Oorspronkelijk geplaatst door A160
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dealers, jouw ervaringen en beoordeling.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Tuurlijk, als de klant binnenkomt begroet je hem en dan zeg je dat hij rustig de tijd kan nemen om rond te kijken. En dat hij voor alle info bij jou terecht kan. Als die dan een tijd heeft rondgekeken kan je er nog eens rustig bij gaan en een vlot gesprek beginnen. Er zijn mensen die ook niet goed durven om tot bij jou te komen. Ik vind dat je altijd aanspreekbaar moet zijn zonder opdringerig te zijn. En dat heeft mij altijd goed geholpen. Heb nooit een klant gehad die kwaad was op mij en ik vond het leuk dat velen nog eens een klapke kwamen doen als ze voor onderhoud binnen kwamen, zelfs al hadden ze hun auto al jaren.
En ook na't werk ben je nog een verkoper. Hier in de stad was er een marktaandeel van 11 procent. Dat wil zeggen dat als je 100 mensen tegenkomt, 11 ervan klant zijn en nog meer die wellicht ooit eens binnen geweest zijn en met je gesproken hebben.
Dus op straat ook altijd beleefd zijn en goeiedag zeggen kan ook geen kwaad Soms wel moeilijk omdat er meer mensen zijn die jou kennen dan je er zelf kent. Kan niet iedereen onthouden en mensen hebben nu eenmaal graag dat je ze herkent... Dus beter ne keer goeiedag teveel dan te weinig lol..
Waar velen zich schuldig aan maken en wat ik erg lelijk vind is over de concurrentie slecht gaan praten. Dat kwam ik ook tegen tijdens mijn zoektocht. Of ze begonnen een ander merk af te kraken of ze begonnen een naburige garage af te kraken. Da's maar een lage manier van commerce doen zulle.
Comment
-
Check deze maar eens http://www.autojunk.nl/2015/02/ramba...s-zijn-er-nietThe shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Mijn schoonbroer in wording heeft ook iets voorgehad waarbij ik persoonlijk vind dat hij zelf minstens even hard in de fout gegaan is.
Ik ga met hem naar een auto kijken en we beslissen om een opel astra te kopen bij een opel garage met goede naam. Tijdens de testrit valt het mij op dat het stuur scheef zit in de auto maar de auto rijdt wel perfect rechtdoor. Mijn schoonbroer wilde persé die auto hebben dus ik meld op de bestelbon dat de koop enkel doorgaat als dit probleem opgelost geraakt.
De auto wordt geleverd en ik vraag er niet meer achter. Na x aantal maanden vraag ik aan mijn schoonbroer, "alles in orde met de astra? Staat het stuur recht?". Dan zegt hij me dat de garage het niet opgelost kreeg maar dat het geen kwaad kon. Hij heeft het zo maar gelaten dan... Ik vraag hem ettelijke keren om terug te gaan en hij had nooit tijd waardoor de garantie nu verstreken is...The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenMijn schoonbroer in wording heeft ook iets voorgehad waarbij ik persoonlijk vind dat hij zelf minstens even hard in de fout gegaan is.
Ik ga met hem naar een auto kijken en we beslissen om een opel astra te kopen bij een opel garage met goede naam. Tijdens de testrit valt het mij op dat het stuur scheef zit in de auto maar de auto rijdt wel perfect rechtdoor. Mijn schoonbroer wilde persé die auto hebben dus ik meld op de bestelbon dat de koop enkel doorgaat als dit probleem opgelost geraakt.
De auto wordt geleverd en ik vraag er niet meer achter. Na x aantal maanden vraag ik aan mijn schoonbroer, "alles in orde met de astra? Staat het stuur recht?". Dan zegt hij me dat de garage het niet opgelost kreeg maar dat het geen kwaad kon. Hij heeft het zo maar gelaten dan... Ik vraag hem ettelijke keren om terug te gaan en hij had nooit tijd waardoor de garantie nu verstreken is...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenMijn schoonbroer in wording heeft ook iets voorgehad waarbij ik persoonlijk vind dat hij zelf minstens even hard in de fout gegaan is.
