten,
Een ontevreden klant
Als ge ne 730 koopt... ga er dan mee naar de dealer he. T is dikwijls zo, ne auto zo goedkoop mogelijk in okkazie kopen en dan miserie achteraf. Natuurlijk de fout van de garage dan.
Goh tis nie omdat het een 7reeks is dat die zo speciaal is dat enkel dealer eraan moet werken. Een garagist hoort zijn werk te kunnen of die nu officieel dealer is of niet.
De mechanieker die bvb jaaren bij bmw aan die 730 zou gewerkt hebben en dan zelf een garage opendoet zou dan ook ineens niet meer bekwaam zijn omdat hij geen bmw loonbriefke meer krijgt?
Toch hier eens kijken of het volgende "normaal" gevonden wordt of niet, ik vind het in ieder geval niet zo normaal. Ik check laatst even het oliepeil van mijn wagen en zie dat dit nogal laag is. Eerst dacht ik van een bus olie te gaan kopen en er dan wat bij te kappen, maar ben dan toch maar even naar mijn garagist gereden met het idee van die kappen daar wel even wat olie bij en dan maak ik ineens een afspraak voor mijn volgende onderhoudsbeurt die toch in september moet gebeuren. Dus ik kom daar, zeg dat van die olie en dat ik ook een afspraak wil maken. Ok, komt in orde zeggen ze, zet u efkes in de wachtruimte. Denk dat ik daar 45 min gewacht heb, zag ze na 20 min. ongeveer de wagen de werkplaats inrijden en 10 min. later terug buitenrijden. Dan nog wat gewacht, komen ze mij roepen en bedraagt de rekening maar liefst 50 euro voor "controle vloeistoffen" (ik vroeg alleen olie), 1 liter olie bijgieten, werk en dan ook nog wel een afdekkapje voor de achterste ruitenwisser wat ik gevraagd had (kost 5 euro). Dan maar afgerekend en over die onderhoudsbeurt zei 'm niet eens meer iets... Ik ben er ook niet meer over begonnen omdat ik al niet nblij was met die 50 euro en dacht "ik zal wel elders gaan voor mijn onderhoud". Ik vind dit toch niet heel normaal voor de garage waar ik die wagen nieuw gekocht heb en elk jaar heb laten onderhouden (hoeft maar om de 15000 km of 1 maal per jaar op onderhoud en aangezien ik geen 15000 per jaar doe...). Ook al is mijn wagen al 9 jaar oud, als ik eens een nieuwe wil gaan kopen dan doen ze met zo'n dingen mij toch tweemaal nadenken of dat wel bij hun zal zijn...
Op een ander zal het er niet anders aan toegaan vrees ik.
Sent from somewhere, using Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Vriendelijke groeten,
Een ontevreden klant
Compleet off-topic sverm: het gaat hier over het beoordelen van officiële merkdealers ... niet over doorsnee handelaars.
Ja, da's wel waar eigenlijk... Maar dat ben ik dan weer hé, ik vertik het dan ook om daarover "in discussie" te gaan en ga dan de volgende keer gewoon op een ander (waar ik dan ook nog moet ondervinden hoe het daar er aan toe gaat natuurlijk). Het was idd mss beter geweest om mijn ongenoegen eens te laten blijken. Wat ik trouwens nog vergeten was te zeggen in de vorige post was dat ik dus had gezegd dat ik een afspraak wilde voor een onderhoud en dat ze dat blijkbaar ook al vergeten waren want ze zeiden er niks meer over... En ik dus ook niet omdat ik toch al niet blij was owv die 50 euro voor zo een kleinigheid...
Als ik had gezegd, ik kom een nieuwe bestellen, dat zouden ze niet vergeten zijn...
Da's nu eenmaal de mentaliteit bij de meeste garages. Er zijn er nog maar een handvol die echt weten wat service is. Draai het of keer het, uiteindelijk moet ge de 'beste' uit zowat allemaal middelmatige garages kiezen.