Ik ga met hem naar een auto kijken en we beslissen om een opel astra te kopen bij een opel garage met goede naam. Tijdens de testrit valt het mij op dat het stuur scheef zit in de auto maar de auto rijdt wel perfect rechtdoor. Mijn schoonbroer wilde persé die auto hebben dus ik meld op de bestelbon dat de koop enkel doorgaat als dit probleem opgelost geraakt.
De auto wordt geleverd en ik vraag er niet meer achter. Na x aantal maanden vraag ik aan mijn schoonbroer, "alles in orde met de astra? Staat het stuur recht?". Dan zegt hij me dat de garage het niet opgelost kreeg maar dat het geen kwaad kon. Hij heeft het zo maar gelaten dan... Ik vraag hem ettelijke keren om terug te gaan en hij had nooit tijd waardoor de garantie nu verstreken is...
Comment
-
ja inderdaad. Het is zijn probleem. Ik maak me druk en hij geeft er duidelijk niks omThe shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenEen beleefde "goedemiddag" kan ik perfect smaken, maar een in mijn nek springende verkoper, die kan ik missen.
Zelfs ne keer gehad dat een koppel met pasgeboren kind plots de pamper begon te veranderen van dienen kleine in mijn bureau. Heb die er toch wel fijntjes op gewezen waar het toilet was en dat daar alle gelegenheid was om die pamper te wisselen. Verdorie, ze gaan me d'r niet in de stank zetten zulle
Comment
-
Ik heb in juni 2014 een wagen gekocht bij autohandel D. in Gent (Sint-Denijs-Westrem). De wagen had 67.000 kms en mijn eerste vraag was, is het onderhoud van 60.000 kms uitgevoerd? De verkoper beweerde van wel en kon een document voorleggen met een overzicht van alle onderhoudswerkzaamheden. Het document suggereert inderdaad dat er op 30.000 en 60.000 een groot onderhoud uitgevoerd werd. Voor mij was dit doorslaggevend om de aankoop te doen.
Ik wil, in juli, met een gerust hart op vakantie vertrekken. Al was het niet echt nodig, beslis ik om een klein onderhoud te doen bij de Renault-garage in de buurt. Daar vinden ze geen enkel spoor van een groot onderhoud, wel van de andere kleinere onderhoudsbeurten (ook nog na 60.000 kms).
Met deze informatie keer ik terug naar de autohandelaar D. Maar daar beweren ze dat dit hun schuld niet is. Dat ze niet verantwoordelijk zijn voor het gebeuren. Ik mag dus zelf de 450 euro betalen voor het groot onderhoud. Ze hebben mij nog kunnen troosten met een interessante overname van mijn vorige wagen, dus beslis ik om de zaak te laten rusten.
In januari 2015, 7 maanden na aankoop, heb ik problemen met de injectie. Ik word getakeld naar de dichtstbijzijnde Renault-garage. Ik mag volgens touring zeker niet verder rijden. Mijn wagen staat dus in Poperinge. Na lang overleg willen ze de stukken betalen. Werk en het verversen van olie die bij de herstelling hoort, moet ik zelf betalen. Weeral een factuur van 370 euro.
Twee weken erna, begin februari, heb ik problemen met de roetfilter. Dit is een gekend probleem bij deze wagen en ik werd daar natuurlijk niet over geïnformeerd bij de aankoop. Deze keer breng ik de wagen naar de autohandel zelf. Zo kunnen ze het probleem oplossen met hun eigen technieker. Ook hier vang ik bot. Het werk om de roetfilter te regenereren willen ze eventueel nog doen, maar alle andere kosten zijn weeral voor mij. Daarmee ben ik niet akkoord.
Het bedrijf heeft een heel mooie website waar kwaliteit en service centraal blijkt te staan. Maar mijn verhaal bewijst het tegendeel. Een artikel van 1998 staat op hun website. Toen beweerden ze dat alle wagens volledig gecheckt werden voor een verkoop. Aangezien de situatie van mijn wagen is dit niet meer het geval. Het niet controleren van de onderhoudshistoriek bewijst het. Het artikel beweert dat er veel bricoleurs en semi-professionelen in het vak zitten. Ik heb het vermoeden dat het geld en de inkomsten vandaag primeren en dat ze misschien vanaf nu ook deel uitmaken van deze categorie die volgens het artikel ‘het beroep kapot maken’.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VDELV Bekijk BerichtenIk heb in juni 2014 een wagen gekocht bij autohandel D. in Gent (Sint-Denijs-Westrem). De wagen had 67.000 kms en mijn eerste vraag was, is het onderhoud van 60.000 kms uitgevoerd? De verkoper beweerde van wel en kon een document voorleggen met een overzicht van alle onderhoudswerkzaamheden. Het document suggereert inderdaad dat er op 30.000 en 60.000 een groot onderhoud uitgevoerd werd. Voor mij was dit doorslaggevend om de aankoop te doen.
Ik wil, in juli, met een gerust hart op vakantie vertrekken. Al was het niet echt nodig, beslis ik om een klein onderhoud te doen bij de Renault-garage in de buurt. Daar vinden ze geen enkel spoor van een groot onderhoud, wel van de andere kleinere onderhoudsbeurten (ook nog na 60.000 kms).
Met deze informatie keer ik terug naar de autohandelaar D. Maar daar beweren ze dat dit hun schuld niet is. Dat ze niet verantwoordelijk zijn voor het gebeuren. Ik mag dus zelf de 450 euro betalen voor het groot onderhoud. Ze hebben mij nog kunnen troosten met een interessante overname van mijn vorige wagen, dus beslis ik om de zaak te laten rusten.
In januari 2015, 7 maanden na aankoop, heb ik problemen met de injectie. Ik word getakeld naar de dichtstbijzijnde Renault-garage. Ik mag volgens touring zeker niet verder rijden. Mijn wagen staat dus in Poperinge. Na lang overleg willen ze de stukken betalen. Werk en het verversen van olie die bij de herstelling hoort, moet ik zelf betalen. Weeral een factuur van 370 euro.
Twee weken erna, begin februari, heb ik problemen met de roetfilter. Dit is een gekend probleem bij deze wagen en ik werd daar natuurlijk niet over geïnformeerd bij de aankoop. Deze keer breng ik de wagen naar de autohandel zelf. Zo kunnen ze het probleem oplossen met hun eigen technieker. Ook hier vang ik bot. Het werk om de roetfilter te regenereren willen ze eventueel nog doen, maar alle andere kosten zijn weeral voor mij. Daarmee ben ik niet akkoord.
Het bedrijf heeft een heel mooie website waar kwaliteit en service centraal blijkt te staan. Maar mijn verhaal bewijst het tegendeel. Een artikel van 1998 staat op hun website. Toen beweerden ze dat alle wagens volledig gecheckt werden voor een verkoop. Aangezien de situatie van mijn wagen is dit niet meer het geval. Het niet controleren van de onderhoudshistoriek bewijst het. Het artikel beweert dat er veel bricoleurs en semi-professionelen in het vak zitten. Ik heb het vermoeden dat het geld en de inkomsten vandaag primeren en dat ze misschien vanaf nu ook deel uitmaken van deze categorie die volgens het artikel ‘het beroep kapot maken’.
Welk document hebben ze u bij aankoop dan voorgelegd om zogezegd te bewijzen dat de wagen op 30 en 60.000km onderhoud had gekregen? In principe telt enkel het, al dan niet digitale onderhoudsboekje (met stempels) of facturen. Er moet ook altijd een chassisnummer, datum en km stand van het onderhoud vermeld worden. Een document dat 'suggereert' dat er onderhoud werd uitgevoerd telt gewoonweg niet.
En van die roetfilter: ik weet dat bij oudere modellen met roetfilter deze bij periodiek onderhoud mee vervangen moet worden dus als dat hier het geval is dan valt zoiets niet onder garantie.
Comment
-
OHB kan je zoveel stempelen als je wil.
Dat maakt niet uit.
Onderhoud resetten zonder onderhoud te doen kan ook
Je moest eens weten hoeveel handelaars en zelfs dealers dit durven doen met hun tweedehandsauto's.
Ze zetten de vloeistoffen op peil en dat is het dan ook een beetje.