Tja, das wel bizar dat ze geen afspraak genoteerd hebben voor u (maar uiteindelijk een meevaller toch?). 50€ voor 20 minuten werk en 1 liter olie is er wel over, ik zou ook niet in discussie gaan en opzoek gaan naar een garage die aanbevolen wordt. Echter vandaag de dag moet je altijd een prijsschatting vragen voor een werk dat men moet doen. Als daarna dat dan ferm afwijkt heb je tenminste een perfecte reden om het aan te kaarten.
Uw manier van denken was goed maar nu weet je voor in de toekomst dat je voor olie gewoon best zelf de kap open doet en wat bijvult.
Dat ze het niet gratis doen kan ik ergens wel begrijpen. Maar 50 euro voor 5 minuten werk, dat is toch wat overdreven. Moesten ze mij de olie aanrekenen zou ik er geen probleem mee hebben, je moet ze anders ook gaan kopen.
Je had misschien moeten reageren als je die rekening kreeg, ofwel meenemen en het ter sprake brengen moest je er opnieuw gaan voor het onderhoud.
Een betere en commerciëlere aanpak van de dealer was geweest: meteen een afspraak vastleggen en dat litertje olie bij het onderhoud rekenen.
Hou er rekening mee dat longlife olie (ELF of Total) bij een VAG-dealer rond de €25 voor 1 liter kost ... in Duitsland koop je diezelfde olie aan voor €5.99 voor een busje van 1 liter en betaal je €21.25 voor5 liter !
Inderdaad, was € 22,50 btw incl. voor 1 liter olie Total quartz ineo II 5w30 en € 22,98 "werk" (controle en bijvullen van vloeistofpeilen). Dan nog € 5,07 voor dat afdekkapje, et voila € 50,55. Ik zou ook wel willen dat iemand mij € 23,00 betaalt om een liter olie bij te kappen, ik zou de hele dag niks anders doen :-) Als ik aan zo een tarieven betaald werd was ik steenrijk :-) (wat kort door de bocht, I know, maar toch).
In Duitsland vind je die olie inderdaad voor een kwart van de VW prijs. Kijk maar eens op Ebay of zo. 22.98 euro om een literke olie bij te kappen is inderdaad pure diefstal.
Denk dat je het toch beter even besproken had en gevraagd had waarom het 50 euro was. Ik vind het ook veel, daar niet van. Maar ik veronderstel dat het eerder zoiets zal geweest zijn, 25 euro olie, 5 euro ruitensproeiervloeistof, 5 euro koelvloeistof, 5 euro voor het kapje en 10 euro werk. Ze zullen de vloeistoffen ook gerekend hebben. Nu je het niet gevraagd hebt kan je het ook niet weten he.
Ik ga al jaren bij een officiele dealer en daar hebben ze forfaitprijzen. Ben daar heel tevreden over. Is een hele grote garage. En ze hebben meerdere vestigingen (Valckenier). Heb daar nog nooit zulke zaken tegen gekomen. Misschien bij de aankoop van een wagen eens vragen hoeveel een onderhoud kost en wat hun uurloon is. En of ze met forfaits werken.
Tja, op de factuur staat zoals ik al aangaf inderdaad € 18,99 excl. btw voor "controle en bijvullen van vloeistofpeilen". Kan dus inderdaad dat daar ook andere vloeistoffen bij zijn, maar dat weet ik niet aangezien de factuur slechts drie posten bevat, de eerste dus "controle en...", de tweede 1 liter olie en de derde afdekkap. Maar dan vind ik nog dat ze geen zaken hoeven te doen die ik niet gevraagd heb, ik heb alleen gevraagd het oliepeil te checken en bij te vullen. Plus je weet niet eens of ze andere vloeistoffen al dan niet bijgevuld hebben hé. Antivries bijvoorbeeld wordt bij een onderhoudsbeurt steeds vermeld op de factuur, maar nu staat er alleen 1 liter olie op... Je kan dus best wel eens gelijk hebben, maar mij geven die mannen zo een gevoel van dat ze maar doen wat ze willen en betaal maar. Ik vind dat veel geld voor hetgeen die hebben moeten doen... Als dat al 50 euro kost, wat moet ge dan niet gaan tellen voor een onderhoud?
Comment