We zien heel veel auto's bij ons en dan zie je soms nog de eerste brandstoffilter of luchtfilter op de auto zitten ook al heeft die dan al meer dan 80.000 Km.
Enige wat een aanwijzing is van het onderhoud is de onderhoudshistoriek van de auto op papier.
Maar er zijn nog genoeg goede handelaars en Dealers die hun werk wel goed doen.
Die zijn dan ook bekend om hun goede tweedehandsauto's en lossen en probleem ook meestal goed op.
Garfield
Comment
-
1. Hoe zou de Renault garage in de buurt moeten weten wat er op 60.000 km effectief is uitgevoerd? Die garage kan hierover geen enkele zekerheid hebben. En wat is een groot onderhoud op 60 k zoveel meer denk je dan een gewoon onderhoud? Brandstoffilter en pollenfilter vervangen. Dat kan die garage uit de buurt nooit nagaan, dus dit is gebaseerd op vermoedens of nog erger, overdreven achterdocht van de koper. Hierbij zegt u zelf dat er zelfs na 60 k nog onderhoud gepleegd werd op het voertuig, dus ik snap uw probleem niet.
2. Problemen met de injectie. Welke problemen waren dit juist? Hoeveel kilometers was je nog verwijderd van een oliewissel?
3. Problemen met roetfilter? Welke type, want is me niet direct bekend dat er een model gekend is om problemen met de RF. Doet u korte afstanden? Zorgt u ervoor dat de wagen kan regenereren? Een Rf die geregenereerd moet worden is doorgaans het gevolg van het rijden van korte afstanden en het negeren van de waarschuwing op het dashboard ter aanduiding dat je, conform de gebruiksaanwijzing, een rit moet doen.
Is een beetje voorbarig deze handelaar te veroordelen in dit geval. Problemen met injectie kunnen niet voorzien worden en veroorzaakt worden door het tanken van bvb slechte brandstof. (of het tanken van een brandstofmerk waar dit type motor niet goed op draait).
Zie nergens aanduiding dat deze handelaar de wagen niet zou nagekeken hebben voor verkoop. Een garage heeft ook geen kristallen bol waarin ze zien welke problemen er eventueel kunnen optreden bij een wagen. Dat kan zelfs bij een nieuwe wagen gebeuren... (vandaar de garantie op nieuwe wagens )
Kortom, weeral eens een eerste post zuiver gebaseerd op verdenkingen. Als je je zo bedrogen voelt, zou ik in jouw geval mijn frustraties niet op een forum zetten want dit brengt je niks op. Vermits je zo overtuigd bent van je gelijk raad ik je aan een onafhankelijke hierover te laten beslissen. Daag de zaakvoerder voor de rechtbank en laat een expert aangesteld door de rechtbank je wagen nakijken. De rechtbank zal dan uitspraak doen over jouw verdenkingen. Lijkt me het eerlijkste voor alle partijen in plaats van een stukje te schrijven waarbij de garage zichzelf niet kan verdedigen.
Ik ban akkoord met je stelling dat er onder de handelaars bricoleurs zitten, anderzijds zijn er ook kopers die nooit tevreden zijn.
Comment
-
Garage waar wij gaan met de Citroëns van het werk is ronduit schandalig.
De wagens gaan jaarlijks binnen voor onderhoud en keuring;
Berlingo 1; snelheidsteller werkt al 2 jaar (!) niet, is al 3 keer gevraagd om dat te repareren. Ging er vorige week om, niet gemaakt... Vraag hen geïrriteerd, waarom is dat nu weer niet gemaakt? "Ah Kevin, kost meer om dat te repareren dan dat de wagen waard is". Antwoord ik "Maar dat maakt niet uit, wij betalen de rekeningen, jullie zorgen voor de gevraagde reparaties". Antwoord "ok ok, we kijken er volgende keer wel naar dan"... Op naar jaar 3?
Berlingo 2; Remmen compleet versleten, al ijzer op ijzer. Zeg hen ZEKER naar de remmen te zien. Antwoorden ze "Ja maar doen we sowieso voor de keuring hoor". 'K zeg hen, schrijf het toch maar op. Ok, ga erom, eerste keer dat ik rem, ijzer op ijzer. Ik bol er vrij gefrustreerd mee terug, en vraag of ik de factuur mag zien. Erop staat remblokken rondom vervangen. Toen kreeg ik het, ik vraag is da normaal misschien dat remblokken uit ijzer bestaan?!?! Antwoord ze "Hoe dat ijzer?" Kom keer mee zeg ik, en ik rij efkes rond. Oei ja, die zijn precies niet vervangen. "Ale gij", antwoord ik. Hoe zijt gij zo door de keuring geraakt?! Ahja wisten ze niet, maar hij geraakte door de keuring
Strafste van al is dat ze dat durfden aanrekenen he!
Dan nog m'n schoenbroer z'n C4, zijspiegel was kapot (tegen gereden), duidelijk gezegd om te maken. En wat denkt ge, ik ga erom, NIET gemaakt. Toen ontplofte ik gewoon en zei ik "Wat doet gulle eigenlijk aan die wagens"? Onderhoudsintervallen worden ook niet gereset, voor 't zelfde geld doet ge daar niets aan?!"
De zijspiegel wisten ze niet, ondanks ze dat op de bon had geschreven.
En hoe geraakt die in godsnaam ook door de keuring?!
Dat boeltje wordt om gekocht zeker?
En dan nog Jumper 1, slot was kapot, gevraagd om te maken, niet gemaakt... Ge snapt het wel, geen zin meer om te typen...
Heb het m'n schoonpa al langer gezegd, zijn dieven dat het geen naam heeft!
En dat voor een officiele dealer te zijn, sorry om de woorden te gebruiken maar dat zijn idioten dat het geen naam heeft...
En m'n schoonpa misschien ook, dat hij er op onderhoud blijft gaan...
Comment
-
Garage Benelux voor Citroen in sint niklaas is zeer goed. Wij gaan daar nu al 30jaar en zijn zeer correct. Is geen grote garage maar de service is top. Als je de auto binnen doet voor onderhoud en ze vinden iets dat extra gerepareerd moet worden, dan bellen ze om dat te zeggen, vooral als de auto een hogere KM-stand heeft.
Of ze bellen om te zeggen dat een stuk niet binnen is en dat we hem mogen halen en hem terug binnen mogen doen na paar dagen, niet zoals sommige garages die u auto dan gewoon houden...
Ford Waasland (vooral St-Niklaas), ben ik minder over te spreken, beetje hetzelfde verhaal als hierboven. Ook vaak dingen niet gerepareerd. Ooit eens nieuwe remschijven en blokken op de Focus laten steken, linksachter zat muurvast... niet ver geraakt toen En vrij bizar dat na 20.000km ze al terug vervangen moesten worden...Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Als ik dat zo allemaal hoor en lees ben ik toch heel erg tevreden van mijn garage. Eerlijke prijzen, goede afspraken, tegemoetkomingen als ze iets niet direct kunnen fiksen zoals bvb een gratis vervangwagen met airco en gps, altijd gratis een twizy ter beschikking, auto's die met respect behandeld worden (nooit vuile strepen op de matten of vuile vingers), gratis door de carwash bij onderhoud enzovoort. Daar kunnen de 'premiummerken' wel nog iets van leren. Dat is in feite de belangrijkste reden van mijn merkgetrouwheid. Mocht morgen die garage niet meer bestaan zou ik veel sneller geneigd zijn om naar de concurrentie te kijken... Is echt wel leuk als je in zo'n verstandhouding en zonder zorgen kan handelen. Door hun moet ik over mobiliteit nooit nadenken. Zij lossen alles op voor me. Sommigen zullen het misschien duur vinden in vergelijking met Auto5 en andere soortgelijken. Maar als ik de miserie lees waar die mensen in verkeren, dan weet ik wel wat kiezen. Geen gedoe voor mij voor een paar honderd Euro per jaar! Ook mijn banden koop ik daar, zelfs al kan je bij de bandencentrale ze iets goedkoper kopen. Geef mij maar de luxe van een vervangwagen of van een gezellige wachtruimte waar koffie en frisdrank beschikbaar is.
Comment
Comment